Wat een hoop ellende op bokt!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 10:40

Romkabouter schreef:
Weet ik, maar daarvan is ook een groot gedeelte imago Lachen
Dit weekend ook een aantal mensen-met-zwarte-tranen gezien, die toch echt wel rollend over de grond gingen van het lachen Haha!


Een wel heel cool imago Clown

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 10:41

Koffiepads van Kanis & Gunnik, die zijn cool Tong uitsteken

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 10:51

Ik vind ook dat de depri topics opzich niet verboden hoeven te worden, maar het werkt zo aanstekelijk en vaak is het zo dat in zulke topics iedereen mekaar gek zit te maken. Of je krijgt van die mensen die interessant willen doen en dan van die verzonnen zielige verhalen gaan neerzetten. Beetje nutteloos, ik vind dat Bokt niet moet dienen als uitlaatklep voor depri personen. Dat wil niet zeggen dat er geen tegenslagen mogen verschijnen maar dingen als mijn vriendin heeft geprobeerd zelfmoord te plegen, of dat zelf pijnigen en dergelijke. Dat vind ik allemaal beetje onnodig. Misschien kan er een apart kopje komen voor de mindere verhalen. Zodat die topics niet tussen de rest staat en dan kan men zelf kiezen of hij/zij dat wilt lezen of niet? Zo gooi je alle probleemtopics op een hoop en is het misschien wat overzichtelijker. Hoewel je het misschien dan wel een beetje bevorderd? Hmmm, ik weet het eigenlijk ook niet. Zo vaag allemaal!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 10:58

Kyno schreef:
Ludo: Het centrale zelfmoordtopic vind ik toch te ver gaan hoor! Dit vind ik een beetje spotten met de situatie Scheve mond

Heus! Ik wéét wel dat er ook veel aanstellerij tussen zit, maar er zijn ook echt wel mensen met serieuse problemen en die kwets je wel met deze opmerking! Dat er van de 100 misschien 90 aanstellers tussen zitten wil niet zeggen dat je die andere 10 dan ook niet meer serieus moet nemen. Sommige mensen zitten echt met zichzelf in de knoei en op die mensen kan jou opmerking heel verkeerd overkomen Scheve mond


Mensen die in dat topic zouden posten zullen NOOIT zelfmoord plegen. Als je zoiets op internet zet is dat puur aandachttrekkerij, mensen die echt zelfmoord zullen plegen zullen daar niet over praten

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:00

Ik had dit topic kunnen starten. Ik vind het ook allemaal een beetje overdone worden. In hoeverre valt dit binnen de scope van een paarden forum? Bovendien lees je het gewoon allemaal niet meer.

Bovendien weet ik van BartVB dat hij houdt van een zonnatura wereld, dus hij ziet het ook liever anders allemaal Haha! Knipoog

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:04

mensen die zeggen dat ze zelfmoord willen plegen zullen het idd niet snel doen, maar het trieste is wel dat er vaak een heel ander probleem achter schuil gaat, waar ze niet over willen/durven praten.

Een groot centraal topic lijkt me ook niet zo handig,

Citaat:
ik vind dat Bokt niet moet dienen als uitlaatklep voor depri personen


Waar wilde je de grens leggen Verward
En waar is bokt eigenlijk voor? Om je belevenissen en ervaringen uit te wisselen.
Zou wel heel erg worden als je alleen maar vrolijke berichten mag plaatsen Knipoog
Nu denk ik zo als ik al eerder zei, dat bokt trendgevoelig is, en deze topics vanzelf wel minder worden.
En trouwens deze topics staan bijna allemaal op Jeugdhonk en onder schuilnaam op Algemeen.
JE kunt ze dus makkelijk mijden hoor Lachen

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:04

Ik lees die topics allang niet meer.
95% is aandachttrekkerij en daar doe ik niet aan mee, de rest heeft echt hulp nodig van een prof en die kan ik niet geven.
Als mensen tegen elkaar op gaan bieden wie het toch wel het ellendigst heeft, dan haak ik helemaal af.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:06

Prima schreef:
Ik had dit topic kunnen starten. Ik vind het ook allemaal een beetje overdone worden. In hoeverre valt dit binnen de scope van een paarden forum? Bovendien lees je het gewoon allemaal niet meer.

Bovendien weet ik van BartVB dat hij houdt van een zonnatura wereld, dus hij ziet het ook liever anders allemaal Haha! Knipoog


Ja tis een paardenforum, maar wel hebben wel allemaal ander subforums die niets met paarden te maken hebben.
Dus tja vraag je er dan ook niet een beetje om dat mensen andere dingen posten dan paarden dingen ?

Kyno

Berichten: 10425
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:08

Ludo schreef:
Mensen die in dat topic zouden posten zullen NOOIT zelfmoord plegen. Als je zoiets op zet is dat puur aandachttrekkerij, mensen die echt zelfmoord zullen plegen zullen daar niet over praten


Daar heb je wel een punt. Lachen De meeste mensen die zelfmoord plegen praten er niet over, daar geef ik je wel gelijk in Lachen

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:12

Soms kan het plaatsen van een topic nét het zetje zijn wat je nodig hebt. Okee, het zijn er momenteel wel heel veel, maar het is soms toch fijn om te lezen dat er meer mensen zijn met t probleem...
Hihi... bij mij heeft t wel geholpen... heb een paar topics gelezen waarvan ik dacht: zo wil ik nóóit worden/ eindigen, voor mij duidelijk de tijd om een grote stap te zetten (wat ik ook heb gedaan), waarvan ik nu al de resultaten merk!
Maar, nogmaals: Ik ben het er mee eens dat het een beetje veel begint te worden...

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:15

Waterkippie schreef:
mensen die zeggen dat ze zelfmoord willen plegen zullen het idd niet snel doen, maar het trieste is wel dat er vaak een heel ander probleem achter schuil gaat, waar ze niet over willen/durven praten.

Een groot centraal topic lijkt me ook niet zo handig,



Waar wilde je de grens leggen Verward
En waar is bokt eigenlijk voor? Om je belevenissen en ervaringen uit te wisselen.
Zou wel heel erg worden als je alleen maar vrolijke berichten mag plaatsen Knipoog
Nu denk ik zo als ik al eerder zei, dat bokt trendgevoelig is, en deze topics vanzelf wel minder worden.
En trouwens deze topics staan bijna allemaal op Jeugdhonk en onder schuilnaam op Algemeen.
JE kunt ze dus makkelijk mijden hoor Lachen



Hmm daar heb je zeker gelijk in. Een grens is heel moeilijk te trekken. Blijkbaar zijn de topics ook erg intrek want ze lopen als een tierelier! Wat betreft de trendgevoeligheid kun je wel gelijk hebben. Maar ja, er zitten ook jongere kinderen op bokt en als die dat soort dingen lezen lijkt het me niet dat dat goed voor ze is. Misschien zou er een 16+ forum moeten komen...

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:16

Kyno schreef:
Daar heb je wel een punt. Lachen De meeste mensen die zelfmoord plegen praten er niet over, daar geef ik je wel gelijk in Lachen


Ben ik het ook mee eens!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:17

Denk niet dat je nog een sub forum erbij moet gooien, dan werk je het IMO nog meer in de hand...
en ja kleine kinderen kunnen het ook lezen, maar die kunnen als ze het willen overal lezen op internet..

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:20

Ik vind het geen probleem dat mensen fora als uitlaatklep gebruiken. Is alleen maar goed denk ik. Als je het zo kan oplossen en je er beter door voelt, waarom niet? Ik wordt eerder gek van het soort topics dat daar weer op in begint te hakken. Zoals ook dit topic..

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:23

Waterkippie schreef:
Denk niet dat je nog een sub forum erbij moet gooien, dan werk je het IMO nog meer in de hand...
en ja kleine kinderen kunnen het ook lezen, maar die kunnen als ze het willen overal lezen op internet..


Jaa idd. er is zo veel niet goeds op internet, hoewel je al een hoop kunt beperken via bv. Norton.

Het is moeilijk om er iets over te zeggen of een oplossing te vinden, de beste lijkt me gewoon:

De topics negeren die je niet aanstaan.. Lachen

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:33

Sypheron schreef:
Ik vind het geen probleem dat mensen fora als uitlaatklep gebruiken. Is alleen maar goed denk ik. Als je het zo kan oplossen en je er beter door voelt, waarom niet? Ik wordt eerder gek van het soort topics dat daar weer op in begint te hakken. Zoals ook dit topic..

Haha!

En zo houdt het een het ander in stand.
Maar ik geef je gelijk, als het je stoort, dan lees je het niet. Het is volgens mij een golfbeweging soms meer en soms minder. Ik zit daar niet zo mee eerlijk gezged.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:33

Sypheron schreef:
Ik vind het geen probleem dat mensen fora als uitlaatklep gebruiken. Is alleen maar goed denk ik. Als je het zo kan oplossen en je er beter door voelt, waarom niet? Ik wordt eerder gek van het soort topics dat daar weer op in begint te hakken. Zoals ook dit topic..


En zo wordt iedereen wel ergens gek van..
Dus met z'n allen gewoon niks meer posten?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:35

Nee maar waarom zou je weer een reactie geven op die onderwerpen door er (in feite) nog een topic om te openen? Doe je dan niet precies hetzelfde?
Als die mensen ergens mee zitten, dan posten ze dat toch lekker? Ik zie het probleem niet?
Ik zeg dat ik me ook erger aan dit soort topics, maar normaliter kijk ik er niet eens naar om. Echter aangezien er de laatste tijd ook meer van dit soort topics opduiken en ik deze nog onnozeler vind dan de topics van de mensen die om hulp vragen, wilde ik toch even mijn mening plaatsen. Bij deze.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:36

Vind wel dat je gelijk hebt sypheron.
Zal eens wat zijn als iedereen hier een topic ging openen met ik erger me aan..... Haha!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:39

Ben het helemaal eens met sypheron.
Als je je zo stoort aan die topics, lees ze dan gewoon niet?
Ik stoor me er ook aan, maar lees ze gewoon niet.
Dan is het hele probleem toch ook verholpen?

Sting

Berichten: 12862
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:45

Ik ben het er helemaal mee eens. Bokt moet een leuk forum blijven, mensen met problemen kunnen beter naar echte goede hulp (niks tegen bokt, maar de laatste tijd.....)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 13:44

Utan schreef:
Mijn post was meer een reactie op dit:

Natuurlijk weet ik ook wel dat de meeste gewoon aandacht zoeken maar ik wou gewoon even kwijt dat omdat iets voor jou geen probleem is, dit niet noodzakelijk hoeft te betekenen dat het voor een ander er ook geen is.

Dat was idd misschien een beetje verkeerd geformuleerd. Sorry daarvoor. Er zullen heus wel kinderen van die leeftijd zijn die écht problemen hebben, maar er zijn vast ook een heleboek die 'problemen' als een modeverschijnsel zien en daarom ook 'iets' willen hebben.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 13:51

Ik denk dat een forum ook een soort van therapie kan leveren, die misschien nog wel beter is in SOMMIGE gevallen dan een psycholoog. Alleen de naam al kan een kind of persoon niet goed aan doen voelen.. Steun uit dit soort richting KAN goede hulp leveren.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 13:54

Natuurlijk, ook hier de dooddoeners, als je je eraan stoort lees je het toch niet? Als jullie je aan dit tyopic storen, reageer je toch niet? Zo kan je het cirkeltje rondgaan en is een beetje flauw he Haha!

Blijf ik toch bij mijn standpunt. Ik signaleer een nieuwe 'trend' en vind dit verontrustend. Natuurlijk kan ik het wel gewoon overslaan, daar gáát het hier niet om. Als je een topic start over oorlog oid, joh, als het je stoort kijk je toch geen nieuws? Rolleyes

Ik hoef geen verboden of wat, doel van dit topic is voor mij persoonlijk nvl of ik de enige ben die er zo over denkt, en misschien heeft het een waarschuwingsfunctie voor de aandachttrekkers en voor de mensen die écht hulp nodig hebben dat bokt hierin waarschijnlijk niet voldoende zal zijn.

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:01

Als je die trend nu pas ziet, ben je er laat bij.
Die trend , vooral met automutilatie, die hangt al ruim 2 jaar.