Eindelijk terug...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:42

Tessebes schreef:
Idd, bedankt voor de verduidelijking.
Ik heb het overigens niet alleen over de periode dat je weg was, maar ook over de periode ervoor. Mensen wilde je op komen halen, je kon bij diverse mensen tijdelijk inwonen, enz. Maar daar hoor ik niets meer over. Ik hoor alleen een dwarse puber die het niet eens is met de beslissingen van haar vader. Gut, je mocht niet meer SMS-en en bokken, meid, dat je die vakantie hebt overleefd?! Scheve mond


Ik ga hier met mee...

Maar anyhow.. fijn dat je weer terug bent.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:44

Bokt is een vrij hechte commune,als ik het zo zou kunnen omschrijven, en soms heeft dat zulke gevolgen. Het is toch internet, en ook al wil je zo graag helpen; vaak is het niet eens nodig.
Er komen hier een heleboel emotionele reacties voorbij, en ook al begrijp ik die best (!), sommige mensen drijven het naar mijn idee ook een beetje zelf op. Iedereen is begaan met elkaar, en iedereen wil helpen, het probleem is alleen dat je niet iedereen kunt helpen, of zomaar mag helpen.

Ik vraag me dan ook af, wie er nu echt 'persoonlijk' onder geleden heeft. Kijk; bij iemand die Jamy ook in het echt kent; oke. Maar ik geloof niet dat mensen van alles op het spel hebben gezet; en zo wel; dan ben ik daar best nieuwschierig naar ( niet om iemand te veroordelen hoor! )

Ik heb het hele verhaal vaagjes meegekregen, en ik wil ook echt niet mn oordeel vellen hoor, maar ik ben best benieuwd naar een aantal zaken.
Ik persoonlijk denk niet dat ie je het iemand kunt kwalijk nemen dat er allerlei vervelende dingen zijn gebeurd, maar.. misschien moeten we niet alles zo letterlijk nemen, ons gaan bemoeien met zaken die we toch niet écht kunnen verhelpen, en iets meer in het achterhoofd houden dat we nog steeds op een internet forum zitten.

Oftewel; ik doe echt geen veroordelingen wat betreft vriendschappen/hulp enz. via internet, ik wil alleen mijn mening geven over deze hele toestand, en ik denk persoonlijk dat Jamy de boel voorlopig maar even de boel moet laten.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:50

Ik vind het schofterig dat er zo geoordeeld wordt! Haar een beetje in de schoenen schuiven dat er slechts sprake is van een verwende puber! het is echt onzin dat, zeker als je slechts 1 bron hebt aan te nemen.
De redenering dat andere haar vader kennen als een rustige, redelijke man, wil niet zeggen dat hij dat voor haar of bij haar thuis ook is! Het is toch algemeen bekend, dat wat er zich binnen de muren van het gezinsleven afspeelt vaak voor "de buitenwereld" geheel verborgen blijft!
De mensen die een btje teveel films gezien hebben en vervolgens menen een klopjacht te moeten openen doen dat voor eigen verantwoording en rekening. Lotte heeft naar mij toe nooit de indruk gewekt dat ze daar vermoord werd oid.! Dat mensen in al hun goede bedoelingen dan de realiteit uit het oog verliezen is voor hun rekening en niet voor die van Lotte! Verder is het zeker geen stijl om vervolgens haar min of meer voor leugenaar uit te maken Misselijk!
Teksten als, er is aangeboden om daar te gaan wonen etc, missen ieder doel zolang je niet beseft wat het inhoudt je enige ouder te verlaten en gaan ook nog een voorbij aan het feit dat je niet zo snel bij iemand anders wonen gaat. Ik, zou me niet prettig voelen bij dat idee!
Lotte voor wat het waard is, ik geloof je en wens je veel succes met het vinden van een oplossing die voor jou, en het contact met je vader het beste is.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:52

Nou, laat vader dan maar spreken! Elk verhaal heeft 2 kanten en IEDEREEN heeft het 'oh zo slecht' als puber. Denk dat erg veel mensen dat vergeten. Zoals ik al eerder zei: als je écht zo vreselijk in de problemen zit, onderneem dan stappen!! Maar ik krijg meer het idee dat je al die aandacht wel prachtig vindt... Scheve mond

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:55

Quellian: Wat verwacht je dan dat hij zegt? Ja ik zit inderdaad bij een sekte en heb enkele onrechtvaardige beslissingen genomen Verward

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:57

Niet iedereen is hetzelfde Je kunt niet je eigen situatie vergelijken met die van een ander. Ik denk dat Lotte weet dat als ze echte stappen gaat ondernemen ze haar vader kwijt zal raken en ik denk niet dat dat is wat ze wil. Ze wil alleen dat het goed komt maar ik ben bang dat dat op deze manier niet gaat lukken. Ik denk dat je idd wel stappen moet ondernemen Lotte.. maar dat is aan jou. Ik wens je heel veel sterkte en wou even zeggen dat ik je ook geloof.

Tuurlijk heeft ieder verhaal 2 kanten en Lotte zal ook haar fouten wel hebben (wie niet) maar ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik niet in haar schoenen sta. Het is namelijk niet niks om op zo'n jonge leeftijd je moeder te verliezen en je vader die er als vader niet meer voor je is... tuurlijk krijg je dan een tik van de malle molen.

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:59

Quellian schreef:
Nou, laat vader dan maar spreken! Elk verhaal heeft 2 kanten en IEDEREEN heeft het 'oh zo slecht' als puber. Denk dat erg veel mensen dat vergeten. Zoals ik al eerder zei: als je écht zo vreselijk in de problemen zit, onderneem dan stappen!! Maar ik krijg meer het idee dat je al die aandacht wel prachtig vindt... Scheve mond


Stappen ondernemen als je zo in de problemen zit valt niet mee maar blijkbaar wil jij dat niet zien. Ik krijg bijna het idee dat jij jaloers bent op de aandacht die zij krijgt Verward

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:00

volgens mij valt hoe het bizarre topic verlopen is lotte niet te verwijten, alleen de mensen in dat topic die elkaar op zaten te jutten. ik vond het ook een goede actie van bart (hoewel wat laat) om het topic te sluiten.

het is toch mooi dat alles niet zo is gelopen zoals een aantal bokkers dachten, dat zal iedereen gerust stellen.

het beste lotte!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:00

Percy schreef:
Ik krijg bijna het idee dat jij jaloers bent op de aandacht die zij krijgt Verward


Je bent niet de enige. Dat idee heb ik dus ook al.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:01

SuperPepeijn schreef:
volgens mij valt hoe het bizarre topic verlopen is lotte niet te verwijten, alleen de mensen in dat topic die elkaar op zaten te jutten. ik vond het ook een goede actie van bart (hoewel wat laat) om het topic te sluiten.

het is toch mooi dat alles niet zo is gelopen zoals een aantal bokkers dachten, dat zal iedereen gerust stellen.

het beste lotte!


Helemaal mee eens!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:06

ruiterinrust schreef:
Ik vind het schofterig dat er zo geoordeeld wordt! Haar een beetje in de schoenen schuiven dat er slechts sprake is van een verwende puber! het is echt onzin dat, zeker als je slechts 1 bron hebt aan te nemen.
De redenering dat andere haar vader kennen als een rustige, redelijke man, wil niet zeggen dat hij dat voor haar of bij haar thuis ook is! Het is toch algemeen bekend, dat wat er zich binnen de muren van het gezinsleven afspeelt vaak voor "de buitenwereld" geheel verborgen blijft!
De mensen die een btje teveel films gezien hebben en vervolgens menen een klopjacht te moeten openen doen dat voor eigen verantwoording en rekening. Lotte heeft naar mij toe nooit de indruk gewekt dat ze daar vermoord werd oid.! Dat mensen in al hun goede bedoelingen dan de realiteit uit het oog verliezen is voor hun rekening en niet voor die van Lotte! Verder is het zeker geen stijl om vervolgens haar min of meer voor leugenaar uit te maken Misselijk!
Teksten als, er is aangeboden om daar te gaan wonen etc, missen ieder doel zolang je niet beseft wat het inhoudt je enige ouder te verlaten en gaan ook nog een voorbij aan het feit dat je niet zo snel bij iemand anders wonen gaat. Ik, zou me niet prettig voelen bij dat idee!
Lotte voor wat het waard is, ik geloof je en wens je veel succes met het vinden van een oplossing die voor jou, en het contact met je vader het beste is.



ik vind de reacties van sommige mensen idd ook ver beneden alle peil... ik heb respect voor Lotte dat ze in staat is zo fatsoenlijk te reageren als ze doet, daar maak ik uit op dat ze toch echt een meisje is met een goede dosis gezond verstand... en dat sommige mensen haar een schuldgevoel aan lijken (let op: ik zeg lijken!!! misschien is het hun bedoeling niet, maar zo komt het wel over...) te willen praten vind ik in en in triest. Ik vraag me af hoe sommige mensen zouden piepen als zij in Lotte's schoenen zouden staan... Lotte, ik heb bewondering van de manier waarop je met de situatie om lijkt te gaan hoor! Niemand kan van jou verwachten dat je objectief bepaalde stappen neemt, dat is irreeel. Het blijft wel je vader natuurlijk...dat maakt de hele situatie voor jou heel emotioneel lijkt mij. En vergeet vooral niet dat alle mensen die 'hun nek hebben uitgestoken' (zoals eerder gezegd werd) dat vrijwillig en op eigen initiatief gedaan hebben! Heel goed bedoeld, heel lief en heel nobel, maar dus absoluut niet jouw verantwoordelijkheid! Heel veel sterkte iig!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:07

In vond het dus echt blachelijk hoe hier gereageerd wordt door een aantal mensen.
Afstand nemen van de enige ouder die je nog hebt doe je niet zo maar, wat houd ze dan nog over?? Veel mensen die zo reageren zou ik wel eens terug willen horen als ze zelf in zulke problemen terecht komen.
Je kanhet haar nite in de schoenen schuiven dat sommige mensen gewoon te veel door draafden met hun ideeen om haar te kunnen helpen, wat heeft zij daar nou aan kunnen doen.
En als ik tegen mijn wil mee op vakantie was genomen, had ik het ook zwaar gehad als ik niet mocht smsen en mailen, want je voelt je denk ik heel erg eenzaam alsje daar zit.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:15

ruiterinrust schreef:
Ik vind het schofterig dat er zo geoordeeld wordt! Haar een beetje in de schoenen schuiven dat er slechts sprake is van een verwende puber! het is echt onzin dat, zeker als je slechts 1 bron hebt aan te nemen.
De redenering dat andere haar vader kennen als een rustige, redelijke man, wil niet zeggen dat hij dat voor haar of bij haar thuis ook is! Het is toch algemeen bekend, dat wat er zich binnen de muren van het gezinsleven afspeelt vaak voor "de buitenwereld" geheel verborgen blijft!
De mensen die een btje teveel films gezien hebben en vervolgens menen een klopjacht te moeten openen doen dat voor eigen verantwoording en rekening. Lotte heeft naar mij toe nooit de indruk gewekt dat ze daar vermoord werd oid.! Dat mensen in al hun goede bedoelingen dan de realiteit uit het oog verliezen is voor hun rekening en niet voor die van Lotte! Verder is het zeker geen stijl om vervolgens haar min of meer voor leugenaar uit te maken Misselijk!
Teksten als, er is aangeboden om daar te gaan wonen etc, missen ieder doel zolang je niet beseft wat het inhoudt je enige ouder te verlaten en gaan ook nog een voorbij aan het feit dat je niet zo snel bij iemand anders wonen gaat. Ik, zou me niet prettig voelen bij dat idee!
Lotte voor wat het waard is, ik geloof je en wens je veel succes met het vinden van een oplossing die voor jou, en het contact met je vader het beste is.


Helemaal mee eens OK dan!
En eens met SP, Percy, Anne-Omie, Vikki en Sakkia.
Niets aan toe te voegen.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:20

Deze discussie heeft zo weinig nut: het is een wellus nietus kwestie, en geen van beide partijen heeft er wat aan.

Ik heb in Lotte's toppic nergens gezien dat ze ZELF geschreven heeft dat ze in levensgevaar oid. verkeerde, maar zo voelde het voor sommigen hier misschien wel, en laten we blij zijn dat het niet zo is geweest en Lotte hier nu gewoon weer kan bokken ipv. met zn allen uit te gaan vechten wie er nou gelijk heeft etc. etc.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 13:43

Ik had dus net een heel verhaal getypt valt internet weg Scheve mond nahjah zal kijken of ik het nog weet.

We werden dus naar het vliegveld gebracht door de man van mijn vaders zus. Hij zat er gewoon bij maar deed niks verder.

Heb verder wel een beetje verbaasd de berichten van Chanel gelezen ik weet niet hoe ze er aan komt dat ik zei dat ik lekker vakantie ging houden ofzo.. Maar zij was denk ik ook onwijs geschrokken en probeerde een beetje te helpen Ach gut Kusje En misschien bedioelde ze sommige dingen ook wel anders alleen komt het misschien wel anders over zo op internet (hebben we op msn ook vaak last van).
Verder heb ik niet met mijn vader kleren gekocht voor de vakantie. Ik was met Chanel dus naar de stad maar ik moest zowiezo heen en niet speciaal hiervoor.
En nogmaals ik ben niet weggegaan omdat ik bang was dat ik niet meer terug mocht komen naar huis en ik wil niet breken met mijn vader (als het tenminsten mogelijk is om enigzins normaal met elkaar om te kunnen gaan) En op sommige mensen die me hulp boden heeft hij het ook niet zo en dan twijfel ik nog meer en ben ik nog banger dat het dan klaar is. Tuurlijk had ik naar iemand anders kunnen gaan maar ja ik denk altijd dat ik wel thuis kan blijven. Zelfs de dag dat Jamy verkocht was dacht ik dat het nog kon, het was dat andere mensen me meenamen. Maar ja een ding.. hier heb ik dus wel van geleerd. Ik ben alleen als de dood dat hij me een keer 's nachts wakker maakt en me weer ergens mee naar toe neemt.

Verder moet ik in 4 dagen alle proefwerken maken (dat zijn er dus 11) morgen begint het. Ik moet me maar afsluiten van alles en me concetreren of dat hoe vervelend de situatie ook was. Ja lekker makkelijk gezegd. Maar ja het moet maar he ga het maar gewoon proberen.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:48

Lotte, als ik jou was op die leeftijd, had ik allang iedereen uitgescholden die zo op me in zat te hakken. In niets een eigenwijze puber. Integendeel, ik vind je heel verstandig.

Veel succes met je proefwerken. Doe je best, dan is het altijd goed.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:49

Percy schreef:
Stappen ondernemen als je zo in de problemen zit valt niet mee maar blijkbaar wil jij dat niet zien. Ik krijg bijna het idee dat jij jaloers bent op de aandacht die zij krijgt Verward


Waar zou ik dan jaloers op moeten zijn? Dat ik een tegendraadse puber zou zijn. Nee dank je...

Maar ik ga hier verder niet meer op in. Heb momenteel een vriendin bij mij thuiszitten die onwijze problemen heeft, die wel stappen onderneemt en mijn hulp hard nodig heeft.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:53

Quellian schreef:
Waar zou ik dan jaloers op moeten zijn? Dat ik een tegendraadse puber zou zijn. Nee dank je...

Maar ik ga hier verder niet meer op in. Heb momenteel een vriendin bij mij thuiszitten die onwijze problemen heeft, die wel stappen onderneemt en mijn hulp hard nodig heeft.


Rolleyes

Met de adviezen die jij hier aan Lotte geeft, kan ik alleen maar hopen dat je die vriendin niet van de regen in de drup helpt >;)

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:56

Quellian schreef:
Waar zou ik dan jaloers op moeten zijn? Dat ik een tegendraadse puber zou zijn. Nee dank je...

Maar ik ga hier verder niet meer op in. Heb momenteel een vriendin bij mij thuiszitten die onwijze problemen heeft, die wel stappen onderneemt en mijn hulp hard nodig heeft.


wat moet die vriendin wel niet voor problemen hebben als jij vindt dat iemand waarvan de moeder overleden is, d'r beste maatje verkocht is en d'r vader haar niet (goed) steunt, in jouw ogen nog geen problemen heeft maar gewoon een tegendraadse puber is

Ik zal hier verder ook niet mijn mening over geven, ik ben gewoon blij dat het goed is afgelopen voor zowel Lotte als voor de mensen hier die in de stress zaten, maar het had misschien anders gezegd kunnen worden, dit is wel erg bot, dat meisje is wel zo'n beetje alles kwijt waar men normaal gesproken voor leeft .

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:58

Jamy schreef:
En nogmaals ik ben niet weggegaan omdat ik bang was dat ik niet meer terug mocht komen naar huis en ik wil niet breken met mijn vader (als het tenminsten mogelijk is om enigzins normaal met elkaar om te kunnen gaan) En op sommige mensen die me hulp boden heeft hij het ook niet zo en dan twijfel ik nog meer en ben ik nog banger dat het dan klaar is.


Nogmaals: realiseer je goed dat dit ook zal gebeuren wanneer je wegloopt, wanneer je zonder toestemming 'een tijdje weggaat'. De kans is heel groot dat je dan niet meer binnen hoeft te komen bij jullie, zo wel, dan kan ik me niet voorstellen dat je een erg leuk leven krijgt.

RolfX
Berichten: 2155
Geregistreerd: 29-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:00

lis schreef:
:roll:

Met de adviezen die jij hier aan Lotte geeft, kan ik alleen maar hopen dat je die vriendin niet van de regen in de drup helpt >;)


Haha!:D:D:D:D:D:D Vork

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:06

Kun je niet een poosje bij je tante terecht?? Dan kun je wel contact houden met je vader. Misschien is het niet bij je vriendinnen maar ik denk dat het goed is als je gewoon een keer helemaal weggaat uit de omgeving waar je nu leeft. En het noorden is de wereld ook niet uit Knipoog

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 14:21

Als je goed zou lezen Quellian zou je weten dat ik nu stappen aan het ondernemen ben maar ze niet hier neer zet.
Dat vertel ik later wel.

[AM] Update Lotte..
Dit topic vond ik dus nog. En had het daar dus aan mijn vader laten zien maar die snapte niet waar jullie het vandaan halen? Ik ben echt heel boos geworden dat hij dat heeft gezegd dat ik niet wilde werken etc.. Maar hij zweerde echt dat die dit nooit heeft gezegd, dat geld of iets nooit de reden is geweest. En dat dit verhaal wat jullie zeggen helemaal nergens op slaat. Hij vond het heel erg dat ik hem niet geloofde dat hij dit echt niet heeft gezegd.
En als hij dat zou zeggen zegt het nog niks aangezien hij aan meerdere mensen verschillende verhalen heeft verteld daar heb ik nog wel een paar voorbeeldjes van. Of hun hebben verschillende dingen gehoord en verteld aan mij. Net hoe iets verteld en opgevat wordt, om maar niet gelijk mijn vader te veroordelen dan.

Maar hij was net hier en hij wil niet meer dat ik dingen bespreek hier over onze thuissituatie. En hij zal me nu met rust laten voor de proefwerkweek iig en daarna bespreken we wel verder.. (zei hij)

En Pervinco dat realiseer ik me idd. Maar ik denk toch dat ik daar nu minder mee zit als hiervoor. Ik bedoel ik kan en wil niet een thuis hebben waar ik bang ben en niet mezelf kan zijn, al weet ik momenteel niet eens wie ik eigenlijk echt ben na Jamy en alles heb ik nog geen regelmaat kunnen vinden en die heb ik nu wel eerst nodig om tot rust te komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:27

Ik denk dat het zo gek niet zou zijn om zo wie zo even dat gesprek af te wachten...

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 14:35

Ja dat doe ik ook ik ga nu maar eerst wat aan school doen en verder beetje proberen te relaxen verder. En daarna zie ik wel.