Een nieuwe liefde?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Een nieuwe liefde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 11:24

Heb het nu 1,5 maand geleden uitgemaakt met mijn vriend...(Nils)
Reden hiervoor was dat het eigenlijk al een tijdje niet lekker liep en dat ik er teveel energie in moest steken... vervolgens verliefd geworden op een ander en mede daardoor heb ik de kracht gehad om het uit te maken.
We hadden 4,5 jaar een relatie en woonde een half jaar samen...
De jongen waar ik verliefd op was geworden (Frans) had bepaalde eigenschappen die mij vriend niet had... hij was sociaal en avontuurlijk en had natuurlijk aandacht voor mij... Lovers Na 2 weken stiekum afspreken in parkjes en duinpannetje (Vond het banketstaaf voor Nils om gesignaleerd te worden *het was wel al uit*) kwam ik erachter dat hij niet de juiste persoon was om verliefd op te zijn (zijn ex-vriendin was nog erg aanwezig, werkloos, drugs, schulden) Hij verwachtte van mij dat ik mij voor 100% gaf terwijl hij zelf ook nog veel met zijn ex bezig was en haar eigenlijk terugwilde... Heb het toen uitgemaakt voor zover het ooit aan was. Mijn ouders (waar ik nu weer bij woon) gingen op vakantie en ik was helemaal alleen thuis... Ik kwam weer met Nils in contact en ben een paar keer blijven slapen... fout natuurlijk... want hij zal nooit veranderen ondanks dat hij nu heel aardig doet en geinteresseerd en nu wel iets aan het huishouden doet (huis ziet er piekfijn uit)..
Mijn verstand zegt dat ik beter even single kan blijven maar nu ben ik zondag een hele leuke jongen tegengekomen..
Hij houdt van muziek en speelt ook gitaar en zingt.. hij is erg avontuurlijk en houdt van reizen.. Het was een hele relaxte ontmoeting en we hebben eigenlijk alleen maar gepraat gedanst en lol gehad en daarna tel.nummer en e-mailadres uitgewisseld..
Ben nog niet echt verliefd ofzo maar ik wil hem wel graag beter leren kennen en hij mij ook denk ik....hoop ik....
Hij is te mooi om te laten lopen...maar toch? Ik ben bang dat ik teleurgesteld word en te hard van stapel loop... Ook ben ik er nog niet helemaal overheen en heb ik mezelf nog niet helemaal teruggevonden..
Rustig aan doen? Of laten varen?

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:28

Wat is er mis met hem gewoon te leren kennen als vrienden zonder direct meer te verwachten of meer te willen?
Geef jezelf een beetje de tijd om alles op een rijtje te zetten en probeer jezelf niet direct opnieuw in een nieuwe relatie te gooien...
Leer hem kennen, maar hou het vriendschappelijk, is toch niks mis mee?

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:32

Natalie schreef:
Wat is er mis met hem gewoon te leren kennen als vrienden zonder direct meer te verwachten of meer te willen?
Geef jezelf een beetje de tijd om alles op een rijtje te zetten en probeer jezelf niet direct opnieuw in een nieuwe relatie te gooien...
Leer hem kennen, maar hou het vriendschappelijk, is toch niks mis mee?


Mee eens, met iemand beter leren kennen is nix mis, daar hoeft ook nix achter te zitten. En hoe meer je hem leert kennen, hoe beter je kan bepalen of hij echt zo leuk is als je denkt en of hij dus echt de moeite waard is. Go for it!

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:34

Geef het gewoon wat tijd en loop iddd niet te hard van stapel.. Helemaal afkappen zou je spijt van kunnen krijgen.. Knipoog

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:38

Hmm inderdaad, vriendschappelijk is niks mis mee.

Ik heb de fout gemaakt dat ik na een vrij intense relatie, twee weken later iemand ontmoette die ik eigenlijk ook niet kon laten lopen, zo vond ik. Ik redeneerde, ach die twee weken is geen punt, als je iemand tegenkomst waar het mee klikt waarom uitstellen?
Nou dat kan ik je nu vertellen Clown

Wanneer je je van het één in het ander stort neem je niet de tijd om je verbroken relatie te verwerken. Vluchtgedrag, wellicht. Toen het misliep met meneer 2 had ik me toch een dip, en wat bleek, al het verdriet wat er toen uitkwam ging vnl om meneer 1. Boos!

Ik heb ook een kennis die van de ene naar de andere relatie 'hopt'. die is gewoon bang om alleen te zijn. Dat vind ik ook niet gezond. Je kan beter op eigen benen leren staan en jezelf eens tegenkomen dan jezelf in allerlei relaties te storten.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:57

je hebt toch wel vaker dat je tussen twee relatie's "the one to get over the other one" liefde hebt.
Meid garanties krijgt je nooit geniet van de leuke tijd en de spanning om elkaar beter te leren kennen neem daar lekker de tijd voor, al shet geen verkering wordt wordt het misschien wel een goede vriend van je .. en goed vrienden zijn ook goud waard.

Je moet maar zo denken, als dit niet je nieuwe liefde is houdt dat in dat er dus een nóg leukere jongen voor jou rondloopt.
Als je de kriebels voor iemand hebt ben je altijd een beetje onzeker. Laat het gewoon lekker op je afkomen.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:01

Geniet ervan. Als hij HET is, dan kom je daar vanzelf achter, als ie HET niet is, dan heb je je in ieder geval vermaakt. Loop niet te hard van stapel, maar geniet van de momenten samen, zou ik zeggen.

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 13:58

Bedankt voor de tips... Ik wacht in smart op een mailtje van hem...
Had er ingisteren al eentje gekregen waarin hij zei dat hij graag met me wilde afspreken maar dat hij doordeweeks niet zo veel tijd had... ben helaas een weekendje weg dus in het weekend afspreken lukt niet...
Volgende week dan maar ...

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:02

Ja, volgende week! Niet te krampachtig doen. Genieten van het moment. Life is too short not to!

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 19:00

Hahaha.. vanmiddag half uurtje aan de telefoon gehangen... heel gezellig... we spreken pas volgende week iets af..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:45

gewoon als vrienden kan toch? leer je m ook beter kennen en dan kan je later altijd nog iets met m beginnen

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:49

Ik denk ook dat je gewoon als vrienden heus wel kan, en je bent nou ja immers ook nog niet meer dan dat. Gewoon gaan en er een gezellig avond van maken. Mocht eht wel iets worden kun je altijd nog zeggen dat je het wel prettig vind als er eerst even rustig aangedaan wordt, omdat je dus net uit een relatie komt.