Foto-afdrukservice, welke gebruiken jullie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:44

Albert Heijn is goed, Hema ook maar daar moet ik dan extra de stad voor in.
Albert Heijn is iig tot 9 uur open, dan kom ik er ook nog aan toe om de afdrukken ook weer op te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:46

Schlecker, omdat ik daar langs kom als ik van school af kom Lachen.

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:14

SharirBobby schreef:
hema vind ik ook geen mooie kwaliteit
stuurt pixum de foto's naar je huis op of moet je ze ergens afhalen?

mijn moeder had trouwens laatst iets gelezen over een bedrijf waar je je foto's naar op kon sturen met tekst erbij, en dan maakten hun er een compleet foto-album van met dus tekst erbij. lijkt me erg leuk! maar weet iemand welke bedrijven dit doen? m'n mam was natuurlijk het foldertje al weer kwijt...



Pixum stuurt het thuis is ook nog eens 1 vd goedkoopste!!! Bij pixum kun je ook veel funproducten bestellen!

Tancreda4

Berichten: 24024
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:40

Cassidy schreef:
Albert Heijn is goed, Hema ook maar daar moet ik dan extra de stad voor in.
Albert Heijn is iig tot 9 uur open, dan kom ik er ook nog aan toe om de afdrukken ook weer op te halen.


De AH is netjes, maar de kleuren vallen me erg tegen. Op mijn comp (en op anderen!) heb ik gewone blauwe luchten. Bij het afdrukken zijn die bijna wit, en overheerst de kleur bruin in de fotos. Er is een soort bruine gloed over. Dat heb ik steeds maar weer, en vind ik erg zonde... Boos!

Kruidvat gebruikt dezelfde afdruk gedoe (fabriek??) dus daar heb ik hetzelfde. Ik ga nu eens de hema proberen, al heb ik daar met negatieven nooit fijne ervaringen mee gehad (3x dingen kwijt geraakt daar Boos!).
Gewone negatieven liet ik altijd afdrukken bij AH en Kinorama, dat was wel prima

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 18:47

Tja, in principe gebruik ik AH, Kruidvat, Etos, Schlecker e.d. sowieso niet. Ik ben enorm kritisch wat afdrukkwaliteit betreft en omdat ik al wat perfectionistisch ben met fotograferen, wil ik niet dat mijn foto's er in afdruk slechter uitzien dan op het beeldscherm...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:53

Bij de Blokker worden ze afgedrukt door Kodak, dat wil ik ook nog eens een keer proberen.
Mijn blauwe luchten zijn op de AH-foto's gewoon hartstikke blauw, niks bruinigs aan.

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:14

Daarom ga ik naar pixum, ik verkoop mijn fotos dan moeten ze wel van zeer goede kwaliteit zijn.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:36

Ben ook wel te vreden over de AH voor de andere winkels moet ik eerst weer de stad in. En dat kost me dus 3 kwartier reizen. Bij de AH kan ik ze zo van mijn werk afhalen.

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:07

Ik laat mijn foto's tegenwoordig afdrukken bij Dixons dat bevalt heel erg goed.
Heb ze bij het kruidvat en bij combifoto gehad maar geef mij toch Dixons maar.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:21

Tancreda4 schreef:
De AH is netjes, maar de kleuren vallen me erg tegen. Op mijn comp (en op anderen!) heb ik gewone blauwe luchten. Bij het afdrukken zijn die bijna wit, en overheerst de kleur bruin in de fotos. Er is een soort bruine gloed over. Dat heb ik steeds maar weer, en vind ik erg zonde... Boos!


Als je niet tevreden bent over de kleur van de foto's moet je dat zeggen en sturen ze ze terug met de klacht en dan worden ze opnieuw afgedrukt!

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:38

Ik laat ze bij FotoQuelle afdrukken, heb met mijn 2.1 megap. camera diverse foto's op A4 formaat hier hangen. Zien er goed uit.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132012
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:15

Ik ben erg tevreden over de Hema.
Afdrukken zijn van prima kwaliteit, bestellen gaat eenvoudig en de prijs is ook oke.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:42

Volgens mij is pixum bij de consumentenbond er ook als een van de betere uitgekomen?
FotoQuelle ga ik binnenkort uitproberen. Heb bij aanschaf van mijn camera daar een bon gekregen voor 10 gratis afdrukken Knipoog.

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 00:40

ik heb naar aanleiding van dit topic gisteren een aantal foto's naar Pixum gestuurd. Ben heeel benieuwd! waarschijnlijk heb ik ze eind volgende week in huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 13:30

IcePrincess schreef:
Ik laat mijn foto's altijd afdrukken bij de Hema. Ik vind de kwaliteid heel goed en de prijs vind ik ook wel normaal.
Met mijn 5mp. (1932 x 2580 px.) kan ik tot 20x30 cm. laten drukken met een mooi resultaat.
Ben er zeer tevreden over OK dan! .

Enige nadeel is dat je je foto's moet bijsnijden (wat ook op de site zelf kan wanneer je je foto's via internet verstuurd) wil je je fotoformaat vullend hebben, maar dat is denk ik wel bij alle afdrukservicen (of is het servises Verward )



bij de hema worden foto's in groter formaat ind niet echt mooi met 5mp.. ik heb 4 mp en heb bij sprintfoto een foto laten uitvergroten tot 40x 60 echt top kwalitijd! Betaal je wel t dubbele als bij de hema maar zelfs 4mp kan daar zo groot zonder dat ie lelijk word afgedukt worden

Vind de upload van de hema echt bagger altijd errors enzo... Ik ga altijd naar Sprintfoto of Verschoore...

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 13:45

Ik liet laatst mijn digitale foto's afdrukken bij een fotograaf...1 uursservice... kom ik de foto's ophalen, onwijs slechte kwaliteit... geblokt etc. heel lelijk. Dat kwam omdat de digitale foto's bij hun nog met een apparaat worden afgdrukt wat eigenlijk alleen bedoelt is voor analoge camera's Scheve mond Sukkels. Waren echt super dure foto's... hema etc hebben een digitaal afdruksysteem... waardoor de digitale foto's dus niet geblokt afgedrukt worden. Laatst weer foto's bij hema laten afdrukken, via pc verzonden... je kunt dan ergens een kader instellen, hoe je je foto afgedrukt wil hebben.... links/rechts/boven/onder een randje eraf (moet je kiezen omdat het een standaard formaat is.... en bij digi foto's moet er dan dus een randje afgeknipt worden, omdat zij niet dezelfde afmeting hebben als een analoge camera...) had ik alles ingesteld, ga ik de foto's ophalen, hebben ze het niet zo afgedrukt zoals ik dat wilde... baal baal.... er zaten ook dubbele foto's tussen Verward die je dus wel moet betalen.... anyway... mediamarkt heeft sindskort DE oplossing... zij hebben een speciaal formaat (voor digi foto's dus) waardoor dus de hele afbeelding op de foto staat en niet net een stuk van je hoofd eraf is gekapt... het jammere is dat mediamarkt nog niet in iedere stad een winkel heeft...

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 13:47

Debo schreef:
Vind de upload van de hema echt bagger altijd errors enzo...

ZEG DAT WEL!!!! Laatst foto's up zitten loaden... kader eromheen getrokken etc... ERROR!!!! Ben 2 dagen bezig geweest voor 24 foto's!!!! DAT IRRITEERD behoorlijk, dat kan ik je wel vertellen!!!! (want dat uplaoden duurt ook RETE lang!!!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 15:49

ShadowFax schreef:
ZEG DAT WEL!!!! Laatst foto's up zitten loaden... kader eromheen getrokken etc... ERROR!!!! Ben 2 dagen bezig geweest voor 24 foto's!!!! DAT IRRITEERD behoorlijk, dat kan ik je wel vertellen!!!! (want dat uplaoden duurt ook RETE lang!!!!)



ind ik betaal dan liever een paar cent meer, dan dat ik 3 dagen bezig ben.. hema

Naatus

Berichten: 945
Geregistreerd: 18-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 15:57

kijk eens op www.fotoquelle.nl heb ik ontzettend goede ervaringen mee! Echt professionele kwaliteit

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:38

ik doe het altijd bij de Trekpleister, met het uploadprogramma wat je op hun site kunt downloaden, ik heb nog nooit problemen gehad, wel idd een heel enkele keer dat de kleur afwijkt, maar dat mag je zeggen en dan doen ze het opnieuw. Wat ook werkt is (als ik mega mega top kwaliteit wil hebben, en niet de foto´s wil weggeven) dan ga ik naar de fotograaf, stop mijn cd daar in de automaat en daar komt het mega duur maar ook mega strak eruit. Wat ik nog wil toevoegen bij Trekpleister, daar worden je foto´s niet bijgesneden, maar van 10*15 maken ze 10*13, en dan past dus de hele foto erop. Dus iets afwijkend formaat maar zeker geen witte kaders of oortjes eraf......

vanja

Berichten: 597
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: bij de zee... en bos, in noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:44

probeer deze eens: http://www.fotocinehouse.nl/ofs/ ik heb er goede ervaringen mee
let er wel op dat je beeldscherm en veel groter kleurbereik heeft dan afdrukken van foto's, je beeldscherm enkele miljoenen kleuren tot zijn beschikking omdat deze worden opgebouwd door een lichtkanon en een beeldscherm is doorzicht (zoals een dia) en afdrukken is opzicht (op papier) en afdrukken worden met een printer bereikt met slechts 6 kleuren en het kleurbereik veel kleiner is en dus zijn alle kleurnuances die je op een beeldscherm ziet op een afdruk wegvallen en al snel naar zwart toekruipen

ik neem aan dat een wel een gecalibeerdbeeldscherm heb?
waarschijnlijk kan je de foto's het beste wegsturen als RGB en niet als jpg vanwege de compresie