Eindelijk terug...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:50

Hoe kunnen we je helpen vanachter een comp...?

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 17:50

Ik moet nu gaan. Hoop snel iets te kunnen plaatsen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:52

Nou Jamy, we hebben je allemaal in meer of mindere mate proberen te helpen en je hebt geen enkele kans aangegrepen en dat vind ik erg jammer. Er hebben mensen zaken voor jou op het spel gezet en dat lijk je je niet te realiseren.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:52

Lieve suss ik ben echt ontzettend blij dat je weer terug bent ik heb je echt gemist!!

Ik mail je nog wel even en je moet weten dat ik er altijd 24u pd voor je ben ookal is het voor niets of voor wat dan ook ik zal er altijd proberen te zijn maar hopelijk weet je dat wel Lovers.Verder kan je altijd hier terecht altijd kan je lekker op laine rijden als je wil Lachen Hvj !! Lovers

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:55

Gelukkig dat je weer in Nederland ben. Ik hoop voor je dat je nu weer alles een beetje op de rit kan krijgen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:05

Lotte, ik ben blij te horen dat je weer heelhuids in NL bent. Ik vind jouw reacties in dit topic heel redelijk en ik heb er vertrouwen in dat je wel weet waar je mee bezig bent. Hopelijk ben je ook sterk en redelijk genoeg om binnenkort iets aan je thuissituatie te veranderen. En waarschijnlijk heb je daarbij wel wat aan de tips die je via Bokt en van mensen in je nabije omgeving krijgt.

Weet dat er mensen voor je zijn en maak daar ook 'gebruik' van! Ik wens je iig veel sterkte en wijsheid toe! Lachen

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:12

Lotte welkom terug! Ben blij dta je ongedeert ben ook al had ik bijna niet anders verwacht.

Ik heb zelf in een hoop paniebele situaties geweest met een manisch depsressieve moeder met ook onvrijwillige 'kidnapping' en 2 pogingen tot.
Toch hoe jong een kind ook is, je weet jezelf te behoeden, maar wel op het laatste moment, want een kind zal desondanks dat alles aan zijn ouder loyaal blijven (dus mensen oordeel aub niet zo hard! Het is makkelijk gezegd als je jezelf niet in een dergelijke situatie bevind).

Verders als je iets nodig hebt wil ik je graag helpen, ik woon zelf redelijk in de buurt en ben bekend met jeugdzorg, heb er zelf ingezeten.

Ik weet niet of dit up to date info is maar dit was uit mijn tijd (zo'n 10 jaar geleden).

Er is of was een jeugd crisiscentrum aan de geestersingel in alkmaar genaamd See See, hier kan je max 6 weken verblijven.

Rene verhoog was destijds de gezinsvoogd, is nooit mijn voogd geweest, vond hem zelf niet zo prettig, maar wel de enige voogd die ik ken in dat cirquit.

Jeugdzorg heeft mij destijds niet kunnen helpen, ik heb destijds zelf actie moetne ondernemen, dmv weglopen (had toen al 3 jaar geen contact met moeder, liep toen ook bij vader weg).
Dat opsporen na 72 uur is een fabeltje, ikzelf stond al vrij direct op de telex. Daarna ben ik de volgende dga in see see beland en van daaruit in een leefgroep en begeleid kamerwonen.
Het is niet de beste oplossing, maar geloof me, wel de beste uit 2 kwaden.
Deze situatie kun je nog heel lang overleven maar het zal je ook veel stress blijven geven en nog verder tekenen voor je leven.

Heel veel sterkte, en als ik wat kan betekenen hoor ik het graag.

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:19

Welkom terug weer!! Echt blij dat je weer heelhuids terug bent Lachen, en probeer misschien iets aan deze situatie te doen, mar daar ben je dus al mee bezig las ik, toppie hoor!

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:59

Dolblij dat je heelhuids thuis bent gekomen.
Ik hoop dat je voldoende steun uit je omgeving krijgt.
en dat je jezelf er doorheen zal slaan Kusje

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:08

Quellian schreef:
Nee, vind het niet makkelijk praten... Klagers hebben geen nood, mensen in nood die hoor je niet.
Ik heb sinds een aantal dagen een vriendin bij mij in huis zitten, die heeft ook e.e.a. meegemaakt en heeft nu dus besloten te breken met haar ouders. Hele moeilijke keus, maar als je ervoor kiest niet te breken, dan kies je ook voor deze situatie. Iedereen moet keuzes maken. Ik heb ook geen fijne jeugd gehad, in tegendeel, hoor je mij daar over klagen?!?


En tegen mensen in nood wordt altijd gezegd: Had je maar iets gezegd...
Wordt dat dan gedaan, dan wordt er beweerd dat het niet waar is, want een mens in nood die hoor je niet...

Nuja, in ieder geval, ik ben heel blij dat je terug bent Lotte, ook ik heb verschillende keren aan je gedacht, en gehoopt dat het wel goed ging.
Hoe was je vakantie nu eigenlijk? Waren er ook leuke momenten?
Ik denk ook niet dat je het overdrijft, zeker nu niet, aangezien je nu wel tijd gehad hebt om na te denken (dat is dan misschien wel positief geweest aan die vakantie...), en dat je nu een reëel(ere) kijk hebt op de situatie. Natuurlijk was je een beetje in paniek de dagen ervoor, aangezien ook iedereen hier bezorgd was.

Veel sterkte en succes met je stappen die je verder nog gaat ondernemen Lachen.

anke2002

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Sneek city

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:39

Jeetje meis, ik ben echt blij dat je veilig terug bent! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar je komt op mij al een sterk persoon over! Je hebt al zoveel meegemaakt en toch probeer je er nog steeds uit te komen met je vader. Ik hoop voor je dat je vader en jij een betere 'relatie' zullen krijgen en dat je vader en jij samen tot een oplossing kunnen komen. Veel sterkte iig.

christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:45

Heey Lot....,
ik ben net als iedereen hier heel erg blij dat je weer terug bent Lachen
en ik geloof je verhaal...,
en de mensen die dat niet doen kunnen maar beter niet reageren.....,
en mocht ik ooit iets voor je kunnen doen Ach gut
ik woon in de buurt Knipoog
pb me maar Lachen
Kusje

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:45

Fijn te horen dat je weer terug bent.
Heel veel succes bij je proefwerken de komende week.
Verder komen je erichten een stuk rustiger en meer geordend bezig, als je al helemaal weet hoe je het nu gaat aanpakken.
Veel succes en sterkte de komende tijd. Hopelijk kun je tot een oplossing komen die voor alle partijen goed is.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:49

Welkom terug Lotte , heb het hele topic gelezen , ben blij dat je weer terug bent ! Sterkte meis met alles Ach gut

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:57

Welkom terug, had het topic nog niet gezien maar kreeg hem net van SpLaSh, heb wel het andere topic gevolgt en ook ik ben blij dat je er weer bent !

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:03

fijn dat je weer terug bent meid!
heel veel sterke met wat er verder allemaal gaat komen, en heel veel succes met al je proefwerken!
maar met steun van al je vriendinnen en bokt kom je er vast wel!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:24

Ik ben heel blij dat je terug bent en een berichtje hebt geplaatst. De afgelopen weken heb ik heel vaak gekeken of er nog nieuws was.

Ik vind het feit dat jouw vader zijn masker heeft laten vallen die nacht en tegen Nathalie's vader die belachelijke dingen heeft gezegd al ruim voldoende om jouw verhaal 100% te geloven.

Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen beeld van dingen maar er is absoluut iets aan de hand met jouw vader en dat is voor jou gewoon heel erg zwaar.

Heel veel sterkte!!! Je hebt van vrij veel mensen al hulp aangeboden gekregen. Als ik wat kan doen dan doe ik dat ook graag!

Ethelate

Berichten: 21121
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:34

Was echt super blij met Bren's smsje, hele opluchting.
En die mensen die hier weer lopen te zeiken, lekker makkelijk he, van achter je pctje.
Breken met je ouders doe je niet zomaar, en als je vader steeds een stapje verder gaat denk, je nog een, en dan houdt het op, maar je wilt niet opgeven. Ik denk dat ik precies het zelfde zou reageren. Jaren lang is je vader je vader, en dan ineens veranderd hij, wordt gestuurd door een sekte en om dan te breken is echt niet iets om zomaar even te doen. En als je hier je verhaal neer zet schreeuw je alleen om aandacht?
Lips are sealed kan zo 100 topics aanwijzen die schreeuwen om aandacht, en daar wordt alleen maar begrip vol gereageerd, en dan is er een keer serieus probleem, en dan is het schreeuwen om aandacht

Lot, lees gewoon over die reacties heen Knipoog
Jij weet hoe het zit, en heel veel succes met alles, alle keuzes, je school...
Tijdje uit huis, voor de rust, voor je zelf, lijkt me een heel slim plan

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:44

ben blij da je terug bent

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:52

Fijn dat je weer terug bent Lachen

Heb je nog wel wat leuke momenten gehad in brazilie?

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:53

Tessebes schreef:
Er hebben mensen zaken voor jou op het spel gezet en dat lijk je je niet te realiseren.


Ik neem aan dat je hiermee doelt op de opsporingsactie die een aantal mensen op touw hadden gezet?
Ik heb toevallig het hele topic gevolgt, maar ik denk dat er eerder een aantal andere mensen nogal overtrokken hebben gereageerd. Hartstikke goed van ze hoor, maar nu moet je niet Jamy gaan verwijten dat anderen deze beslissingen hebben gemaakt terwij zij daar zelf niet bij betrokken is geweest.

En daarbij vind ik het zo krom als mensen tips geven of hulp aanbieden en dan gaan zitten mokken als een ander daar niet a la minuut op reageert.

Jamy, ik ben het met een aantal anderen eens dat je rustig de tijd moet nemen voor je zo'n grote beslissing maakt als het 'breken' met je vader.
Succes.

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:09

Fijn dat je weer terug bent, ik hoop voor je dat je nog overgaat dit jaar en dat je in je vakantie de boel een beetje op een rijtje kan zetten.

Ik geloof je verhaal in elk geval wel, mensen hier moeten ook altijd weer lopen te zeiken! Niks van aan trekken, je weet zelf wel beter.

Sterkte! Ach gut

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:11

Ethelate schreef:
Breken met je ouders doe je niet zomaar, en als je vader steeds een stapje verder gaat denk, je nog een, en dan houdt het op, maar je wilt niet opgeven.


Dat is idd zo. Niet alleen dat maar steeds als ze dan weer even normaal doen krijg je weer hoop, hoop dat het toch nog goed gaat komen. De afstand die je tot dan toe had gehouden, maak je weer een beetje kleiner, weer een stapje dichterbij. En dan komt het volgende weer, het rolt over je heen als een soort lawine en heeft ongeveer hetzelfde effect maar dan emotioneel...

Bovendien, hoe slecht de relatie met je ouders ook is, het is fijn als je je hart er over kunt luchten tegen mensen. Maar als diezelfde mensen je dan willen helpen en beschermen door je te adviseren afstand te nemen van je familie, of om weg te gaan, of om helemaal te breken, kan je dat niet, je wilt het ook niet want het is alles wat je hebt. Plus als mensen dan aanvallend praten over je ouders ga je ze nog zitten verdedigen ook, ookal hebben ze je ik weet niet wat aangedaan. Dat zit in de natuur van elk kind. En dat doet nog het meeste pijn, dat je degene moet verdedigen die JOU het meeste pijn doen...

Lotte ik ben blij dat je er weer bent, je kent me wel niet maar ik heb ook vaak gekeken of er nog nieuws was. Gelukkig is er niets gebeurd.

Ik weet hoe moeilijk het is om een tijdje thuis weg te gaan. Ik kon het ook niet. Maar toen ben ik zonder ruzie het huis uit gegaan, ik wilde het alleen zo afsluiten. Ik ben bijna twee jaar naar Spanje gegaan. Door de afstand kwamen mijn ouders erachter wat ze misten. Door de afstand en doordat we niet elke dag op elkaars lip zaten werd onze relatie beter. Nu woon ik samen met mijn vriend, tussen mijn ouders en mij is het weer in orde en heb ik mijn ouders als het ware terug. Maar ik zal nooit vergeten wat er gebeurd is. Vergeven... ik kan het niet maar ik kan wel begrijpen. Konden zij dat toen andersom ook maar.

Heel veel sterkte met het maken van de juiste beslissingen en meis neem maar van mij aan, de enige manier om NIET met je vader te breken is om weg te gaan op de juiste manier.

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:25

Welkom terug Jamy. Ik heb in dat andere topic niet gereageerd omdat ik geen behoefte had om me daarin te mengen.

Als je zo jong je moeder moet missen is het niet meer dan logisch dat je enorm hecht aan de overgebleven ouder, dat je de hoop blijft houden dat het toch nog goedkomt, liever die hoop dan de deur achter je dicht trekken en van alle problemen af zijn.
Want dan ben je niet van de problemen af en dat besef je heel goed. Dan moet je beide ouders missen en dat is iets waar je niet eens aan wilt denken. Beter een moeizame relatie dan helemaal geen relatie. De angst dan je vader met jou het contact zal verbreken is groter dan de angst voor je vader.

Ik weet dat ik nu min of meer probeer te verwoorden wat jij zou moeten voelen volgens mij maar het is ook een logische reactie die de meeste mensen zullen hebben in jouw situatie.

Je hebt aandacht gevraagd omdat je hulp nodig had, volgens mij geen aandacht getrokken in negatieve zin maar hulp is actie, beslissingen nemen die de rest van je leven beïnvloeden en blijkbaar ben je daar nog niet aan toe.

Ik hoop dat je vader inziet waar hij mee bezig is en dat het weer goed komt tussen jullie al lijkt dat nu misschien een utopie. Een tijdje weggaan, het liefst met toestemming van je vader, zou misschien ook voor hem de rust brengen die hij blijkbaar nu nodig heeft.

Heel veel sterkte!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:27

Poeh, wat fijn om weer wat van je te horen zeg. Er zat al een slotje op je andere topic en die hield me toch aardig bezig moet ik zeggen.
Ik wens je heel veel succes de komende tijd en overdenk alles rustig, ook succes gewenst met je proefwerken, je ziet wel hoe dat gaat. Je kan immers niet meer doen dan je best.

Iemand die bang is vraagt om hulp, of dat nou indirect of direct is. Die persoon gebruikt de hulp en slaat het op in dr hoofd en zal eraan terug denken wanneer zij daaraan toe is, of die er dan wat mee doet, hangt af van het gevoel. Je bied hulp, niet voor jezelf, maar voor de ander, ook al steek je energie in iemand die om de hulp vroeg, het pad kan ze alleen zelf belopen. Dus om iemand te veroordelen dat die niets met de hulp deed, vind ik niet juist, alles op haar eigen manier. Veel mensen waren zelf in paniek en vol emotie op zoek naar een oplossing en die werd ook geboden, maar niemand kan vertellen hoe het moet of welke oplossing de juiste is, die zal ze zelf moeten nemen en voelen.
Uh, was het een beetje te volgen? haha