Miep heeft niet in het ziekenhuis gelegen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 16:20

Daar ben ik het mee eens. Je kunt pas iemand helpen als ze zelf geholpen willen worden. Anders kun je zoveel voor haar willen doen, het heeft geen effect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:21

Girl In The Mirror schreef:
Zoek op gebruikersnaam "Miep" dan zie je al haar berichten en ook welke ze gestart heeft.


ehhm.. ja Lachen
Blond = ikke

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:31

Wat heeft het nou voor zin om haar ouders te bellen? Natuurlijk moeten die mensen weten wat er aan de hand is, maar ik meen al een paar keer te hebben gelezen dat ze op de hoogte waren. Het lijkt me voor die mensen ook niet echt leuk om ineens een bokker aan de lijn te krijgen... En verder vind ik dat er af en toe weer teveel gefantaseerd wordt in dit topic.... Muggen worden weer olifanten... Knipoog

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:42

Justy: Miep beweert dat zij zelf met haar ouders heeft gepraat danwel zal gaan praten. HEel eerlijk gezegd twijfel ik eraan of zij dat ook daadwerkelijk doet. Ik bedoel, op internet kun je doen en laten wat je wilt. Zodra je het schermpje afsluit trek jeje bloesje recht en ben je weer wie zij denken dat je bent. Lees: zo'n façade kun je met gemak op blijven houden. Niet iedereen leest mee op bokt. Bovendien is bokt zo ongelofelijk groot dat het wel even duurt voordat iemand iets gevonden heeft, hoe specifiek je ook zoekt.
Of je haar ouders moet bellen weet ik niet, maar het zit me niet lekker te weten dat ze er op deze manier heel gemakkelijk af kan komen, nog een leugentje er tegenaan en haar ouders zullen niets vermoeden. Bij mij is het al zo dat mijn familie niet weet wat ik op bokt allemaal doe, ze weten nog net dat ik mod ben (al 3 jaar inmiddels Knipoog ), ze hebben ook totaal geen zicht op wat ik vertel. Ik kan dus met gemak zeggen dat ik iets niet heb gezegd/gedaan.
Ik kan alleen maar zeggen dat het idee dat ze er heel gemakkelijk af kán komen me totaal niet lekker zit. Ik weet alleen ook niet of je dan haar ouders in moet lichten, ze is 18 notabene en op deze manier komt er hoogstwaarschijnlijk niet echt veel van haar terecht. Of op z'n minst komt haar aap nog wel een keer uit haar mouw en dat zal vooral voor haar bijzonder pijnlijk zijn. Dan heb je helemaal niets meer over.
Overigens vind ik niet dat hier teveel gefantaseerd wordt. Het is nogal wat, iemand die een hele IC-opname nept en erover liegt dat het gedrukt staat! Ik weet nu iig niet wat ik van haar nog kan/mag/moet geloven. Het kan best zijn dat ze álles bij elkaar gelogen heeft, je weet het niet. Dat wil nog niet zeggen dat je alles voor zoete koek aan moet nemen, maar 1 ding is zeker: je weet niet wat waar is en wat niet.

Overigens ken ik ook zo'n soort verhaal. Een jongen die 3 jaar lang over opleiding en baan loog, tegenover zijn vrienden en zijn bloedeigen familie. Hij had zich op een gegeven moment zo vast gel*ld dat hij het wel op moest biechten. Schulden tot en met omdat hij helemaal geen dikbetaalde baan had. Die vrienden voelden zich ook belazerd tot en met, het leugentje had hij al opgebouwd vanaf de middelbare school en die vrienden (die hem dus al vanaf de brugklas kenden en inmiddels waren het bijna 30-ers) hadden NIETS doorgehad. Daar heb ik me behoorlijk over verbaasd, maar als iemand in zijn eigen leugens gelooft, dan verander je er niet zomaar iets aan.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:53

Maar als je dan belt, wat moet je dan zeggen Verward
die ouders gelover waarschijnlijk toch in eerste instantie hun dochter wel.. lijkt me erg lastig om zo op te bellen en het verhaal te doen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:02

Ik blijf erbij dat het geen fluit helpt om Mieps ouders te bellen of op te zoeken.

Geen enkele moeder neemt van vreemden aan dat haar kind ziek is, in geestelijk opzicht. Je mag blij zijn als ze het van haar vriendinnen aanneemt... En dan nog: stel dat een wildvreemd persoon haar gek genoeg krijgt om in te loggen op Bokt en haar de topics te laten lezen, dan blijft het voor Miep nog steeds heel gemakkelijk: 'Geintje'; 'gehackt'; en zo kan ik er nog wel een paar verzinnen...

Kans van 1 op 100 dat ze Miep echt meesleept naar een psych... Die er vervolgens helemaal niets mee kan. Iemand die niet inziet dat hij hulp nodig heeft IS gewoon niet te helpen. En dat inzien begint met het vertellen aan mensen die je daadwerkelijk kunnen helpen... Dus niet op een forum. Komt nog bij dat hij haar niet kan dwingen de afspraken na te komen, dat kan pas als iemand zo psychisch gestoord is dat het gevaar op gaat leveren voor zichzelf of voor anderen en dat is bij Miep zeer zeker niet het geval.
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 29-06-04 17:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:05

Dat is wat ik bedoel Waterkippie, het lijkt mij nogal wat om als ouder een onbekende die hun dochter vaag kent via internet te horen vertellen dat hun kind pathologisch liegt...
Overigens meende ik ergens gelezen te hebben dat haar ouders al op de hoogte waren, als Miep het zelf zou vertellen zet ik daar ook weer mijn vraagtekens bij ja...
Overigens was 'fantaseren' een verkeerde woordkeuze, ik bedoelde meer doordraven, mensen die langs willen gaan... Lief bedoeld natuurlijk maar volgens mij zinloos...

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:14

Heike schreef:
Ze heeft het inmiddels ook haar ouders verteld, en zal dit samen met hun uitpraten.


Ouders zijn dus al op de hoogte...
Het lijkt me niet dat het zin heeft om namens Bokt hen ook nog eens op te gaan bellen, wat moeten ze daar nou mee...denk ook niet echt dat ze daarop zitten te wachten.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:26

sinESappel schreef:
Ouders zijn dus al op de hoogte...
Het lijkt me niet dat het zin heeft om namens Bokt hen ook nog eens op te gaan bellen, wat moeten ze daar nou mee...denk ook niet echt dat ze daarop zitten te wachten.


als ze het verteld heeft Knipoog
daar geloof ik namelijk niets van Scheve mond

Kellyloverke

Berichten: 181
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: foudgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:32

soms moet je een mens met rust laten en niet alles voor hem/haar willen regelen. Dus ik zou het onderwerp Miep laten voor wat het is, het houdt ons allemaal zo veel bezig en dat terwijl we er niks aan hebben.
Als ze echt hulp wil dan zorgt ze daar wel voor...dwingen en klikken helpt niet!

dit is vast niet de laatste keer dat we bedonderd worden door de medemens...een mens is nooit te begrijpen! wat miep gedaan heeft kan echt niet door de beuegel en hoop van harte dat ze zichzelf snel tegen komt! mar zo kunnen mensen ook zijn...het leven is hard en raar! :S niet alle mensen zijn lief en denken normaal....get used to it!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:37

We zitten inmiddels op pagina 28.

Pfff... we weten nu allemaal wel dat het niet door de beugel kan. Nu onderwerp sluiten svp.

Life goes on.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:59

Tyrza schreef:
We zitten inmiddels op pagina 28.

Pfff... we weten nu allemaal wel dat het niet door de beugel kan. Nu onderwerp sluiten svp.

Life goes on.


Inderdaad..anders strandt dit dadelijk in een soort van Lotte-topic.. Scheve mond Zo'n mee-sleep-verhaal.

En Tyrza.. idd.. Life goes on... (Voor mij althans zeker Knipoog )

Charaz

Berichten: 24329
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:07

ook maar even mijn reactie hier, ik vind het erg jammer wat Miep gedaan heeft.
Ze leek altijd zo'n leuke gezellig meid, jammer dat dit niet oprecht was.

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:11

Mee eens Lachen

Slotje maar!!

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:13

Niet met slotje eens, iedereen moet kunnen zeggen wat hij/zij ervan vind, dus geef het een weekje. Maar misschien moeten mensen stoppen helemaal te gaan discussieren in dut topic.

Mellow

Berichten: 6488
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:42

ik vind ook een slotje.

dat ze een leugenaar is moge duidelijk zijn.

maar idd life goes on.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:44

Ik ken nog iemand die zo erg liegt... Mijn vader doet dit op hetzelfde niveau en misschien nog wel erger...
Die wil niet geholpen worden omdat hij toch niets fout doet! Als je hem op een leugen betrapt en hem ermee confronteerd word hij kwaad en schuift de schuld dan of naar mij of naar iemand anders toe.
Zo iemand haal je er bijna niet uit... want in hun wereldje doen ze niets fout Als je een leugen doorhebt gaat er een andere leugen overheen om het voor "hem" geloofwaardiger te maken. Miep is nu nog jong, als ze erkend dat ze dit probleem heeft kan ze geholpen worden. Mijn vader heeft te veel trots hier voor en zal nooit en nimmer toegeven dat zijn leven uit een grote leugen bestaat laat staan dat hij zich er voor laat helpen. Het is een ziekte!! Ze liegen niet meer omdat ze het willen maar omdat ze het moeten! anders klopt het andere gelogen verhaal niet meer of anders ......

Mijn vader heeft hiermee onze levens (mij broertjes, zusjes en moeder) volledig naar de kl*te geholpen. Ik heb kleine broertjes en zusjes die er nu nog niets van begrijpen maar hun "papa" doet ze keer op keer pijn en verdriet. Ze functioneren hierdoor niet meer op school worden een soort van onhandelbaar voor mijn moeder omdat ze dit geen plekje kunnen geven. En hij in zn grote leugenwereldje ziet het niet eens in.

Ik hoop van harte van Miep word geholpen want doet ze dat niet gaat Miep hetzelfde doen als waar mij vader nu mee bezig is. Want bij mijn vader is dit ook ooit eens zo begonnen!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:47

fsoudan schreef:

Mijn vader heeft hiermee onze levens (mij broertjes, zusjes en moeder) volledig naar de kl*te geholpen. Ik heb kleine broertjes en zusjes die er nu nog niets van begrijpen maar hun "papa" doet ze keer op keer pijn en verdriet. Ze functioneren hierdoor niet meer op school worden een soort van onhandelbaar voor mijn moeder omdat ze dit geen plekje kunnen geven. En hij in zn grote leugenwereldje ziet het niet eens in.


Een klasgenoot van mijn vriendin heeft bij elkaar gelogen dat haar oom haar misbruikt heeft. Dit was dus NIET zo, maar door dit soort leugens is er zoveel verdriet geweest en zoveel misverstanden. Bijna een scheiding, kinderen raakten hun vader kwijt (door hechtenis) en de man zelf zat er zo vreselijk door heen... helemaal depressief en voor het leven getekend.

Miep, nu het nog kan en het alleen nog maar via het internet gebeurt is: DOE ER WAT AAN

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:48

Ouders bellen?
Hallo ;deze dame is volwassen.
Haar gedrag en haar verantwoording,hoe vervelend het ook is.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:57

tuurlijk is het niet goed te praten, maar ik vind het toch best knap dat ze heel bokt voor de gek heeft weten te houden Haha!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 19:08

Maaike schreef:
tuurlijk is het niet goed te praten, maar ik vind het toch best knap dat ze heel bokt voor de gek heeft weten te houden Haha!



Bijna heel bokt ik had allanger mn twijfels en niet meer gereageerd op haar topics. Ik heb dit met een andere bokker besproken en vond dit ook. Maar doordat je nooit 100% zeker kan weten of het waar is of niet zet je dat niet even in een topic van haar neer.
Ik denk dat er met mij meerdere waren die er grote ??? bijhadden.

Machie

Berichten: 16013
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 19:12

een oude 'vriendin' ven me heeft dit ook gedaan, alles aan elkaar vast gelogen, ze was mishandeld, had anorexia, was verkracht, en van de week meldde ze dat haar ook vermoord was. Wij ( 3 anderen en ik) hebben haar tijden gesteund, maar helaas voor haar ben ik gaan twijfelen aan de waarheden van haar verhalen. En later ook de rest, nu geen contact meer met haar.

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 19:44

Dit vind ik toch wel iets heel ergs om over te liegen, ik heb een aantal van haar topics gelezen en echt iedere keer leefde iedereen zo ontsettend mee... Die mensen dachten ook allemaal aan dat meisje en maakten zich er vast en zeker ook zorgen om... Die mensen hebben er gewoon echt mee in hun maag gezeten!

Kijk als er weer eens pennymeisjes komen die zeggen op een arabierenstoeterij wonen waarvan de paarden toevallig in de VS staan, dan kan ik er nog wel om lachen *LOL* , maar dit niet echt

Ik heb trouwens haar topics eerst gemist Bloos! , en ik heb niet alle tig pagina's hiervan doorgelezen (was wel al een kwartier bezig maarja Bloos ). Ik vind zoiezo dat je hier niet over moet liegen

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:44

Girl In The Mirror schreef:
Niet met slotje eens, iedereen moet kunnen zeggen wat hij/zij ervan vind, dus geef het een weekje. Maar misschien moeten mensen stoppen helemaal te gaan discussieren in dut topic.


Heike heeft eerder in dit topic al gezegd dat het nog een weekje open blijft.

Ik vind ook dat iedereen die hier mee te maken had het wel moet wten en dat heeft even tijd nodig dus vandaar waarschijnlijk dat het nog even open blijft

Artemide

Berichten: 1336
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:46

Wow ... deze (noem het dan een) bekentenis heeft mij wel eventjes door elkaar geschud! Ik had eigenlijk niet door dat Miep 18 jaar was. Dit leek eerder een actie voor een 12-13-14- jarige. Ik vind het echt schokkend dat dit hier gebeurd is. Het is toch best wel "eng" als je bedenkt hoe ze er eigenlijk bij zou gekomen zijn ... Dat ze misschien geestesziek is ...
Ik begrijp dat er veel mensen zijn zich grote zorgen hebben gemaakt, kaartjes hebben gestuurd, kaarsjes hebben gebrand enzovoort. Ik begrijp heel goed dat ze kwaad zijn, maar misschien kan Carmen er ook niet zoveel aan doen?!

Ik hoop echt dat Miep geholpen kan worden, als ze bv. inderdaad dat ene 'syndroom' heeft. (Ik kom nu niet op de naam)

Maar zoals velen hier, vind ik het toch het allerbelangrijkste dat de 'sfeer' op bokt niet veranderd.

Ik vond het al van in het begin verbazingwekkend hoe verbonden de mensen op dit forum met elkaar zijn. Althans, zo komt het over. Als iemand problemen heeft (grote of kleine, serieuze of 'puberale), staan er altijd bokkers klaar met raad, hulp, pb-bereidheid, maar ook met kritiek en met een oordeel over bepaalde bokkers, bepaalde verhalen.
Laten we nu dus maar hopen dat dit voorval de open, vriendelijke sfeer van bokt niet kapotmaakt. Dat we mensen toch nog steeds de kans kunnen geven om hun verhaal te doen, zonder dat er meteen in vraag gesteld wordt of het geen leugen is.

Want al is het dan misschien een leugen, ik ben het eens met wat Sonja hier al eerder in dit topic vermeld heeft; beter 10x te veel geholpen wanneer het niet nodig was, dan 1x te weinig wanneer het wel nodig is!