Pesten....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
ArubaSma

Berichten: 187
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 17:27

Nee inderdaad maar jah dat komt weer omdat wij weten hoe het voelt natuurlijk

Lots of love Nadicia


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:42

Ik heb een keer stage gelopen op de Montessori-school waar m'n buurvrouw lesgeeft, en was ik jaloers op die kinderen zeg... had ik maar daar op school gezeten ipv waar ik vroeger heen ging. Het zal bij mij rond groep 5 beginnen zijn en het stopte niet totdat ik uit de leeftijd was... dus eind middelbare school zeg maar. Ik ging naar de HBO en opeens speelde het gewoon niet meer, dat hele pesten niet. Ik vind het vervelend om geen beter advies te kunnen geven als 'uiteindelijk gaat het over'...

ArubaSma

Berichten: 187
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 17:46

Knipoog mischien is dat uiteindelijk gaat het over en voor je eigen opkomen het enigste advies Haha! Maar bedankt Haha!

Lots of love Nadicia

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:50

HIer nog zo een. Vanaf de basischool alles ging goed, totdat ik oduer werd, en mijnziekte erger werd, kinderen ging mijn pesten, in het begin kon ik er tegen, maar het werd steeds erger en erger, ik voelde me niet meer op mijn gemak wou niet meer naar school, als ik op shcool was sloot ik me zelf altijd op. tot in groep 6 ik kon op een dag niet meer lopen ik was ziek, ik had een acuten ontsteking vdoor mijn ziekte, ik ben gelijk naar het ziekenhuis gebracht, en kon gelijk blijven in tractie, het is niet leuk maar het heeft me wel goedgedaan, ik stond op het punt om mezelf een einde aan te maken. totdat dat gebeurden eindenlijk weg ! rust, totdat ik weerkon zitten, was nog niet lang maargoed, ik kon al eenhalfuurtje zitten in een rolstoel darna verging ik weer vna de pijn en ging ik weer in het ziekenbed. na ene paar maande weer thuis te zijn en alleen maar gelgen en, met vriendinnetjes op bezoek, later kreegik weer lerarne thuis om toch wat werk mee te maken, toen einde groep 6 de laatste week was ik half uurtjes even gekomen. volgende jaar groep 7, het begon weer van voor af aan. voelde me weer heel poedersuiker, vaak hadden ze uitjes maar ik wou niet mee ik sloot me af, mijn vrienidnnen zeiden dat ik mee moest maar ik was bang bang voor de pesters. toen had ik het zover ik mocht groep 8 overslaan, snel nog tussen groep 8 en het rest van het jaar daar nog even de musicol mee proberen te uiten. alles ging goed groep 8 was een stoek leuker. toen ozmervakantie en op naar de middelbaren school, nieuwe vrienden nieuwe vriendinnen, en alles opnieuw. het gepest was weg, ik kon goed met me klasgenoten omshcieten met iedereen, sprak bijna iedere dag af. of ze kwam bij mij. leraren waren top, maar ik hafd heel erg veel moeite met leren, door dat ik een jaar groep 6 heb gemist. maar ik toch wel verder was in ontwikkeling en gedrag mocht ik groep 8 overslaan. de leraren hielpen mij goed ik bleef langer op school en kreeg bijles, maar ze kondn het me niet blijven bieden. ik werd getest en mijn niveau kwam uit dat ik lwoo nodig had (leerweg ondersteunend onderwijs gewoon vmbo met hulp), ik dik balen, ik moest me shcool verlaten me klasgenootjes de paardjes alle dieren daar. na toch nog halfverwegen het eerste leerjaar kon ik overeplaats worden, ik ging naar het keistad, het ging goed, sprak nog steeds met me andere vrienden af en had weer nieuwe vriendinnen op me nieuwe school, maar toch ging het weer mis, ze hadden door dat ik anders was, (door ziekte aanpassingen enzo) er is zegmaar 3 leiders van de klas echte klooios die de macht hebben. DIe begonnen, ik werd al snel weer, depresief voelde me weer poedersuiker, ik wou weer thuisblijven, er zijn veel gesprekken geweest op school en met leraren. me vrienidnnen hielpen me af en toe, maar durfde ook niet altijd ze zijn ook bang dat de andere hun watr aandoen eht is een echte vecht klas hij zijn zon 13 jongens en 3 meisjes. ik zat vaak gewoon bij 3e klassers, lekker samen dat vond ik nog leuk, maar ook in de pauzes kwamen ze me opzoeken, ik ging altijd me ergens verbergen. weer zomervakantie, eindelijk rust weer thuis. op naar het 2e lerjaar, weer de zelfde kals en er kwamen nieuwe jongens bij weer geen meisjes. in het begin was het rustig, maar het begon ook alsnel weer, ze pakte mij en nu ook me vrienidn omdat die mij vaak steunde en als je met een ziek kind omgaat, tja dan ben jij natuurlijk ook ziek in je hoofd als je met zoiemand omgaat zeiden ze tegen mijn vrienidn. ze pakte mij steeds op melkbotten, omdat met heel koud weer ik heel stijf word, of me vingers heb te lange pezen heel af en toe uit de com schiet dus had daar speciale ringe voor gekregen, en je merkte er niets meer van, maar zijn wisten het eenmaal en ging erop door. ze hadden me vaak te pakken ze stuurde brieven naar mij via de email op stalkte mij op de telefoon. ik voel me op dit moment heel erg poedersuiker. ik was thuis gebleven 2 weken lang, ik kon het niet aan ik was helemaal in huilen thuisgekomen, je zag aanmij dat ik wat verberge uiteindelijk toch maar aan me oduers verteld, dat het weer begonnen was. zei naar de leraar, en de leraar een gesprek met de klas. alles ging weer goed totdat ik weer op school kwam ik was een ziek klein misbaksel dat naar der mammie was gerend, omdat ze het niet aankon kreeg ik te horen. me vriendinnen gingen in staking met hun maar dat hield langzamerhand op want anders ging ze hun ook pakken. ik zo is het vaak doorgegaan, bijna het hele jaa rnu, was vaak thuis vanwege die pesterije of ziek vanwege me ziekte, de leraren ahdden gesprekken met elkaar en hielden hun in d gaten maar niets hielp, me ouders hadden gesprekken niets hielp, nu heb ik ocxntact met een maatschappelijkwerkster. en die helpt mij bij haar kan ik praten watik wil. ik lich zowat iedere avond in bed te huilen, maar als er iemand komt verberg ik het,ze pesten mij helemaal stuk, en het komt gewoon puur door de klas verder is er niets aan de hand, er zitten een paar jongens in, en dat zijn gewoon echte lijders van de hele klas. ik kan zeggen dat ik hier weg wil uit die klas ik wil naar een andere shcool maar helaas qua nieveau kan dat niet. om dit moment gaat het niet zogoed ik kan het niet meer aan, ik begin gek teworden ik ga trug reageren, en ik ben bang op school. Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het toch ook even kwijt.... ik voel me ook erg onzeker de laatste tijd, ik heb niet meer zon zin om te praten, mijn ouders wil ik er ook niet teveel mee opschepen die hebben al genoeg met mij te doen iedere keer weer ide bezoekjes

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:56

ik zal jullie nog 1 ding zeggen, PEsten is niet leuk, de mensen die erg worden gepest gaan eraan kapot

ArubaSma

Berichten: 187
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 18:03

Ik weet ongeveer hoe het is en ik vind het echt laf dat ze je peste vanwege je ziekte. En wat je zegt mijn vriendinnen durfde er ook nixs over te zeggen omdat ze ook bang waren om gepest te worden dat kan ik me best wel voorstellen. Maar goed Veel sterkte. Ik weet er alles van niet naar school durven te gaan en dta het nog erger wordt als je naar leraar of directeur stapt echt rot voor je. Hoop dat het snel over gaat. En alsnog veel sterkte Ach gut Lovers

Lots of love Nadicia

ArubaSma

Berichten: 187
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 18:05

Ben het helemaal met je eens horsewisper en dan zeggen mensen nog woorden en schelden doen geen pijn nou ze moeste het eens weten en dan zeggen ze je moet het negeren en het laten gaan dat kunnen hun wel zeggen maar dat gaat echt niet al negeer je hun worden ze alleen maar erger en erger en blijven doorgaan totdat je er op in gaat want dat is wat hun willen want al ga jij erop in kunnen hun daar weer op in gaan en daar genieten ze van Boos! HELAAS

Lots of love Nadicia

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:26

Ik heb een afwijking aan m'n ogen, en als ik moe ben is dat ook wel te zien. Nu ik wat ouder ben, zie je het minder goed dan toen ik jonger was.. maar blijkbaar zijn er mensen die het ontzettend leuk vinden om mensen in grond in te trappen die 'anders' zijn..
Bij mij begon het pesten pas echt in groep 8, eigelijk niet meer dan gewoon schelden of kleineren, maar dat doet best een hoop met je. Ik ben stiller geworden, aan mezelf gaan twijfelen. Toen is het 3 jaar goed gegaan, en afgelopen jaar begon het weer. Ik kwam in een nieuwe klas, kende niemand en moest een beetje m'n draai vinden. Omdat ik zo stil was zeiden er niet echt veel mensen wat tegen me, en ik ging weer twijfelen.. En juist dan ben je een gemakkelijke prooi, er zat bij mij een jongen in de klas die dat al heel snel zag.. En toen is het begonnen, eigelijk ook niet meer dan altijd kleineren, soms wel wat tegen me aangooien enzo, en ik durfde helemaal niks te zeggen. En óóh wat was hij stoer, iedereen vond dat natuurlijk geweldig. Ik zat elke les die ik samen met hem had doodbang in de klas, bang dat ie weer begon.. Scheve mond
Ik ben er best wel onzeker van geworden, maar uiteindelijk wete ik ook wel dat hij veel zieliger is dan ik ben. En ik laat me echt niet kapot maken door iemand die zichzelf heel wat voelt omdat ie anderen kleineert..
Het enige waar ik onwijs veel spijt van heb, is dat ik hem nooit een grote bek terug gegeven heb, en er nooit tegen m'n mentor over begonnen ben.. misschien was het dan gestopt..
Inmiddels ben ik geslaagd en kan ik volgend jaar naar een andere school, dus uiteindelijk ben ik toch van 'm af..

Voor degenen die gepest worden; zeg er alsjeblieft wat van, want het stopt niet vanzelf, en ga niet aan jezelf twijfelen, want de enige die zwak is is degene die zo zielig is anderen de grond in te trappen..

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:30

ze gingen niet allen woorden en schelden, af en toe gingen ze me slaan op me pijnlijke plekken waa rik die dag last van had kijken of ze medaar mee konden pakken. maar het is gewoon heel erg poedersuiker. nog 2 jaart en dan ben ik heir weg hoop ik. jij ook sterkte

Ayasha
Blogger

Berichten: 57805
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:38

ik ben tot 2 jaar geleden gepest. (puur om mijn kleiner zijn bleek later)
bij begon het in het laatste kleuterklasje waar de leerkracht de kinderen aanzette tot pesten. Ik was toen 4, mijn ouders gingen uit elkaar en ging niet vaak naar school.Ik heb aan de scheiding een soort trauma over gegouden. Toen mijn vader weg ging. Wou ik niet meer dat mijn moeder me achterliet op school. Omdat ik nog niet schoolplichtig was, bleef ik enorm veel thuis, gewoon omdat ik bang was dat mijn moeder me ook zou achterlaten.

Mijn leerkracht noemde me inieminnie (was ook nog een keer erg klein) en de andere kinderen mochten (lees: moesten) me uitlachen. Toen ik naar het eerste ging, ging ik wél elke dag naar school. In het 2de leerjaar begon het, beetje schelden. af en toe een tik.
3de was net hetzelfde.

Maar in het 4de begon het. Mijn 'beste' vriendin liet me zitten voor een ander populairder niet gepest meisje. Dat meisje was schijnheilig en kreeg het klaar om iedereen van mijn klas tege me op te zetten met het gevolg dat ik brutaal werd. Sneller een tik gaf.Ze hebben me zelfs zo ver gekregen dat ik een keer gevochten heb met een jongen van mijn klas. Scheve mond

In het 5de kreeg ik onverwacht steun van één van de populairdere jongens. Die jongen nam het voor me op. Kwam vaker bij me staan enzo.

Was enorm blij met zijn steun. En voelde me ook sterker. Toch kwam ik elke dag wenent thuis sins het 4de. Gewoon omdat ze me steeds vaker ver genoeg kregen dat ik ging slaan. Ging schelden of zelfs ging wenen.

Ik was woest toen een meisje uit mijn klas mij en die jongen tegen elkaar op wouden zetten (wat haar niet gelukt is aangezien die jongen haar niet kon hebben.)

Hoe ik het opgelost heb?
Gewoon gewacht tot ik van school weg kon. Toen ik in het 1ste kwam en ik in een klas kwam met een grote jongen (erg groot) die me blijkbaar direct graag had. En het altijd direct voor me opnam. Lieten ze me met rust. Ze respecteerde me en zagen me als een andere leerling. Ik werd dus puur gepest omdat ik kleiner werd. Want nu ze met me omgaan als met een andere leerling word ik niet meer gepest. Sterker nog. Ik behoor tot de 'pupulairdere' groep.
Dus...voor mij was een andere klas dé oplossing

Wat jij deed, Is zeker geen oplossing

black_kelpie

Berichten: 7767
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:39

horsewisper, als dat nog steeds gebeurd, en binnen school, dan moet je meteen naar de directie gaan, dit kunnen ze niet maken! niet bang zijn dat het erger word, gewoon net zolang doorgaan totdat er niks meer gebeurt (lichamelijk iig). gebeurt het buiten school, ga dan naar de politie! het is je reinste mishandeling en daar kan wat aan gedaan worden!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:53

HEt probleem is juist ik denk ook dat de leraren, mij niet goed snappen hoe ver het is, ze doen er wel wat aan maar niet goed genoeg, het is mishcien een spraakje en de klas en klaar, ze hehbben er wat aan gedaan volgens hun, volgensm ij weten me ouders ook niet hoe erg het is voor mij, dat er ook nog bij. i kwil dat het kapt, ik heb vaak genoeg gestaakt om niet naar swchool te kunnen, ik heb vaak genoeg geschreeuwt gehuild dat ik daar weg wou maar het kan nie tdat krijgik te horen. af en toe lieten ze me thuis. maar de andere gepeste mensen wens ik ook sterkte ! weet hoe jullie je voelen Lachen

ArubaSma

Berichten: 187
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 19:01

Vindt ik ook mikje.....

Lots of love Nadicia

ArubaSma

Berichten: 187
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 19:03

Dat is helemaal rot voor je horsewisper want eigenlijk heb je toch steun van je ouders of desnoods familie nodig

Lots of love Nadicia

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:04

hey,
ik werd ook gepest (door me naam..)
Maar.. ja.. ik er eerst wel op gereageerd dat ze moesten kijke nnaar hun zelf enzo.. Later ben ik ze gaan negeren! Naja niet dat dat helpte maar later ging het wel vanzelf over en ja soms word ik nog wel uit gescholde same met me vriendinnen van goh wat zijn jullie lelijk en dan antwoord ik altijd terug; als je in de spiegel kijkt dan zie je pas iemand die lelijk is..

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:04

me ouders geven wel steun, ze houden me ook vaak thuis, maar alleen heb ik het idee, dat ze mij niet helemaal snappen niet inzien hoe erg eht voor mij is

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:24

Lees even mijn topic op JH.. Of kun je daar nog niet op?

Ik word dus eigenlijk al mijn hele leven gespest. Vanaf groep 3 op de basisschool en het gaat nog steeds door. (zit ondertussen al in de 2e klas) Net als jou heb ik geen zin meer in school. Zie er verschrikkelijk tegen op.

ArubaSma

Berichten: 187
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 19:30

Ik weet this echt vervelend dat peste moet gewoon 1 x ophouden

Lots of love Nadicia

me_butterfly

Berichten: 52
Geregistreerd: 05-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:20

ik ben ook erg veel gepest, van de basisschool groep 4/5 tot de 4de klas op de middelbare, deed mavo dus was ook laatste jaar.
Nou zit ik op vervolg onderwijs en is het gelukkig godzijdank niet meer!!!!!
Ben echt zo vreselijk blij met mijn klas, en dat er ook mensen zijn die je niet alleen maar kunnen uitschelden voor weet ik veel wat allemaal... Scheve mond
Bij mij gebeurde dus ook dingen zoals, opwachten na school dan vast pakken, duwen en slaan, schoenen af pakken en op het school dak gooien.
Of fietsensleuteltje afpakken en in putje weggooien.
Er werd mij geld gevraagd voordat ik de straat mocht oversteken, of het park (wat achter mijn huis ligt) in mocht...
Onze voordeur mat is een keer in de fik gestoken met nieuwjaar, en dan ff leuk aanbellen, en mij laten opdoen(stonden voor t raam dat k moest opendoen Scheve mond ), iemand die echt vreselijke angst voor vuur heeft, nog door dingen uit het verleden... Verdrietig niet leuk allemaal... kan nog wel even doorgaan, en nog niet gesproken van de woorden die ik naar me kop kreeg gesmeten... na ja misschien had ik het wel verdiend ofzo..
maar kzit er nog altijd heel erg mee, in m'n hoofd, ook al is het nou bijna jaar geleden dat het stopte, onzichtbare littekens zeggen ze...

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:37

Ben ook heel erg gepest vroeger.
Het begon op de mavo, door een ongeluk vroeger heb ik een litteken boven op mijn hoofd, daar is niks van te zien want mijn haar zit erover heen, maar een paar mensen uit de klas wisten het omdat ik nou eenmaal bij hun in het dorp woon.
Opeens van de ene op de andere dag ging het verhaal dat het geen litteken was maar schimmel Scheve mond
Iedereen wist natuurlijk dat het echt nergens op sloeg maar toch deed iedereen mee.
Lerearen hebben er een paar keer wat van gezecht maar dat hielp niet, ja een paar dagen meer niet, dan begon het weer.
Zo is het mijn hele tijd gegaan op die school. Tot het laatste jaar, toen werd ik in een andere klas gezet.
Er ging een wereld voor me open!!! Deze kinderen waren wel aardig en begrepen het ook dat ik onzeker was en hebben mij er helemaal doorheel gesleept, zo fijn, er waren mensen die in mij geloofde.
1 heeft zelfs, ik zal hem B noemen (hij was ermee begonnen) in elkaar geslagen. Dus ook voor mij was de oplossing, een andere klas.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Shiloh

Berichten: 19767
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:56

horsewisper schreef:
---


Pff sorry horsewisper maar hier ga ik niet eens een poging voor doen om het te lezen! Een paar enters hier en daar is echt niet zo'n grote moeite! Het is maar een idee Schijnheilig ...

Hoe dan ook, ik ben vroeger ook heel erg veel gepest. Op de basisschool ook heel erg, op een gegeven moment ben ik er door naar een andere school gegaan. Ik durf nooit iets terug te zeggen, twijfel vaak aan mezelf, nu nog steeds. Half groep acht ging ik naar een andere school, een klas terug. Die klas terug was omdat ik een erg vroege leerling was, ik was de jongste en nog lang niet toe aan de middelbare school.

Hoe dan ook op de hele school begon het hele verhaaltje opnieuw. Op mijn ouwe school kon ik mezelf nog wel eens aanpraten van het ligt aan die stomme mensen, en niet aan mij. Maar toen ze op de nieuwe school ook begonnen, dacht ik het ligt wel aan mij, ik beng ewoon stom.

Heeft me best een deuk in mijn zelfvertrouwen gebracht, zeker als het ging om jongens. De meisjes waren meestal gewoon erg aardig, maar de jongens moesten mij altijd hebben.

Toen ging ik naar de middelbare. Gelijk geprobeert overal lekker mee te doen. Een hoop goede vrienden gemaakt, kon met iedereen wel opschieten. Nog steeds werd ik nog wel eens "gepest" maar ik stond iig al wel een stukje steviger in mijn schoenen.

Het was pas in de 3de dat ik op school echt goede vriendinnen kreeg. Sindsdien zit ik veel lekkerder in mijn vel. Nu nog steeds willen mensen nog wel eens "pesten" maar het interesseert me niet. Ik denk dan, ik heb intussen ontzettend veel vrienden, en 3 beste vriendinnen waar ik door dik en dun op kan steunen, het ligt niet aan mij, zij zijn gewoon stom en kidnerachter bezig. Dan draai ik ze de rug toe en loop weg. En dat is me eigenlijk altijd nog prima bevallen.

Pesten is niet leuk, maar ik moet eerlijk zeggen, het helpt je wel bij het bouwen van je karakter, van jou instelling en jou kijk op het leven.
Nadelen die ik nog dagelijks merk, ik ben nog steeds erg verlegen, bang om raar en stom gevonden te worden, dat vrienden me achter me rug om uitlachen. Mijn zelfvertrouwen is nog altijd niet echt goed en hoog, er is een klein duwtje nodig om me omver te werpen, zeker als ik twijfel over mijn vrienden, wat 99% van de tijd gewoon onzin is.

Ook een nadeel is dat ik (ik denk door het pesten) de neiging heb met iedereen vrienden te willen blijven. Ik wil nooit ruzie, ben daardoor best onderdanig, daarmee bedoel ik dat ik een ander als het om gevoelige kwesties gaat snel zijn/haar zin geef. En als er dan ruzie is voel ik me er dagen klote over. Het punt hiervan is alleen dat ik soms te weinig voor mezelf op kom. De ene keer is dit erger als de andere, soms lukt me dit juist heel goed, maar meestal Scheve mond

Wat wel een voordeel is? Ik heb wel geleerd wat het is om wel of een vrienden te hebben. ECHTE vrienden zijn onbetaalbaar , die moet je koesteren! daar moet je respect voor hebben. Ik merk over het algemeen dat mensen die ooit in hun leven gepest zijn veel zuiniger met hun vrienden omgaan en altijd voor zijn/haar vrienden klaar zal staan.

Soms als ik van die arogante mensne rond zie lopen. (je weet wel, van die popiejopie mensen, die een hele club vrienden om zich hebben hangen, maar eigenlijk geen ECHTE vriend heeft waar die volledig op kan vertrouwen en bouwen) dan ben ik heel soms achteraf gezien wel eens blij met dat ik ooit gepest ben, en zo verlegen ben. Nou ja, blij is een HEEL erg groot word ervoor, maar het heeft me in ieder geval wel gemaakt tot wie ik ben, en ik ben heel tevreden met mezelf. Als dit nou niet was gebeurd, denk ik wel eens, misschien was ik dan wel net zo arrogant geweest als die daar.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Ethelate

Berichten: 21108
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:18

Ja, jaren lang. Om alles, alles wat ik zei, deed... was fout volgens hun.
En die mensen durven me nu niet eens aan te kijken, de laffaards Frusty
Ben toen in paar jaar elke keer van school veranderd/leerjaar... en uiteindelijk kwam ik in een klas waar het wel wat beter ging.
Kan me nog vreselijk kwaad maken over wat ze allemaal bereikt hebben met dat gepest, maar ik schiet er niks mee op, en gun hun de lol er niet van.
Tegen mensen van wie ik denk dat ze wel eens zouden kunnen gaan pesten, ben ik heel fel, heb meteen mijn woord klaar. Gewoon zelfverdediging Scheve mond

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 23:06

Ik ken het maar al te goed, alleen waar ik mij aan begin te ergeren is dat het een trend is om te zeggen als je langer dan 5 jaar (ik zeg maar even wat) slachtoffer bent geweest, dat het dan moeilijker is om een gewoon leven te hebben.
Nou ik heb 10 jaar in de oliebol gezeten en ik ben er ook uit.
Ik heb nu alleen overdreven de drang om anderen te helpen.

Wat mijn redding is geweest is dat ik naar de Havo kon gaan.
Dat daar een directeur was die het absoluut niet tolereerde.
En dat ik toen vrienden kreeg in Amsterdam.

Ik was heel erg onzeker, nu nog.
Maar ik heb nog maar 1 keer iemand geslagen (met vlakke hand tegen het gezicht) omdat diegene begon te hinneken op mijn 18e verjaardag.

Ik heb zelfs 8 weken stage gelopen op de basisschool waar alles is begonnen. Dat was echt heel erg moeilijk, maar ik heb het wel gedaan.
Ik ben nog maar voor 1 persoon bang, dat heb ik nooit af kunnen sluiten.
Maar op de rest kijk ik neer.
Ik zit bijna in het 4e jaar van een HBO opleiding en er zijn weinig mensen die dat hadden verwacht.

Laat je leven niet vergallen door een stel van die heikneuters, ze verdienen het niet.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 23:10

mijn stiefzoon van 7 kwam onlangs vertellen tegen me dat ze met een groepje van 4 kids iemand keihard aan het pesten waren en lol dat ie had, ik legde hem uit dat dit helemaal niet leuk was maar hij had er echt lak aan want anders hoorde hij er niet bij zei hij, je moet tegenwoordig pesten anders word je zelf gepest!

ik heb hem een week gepest met alles wat ik maar kon vinden en toen zei ie toch ff van, ja maar ik vind dit niet leuk wat je doet waarop ik weer netjes antwoordde, die kindjes die jullie pesten ook niet!

hij is er nu mee gestopt en gaat er nu echt op in als er gepest word!
ik hebe r zelf een bloedhekel aan, ik werd niet echt gepest op school ofzo maar ik zag het wel gebeuren en had er altijd medelijden mee maar ik ben dan weer zoiemand die mijn bekkie niet kan houden en er tegenin gaat!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Shiloh

Berichten: 19767
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 23:12

isabelle schreef:
maar ik ben dan weer zoiemand die mijn bekkie niet kan houden en er tegenin gaat!


Waren er maar meer mensen zoals jij.

Als alle meelopers nou eens actie zouden ondernemen zou er al een heel stuk minder gepest worden!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, GrapeshotBot, Ilayla, kiki1976, kimmetje26, Marocje, Valerie93, Wescha, xrobbiee en 34 bezoekers