Wat een hoop ellende op bokt!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 22:37

Crossmonster, ik heb het betreffende topic niet eens gezién Lachen Een lekker zeurtopic is ook absoluut wel eens fijn, maar ik bedoel hier meer de mensen die echt helemaal geen lichtpunt meer zien. Het valt me dan op dat die reageren in topics als automutilatie, maar ook in topics over 'wat vind je mooi aan jezelf' in zo'n topic komt dan te staan: "Ik vind helemaal niks mooi aan mezelf ik haat mezelf" en het profiel is ook vrij negatief. Dan vraag ik me af, zijn die mensen alléén op bokt vanwege de therapeutische waarde? Kan je dan je problemen niet veel effectiever kwijt bij een ouder/leraar/hulpverleningsinstantie Verward Ik heb er geen bezwaar tegen hoor om het op bokt te zetten, prima zelfs, maar dóe er verder ook wat mee!

SP: Two wrongs make a right argumentering?

Het advies selectief lezen is een hele goede, absoluut, dat geldt bij half bokt. Dit is ook niet bedoeld als topic om te klagen over die posts, maar meer vraagtekens erbij zetten. Iets constateren.

Leentje, als ik je reactie even cru samen mag vatten vind je mij een losbol en dit een respectloos topic tegenover anderen? Dan begrijp je de essentie van deze post toch niet helemaal.
Laatst bijgewerkt door Laura op 21-06-04 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:41

Sommige mensen snappen ook niet dat de hele wereld hier mee kan lezen. Dit soort dingen zou ik persoonlijk NOOIT op bokt zetten

En Leentje: Overdrijven is ook een vak Lips are sealed

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:43

Ludo schreef:
En Leentje: Overdrijven is ook een vak Lips are sealed


leg uit? Lachen
ben erg benieuwd waar je dat op baseert

(als je dat puur op mijn posts in dit topic baseert: dan kan ik hetzelfde zeggen van andere mensen hier)

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:43

Ludo schreef:
Sommige mensen snappen ook niet dat de hele wereld hier mee kan lezen. Dit soort dingen zou ik persoonlijk NOOIT op bokt zetten

En Leentje: Overdrijven is ook een vak Lips are sealed


Inderdaad...

Wat heeft dit geopende topic in godsnaam met respect hebben te maken? Scheve mond

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:44

ja het is de laatste tijd wel een stuk meer idd.
tja ik lees ook niet alles, maar sommige problemen kan ik heel goed begrijpen en probeer dan wat steun te geven, hoe klein dat dan ook is..

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:46

leentje schreef:
En ik wijs er gewoon even op, dat er ook mensen zijn die in het andere uiterste zitten: trekken zich nergens iets van aan, geen normen/waardenbesef meer, altijd feesten, plezier maken, en nooit over ernstige dingen nadenken.


Ik neem aan dat je Laura hiermee bedoelt?

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:47

Ach en wat dan nog sommige mensen willen alleen dat beetje extra aandacht, het is aan de lezer of die bereid is dat te geven.
Ik heb persoonlijk iets waar geen therapeut op zit te wachten op bokt gezet.. soms wil je gewoon oudrwets vrouwen commentaar en een beeetje steun en begrip. Ik moet wel zeggen dat dingen als automutilatie en eetstoornissen en zelfmoord me soms wat ver gaan ..

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:48

Nope, zoals ik in mijn eerste post hier al zei: zo zijn er een hele hoop op Bokt (net zoals er een hele hoop zijn die zich wentelen in zelfmedelijden en overdrijven in het negatief doen, snappie? Knipoog )
Is dus gewoon algemeen bedoeld.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:50

Je kunt aan de posts van iemand op bokt toch niet zeggen dat hij/zij nooit over ernstige zaken nadenkt Verward

En persoonlijk lees ik liever de topics van Laura dan 'kijkmijnoueensheelergvreselijkzieligzijn-topics Lips are sealed

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:51

Vooral van die zelfpijniging gedichten hangen me de strot uit. Maargoed. ieder zijn ding. Als het inderdaad maar niet te vaak voor komt. of zorg voor 1 centraal topic! Scheelt heel wat!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:51

gelukkig laura Lachen
ik begrijp je nu iig wel wat topics betrefd

en veelal is het aantrekkerij!
mensen die roepen zichzelf van kant te maken, doen het in de meeste gevallen niet
het zijn juist de stille lijders die dat doen !

wat riant verder zegt, ga ik helemaal in mee !

nu ik erover nadenk is ons praatgroepje ook niet zo erg als die andere topics, ik ga iig niet mijn allerpersoonlijkste dingen op bokt zetten
maar heerlijk even klagen , en steun ontvangen van medelotgenoodjes, das erg prettig Lachen

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:52

BounceBabe schreef:
Vooral van die zelfpijniging gedichten hangen me de strot uit. Maargoed. ieder zijn ding. Als het inderdaad maar niet te vaak voor komt. of zorg voor 1 centraal topic! Scheelt heel wat!


OK dan! Het Centrale-Zelfmoord-Topic OK dan!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:52

BounceBabe schreef:
Vooral van die zelfpijniging gedichten hangen me de strot uit. Maargoed. ieder zijn ding. Als het inderdaad maar niet te vaak voor komt. of zorg voor 1 centraal topic! Scheelt heel wat!



dat zou teveel eer zijn !
dan zou het betekenen dat het normaal is !
ik heb trouwens al die topics niet eens geopend
ben ook niet van plan ze te lezen

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 22:52

Okee Leentje, maar het essentiele verschil is toch wel dat die mensen met zichzelf door één deur kunnen, en degenen waar ik op doel niet. Is dus in de trant van: "je mag niet stelen"; "nee maar jij rijdt te hard!" Haha!

Riant, dat vergaande bedoel ik inderdaad

Ludo, Ik heb net weer genoeg meegemaakt voor een nieuw grappig topic, wordt vervolgd Knipoog
Laatst bijgewerkt door Laura op 21-06-04 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:52

Ludo schreef:
En
persoonlijk
lees ik liever de topics van Laura dan 'kijkmijnoueensheelergvreselijkzieligzijn-topics Lips are sealed


Ik mag toch hopen dat iedereen er zo over denkt? Of zijn er mensen die dolgraag zelfverwondings-topics lezen? Scheve mond

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:53

Ik snap je punt ook.
Maar het is ook precies wat je denkt de laatste tijd.
Als mensen bij anderen zien dat ze aan automutilatie doen, dan denken ze, heej dat doe ik ook, want dan krijg ik aandacht.

Maar jammergenoeg is het niet bij iedereen zo, want er zijn er veebn die een serieus probleem hebben, en er dus ook al jaren mee kampen.
En van die mensen hoor je ook maar weinig.
In het automutilatie topic, kan ik er zo al 3 mensen uitpikken, die het lekker voor de aandacht doen, alleen al door hun manier van doen overkomen.

Achjah het is nou eenmaal niet anders.
Het schijnt een rage te zijn, en rages gaan vanzelf wel weer over, behalve bij de mensen die er echt mee zitten.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:56

klopt frostwood, er zijn wel degelijk mensen die het echt als neurotische dwang doen.... maar dan neem ik aan dat je dat niet op een paardenforum zet, maar op een lotgenoodjes forum , en ANONIEM!

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:56

Ludo: ik denk dat die mensen het niet posten om het 'kijkmijnoueensheelergvreselijkzieligzijn' die mensen posten dat soort topics zodat ze erover kunnen praten en het kwijt zijn. Deze benaming voor dat soort topics vind ik daarom niet erg gepast. Scheve mond

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:56

Laura schreef:
SP: Two wrongs make a right argumentering?
alleen een relativering misschien.

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:00

Toen ik nog gigantisch in de oliebol zat door automutilatie, wist ik niet eens dat hetw el echt bestond.
Maar tegenwoordig hoor je het overal wel.
Maar door een bokker, die ik toen op msn kreeg, wist ik...dat er meer mensen waren die er aan deden.

Ik dacht echt dat ik appart was ofzo ...ik wist echt niet dat het een naam had etc.

En zelfs op een lotgenootjesforum zou ik er niet eens over beginnen als ik er echt middenin zat.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:17

Grappig dat jij dit topic nu opent, ik zat laatst ook al hetzelfde te denken. Ik vroeg me af of die topics over bijvoorbeeld automutilatie en eetstoornissen niet teveel een trigger zouden kunnen zijn voor mensen die er aan lijden, of dat het mensen misschien op ideeën zou brengen.
In iedere geval sla ik deze topics de laatste tijd zoveel mogelijk over. Dat is ook de beste oplossing lijkt me, gewoon niet lezen als je dat niet wilt.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:31

Ja ik heb het ook wel, ik zit ook in het topic van crossmonster maar ben er nou om mensen te helpen omdat het met mij nu erg goed gaat.
maar idd die topics over zelfverwondig enzo hangen mij ook de strot uit, en ik lees ze dus ook niet. Ik heb denk ik ook weleens iets geplaatst wat heel erg depri was, maar ik heb de laatse tijd veel bijgeleerd enzou het dus niet weer zo doen. Niet iedereen hoeft te weten van andermans problemen en ik zit er ook helemala niet op te wachten.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:38

Ludo schreef:
+:)+ Het Centrale-Zelfmoord-Topic OK dan!


*LOL*

Het is idd drama wat de klok slaat, de laatste tijd op bokt.
En dan staat Oranje ook nog met één been weer in Nederland. Waar kan ik me aanmelden voor het centrale topic?? Huilen

Clown

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:47

lis schreef:
:))

Het is idd drama wat de klok slaat, de laatste tijd op bokt.
En dan staat Oranje ook nog met één been weer in Nederland. Waar kan ik me aanmelden voor het centrale topic?? Huilen

Clown


Ja...op die manier kunnen we ons allemaal wel gaan aanmelden Haha! Ben ik blij dat ik geen voetbal fanaat ben Tong uitsteken

Als er echt iets is lees ik en reageer ik....maar soms zitten er idd dingen bij waarvan ik denk waar maak je je druk om.
Je hebt zoveel en ziet daar zo weinig van, door blijven gaan over negatieve dingen terwijl het positieve voor je neus ligt.

Eens lekker klagen mag iedereen, vooral doen Haha!
Maar daarna weer verder gaan met je leven en inzien dat het zo slecht nog niet is is ook een optie.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:55

Laura en Saija jullie hebben helemaal gelijk
Zo ook Frostwood in de topic AT zitten een aantal 13 jarige doemdenkende aandachttrekkers. De meiden gaan dan helemaal over zeik als je wat kritische vragen en of opmerkingen maakt.