Wat een hoop ellende op bokt!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:10

Helemaal niets toe te voegen aan Vanillia's reactie... Als jij het lef hebt om een topic te openen erover, dan had je al lang hulp gezocht. Echte hulp, geen hulp op Bokt. Want geloof me: dat helpt je helemaal NIETS.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:16

Idd...

Ik heb nu heel dit topic doorgespit en kan maar 1 conclusie trekken. Bokt kan dan wel een leuke manier zijn om het van je af te schrijven, maar helpen doet het niet. Daarvoor moet je toch naar een psycholoog oid.

Persoonlijk zou ik ook nooit mijn persoonlijke problemen en diepste geheimen hier op Bokt zetten, zeker niet onder mijn eigen naam en ook niet onder een schaduwaccount.

Heel triest voor de mensen die er wel gebruik van maken, maar ik raad deze mensen aan om professionele hulp te zoeken, en niet op Bokt naar een oplossing te zoeken.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:18

Echte hulp is niet anonniem .. bokt vaak wel. Om naar je huisarts te gaan voor een verwijzing naar een psychiater moet je een drempel over .. om een toppic op bokt te plaatsen wellicht ook maar angezien ze er neit wordt veroordeeld en je er niks mee op schiet is die drempel waarscijnlijk lager.

ook ik vind er veel onzin tussen, houd me ten goede, maar ik zit er verder dus niet zo mee

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:24

Laat ik maar hier ook even MIJN mening geven....

Sommige mensen kunnen helaas niet met bekenden over hun problemen praten. Het is voor hun veel makkelijker om bijvoorbeeld Bokt als uitlaatklep te hebben. Professionele hulp zou misschien een optie zijn, maar ik moet er niet aan denken wanneer ik boodschappen aan het doen ben dat ik dan mijn psyg tegen kom (voor de duidelijkheid: ik heb er geen)
Het is voor sommige mensen veel makkelijker om 'anoniem' te blijven, ze zitten achter hun pc, meestal in een prettige omgeving, voelen zich dus veilig achter het scherm.
Ik ben zelf ook een opkropper en als iemand maar te veel gaat vragen, klap ik dicht. Ikzelf zou nooit een topic openen, omdat sommige mensen hier mij kennen en sommige mensen meelezen.

Ik ben dus wel blij dat er zulke topics geopend wordt, iemand heeft dan iig het iniatief genomen en hoeft een ander die meer 'verlegen' is dat niet te doen. Zo wordt de drempel minder hoog om iets te plaatsen.

Ik ben blij dat er een topic over AM geopend is. Ik heb nooit gedacht dat er zoveel mensen het deden. Mij werd duidelijk dat ik niet de enige 'gek' was die dat deed.
Tuurlijk zijn er aandachtstrekkers, maar die zitten overal, het lijkt alleen meer omdat het nog een 'taboe' is, dus meer opvalt.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:27

Als er zo veel mensen zijn die met problemen zitten en die anoniem willen oplossen. Waarom doen ze dat dan niet op een fora dat daar voor bestemd is, maar op een paardenforum? Ik zie er voor degene die echt met zulke problemen zitten iets logisch in, anoniem maakt het makkelijker, maar zet dan een post op een forum dat geschikt is voor mensen met zulke problemen. Dingen als AM en zelfmoord enzo vind ik niet bepaald thuis horen op een paardenforum..

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:30

Bijkomend voordeel van een dergelijk forum is dat het ECHT anoniem is. Ga eens kijken hoeveel mensen elkaar hier kennen... Denk dat iedereen wel iemand irl kent... Ik kwam er pas geleden zelfs achter dat mijn neefje hier op Bokt zit... *slik*

Gaby
Berichten: 3399
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:34

Ik ga niet ontkennen dat ik weleens in zo'n 'zwart' topic heb gereageerd. Toch ben ik van bepaalde dingen blij dat ik ze zo'n beetje ( selectief gekozen dingen ) op bokt heb gegooid na lang wikken, want daardoor kreeg ik van een bokker een link naar een lotgenotenforum. En aan de steun die ik daar krijg, heb ik veel meer dan aan de steun van de bokkers.

Het blijft een feit dat hier paardenliefhebbers komen en dat niet iedereen hier bv. reuma o.i.d. heeft. Als buitenstaander kun je je niet echt inleven in het probleem. Bokt is voor een diepe problemendiscussie niet the right place.

Maar iedereen heeft gelijk als ze zeggen dat je de neppers vlug uit de topics pikt. Van het 'automulatie-topic 'krijg ik ook een nare smaak in mijn mond. Sorry.

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:19

Ben het eens met de topicstarter. Nou heb ik toevallig ook een topic met een probleem. Maar die blijf ik echt niet plaatsen.
Ik vind het vooral jammer van creabea, alle gedichten gaan bijna altijd over AM of iets dergelijks. Dat mensen zich zo voelen vind ik echt heus niet erg en ze mogen het gerust plaatsen op bokt.

verder vind ik wat Kusia zegt ook wel waar! Dus ik hang er tussen in.
Laatst bijgewerkt door Larish op 22-06-04 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:44

me = aanbidder van Kusia

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:59

tja.......lastig. Ik vind het voor mensen met een echt probleem wel een manier om tips te vragen. TUURLIJK........als ze echt hulp nodig hebben is bokt geen therapeut, maar ik denk zeker dat ze hier herkenning kunnen vinden, erachter komen bv. dat ze niet de enige zijn die waar dan ook last van hebben.........

Ik stoor me er niet aan en lees ze maar af en toe ..........

Aanvulling: ik kan me juist voorstellen dat ze het op bokt zetten, als ze nou gewoon niet meer weten waar ze naartoe moeten met hun probleem................dan is dit toch ook een manier ?

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:06

Het viel mij inderdaad ook al op, dat opeens iedereen wat heeft. Als iemand een keer niet ontbeten heeft gild ie zo onderhand alweer van de daken dat die anorexia heeft.
Er zijn natuurlijk ook wel mensen die echt wat hebben, maar het lijkt onderhand wel een modeverschijnsel te worden!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:09

Ik vind dat je zo iets niet moet onderschatten. Wat als je een persoon niet serieus neemt, maar die wel is Verward

Er zijn genoeg andere fora om je problemen te bespreken, maar ik denk dat de meeste bokkers er toch voor kiezen om hier hun hart te luchten, omdat er meer is dan alleen maar ellende. Als ik een forum bekijk over bepaalde problemen, straalt de ellende van het forum af.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:16

ok ik ben iemand die vrij positief in het leven staat
ook al is dat volgens menig arts niet lang

er gebeurd niets zo slecht of er is wel iets positiefs uit te halen
en ga in de regel net zolang door met zoeken tot ik dit positieve puntje gevonden heb

buiten mijn K heb ik oa peesreuma en vind hier voor weinig begrip!
mensen zien niet dat je au hebt of dingen niet meer kunt
alleen mijn man weet van al mijn gebreken , ik loop er dus ook niet continu mee te koop

mijn paard is mijn fysio en mijn mogelijkheid even aan de buitenwereld te ontsnappen , dit laatste zal voor menig bokker niet onbekend in de oren klinken

en als ik weer s niet kon rijden omdat ik mijn zadel niet op mijn paard kreeg bv zal een niet rijder daar geen tot zeer weinig begrip voor op kunnen brengen

een buiten staander zegt dan stop je toch helemaal met die paarden , snap toch al niet hoe je t doet
ze zien niet dat ik 2 dagen plat lig nadat er weer nieuw hooi is gebracht bv

jullie op bokt ook niet maar als ik dan een topicje open van
bv: ben t ff zat die reuma oid
dan kunnen mede ruiters nog een beetje begrip opbrengen voor de situatie , in ieder geval veel beter dan niet mederuiters

als mensen hier op bokt die nog nooit een griepje hebben gehad denken dat ze dood gaan omdat ze verkouden zijn , is dat voor die mensen reeeel! mensen die erger hebben meegemaakt moeten dat kunnen besseffen

en als mensen echt met een probleem zitten , voor hun dus een echt probleem ,
dan is de drempel bij bokt laag .vaak een stuk lager dan bij bekende het verhaal kwijt kunnen of misschien willen ze gewoon een "secon opinion"

laat ze , als je ze wil antwoorden doe t dan , zo niet niet
maak je druk om de echte problemen , maak t je zelf niet moeilijk om je over anderen op te vreten!
dat is zonde van je energie en slecht voor je hart
daar heeft niemand wat aan

en eerlijk gezegd heb ik bij bepaalde topics ook mijn bedenkingen
van of een grote schop onder je reet heb je nodig
of mens get a life

die mensen laat ik in hun waarde en reageer niet

dat is beter voor mijn hart en die van mijn omgeving
want die zijn ook niet blij als ik me om alles en iedereen
en alle futiliteiten in dit leven druk ga maken

het leven is te mooi en te kort om er chagarijnig bij te lopen

dus geniet !!(en vooral van die kleine dingetjes)
en als jullie t niet erg vinden ga ik nu weer ff genieten

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 21:50

Nicky, ik bewonder je positieve insteek! Wat zou ik graag willen dat die positiviteit een beetje doorstraalde naar andere gebruikers OK dan!

Kusia, daar heb ik ook best aan gedacht. Geldt hier misschien een beetje de 'hoe vaker voor niks aan de noodklok getrokken wordt - hoe minder mensen kijken bij echt alarm'-theorie?

Ik ben bij een paar heel diverse topic wat postings van iemand tegengekomen die alléén maar negatief waren, terwijl het topic in het geheel niet zo bedoeld was. Beetje in de trant van "Voedseltopic: 'ik vind niks lekker en word overal dik van' - "Kledingtopic": 'Niks staat me' etc etc....
Dan hoop ik toch dat zo'n persoon eens wakker zal worden en zal beseffen dat je zelf het meest verantwoordelijk bent voor je geluk. Hoe je eruit ziet, wat je meemaakt, wie je pijn doet, daar kan je niks aan doen. Maar je kan wél iets doen aan de manier waarop je daarmee omgaat, hoe je dat handeled. Een eerste stap is dan misschien iets op bokt posten, maar een veel belangrijkere stap is om er wat mee te doen, om eens de stap te zetten hulp te zoeken, of je leven over een andere boeg te gaan gooien. Daar heb ik bewondering voor. Als bokt daar een hulpje in is, super! Maar laten we niet bij topcis een gezellig theekransje gaan houden van "Hee, wat grappig, ik AM ook, heb jij ook wel eens een zelfmoordpoging gedaan?" of dit heel normaal is.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:02

De een gaat anders met zijn problemen om dan een ander. Zo zal die persoon zijn probleem ook ander verwoorden.
Tuurlijk lijkt het net alsof het aandachttrekkerij is met zulke woorden, maar ik vind wel dat je daar dan altijd een vraagteken bij moet zetten.

Ik ben de laatste tijd niet meer zoveel actief geweest op het topic over AM, maar wat ik tot nu toe gelezen heb, is dat veel mensen elkaar steunen en dat ze vooral niet afgezeken worden. Zo een topic vind ik dan echt top, waar mensen hun ei erover kwijt kunnen, aangezien het forum over AM en andere 'problemen' weg is Scheve mond

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:03

Mensen kunnen elkaar door middel van zo'n topic ook dieper de put in sleuren Scheve mond

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:06

Laura schreef:
Nicky, ik etc....
Dan hoop ik toch dat zo'n persoon eens wakker zal worden en zal beseffen dat je zelf het meest verantwoordelijk bent voor je geluk. Hoe je eruit ziet, wat je meemaakt, wie je pijn doet, daar kan je niks aan doen. Maar je kan wél iets doen aan de manier waarop je daarmee omgaat, hoe je dat handeled.


daar heb je helemaal gelijk in ! MAAR.................als je pubert zie je dat zelf niet en denk je dat alles je 'overkomt' Dat kunnen wij ze wel inwrijven, maar dat is iets waar iedereen zelf achter moet komen !!!

Ook ik 'weet' dat pas sinds een paar jaar...........ik ben ZELF verantwoordelijk voor m'n geluk !!!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:06

Ok, maar ik denk dan dat het om labiele personen gaat. In zulke topics worden vaak genoeg de nadelen besproken.

Gaby
Berichten: 3399
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:11

Gaby schreef:

Maar iedereen heeft gelijk als ze zeggen dat je de neppers vlug uit de topics pikt. Van het 'automulatie-topic 'krijg ik ook een nare smaak in mijn mond. Sorry.


Mijn excuses voor deze reactie, ik kom er juist achter dat ik een ander topic bedoel.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 23:21

Pervinco schreef:
Helemaal niets toe te voegen aan Vanillia's reactie... Als jij het lef hebt om een topic te openen erover, dan had je al lang hulp gezocht. Echte hulp, geen hulp op Bokt. Want geloof me: dat helpt je helemaal NIETS.


het zou wel net het steuntje in de ruig kunnen zijn die die persoon nodig heeft..

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 23:53

Laat iedereen lekker zichzelf zijn, als je niet graag zo'n topics leest, dan lees je ze toch niet. Het is fijn dat sommige mensen die het nodig hebben hun ei ff lekker kwijt kunnen. Sommige topic gaan wel erg ver, maar ik weet ook niet hoe serieus je die moet nemen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 00:19

Waterkippie schreef:
het zou wel net het steuntje in de ruig kunnen zijn die die persoon nodig heeft..


Voor wat? Om 320 verschillende Bokkers hetzelfde te horen zeggen? 'Goh ik heb het ook' en 'zoek professionele hulp'... Zoals ik al zei, ik heb vanuit meerdere opzichten ervaring met dingen als zelfmoord en annorexia; ik baseer mijn opmerkingen dus niet op zomaar iets... Wellicht dat AM geheel anders werkt in geestelijk opzicht, maar dat geloof ik echt niet. Die ervaringen ga ik hier verder niet plaatsen, die zijn privé; als je ze echt wilt weten pb je maar.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 08:18

Je kunt ervaring bij elkaar opdoen als hoe vraag je om hulp, waar kun je het beste hulp krijgen en hoe ga je ermee om.

Ik heb ook in de topics gereageerd, maar dat betekend niet dat ik geen lichtpuntje meer zie Knipoog
Ik zelf heb groepstherapie en wil graag anderen vertellen hoe goed dat kan werken.

Ik hou er ook niet van als er tegen elkaar opgeboden wordt hoe erg allemaal wel niet, of hoe zielig het allemaal wel niet is.
Ik krijg er de kriebels van als mensen mij zielig zouden vinden, want dat staat niet in het gelijk met de kracht die er ook nodig is om na een serie ellende door te gaan met je leven en er iets moois van te maken.

Veel mensen zijn alleen in deze dingen, dan is het fijn als je herkenning vind, en dat maakt het de stap naar hulp zoeken ook makkelijker.

Net als frostwood was AM nog niet algemeen bekend toen ik het voor een korte periode in mindere mate deed, althans ik had er nog nooit van gehoord, dat kwam pas toen ik met internet te maken kreeg.
Op internet kom je gewoon veel van die dingen tegen, en dat maakt me ook wel een beetje zorgen over de tegenwoordige pubers, je kunt heel snel getriggerd worden of iets vinden van heej, zo kan ik aandacht krijgen of zo kan ik meetellen (dit geld ook maar voor een selecte groep).

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 08:39

Pervinco, dat is voor iedereen anders. Er zijn genoeg mensen die wel baat hebben bij het plaatsen van een berichtje op een forum, ook in die gevallen.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 08:57

Weet je wat het probleem ook is... Er wordt direct met de naam depressie enzo gegooid terwijl het vaak maar doodnormale dipjes zijn die iedereen al eens heeft...
Het is gewoon hoe je er tegen aan kijkt... Ofwel ga je bij de pakken neerzitten als er iets scheelt of als je je even slecht voelt... Ofwel pak je de koe bij de hoorns, geef je jezelf een schop onder je kont en doe je wat aan je problemen...

En over het problemen posten op bokt... tja, ik ben er op zich niet tegen... maar met enkel en alleen het probleem te posten ben je nog niet geholpen... het kan een goede uitlaatklep zijn, maar je zal toch uiteindelijk zelf stappen moeten gaan nemen om het probleem op te lossen... En dat is dan praten met mensen in je omgeving, directe hulp zoeken in je omgeving (huisarts, vrienden, ...) want door het enkel en alleen posten op bokt, wordt je probleem echt niet opgelost.

En ik blijf erbij dat de mensen eens moeten leren de boel heel wat positiever in te zien dan direct het slechtste en negatiefste te zien en zich in zelfbeklag te wentelen... Er is geen probleem wat onoplosbaar is, je moet alleen de oplossing willen vinden.