Gestopt met roken! Wie nog meer en hoe lang al?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:21

Ik ben al 13 jaar rook-vrij (Heb dan ook nooit gerookt *LOL* )


fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:40

hmm wil ook wel stoppen maar ben niet sterk genoeg.. helemaal met de vakantie is de verleiding op een terrasje en in de kroeg zo groot. Ik heb me voorgenomen om na de vakantie te stoppen!

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:05

Ik rookz elf niet, maar ene vriendin van me steekt er wel eens 1 op, waar ik dan gewoon van mee "ruik" , dusse een meeroker Tong uitsteken

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:43

ikke, ben op 1 januari gestopt na ruim 1 pakje per dag te hebebn gepaft, gewoon in 1x past boem gestopt en nog niks aangeraakt! ik gellof ook niet zo in die theorie-en dat je moet afbouwen, pleisters plakken etc, gewoon tsjakka in 1 keer!

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:54

Ik al zeker een half jaar en ik ben nu zo ver dat ik eigenlijk ook echt nooit meer zin heb in een sigaret (eerder wilde ik er altijd graag een bij een borrel!!)

...

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:33

Ik ben 2,5 jaar geleden gestopt met roken en geen sigaret meer aangeraakt gelukkig!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:26

Hey Angelique, wat goed van je zeg!! Heel veel succes met het volhouden, je kunt het

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:39

Tijdje terug was ik vastbesloten om te stoppen met roken, dat heb ik ongeveer 12weken volgehouden in het begin ging het bij allemaal wel vlot, maar na ongeveer 11weken kreeg ik terug enorme zin (drang) in een sigaret en jammer genoeg terug begonnen.
Heb ooit geprobeerd te stoppen door middel van pleisters, hielp helemaal niets, en tot voor kort zomaar gestopt zonder iets, was ik wel wat trots op. Maar toch hebben de andere gelijk gekregen dat ik terug ging hervallen Bloos!

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:27

Ik denk dat mensen vaak denken dat wanneer je rookt, je er lichamelijk van afhankelijk bent. Maar ik zelf merk heel erg dat ik er geestelijk afhankelijk van ben.
Elke keer als je bij de bushalte staat, pauze hebt op je werk of school, even aan het relaxen bent, dan krijg je steeds die drang.

Maar erg goed dat JIJ wel gestopt bent. OK dan! OK dan! OK dan!

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 08:26

MiGzi_MiQ schreef:
Ik denk dat mensen vaak denken dat wanneer je rookt, je er lichamelijk van afhankelijk bent. Maar ik zelf merk heel erg dat ik er geestelijk afhankelijk van ben.
Elke keer als je bij de bushalte staat, pauze hebt op je werk of school, even aan het relaxen bent, dan krijg je steeds die drang.

Maar erg goed dat JIJ wel gestopt bent. OK dan! OK dan! OK dan!


daar heb ik ook last van.. ik wil er best graag vanaf maar op de een of andere manier zijn er echt momenten dat ik toch weer ga roken.

Ik viond het knap hoor Stoppen

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 08:48

Ik ben in januari gestopt met roken. Ik rookte echt heel veel, ruim 1 pakje per dag. Ik was het op een gegeven moment zó zat.
Ik vind het overigens op sommige momenten nog steeds moeilijk, hebben meer mensen daar last van? Ik hou het wel vol, ben veels te blij dat ik er vanaf ben. Het scheelt een hoop geld en ik voel me een stuk gezonder. Bovendien ben je er zo afhankelijk van.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

MoniqueT

Berichten: 8834
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 08:52

Ik rookte bijna 2 pakjes per dag, van mijn 13e tot mijn 36e. En yes, zomaar in 1 keer gestopt op 19 februari 2002. Ruim 2 jaar dus al en ik vind het super. Huis stinkt niet meer, kleren stinken niet meer en ik zelf dus ook niet;-)

Ik ruik het echt aan iedereen die nog rookt.

Webshop - digital art: MoTekent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:29

Mensjes ik hou het nog steeds vol Haha! Inmiddels 20 dagen Lachen

Kom kom laat wat horen er zijn vast nog wel meer mensen die gestopt zijn!

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:31

Akke schreef:
Mensjes ik hou het nog steeds vol Haha! Inmiddels 20 dagen Lachen

Kom kom laat wat horen er zijn vast nog wel meer mensen die gestopt zijn!



Goed zo OK dan! en nu even sterk zijn want nu wordt het even een beetje moeilijke tijd zo drie weken na het stoppen.(tenminste toen bij mij dan)

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:35

netjes!
ik heb af en toe zo'n periode dat ik ineens ga roken.. en dan na een maand of twee ben ik dat weer helemaal zat en dan stop ik gewoon..
voel me ook nooit verslaafd ofzo..

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:36

Ik ben ook al een tijdje rookvrij! Weet niet hoelang precies, na het echte stoppen heb ik er nog wel een paar op. Ik was meer een gezelligheidsroker, dus het was voor mij iets makkelijker. Maar in de 'gezellige' situaties bleef/blijft het moeilijk.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 14:49

Hallo mede-stoppers Tong uitsteken Inmiddels ben ik vandaag 40 dagen gestopt!
Het gaat me steeds makkelijker af en er zijn dagen dat ik niet eens aan roken denk!

Het eten is ook een stuk minder geworden, in totaal ben ik 1 kilo aangekomen maar dit kwam ook door eetbuiten-door-emo-problemen Verdrietig

Al met al ben ik best wel trots op mezelf Pling Ik zou het leuk vinden als jullie hier vertellen hoe jullie gestopt zijn met roken...

groetjes Angelique

ChristaV
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Moerkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:22

Op een ochtend was ik een sigaret aan het roken en werd helemaal duizelig (heel vaag). Toen bedacht ik mezelf dat roken eigenlijk heel vies was en dat ik maar moest stoppen. Ik ben het boek van Alan Carr gaan lezen en ben na het lezen van het boek en het roken van de befaamde (in het boek dan) laatste sigaret gestopt. Dat is nu al 10 maanden geleden. In het begin was het best moeilijk om van de sigaretten af te blijven want tja... je bent natuurlijk toch verslaafd aan die rotdingen. Nu heb ik helemaal geen behoefte meer aan een sigaret. Ik hoef s'ochtends niet meer te hoesten HEERLIJK!!

En ik ben nog steeds trot op mezelf Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Googlebot, GrapeshotBot, PollyPancake, User3 en 21 bezoekers