gescheiden op vakantie> problemen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

gescheiden op vakantie> problemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 11:05

Vinden jullie dat je als vriend en vriendin gescheiden gaat op vakantie (dus ieder ergens anders heen) dat je dan vraagt om problemen?

Ik zie eerlijk gezegd het probleem er niet van in. Je weet allebei wie er op je wacht (bij wijze van spreken).

Gister zat ik op een feest en toen vroeg iemand (A) dus of ik en mijn vriend samen op vakantie gingen. Ja, wij gaan samen op vakantie, maar eerst gaat ieder appart.
(Ik ga met mijn carnavalsclub en hij met de zijne).
Toen A: Nou dat vind ik echt vragen om problemen. Ik weet zeker dat er wel iemand vreemd zal gaan.

Tuurlijk loop je er nou wel meer risico op dat je vreemd gaat als dat je met zijn tweeen ergens heen zal gaan, omdat je nou veel meer met andere mensen gaat 'ouweh**ren'. Maar ik weet zeker dat ik niet daardoor vreemd zal gaan. En ik vertrouw mijn vriend erop dat hij dat ook niet doet. ALS hij vreemd zou willen gaan had hij dat allang met uitgaan ofzo kunnen doen.

Wat vinden jullie?


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:32

Ik vind wat A heeft gezegd echt klinklare onzin... als het zo werkt dan zit je duidelijk in de verkeerde relatie Haha! . Nee hoor, ik ga volgend jaar ook zonder mijn vriend op vakantie, maar geen haar op mijn hoofd die er aan zal denken om vreemd te gaan hoor.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:34

Als je van iemand houdt ga je niet vreemd,
en niet persé alleen op vakantie is er meer risico,
het risico is er altijd, alleen het hoeft daarom lang niet te gebeuren!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:37

Precies zoals Cealli al zegt, als je veel van elkaar houdt en duidelijk afspraken hebt gemaakt zal er niks mis gaan.
Oké voor mij is het niets, want ik ga mijn vriend dan alleen maar missen Haha!

22 Januari verwachten we ons kleintje

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:43

Daar heb ik weer de oplossing voor.. geen vriend hebben Knipoog
(hoewel ik t soms niet erg zou vinden iemand te hebben om te missen)

Maar ik snap niet waarom mensen met dit soort dingen altijd zo overdrijven, als het niet in de 'aard van het beestje' zit gebeurt het gewoon niet!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:45

Ik vind dat A zich met dingen bemoeit waar hij niks mee te maken heeft Knipoog
Als jullie afspreken om gescheiden op vakantie te gaan, dan is dat een afspraak tussen jullie tweeen en daar staat hij helemaal buiten.

Verder vind ik het erg bekrompen als iemand meteen conclusies trekt: hij gaat er bij voorbaat al vanuit dat er problemen komen omdat er iemand "vreemd gaat".
Er zijn ook mensen die een vrije relatie hebben en waar het geen enkel probleem is als er met anderen gescharreld wordt Knipoog
Ik zeg niet dat dit in jullie geval zo is, maar soms kunnen mensen conclusies trekken terwijl ze helemaal niets weten over afspraken die onderling gemaakt zijn.

Laat A lekker kletsen en maak er een gezellige vakantie van *LOL*

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:56

Cealli schreef:
Daar heb ik weer de oplossing voor.. geen vriend hebben Knipoog
(hoewel ik t soms niet erg zou vinden iemand te hebben om te missen)


Haha, ja zou kunnen, maar deze is toch echt voor mij, mijn prinsje op het witte paard Lovers
Vrijdag was de bruiloft van mijn zwager, we zaten samen weg te kwijnen Haha!

22 Januari verwachten we ons kleintje

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:56

Tja, vakantie is toch wel een omgeving waar je meer contacten legt en de sfeer word vaak of 'geromantiseerd' of 'verdronken mbh drank' waardoor zulke 'ongelukjes' kunnen gebeuren.

Mijn vraag is dan, 'waarom vakantie'? Je kan toch ook een leuk dagje uit doen ipv vakantie? Op vakantie kan je makkelijker verliefd worden omdat je dan wel tijd heb om iemand te leren kennen, met een dagje uit word dat al wat moeilijker.

Persoonlijk zou ik het zelf niet prettig vinden als mijn vriend alleen met zijn vrienden op vakantie zou gaan. Als ie avondje wil stappen met hun, prima. Maar vakantie gaat me toch iets te ver.

Aan de andere kant, is dat natuurlijk ieder voor zich. En als jullie er geen problemen mee hebben zou ik dat gewoon lekker doen.
Ik zou er wel problemen mee hebben, en mijn vriend denk ook...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:57

vikki schreef:
Ik vind wat A heeft gezegd echt klinklare onzin... als het zo werkt dan zit je duidelijk in de verkeerde relatie Haha! . Nee hoor, ik ga volgend jaar ook zonder mijn vriend op vakantie, maar geen haar op mijn hoofd die er aan zal denken om vreemd te gaan hoor.


precies ja

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 12:13

Malibu: die apparte vakantie was al geboekt voordat wij iets kregen.

En verder ben ik het zelf ook wel met vikki eens... Lachen

Van de andere kant kan het misschien ook wel even goed zijn als je je vriend even niet ziet. (niet dat ik hem niet zal missen! Tong uitsteken).
Dan is het weerzien des te leuk Knipoog

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:20

Citaat:
Malibu: die apparte vakantie was al geboekt voordat wij iets kregen.


Kijk, dat is natuurlijk ook weer een heel ander verhaal. Haha! (excuses, dan heb ik niet goed gelezen)

Gewoon lekker gaan, en plezier hebben. Als het al geboekt stond en het is nog in een prille fase zou ik er ook lekker voor gaan.

Ik heb al 2 jaar een vaste relatie en samen een huis gekocht, misschien dat dan anders is...

Zou wel proberen af te spreken om eerlijk te zijn tegen over elkaar als er wat gebeurd is op vakantie.. Eerlijkheid duurt het langst zeggen ze toch?

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:24

Echt onzin, je kan anders toch nooi tmeer alleen iets doen.

In min ogen is een relatie gebaseerd op vertrouwen.

maja01
Berichten: 177
Geregistreerd: 21-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:37

Ik ga al jaren 1 of 2 x per jaar alleen een weekje op vakantie en datzelfde geldt voor mijn vriend.. Vindt het heerlijk om alleen weg te gaan of met vriendinnen ik merk dat je als stelletje toch wat minder snel contacten legt dan als je alleen bent.. niks mis mee, en wat het verliefd worden betreft... ach, mijn ervaring is dat dat tijdelijk is... echt houden van doe ik van mijn vriendje (al 16 jaar! Knipoog )... en als ik alleen op vakantie ga dan ga ik trek ik meestal met m'n rugzak door een of ander land heen en dan ben ik echt niet bezig met jongens.. (eerder met waar kan ik vanavond slapen en.. wat zal ik vandaag eens eten.. Haha! vindt ik een stuk belangrijker)

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 14:17

Malibu schreef:
Kijk, dat is natuurlijk ook weer een heel ander verhaal. Haha! (excuses, dan heb ik niet goed gelezen)

Gewoon lekker gaan, en plezier hebben. Als het al geboekt stond en het is nog in een prille fase zou ik er ook lekker voor gaan.

Ik heb al 2 jaar een vaste relatie en samen een huis gekocht, misschien dat dan anders is...

Zou wel proberen af te spreken om eerlijk te zijn tegen over elkaar als er wat gebeurd is op vakantie.. Eerlijkheid duurt het langst zeggen ze toch?


haha geeft niks hoor!

jah we hebben het er al over gehad... we besloten maar om niet vreemd te gaan, omdat we elkaar toch niet konden missen Knipoog

En mocht het wel gebeuren, dan laten we het elkaar wel meteen weten.
Via bericht of telefoon of wat dan ook. (misschien wel banketstaaf dat het dan via telefoon moet, maarja: als hij vreemd zou gaan zou ik het wel meteen willen weten, op wat voor manier dan ook).

Maar ik vertrouw erop dat het goed gaat Lachen

inderdaad: vertrouwen is het belangrijkste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:20

Ik vind dat het makkelijk moet kunnen. Of je het wil is een andere vraag.

Mijn vriend en ik moeten er allebij niet aan denken om apart van elkaar op vakantie te gaan. Maar het kan wel. Als ik alleen ga is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt vreemd te gaan, en anders om ook niet.
Het ligt puur aan de relatie. Als je vreemd gaat is er altijd iets mis in je relatie anders hoef je niet vreemd te gaan toch?!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:33

Citaat:
Mijn vriend en ik moeten er allebij niet aan denken om apart van elkaar op vakantie te gaan.


Ik denk dat bij ons ook het geval is... Ik vertrouw hem echt wel, en hij kan ook rustig gaan stappen met vrienden ofzo.
Maar het idee van apart op vakantie daar moet ik niet aan denken, idd omdat ik het gewoon niet zou willen en hij ook niet...

Maar zoals Suleika al schreef, waren de vakanties al geboekt voor ze wat met elkaar kregen. Ik denk dat ik in zo'n situatie ook gewoon zou gaan...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:42

Wij vinden het gewoon veel te leuk om saampjes op vakantie te gaan. Hij mag van mij ook gaan stappen met vrienden wanneer hij wil. Hij heeft er zelf niet zoveel behoefte aan.
Hij nodigd graag wat vrienden thuis uit. Dat is altijd wel super gezellig. Mijn vriend is leadsinger van een bandje en dan nemen zijn vrienden gitaren enzo mee. Dus helemaal in de zomer is dat top OK dan!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:37

gelijk een goeie test voor je relatie toch!
zo kun je zien of jullie echt van elkaar houden.

Ik zie het probleem er ook niet van in hoor ik ga liever wel met hem op vakantie.

gr

_Madelon

Berichten: 4758
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:23

ik en mijn vriend gaan ook niet samen op vakantie..
maar als je weet dat er iemand van je houd..
is dat natuurlijk een stimulanse om niet vreemd te gaan.
ik weet zeker dat het goed kan gaan.
zie hem wel 6 weken niet ofsow Verdrietig
Veeeeeel te lang Boos!


Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:25

Ik ben vorig jaar ook 2 weken zonder m'n vriend op vakantie geweest, met een vriendin.
Hij heeft de helft minder vakantie dagen dan mij, dus vandaar. En we waren samen ook al geweest.
Ik vond t een hele ervaring, heb hem onwijs gemist. Lovers
En m'n telefoonrekening was erg hoog! Haha!
Maar je komt er zo wel achter of je echt van elkaar houdt.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:40

Ik denk dat het wel moet kunnen, hoor.
Volgend jaar gaan mijn vriend en ik ook waarschijnlijk apart met vakantie.
Hij wil graag feesten met een vriend in de zon.
En ik wil graag paardrijden met een vriendin.
Dus gaan we allebei een week apart en nog een week samen een andere keer in het jaar.
Vin dik een goed oplossing voor als j allebei wat anders wil.
En het is een kwestie van vertrouwen.
Ik vertrouw hem volledig en hij mij ook, dus dat is geen probleem.
En de afspraken die normaal gelden in onze relatie gelden dan natuurlijk ook op vakantie.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:53

Nee hoor, lekker doen, apart op vakantie.
Best gezond om niet altijd alles samen te doen. Wij hebben allebei onze eigen interesses, en soms rem je elkaar dan juist af in je plezier. Ik zou er niet aan moeten denken om een ruitersportvakantie met mijn man te doen, hij is namelijk bang voor paarden.
Bang voor vreemdgaan ben ik ook niet, we weten allebei wat we aan elkaar hebben en willen onze relatie daar absoluut niet voor in gevaar brengen. Lovers Trouwens, als je hem op vakantie niet kan vertrouwen, kan je dat dan thuis wel? Hou op zeg, van die paranoide toestanden, daar heb ik echt geen zin in!!!!

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:01

Mijn vriend en ik gaan dit jaar allebei ( helaas ) nog apart op vakantie. Ik zou in de eerste plaats niet gaan, maar mag alsnog mee naar Spanje met een vriendin en haar familie! En jawel, we zitten ook nog eens in de buurt van Lloret Knipoog
Maar vreemdgaan? No way! Is het smerigste wat je kunt doen. Overigens denk ik dat A gewoon een zelfcomplex heeft..

Vandaag even geen achterhaalde quotes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appeltje00, brennie85, EmptyWords, Googlebot, Steenbok12, xSannee en 122 bezoekers