gruwel, een spellingsfout in schoolverslag kind

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:14

mijn zusje heeft ook moeite met schrijven, nou kreeg ze een keer haar schrijfschirft mee naar huis..... voor haar doen was het allemaal netjes vond ik en mijn moeder ook. nou stond er bijna overal met rooie pen en in dikke letters (en groot) BAH onder... dat is toch sneu voor dat kind!1 grrr heb daar zn hekel aan!!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:39

joyce B schreef:
Niemand is perfect toch? Schijnheilig
alleen taalperfect zijn is niet wat iemand tot een goede leerkracht maakt.

als je er problemen mee hebt zou ik het opnemen met de directie.

Fitzroy

Berichten: 25154
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:09

SuperPepeijn schreef:
alleen taalperfect zijn is niet wat iemand tot een goede leerkracht maakt.



Ik geloof niet dat er iemand gezegd heeft dat juf in kwestie geen goede leerkracht zou zijn.
Het gaat er alleen om dat zij geacht wordt spelling bij te brengen aan kinderen en dan zelf een blunder begaat op nb een rapport.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:29

Miko schreef:
Ik begrijp je precies! En bij mij is het zelfs nog erger... Ik kon het niet laten in een restaurant wat te zeggen van alle spelfouten op de kaart Bloos!
Toen ik er een tijdje later weer kwam wisten ze nog precies wie ik was... Schijnheilig

Hahhaha dat doe ik ook altijd! Haha!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:16

sjemie schreef:
mijn zusje heeft ook moeite met schrijven, nou kreeg ze een keer haar schrijfschirft mee naar huis..... voor haar doen was het allemaal netjes vond ik en mijn moeder ook. nou stond er bijna overal met rooie pen en in dikke letters (en groot) BAH onder... dat is toch sneu voor dat kind!1 grrr heb daar zn hekel aan!!


Van Joyce B begrijp ik dat ouders en inspectie niet streng mogen zijn voor feilbare juvven, maar juvven wèl voor leerlingen. Ziek Knipoog

En van iris_lady dat juvven wel menselijk moeten mogen zijn,
maar niet zo hoeven handelen.

(Als ik bovenstaand voorbeeld ie Verdrietig )

Haha!

(bb's)

ponyjongen
Berichten: 110
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:45

Misschien reageer ik wat overtrokken maar ik kan me daar echt over opwinden.

Zonde van je energie om je zo op te winden! Wijs de juf er gewoon rustig op. Waarschijnlijk vindt ze het zelf ook heel vervelend dat ze die fout gemaakt heeft.
Maar ja...... Als je eens wist wat een juf allemaal te doen heeft zo vlak voor de vakantie, dan zou je wel wat milder zijn! En je hoeft heus niet bang te zijn dat je kind het verkeerd leert. Als de juf het echt niet zou kunnen, zou ze niet in die groep staan. En ja, een juf is ook maar een mens, met fouten dus. Dat vergeten ouders vaak. De juf moet alle vakken en vaardigheden maar voor 100 % beheersen, en ja, dat kan nu eenmaal niet. Maar daarom ben je nog geen slechte juf.Maak jij nooit een foutje in je beroep?

Toch ben ik met je eens dat het niet hoort. Ook ik, als juf, erger me aan collegae die veel fouten maken. Maar waar ik echt erg vind, is die MSN taal van tegenwoordig. Daardoor krijgen kinderen echt een verkeerd woordbeeld, niet bepaald handig......

Kortom, wijs haar rustig op haar fout en spaar je energie! [/quote]

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:29

Fitzroy schreef:
Ik vind dat juist onderwijzers/onderwijzeressen een voorbeeldfunctie hebben en die mogen zeker in een verslag/rapport idd geen fouten maken.
Dan lees je je verslag/rapport nog maar eens extra door of je laat het iemand anders doen.

Als onderwijzers zelf al niet correct kunnen spellen hoe kunnen wij dit dan van de jeugd verwachten, die het van hen moeten leren.

Ik kan me voorstellen dat Percy zich terecht hierover opwindt en ik zou het zeker aankaarten bij de juf in kwestie.


Precies!
Een autorijinstructeur, mag toch ook niet een keer niet stoppen voor de zebra?

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:41

Stoppen voor een zebra heeft te maken met veiligheid, is voor mij appels met peren vergelijken.
Verder sluit ik mij aan bij de argumentatie van superpepeijn en joyce B

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:59

Ik ken ook nog een mooie die een docent van me vertelde... Járen geleden, toen zijn kinderen (zullen nu ong mijn leeftijd zijn denk ik) nog de basisschool zaten van het dorp waar hij woonde, vroeg hij zich af waarom ze maar zo weinig rekenen (staartdelingen ed) leerden.
Hij ging dat dus na bij de juf... bleek dat zij er niet goed in was, dús leerde ze 't de kinderen ook niet.... Die man heeft daarna jarenlang zijn kinderen heen en weer gebracht naar een school een dorp verder

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:08

jeanie schreef:
Stoppen voor een zebra heeft te maken met veiligheid, is voor mij appels met peren vergelijken.
Verder sluit ik mij aan bij de argumentatie van superpepeijn en joyce B

Ander voorbeeld dan.... stoppen voor een stopbord als er niets aan komt. Dat is niet direct onveilig maar wel een regel waar je je aan moet houden, net als een spellingsregel. Jij moet het een ander leren en dus het goede voorbeeld geven.....

ponyjongen
Berichten: 110
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:55

Het verhaal van Cathelijne zou in deze tijd van Citotoetsen, methodegebonden toetsen en computerprogramma's niet meer voor kunnen komen! Blijft natuurlijk slecht van de juf in kwestie. Boos! Dat vind ik dus ook echt slecht. Een keer een d tje of t tje zou ook niet moeten mogen, maar okee, kan gebeuren. Sh*t happens... Ik weet ook zeker dat die juf heus de regels wel kent, maar ze gewoon even verkeerd heeft toegepast (toepassen = hele werkwoord, stam =toepas, s zit in 't kofschip, dus een t....Lachen , je kunt ook zeggen: toegepaste regel, niet toegepasde )

Enne geven ouders dan altijd het goede voorbeeld? In hun verjaarsbriefje staat misschien ook wel een schrijffoutje... Verward .wordt een kind niet slechter van hoor! Als het de regels maar kent.....

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:56

Cathelijne is 24, en ik ben 32 maar ook in mijn tijd kenden ze CITO toetsen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:59

Op montessori scholen wordt meestal geen cito toets afgenomen, volgens mij?

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:01

ik zat zelfs op een montessori school Haha!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:14

Fitzroy schreef:
Ik kan me voorstellen dat Percy zich terecht hierover opwindt en ik zou het zeker aankaarten bij de juf in kwestie.

Jaa, misschien wordt ze wel ontslagen!! Gaaaap

Fitzroy

Berichten: 25154
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:19

Dat slaat natuurlijk nergens op. Maar ik vind dat je iemand best op een taalfout in een rapport mag wijzen!

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:34

Je mag het best zeggen en ik vind het ook slordig. Aan de andere kant sluipen er bij mij soms ook foutjes in... De rapporten laat ik nalezen door Marcel, maar bv in schriften schiet er wel eens iets doorheen. Daar word ik dan op aangesproken door een moeder die zelf schrijft in de stijl van:
D. moGt gisteren tuisblijven want hij is ziek. Verward Tja....

Je bent gewoon niet onfeilbaar, maar ik vind het zelf prettiger als iemand me er vriendelijk op wijst dan wanneer het het schoolplein overgaat.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:06

Lovely schreef:
Op montessori scholen wordt meestal geen cito toets afgenomen, volgens mij?

Ik heb idd op een monterssori school gezeten, waar ze pas een jaar of 5 geleden overgestapt zijn op de citotoets....

@Pauline, daar heb je wel gelijk in..... Het is wel zo netjes om de betreffende persoon er gewoon even persoonlijk op aan te spreken.

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 08:15

Zo'n fout maak je niet omdat je niet geconcentreerd meer bent, dat zit gewoon verkeerd in je hoofd volgens mij. Je gaat tog ook nit meteeen zoo sgrijfen, als je moe bent?

ponyjongen
Berichten: 110
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 09:44

Ben het met pauline eens....
Ouders die het zelf ook niet kunnen, bazuinen dat het schoolplein over!

Beter is het om gewoon rustig naar de juf toe te gaan en haar pers. zeggen wat je vindt.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 09:52

kijk ik snap dat wel dat je erover valt als ouder zijnde, je kind word afgekraakt, is niet goed in dit en dat kan beter, en als je nou zus of zo doet, Gek word je er van. En als de juf dan ook nog een spelling fout maakt, terwijl ze eerst over jou kind zat te zemelen, dat d,r spelling niet goed was. Zou ook boos zijn. Had het van de week ook nog Sharissa had en prachtig rapport met allemaal b tjes en een d voor rekenen, gaan ze zitten zemelen over die ene d. Mens je kan toch niet overal goed in zijn.
Voor de gene die de letters niet begrijpen: a=goed/zeer goed, b=ruim voldoende tot goed, c=matig tot voldoende, d=zwak tot matig en e=zwak tot zeer zwak

ponyjongen
Berichten: 110
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:23

Ik geloof niet dat er juffen zijn die er op uit zijn om een kind af te kraken!

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:48

Droppie, was het echt bedoelt om te zemelen dan? Misschien was het wel goedbedoelt. Rekenen is best een belangrijk onderdeel. Natuurlijk hoeven we niet overal allemaal goed in te zien, maar het is nou eenmaaal de taak van een juf om te kijken welke kinderen nog extra hulp nodig hebben op een onderdeel. Jij vind het misschien niet zo erg, maar een andere ouder wil wel perse dat er iets aan gedaan wordt. En zo kun je het als juf toch nooit goed doen voor iedereen.

Wat de rapporten betreft. Als je 30 rapporten moet schrijven dan kan ik me voorstellen dat er een foutje in kan sluipen. Je kunt nou eenmaal niet een jaar van tevoren al met de rapporten beginnen en ze dan rustig op je gemak afmaken. Een groot gedeelte moet op het laatste moment.
Ik zou er zeker wat van zeggen tegen die juf. Het haar even laten zien. Maar verder niet zo'n drama van maken.

jaantsje
Berichten: 1323
Geregistreerd: 07-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:02

Mensen die werken maken fouten en dit gebeurt in ieder beroep.
Je kunt dit toch netjes aangeven aan de persoon die een foutje maakt want zo zie ik het. Het is in dit geval echt geen drama, blaas het niet verder op dan nodig is.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:52

Scum, het zal idd niet als zemelen zijn bedoelt, maar soms word er je er wel moe van, en dan komt het over als zemelen. En idd alle hulp word op prijs gestelt. Maar ja er blijft altijd wel wat te mekkeren over meesters en juffen Lachen . Niemand is perfect, iedereen maakt weleens een fout. en soms is dat net genoeg om daar even over te "zemelen" Haha! Niet dat ik doorgangs in klince (schrijf je dat zo) ligt met de meester en juf van me kids hoor Haha!