Homo’s taboe vrij? Of schijn bedriegt…

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Herken jij je in deze (wellicht onbewuste) houding tegenover homo-seksuelen?

Ja, ik zou zoals die moeder kunnen reageren
12 (9%)
Nee, ik zou op beide situaties hetzelfde reageren
99 (74%)
Ik ben zelf homoseksueel, maar herken de situatie
3 (2%)
Anders, graag een toelichting (eventueel per PB)
19 (14%)

Totaal aantal stemmen: 133


Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 17:58

snowdon schreef:
Dan ben ik er ook, meeten? *LOL*
Ik heb even in je profiel geloerd...als je iemand "he ben je Snowdon/Leon van Bokt!!!" hoort krijsen Clown

That's me Haha!


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 17:59

Antoinette schreef:
Ben het ermee eens dat het misschien wel een iets andere discussie is. Maar ik blijf van mening dat kinderen op horen te groeien met vader/moeder. Dit is natuurlijk al heel vaak niet het geval door gescheiden ouders. Maar als er een keuze is...


Ik denk dat er belangrijke prioriteiten te stellen zijn aan ouders dan het geslacht.

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:00

Ctal schreef:
Ik kan me wel in die moeder verplaatsen.
Als ik hoor dat iemand homoseksueel is dan heb ik daar geen problemen mee. En ook al zou ik dat wel hebben, maakt t nog niets uit Knipoog

Maar als je dan bijvoorbeeld je zoon/dochter zou zien zoenen met iemand van t zelfde geslacht, dan wordt je opeens wel heel erg met je neus op de feiten gedrukt. Want zover zou ik iig niet gelijk denken, je denkt van dat gebeurt niet. ( tegen beter weten in )
Je wilt t eigenlijk niet weten, terwijl je aan de andere kant denkt: laat ze maar lekker.
Het is denk ik eerder een schrikreactie.


Ik ga hier mee mee Lachen

*Oh Adrian, come out and play.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:02

shadowfaxx schreef:
Ik ga hier mee mee Lachen


Ik niet. De moeder was al op de hoogte, dan hoeft ze niet zo overdreven te reageren. Als het compleet nieuw voor haar was, dan had ik het nog wel begrepen.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:15

Tessebes schreef:
Ik denk dat er belangrijke prioriteiten te stellen zijn aan ouders dan het geslacht.


Ja, die zijn er ook wel, maar voor mij is dit er ook wel één.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:30

Ik denk dat ik wel zou schrikken, tenminste ik kanhet mij voorstellen als je je zoon zo ziet. Maar accepteren zou ik het zeker wel!
Helaas ken ik ook zo'n geval, maar dan van 2 meiden. Haar moeder wil er echt helemaal niets van weten, zodra dochterlief erover begint breekt haar moeder het gesprek af. Die meiden wonen zelfs al samen, en ze heeft haar moeder nooit recht in haar gezicht durven zeggen dat het ook daadwerkelijk haar vrienin is

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:42

Ik heb gestemd op, ik zou op beide situaties het beide te reageren.
Je kent mij een beetje Leon en ik denk dat jij wel een beetje weet hoe ik met zulke dingen omga. Het is bij nog sterker, als ik twijfels heb over of iemand al dan niet homosexueel is dan vraag ik het dus gewoon, mede om voor zulke dingen te komen te staan.
Jij weet ook wel dat ik nog iemand ken die bi is, die vertelde mij dat hij een nieuwe liefde had, ik vraag dan meteen welk geslacht het is ook om misverstanden te voorkomen.

Ik heb zelfs een keer bij een homosexueel koppel gelogeert, ik mocht van hun later thuiskomen van het uitgaan en ze gingen ook nog mee. Ik heb helemaal dubbel gelegen toen ze een gemaakte discussie gingen houden over welke pumps ze moesten aantrekken en ook hun hadden wel eens zo hun momenten. Eerst stond ikwel even te kijken ik dnek dat ik toen 16 was, maar ben er nou echt wel aan gewend. Het maakt mij helemaal niet uit.

Ik heb trouwens zelfs mijn vriend zo ontmoet, er was eennieuwe jongen in de buurt komen wonen, mijn vriend dus, maar elk weekend bleef er iemand slapen, en je raad het al een man dus. Ik kan hem tegen in de plaatselijke kroeg en ik moest het gewoon weten. Heb hem dus gevraagd of hij misschien homo was Haha!. Maar dat was hij gelukkig niet, wel alles even uitgelegd natuurlijk. En nu hadden wel afgelopen maandag al weer een jaar met elkaar.

Er is ook een neiuw fenomeen trouwens en dat is een Metroman, dat zijn heteromannen met homosexuele trekjes, en daar is die van mij er wel een van.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:54

Ik ga voor het 2e antwoord. Mijn moeder zou absoluut voor nummer 1 gaan, vrees ik.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:55

Ik heb op anders gestemd en wel om de volgende reden.

Ik zou het juist irritant vinden als 2 mensen ongegeneerd elkaar zitten af te lebberen in de woonkamer dan wanneer ze op hun kamer dat zouden doen. Ten eerste weet je dat als 2 verliefde mensen naar hun kamer gaan, de deur dicht zit en de radio keihard aanstaat dat je beter niet kan storen Haha! en ten tweede maakt het niet uit of je hetro bent en op een bank elkaar zit af te lebberen of als je homo bent en dit doet......... Tja da's mijn mening!

Ik werk in een branche waar, zoals het om bekend staat, veel homo's werken en ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit problemen heb met hoe men naar elkaar reageert. Voor mij is het normaal dat jongens elkaar met een kus begroeten net zo als meiden dat met meiden doen en meiden met jongens Het is me wel opgevallen dat in mijn werk homo's er veel meer voor uitkomen dat ze homo zijn en dat er een aantal rondlopen die erger zijn dan bepaalde meiden als het aankomt op andere knappe jongens. Je ziet af en toe echt een competitiestrijd ontstaan tussen meerdere jongens!

Maar goed, helaas weet ik ook dat veel mensen er idd nog een taboe van maken als ze erachter komen dat een vriend of familielid homo blijkt te zijn. Denk dat het inmiddels tijd word dat er geen taboe meer heerst.

Waar ik me wel erg aan kan storen maar dat geldt zowel voor hetro's of voor homo's/lesbo's (mag ik dat zo schrijven Verward ) dat je niet iedereen hoeft te laten mee genieten met je eigen geneugten. Kan me er mateloos aan irriteren als wie dan ook elkaar zitten af te lebberen in een vliegtuig met nog 184 passagiers aan boord, hetro/homo/lesbo dat maakt me geen bal uit Knipoog

Leo

Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:06

Mijn ouders zouden beide reageren... in eerste instantie..

Hoe ik zou reageren weet ik niet. Ben op het moment een beetje kwaad op mijn eigen ouders, dus kan me moeilijk in het ouder zijn verplaatsen Scheve mond

Ik heb persoonlijk niets tegen homoseksuelen, ze mogen ook doen wat ze willen in mijn bijzijn, niets anders dan hetero's in een groep, en ik kan nou niet zeggen dat ik heilig ben met m'n vriend. Daar wordt ook niets tot weinig over gezegd, en anderen zijn ook mensen, dus laat ze, ik heb er iig niks op tegen Lachen

Als ik als ouder mijn zoon zou zien, tja.. ik weet niet hoe ik zou reageren... ik hóóp zoals ik nu ook reageer op homoseksuelen... normaal dus Scheve mond

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 19:27

Pfff Leon, moeilijke kwestie. Ik denk dat ik toch anders zou reageren als ik 2 jongens of meiden met elkaar zie zoenen dan een hetero-koppel. Ik blijf het een vreemd iets vinden om 2 mensen van hetzelfde geslacht klef met elkaar te zien. Dat betekend niet dat ik het afkeur, het is gewoon 'anders' Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten omschrijven.

Verstandelijk gezien hebik zoiets van; als jij dat fijn vind, waarom niet. Maar gevoelsmatig schrik ik toch even terug.

Ik denk dan ook niet dat het taboe er echt af is, het is wel minder.

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 20:32

Net als bij de hetero's heb je ook onder de homo's verschillende types. Tussen de ene homo en de andere kan een enorme wereld van verschil zitten! Je hebt bijvoorbeeld homo's die (mag ik dat zo zeggen) exhibitionistisch zijn aangelegd. Daarmee bedoel ik de jongens die zo overduidelijk gay zijn, die voortdurend de aandacht op hun homo-zijn willen vestigen, met extreem verwijfd gedrag en kleding. Die noemen zichzelf dan ook vaak nichten. En dan heb je de jongens die gay zijn, dit een plaats hebben gegeven in hun leven, al dan niet een vriend hebben waar ze een stabiele monogame relatie mee hebben. Dit zijn de jongens waar vrouwen dan weer zo graag bij in de buurt zijn. Dit is waarschijnlijk de enige vriendschap tussen man en vrouw die niet door seksuele aantrekkingskracht bedreigd wordt.
En ja, het is wel vaak zo, dat homo's knappe mannen zijn, kan er niets aan doen, zie het maar als een compliment! Cheese!

Ik heb nou 2 uiterste types omschreven, uiteraard weet ik ook wel dat het niet zo zwart wit is en dat er heel veel jongens iets van beide types in zich hebben. Maar doordat het eerste type nou eenmaal veel zichtbaarder is dan de rustige gay jongens die 's avonds gezellig samen op de bank zitten te hangen, leeft bij veel moeders het idee dat dat de definitie van een homo is.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 20:48

ik heb voor de tweede gekozen, het maakt mij echt niet uit wat iedereen doet hoor. Als ze er maar gelukkig mee zijn. Ik vind het zelfs wel schattig opde een of andere manier. ik ben dan ook blij dat nederland een tolerant land is zeker vergeleken met amerika. hebben jullie al gehoord dat edward gal en hans peter minderhoud iets met elkaar hebben trouwens?

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:17

hé leon, ik kan me indenken dat een moeder het moeilijk en wellicht schokkend vind om haar zoon al zoenend aan te treffen met een andere jongen. En dat het haar zelfs pijn doet en dat het lang kan duren eer ze het kan accepteren.

En Nederland is een land van toleratie zolang het maar bij de buren is....

neemt niet weg dat ik geen moeite heb met homoseksuelen, welke kant het ook maar is. Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 21:22

Ok, ik had misschien beter een ander voorbeeld kunnen gebruiken Tong uitsteken Maar door de reacties is me wel een en ander duidelijk geworden, wat dus de bedoeling is. Niet exact de reactie op het beginstukje...

Maar ben tevreden met de reacties Lachen Zit veel verschil in per reactie, elke reactie doet ertoe!

Overigens ben ik ook van mening dat er nog wel eens wat geprovoceerd wordt. MAAR wat zou de reden daarachter zijn? Grotendeels onzekerheid... en leven in uitersten Knipoog

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:51

Ik hou er sowieso niet zo van om mensen erg klef te zien doen (net als een groot deel van de rest hier Haha!). Als ik puur met m'n verstand zou moeten antwoorden, zou ik zeggen, homo/hetero/bi het maakt allemaal niks uit.
Maar toch heb ik als ik twee mensen van hetzelfde geslacht zie zoenen zoiets van 'hm, moet dat?'.

Tegenwoordig is het wel steeds normaler om je vrienden op de mond te zoenen als je elkaar tegenkomt (waar ik zelf niet aan mee doe...), dus dan vallen homostellen toch wat minder op.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:11

Mijn zusje (hmm inmiddels ook al ruim dertig) woont al jaren zeer gelukkig samen met haar vriendin. Het heeft even geduurd voor mijn ouders de situatie geaccepteerd hebben, maar inmiddels zijn ze een volwaardig stel in de ogen van de familie.

Zelf heb ik geen moeite met hun relatie, ze houden van elkaar. Thats it. Met betrekking tot openbaar vrijen: daar heb ik dus wel moeite mee. Mijn broer en zijn vriendin zijn overal en altijd net een Vapona-strip. Je moet ze echt uit elkaar trekken, wil je er een fatsoenlijk antwoord uit krijgen. Daar erger ik me rot aan, homo- of hetero-paar.... ik vind dat irritant.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:48

snowdon schreef:
Overigens ben ik ook van mening dat er nog wel eens wat geprovoceerd wordt. MAAR wat zou de reden daarachter zijn? Grotendeels onzekerheid... en leven in uitersten Knipoog


En dat is zo jammer dat die onzekerheid er nog steeds is........ Het zou eigenlijk niet nodig moeten zijn, iedereen heeft zijn eigen geluk nodig of dat nou is als hetrokoppel of als homokoppel is, het zou in deze eeuw toch allang geen taboe meer mogen zijn!

Overigens ben ik blij dat ik wat dat betreft heel ruimdenkend ben opgevoed, mijn ouders hebben totaal geen vooroordelen over dit soort zaken en daar ben ik echt blij om

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 00:18

Doet me gelijk denken aan de neef van mijn vriend.
Die is dus homo.
En eigenlijk wist iedereen het al, maar hij durfte er niet mee naar buiten te komen. Dus op een gegeven moment had hij dan een vriendin om zijn familie te laten zien dat hij echt geen homo was Knipoog
Dus die vriendin kwam eten, en halverwege het eten gingen die ouders naar de keuken en hadden ze die hem geroepen. Zei die vader: zeg, dump die meid, en stel ons de volgende keer maar voor aan je vriend Haha!
Denk dat veel ouders daar wel een voorbeeld aan kunnen nemen

Ken helaas ook wel de andere kant.
Ik ken een meisje, die echt uit huis moest van haar ouders omdat die het niet wilde accepteerde. Die zagen het echt als een ziekte en ze mocht pas terug komen als ze " beter was" Scheve mond

Denk dat ook veel mensen zeggen dat ze het accepteren, maar als het dan in hun eigen omgeving is, is het voor veel mensen denk ik anders.

Ik ga wel eens stappen met die neef van mijn vriend Haha! echt geweldig. je hebt hier in Arnhem een discotheek alleen voor homo's. Als je een avondje lol wilt, zonder mannen achter je aan... dan moet je daar gewoon heen Knipoog

Dag lieve mama...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 00:31

Toevallig zit ik Oprah te kijken en George Michael is daar gast. Het gesprek gaat uiteraard ook over zijn homosexualiteit en dat akkefietje van een tijdje geleden. Op een vraag over reputatie en bekendheid zei George: "I am nog interested in selling records to people who are homofobic". OK dan!.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 01:07

Ja en zijn vriend die zijn duim omhoog deed. Heel goed!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 01:39

Homo's zijn hele gewone mensen die een sexuele voorkeur hebben voor hun eigen geslacht. Niets meer, niets minder.

Dus over welke taboe heb je het Verward Want in mijn ogen is er helemaal geen taboe. Wat maakt mij het uit met wie iemand sex heeft? Helemaal niets!

Vind het altijd sneu als mensen worden be ( ver) oordeeld op hun sexuele geaardheid.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 06:11

Moeilijk! Ik heb anders gekozen, omdat ik het nooit met mijn ouders heb meegemaakt, maar wel in mindere mate met mijn oma's. Die waren allebei toch lichtelijk ontsteld, want "zoiets zie je op TV, maar je eigen kleindochter, dat verwacht je niet" Knipoog Maar mijn ene oma was wel weer zo bijdehand om direct te vragen of mijn nicht niet toevallig ook lesbisch was! Bloos! Haha!

Aan de ene kant valt het dus wel mee met die taboe, maar ik denk dat er veel mensen zijn die net als Laui bang zijn besprongen te worden. Hieerrr Laui! ~~}> (sorry ik kon het niet nalaten!).

Verdrietig eigenlijk ... Jij bent bang door lesbiënnes besprongen te worden, en ik ben bang dat mensen daar bang voor zijn. Verdrietig Dus toch een dubbele standaard/taboe ...

Kerstmuts

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 09:29

Pipo schreef:

Dus over welke taboe heb je het Verward Want in mijn ogen is er helemaal geen taboe. Wat maakt mij het uit met wie iemand sex heeft? Helemaal niets!


denk dat er bij een bepaalde groep mensen wel zeker een taboe is op homosexualiteit.
De mensen die het als een ziekte zien, en zeggen dat het wel over gaat. Ik vind dat er bij die mensen dan wel zeker een taboe heerst.

Dus het zeker niet helemaal geaccepteed in nederland.

Waar ik me ook zo aan kan ergeren, zijn mannen die met twee vrouwen geen probleem hebben, en bij twee mannen helemaal beginnen te zeiken >;)

En ik ben nooit bang geweest dat die vriendin me zou beschringen Haha!
ook niet elke jongen die je tegen komt bespringt je Verward want niet elke jongen vind je leuk. Zo vinden lesbiennes ook niet elke vrouw leuk Knipoog dus denk dat je daar niet zo bang voor hoeft te zijn Cool

Dag lieve mama...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 10:17

Toen ik in de 3de van de Hotelschool zat, werd homo vaak als scheldwoord gebruikt, wat zoiets als sukkel betekend. Ik kon daar heel kwaad om worden en zei er ook altijd wat van. Ik werkte toen in een bedrijf waar meer dan de helft homo was, ik had daar totaal geen problemen mee. Ik voelde me echt bijna persoonlijk aangevallen, homo's zijn ook gewone mensen en ik vond het absoluut niet nodig om homo als scheldwoord te gebruiken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Amazonbot, Anoukjuuuhh, fleurtjeuh, karinmanon, LiDi, SemrushBot, Venthe, YandexBot en 190 bezoekers