Miep heeft niet in het ziekenhuis gelegen.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 01:54

Heike, ik vind het heel lief dat je de bokkers hebt verteld hoe de vork in de steel zit. Deze mensen werden bedrogen en dat kan gewoon niet.
Het is altijd wel iets wat raar of vreemd gevonden word, maar verzwijgen vind men ook weer niet goed.
Natuurlijk verwacht ook niemand dat jij eventjes voor postbode wil fungeren. Je hoeft niet elke keer maar weer aan te kloppen voor de rest van het verhaal. Ik denk dat je genoeg hebt gedaan. twee duimpjes omhoog OK dan!

Lovely, het is altijd moeilijk he, tot hoever je er voor iemand kan zijn.
Als iemand een nare ervaring achter de rug heeft, dan kan men deze persoon wat opbeuren en weer een lach brengen.
Iemand met een gebroken been die een paar dagen in het zieken huis verblijft, mist het bokken en dus is het leuk om een uitgeprinte lijst te mogen ontvangen van alle beterschapjes enz.
Voor Miep zal het helaas nooit meer kunnen worden dan een meelezend bokt, en een ga zo door berichtje.In de hoop dat die berichten net dat beetje doorzettingsvermogen actieveren.
Ik denk dat ik voor meerdere spreek dat als er een ziekte blijkt te zijn en ze zet zich daarvoor heel hard in, dat er bokkers trots op haar zijn, dat ze die stap ook heeft genomen.
Dat wil dus zeggen, dat ze het nooit met opzet heeft gedaan en dat ze hard bezig is om zichzelf te helpen. Dat zal voor een aantal bokkers een verschil maken.
Zoals het er nu naar uit ziet, zal dat er niet in zitten en dat is jammer, maar wel haar eigen keuze. Heel jammer want het had een leuke meid kunnen zijn.

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 01:56

Hmmm oh ja, dat is waar ook, was even vergeten dat er maar bepaalde topic "besloten' zijn.
In dat geval, neem ik mn woorden terug.
ga maar gezellig door met verwijten gooien e.d.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 01:57

frostwood schreef:
Hmmm oh ja, dat is waar ook, was even vergeten dat er maar bepaalde topic "besloten' zijn.
In dat geval, neem ik mn woorden terug.
ga maar gezellig door met verwijten gooien e.d.


Dit is een erg lage opmerking. Ook al heeft iemand het te bond gemaakt, dan nog houd je het netjes Boos!

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 01:59

Ja het enigste wat er blijft gebeuren is verwijten gooien.
En dat zuig ik niet uit mn duimpje.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 01:59

frostwood schreef:
ga maar gezellig door met verwijten gooien e.d.


Moest er een beetje om lachen. Maar ik geloof niet dat er met verwijten worden gegooid. De meeste spreken hun ongeloof uit en hun boosheid. En dat mag. Beter eruit gooien dan het maar binnen houden.

Dit gaat gewoon veel bokkers aan. Dus wordt erover gepraat. Liever hier dan op andere plekken op bokt.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 02:01

frostwood schreef:
Ja het enigste wat er blijft gebeuren is verwijten gooien.
En dat zuig ik niet uit mn duimpje.


Nee hoor, dat is ook zo, maar ondanks dat Miep veel te ver is gegaan, kun je niet zomaar even zeggen dat het nu oke is om haar te bespringen met nare opmerkingen.
Ik begrijp je standpunt wel hoor, daar niet van, maar netjes blijven is iets wat alleen jijzelf kunt regelen. Knipoog

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 02:01

Het is maar net wat voor woord je erop wil plakken Heike.
Tjah echt het enigste wat er nu nog aan het gebeuren is, mensen die hier hun boosheid uiten, door middel van boos te doen tegen Miep, terwijl ze eigenlik zich alleen maar dood schamen dat ze erin zijn getrapt.
Gewoon klinklare onzin dus.
Er is al tallozen keren gezegd dat dit meisje hulp moet krijgen, en dat is dan ook een van de weinige zinvolle dingen die er gezegd worden.
De rest is alleen medeleven, of dingen uit eigen belang.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 02:03

Tja, het is net wat je leest. Ik vind dat iedereen de ruimte moet krijgen om een reactie te geven.

Over een week gaat dit topic op slot. En dan is dit hoofdstuk hopenlijk afgesloten. beter voor Miep, beter voor bokt.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 02:04

Ik moet heel eerlijk zeggen frostdinges Bloos dat er wel heel veel gedacht word uit het eigen persoontje. Dat men zich bedonderd voelt enz.
Er word eigenlijk erg weinig gedacht aan waarom dit nu is gebeurt.

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 02:05

Precies Holly, en dat doen niet alleen anderen maar ook jij en ik.
En nu hoe ik dan ook op met het lezen van dit, want word er knettergek van, dat ik dit niet dicht kan laten als er nieuwe berichten bij zijn gekomen, dus bij deze.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 02:06

ik schaam me er in ieder geval (als ik voor mezelf spreek Lachen ) niet voor dat ik er ingetrapt ben. Ben blij dat ik het goede in de mens voorop stel op die momenten. Er is waarschijnlijk iemand anders die zich eerder zou schamen.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 02:07

Waarom is niemand duidelijk. Ook Carmen zelf weet het niet.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 02:08

Ik vraag me weldelijk af wat er met Miep was ten tijde van dat topic.
Ik beschuldig niet graag iemand van iets, waar ik de oorzaak niet van ken.
Dat doe ik ook niet in het dagelijks leven.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 02:12

Heel erg sneu voor de mensen die erg met haar meegeleefd hebben. Ik heb wel de topics gevolgd, maar had al vrij snel het idee dat er iets niet klopte.

Ik wil haar gedrag niet goed praten, maar toch ... Er zijn kaarsjes gebrand voor een ziek meisje. Nu blijkt dat ze niet lichamelijk ziek is, maar geestelijk zit er duidelijk iets niet goed, dus toch kaarsjes voor een ziek meisje. Jammer (maar begrijpelijk) dat daar vaak minder begrip voor is. Geestelijke problemen zijn soms moeilijker te genezen dan lichamelijke ...

Ik neem het Miep niet kwalijk wat ze gedaan heeft, omdat ik geloof dat het een uiting van haar ziekte was; zoals je van griep koorts krijgt, vertelt zij leugens. Alleen zijn de leugens heel naar voor haar omgeving, maar als zij er niks aan kan doen ... verdient ze dan niet alsnog een kaarsje?

Ik hoop voor Miep dat haar ouders dit niet licht opvatten en dat ze de hulp zal krijgen die ze nodig heeft.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 02:16

Wat een geweldig onderschrift Guinevere

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 02:33

Ik weet niet goed hoe ik me nu voel. Boos en verdrietig tegelijk?
Dit topic heb ik helemaal doorgelezen, evenals de topics van Miep.
Ook nog even snel op internet gezocht naar andere berichten van Carmen en blijkbaar speelt de hele ziekenhuisobsessie al veel langer. Niet alleen wat betreft haarzelf maar ook met betrekking tot familieleden.
Het enige wat ik nu kan (en wil!) doen is diep zuchten en mij afvragen hoe iemand zo in haar eigen leugens kan geloven.
Van nature ben ik vrij achterdochtig, maar Miep had het allemaal mooi uitgedacht.
Te mooi misschien?
Bijna had ik haar aangeboden om een paar weken bij ons in huis te komen, maar ik kon, op het beslissende moment, niet op OK drukken.
Of ik daar blij of verdrietig over ben weet ik nog niet.
Blij dat ze nooit zal komen met al haar problemen of verdrietig dat ik haar hier niet mee kan helpen.
Op dit moment ben ik, denk ik, meer blij dan verdrietig. Ik heb mijn eigen (grote) zorgen ook nog en Carmen heeft meer baat bij professionele hulp.
Ze heeft het waarschijnlijk wel voor een groot deel verpest voor Bokkers die serieus hulp zoeken en daar kan ik dan ook nog eens boos over worden.

Als je meeleest Carmen, leer hiervan. Bokt is op dit moment vriendelijker dan "de grote boze wereld" waar jij zo bang van bent.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 02:41

holly schreef:
Wat een geweldig onderschrift Guinevere

Mooi hè. Lachen Jammer dat het makkelijker gezegd dan gedaan is, maar nu word ik er tenminste aan herinnerd door mijn onderschrift.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 08:08

hoi volg dit topic al een tijdje omdat ik op zoek was naar een bijrijdster en zij mij werd aanbevolen. ze doet me heel erg sterk denken aan iemand anders die ook dwangmatig loog. zelfs al is er met de waarheid niets mis dan nog moest er over gelogen worden en haar op betrappen en confronteren had geen zin dan volgde hevige ontkenning. Ik denk niet dat dit laatste keer voor haar is dat ze gedetailleerd fantaseert. uit haar topics blijkt ook dat ze niet gek is. wat ik me afvraag hoe komt zoiets slechte jeugd. bij die ene die ik kende die had werkelijk een kreng van een moeder. Wat ik eigenlijk zeggen wil zij zal waarschijnlijk haar hele leven alles bijelkaar fantaseren en dat zal haar grotendeels lukken omdat ze intelligent is. een psychiater zou ze ook voorliegen en die zou haar ook geloven. Deze mensen zijn zo intelligent dat iedereen haar gelooft en ik geloof niet dat deze openstelling op bokt haar op een of andere manier ook zal doen veranderen. Zij zit er niet echt mee en liegt gewoon vrolijk verder Dit is niet analyseren maar helaas uit eigen ervaring ondervonden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 08:17

frostwood schreef:
terwijl ze eigenlik zich alleen maar dood schamen dat ze erin zijn getrapt.


Waarom zou ik me daar voor schamen, ik heb deze leugen niet verzonnen, ik heb hem alleen geloofd Verward
Ik ben juist blij dat ik geen cynische muts ben die overal wat achter zoekt.
Het was een redelijk doordacht verhaal en ik ga er vanuit dat iemand over dit soort zaken geen verhaaltjes gaat lopen verzinnen.
Met je gezondheid hoor je niet te spotten, daar is het een te belangrijk iets voor.
Dit is nu niet bepaald een leugentje over een niet bestaand paard of een niet bestaande klassering
Er hebben heel veel mensen zich oprecht zorgen gemaakt en die mogen hier best even hun hart luchten vind ik.
Ik vind zelfs dat dat heel erg netjes gaat, vooral als je bedenkt dat er al geld ingezameld zou gaan worden voor een kado.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:16

holly schreef:
Lovely, het is altijd moeilijk he, tot hoever je er voor iemand kan zijn.
Als iemand een nare ervaring achter de rug heeft, dan kan men deze persoon wat opbeuren en weer een lach brengen.
Iemand met een gebroken been die een paar dagen in het zieken huis verblijft, mist het bokken en dus is het leuk om een uitgeprinte lijst te mogen ontvangen van alle beterschapjes enz.

Daar heb je volkomen gelijk in. In dit geval is het veel moeilijker omdat Miep niet helemaal oki spoort in de bovenkamer en daardoor is het bijna onmogelijk om behulpzaam te zijn. Waar ik het eerder had over het 0-effect, bedoelde ik dus ook eigenlijk alleen maar de gevallen waar het gaat om een psychische aandoening. Een gebroken been kunnen we ook niet genezen, maar juist weer wel de pijn verzachten Lachen.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:07

Heike schreef:
Tja wat kan ik meer doen? Er zijn nu al bokkers die vinden dat ik te ver ben gegaan door dit openlijk op bokt te zetten. Ik heb gedaan wat ik het beste vond.


Mensen, don't blame the messenger.

Ik vind dat Heike erg netjes en discreet heeft gehandeld

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:15

ik ben het helemaal met tyrza eens dat heike goed heeft gehandeld !!
hoezo te ver gegaan?
MIEP is tever gegaan , ookal is het een ziekte, ze belazerd andere mensen door over dingen te liegen die gewoon niet door de beugel kunnen !! Boos!
als heike dit niet openlijk had geplaatst, had iedereen nu nog kaartjes en medelijden gestuurd !
dus idd heike treft geen blaam !

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:24

jeetje,wat een verhaal.
zoiets is gewoon ziek !
hoe kun je nu zoiets verzinnen,en dan nog zoveel mee levende bokkers medelijden laten tonen,

Wat de reden ook is waarom ze het deed,
dit is gewoon ziek !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:41

Tyrza schreef:
Mensen, don't blame the messenger.

Ik vind dat Heike erg netjes en discreet heeft gehandeld



Hier ben ik het helemaal mee eens!! Ik zou niet weten hoe Heike dit anders had kunnen oplossen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:45

Ik heb weer even bijgelezen.....
Ik heb een beetje hetzelfde gevoel als Holly, zolang ik niet weet waarom ze dit gedaan heeft en hoe het komt kan ik eigenlijk niet echt boos op haar zijn. Als ze dit echt met opzet zo heeft bedacht en verder volledig in orde is, ja dan ben ik boos. Maar komt dit gedrag door een (geestelijk) probleem dan heb ik vooral veel medelijden met haar (zoals ik al eerder gezegd heb).

Carmen als je dit leest, zoek hulp en doe hier wat aan, daarmee maak je het uiteindelijk voor jezelf ook alleen maar makkelijker mee.