betalen jullie thuis kostgeld?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

betalen jullie thuis kostgeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-06 21:35

Ik heb een vraagje..
moeten jullie ook kostgeld betalen thuis?

Ik heb het wel een tijdje gedaan, 75 euro, maar toen mijn paarden gingen verhuizen naar een duurdere stal mocht ik het laten zitten van mijn ouders.

Nu gaan we waarschijnlijk verhuizen, en wil ik het wel graag doen.. om hun een beetje tegemoet te komen, ben namelijk 23 jaar, en eigenlijk al oud (en wijs??) genoeg om op mezelf te gaan..

Wat doen jullie??

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**


samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Re: betalen jullie thuis kostgeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:37

Ja, ik betaal sinds ik fulltime ben gaan werken 100 euro in de maand. Ik vind het niet meer als terecht. Me ouders zullen echt niet op me verdienen.

Als je eenmaal op jezelf bent moet je ook alles zelf betalen.

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Olympia

Berichten: 55600
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:46

Noop, gelukkig niet

Misschien is dit ook nog wel omdat ik op school zit

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

Draakje

Berichten: 1727
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Apeldoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:56

Ik betaal geen kostgeld,
maar doe veel in de huishouding en haal soms de boodschappen.
verder betaal ik alles zelf.

The Future Belongs To Those Who Believe In The Beauty Of Their Dreams.

Druif_01

Berichten: 8816
Geregistreerd: 04-11-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:58

toevallig heb ik het er van de week met mijn ouders over gehad, ik krijg over 2 weken mijn diploma (hoop ik) en dan ga ik ook werken, dus ik heb ze gevraagd of ik kostgeld moest gaan betalen, maar dat vonden ze niet nodig, ze wilden eventueel wel, als ik het moeilijk vond om zelf te sparen, dat ik dan "kostgeld" betaal, maar dat zij dat dan apart zetten op een rekening voor mij, dus dan spaar ik, maar hebben zij de rekening in beheer zodat ik het er niet vanaf kan halen

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:00

Mijn ouders hebben als 'regel' zodra jij meer vrij te besteden hebt als ons, dan mag je kostgeld gaan betalen.
Maar zolang ik student ben, hoeft dat dus niet.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

romandour
Berichten: 190
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:03

nee natuurlijk niet mijn ouders wilden toch graag kinderen. nou dan moeten ze er ook maar voor zorgen.

_bonny_
Berichten: 356
Geregistreerd: 25-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:08

Nee ik hoef geen kostgeld te betalen.

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:10

Toen ik nog thuis woonde tot voorkort. hoefde ik nooit kostgeld te betalen. Zelfs toen ik 2 jaar fulltime gewerkt heb. Daarna ben ik weer gaan studeren, toen was het al helemaal geen optie meer.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:10

Ik ook niet, maar ik woon nu ook op mezelf.
Mijn ouders hebben de regel dat vanaf dat ik of mijn broertje klaar zijn met de studie en gaan werken, we kostgeld zouden moeten betalen. Heel logisch ook.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-06 22:11

romandour schreef:
nee natuurlijk niet mijn ouders wilden toch graag kinderen. nou dan moeten ze er ook maar voor zorgen.


Sorry maar dit vind ik een hele rare reactie..
Als jij thuiswonend ben en fulltime werkt, dus een flink salaris krijgt, dan gewoon maar gratis thuiswonen en mee eten bij je ouders zonder hen gemoet te komen? Terwijl hun alles maar betalen..

Nee sorry, maar ik ben bereid om hen gemoet te komen in de kosten, zeker als we verhuizen en de paarden evt aan huis krijgen.

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:13

Nee ik hoef geen kostgeld te betalen.

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:15

Ik ook niet, ik doe ook best veel in het huishouden enzo. Ik zit ook nog op school dus kostgeld zou voor mij niet echt makkelijk te betalen zijn. Ik denk ook niet dat mijn ouders dan van mij zouden vragen.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-06 22:17

EvaloveSandy schreef:
Ik ook niet, ik doe ook best veel in het huishouden enzo. Ik zit ook nog op school dus kostgeld zou voor mij niet echt makkelijk te betalen zijn. Ik denk ook niet dat mijn ouders dan van mij zouden vragen.


nee als je nog op school zit en zo'n dure hobby heb (paarden) is het ook niet makkelijk.

Maar als je werkt vind ik het eigenlijk wel heel normaal, of niet??

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:24

Ik werk fulltime, maar betaal geen kostgeld. Wilt mijn moeder ook niet.

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:30

romandour schreef:
nee natuurlijk niet mijn ouders wilden toch graag kinderen. nou dan moeten ze er ook maar voor zorgen.


Zo. Da's makkelijk. Dus als jij tot je 40e lekker thuis bij pa & ma blijft wonen en inmiddels zelf je centjes verdient, mogen zij blijven dokken voor je eten & onderdak? Hallo, 'tis geen hotel Zonneschijn

Mijn ouders hebben ook gezegd dat zodra ik mijn studie afgerond heb en ik fulltime ga werken, ik een kleine bijdrage moet gaan leveren.
Vind ik ook niet meer dan normaal, als ik op mezelf woon betaal ik ook de huur & mijn levensonderhoud, waarom zou ik dat thuis dan niet hoeven doen?
Mijn ouders hebben dan ruim 23 jaar voor me gezorgd en het is me dan aan niets tekort gekomen, dan wordt het tijd dat ik zelfstandig word en daar hoort het betalen van kostgeld bij vind ik

What lies before us, what lies behind us, is nothing compared to what lies within us
.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: betalen jullie thuis kostgeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:42

Nee ik (19) hoef (nog) geen kostgeld te betalen. Mijn broer (26) doet het overigens wel.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Arabian_Girl

Berichten: 4733
Geregistreerd: 08-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:46

betaal wel kostgeld..75 euro per maand..

♥♥Soraya bint Djafa ♥♥ A.F.Gemini ♥♥ Shadi Bashshar ♥♥ ???♥♥
¤♥¤Profiel vernieuwd¤♥¤

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:56

romandour schreef:
nee natuurlijk niet mijn ouders wilden toch graag kinderen. nou dan moeten ze er ook maar voor zorgen.


Zo lekker kort door de bocht zeg. Je ouders hebben jou het leven geschonken, je jaren lang gevoed en verzorgt.. das ook niet elk kind gegund hoor...


Ik betaal wel kostgeld, mn ma zit in de bijstand en moet rondkomen van hetzelfde bedrag als mijn salaris ( werk 28 uur per week ) dus ik vind het niet meer dan normaal om bij te dragen in de kosten.
Zou van de zotte zijn om de dingen die ik ook mede gebruik (water,gas,electra,eten etc ) mn moeder alleen voor te laten opdraaien.

Mn ouders zijn gescheiden en mn pa betaalt overigens helemaal niks, ook nooit gedaan, voor ik er vragen over krijg waar die ik het verhaaltje is

kissielover

Berichten: 1740
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 00:14

nee ik betaal geen kostgeld werk wel fullltime verdien alleen niet zoveel maar als ik dit jaar 21 word mooet ik wel betalen weet nog niet hoeveel maar vind het wel logisch

Kiss bedankt, t was tekort maar jou vergeet ik niet! Je bent voor altijd in mn hart mn kanjer!
L2+11
echte vrienden zie je niet, die staan achter je

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 00:51

Ik betaal geen kostgeld, ik zou er geen probleem mee hebben (integendeel) maar mijn ouders willen er absoluut niets van weten.
Ik ben 25 jaar oud, en werk niet fulltime maar parttime, waar ik overigens goed van rond kan komen en nog van kan sparen ook.
De redenatie van mijn ouders is 'zolang we niets hoeven te laten om je te onderhouden hoeven we je geld niet'.
Mijn broertje van 23 woont ook nog thuis, en mijn vriend is hier ook zo'n beetje blijven plakken Van geen van ons willen ze iets van kostgeld weten.
Wel doen we het (uit eigen initiatief) zo dat we als we zien dat er wat boodschappen gedaan moeten worden of als 1 van de auto's getankt moet worden we dat gewoon doen. Onder hevig protest vaak

Run free Jordy.... 1997 - 2021

eefken

Berichten: 459
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Herselt (België)

Re: betalen jullie thuis kostgeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 00:55

Ik betaal 250 euro kostgeld per maand. Ik vind het logisch dat je bijdraagt eens je zelf gaat werken;

Guetta

Berichten: 3969
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Klundert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:04

Ik betaal 50,- kostgeld. Verder betaal ik alles voor mezelf.

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:45

romandour schreef:
nee natuurlijk niet mijn ouders wilden toch graag kinderen. nou dan moeten ze er ook maar voor zorgen.



Mag ik vragen hoe oud jij bent? Dit komt echt over als een puberreactie. En hoeveel moeten je ouders nog zorgen als je in de 20 hebt en een baan hebt??? Je bent dan volwassen hoor het zorgen is dan al heel lang afgelopen.

Kostgeld wordt bijna altijd gevraagd aan mensen die al klaar zijn met school. Je bent dus geen student meer maar gewoon een volwassen persoon met baan. Je krijgt daar een goed salaris mee en kunt dus best wat afstaan. Wat is 100 of 200 euro op een salaris vanaf 1000 euro in de maand??? (bij een fulltime baan). Bedenk wel dat je ouders iedere maand gigantische kosten hebben aan huis, vaste lasten, verzekering, huishouden etc.

Ik vind het niet meer dan normaal dat je daar een bijdrage aan leverd je bent toch volwassen?

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Re: betalen jullie thuis kostgeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:48

Ik betaal geen kost geld, zit gewoon nog op school.
Maar je kan ook op een andere manier wel wat terug doen dat hoeft niet perse in de vorm van kost geld, je kan ook mee helpen in het huishouden, jij haalt es boodschappen, en dat soort dingenetjes..

Winnaars hebben een doel, verliezers slechts een excuus..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alocasia, bonnielau, fleurtjeuh, Rije, stroopkoek, Tajmahal, Vagabondo en 28 bezoekers