Wat een hoop ellende op bokt!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 14:05

In dat geval vind ik het nog schrikbarender.
Ik ken een verhaal van een meisje dat nogal gebrand is op aandacht en na een aantal zielige-verhalen (voicemailtjes met dat ze er een eind aan wil maken etc etc) bij een therapeut terecht kwam die haar waarschuwde dat AM daar niet toegestaan was. AM? Daar had ze nog niet van gehoord, wát een manier om aandacht te trekken! Dus hoppa, die ging ook maar aan het snijden.
Ben daarom best ongerust dat zoiets idd als een trigger kan werken, of dat mensen door zoiets te doen bij een bepaald groepje aansluiting proberen te vinden en dat vind ik diep en diep triest. Vraag me ook af wat de maatschappij er aan kan doen.

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:07

En je dacht dat je dat tegen kon houden Lachen?
Zoiets gaat vanzelf, en tegenhouden, welnee joh, doe er maar geen moeite voor, want het lukt toch niet Lachen
Bij de "aandachtrekkers" gaat het vanzelf wel weer over, als niemand er meer aandacht aan schenkt.

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:42

Laura, ik heb er ook vaak m´n twijfels over, niet alleen op bokt. Wat mij opvalt is dat zoiets ´in' word, mensen gaan elkaar nadoen enz, blijkt opeens de halve wereld depressief te zijn, weet diezelfde helft vaak nieteens dat depressief betekend dat er iets niet klopt in je hersenen (er word een of ander stofje niet aangemaakt waardoor je ongelukkig word). Mensen die zich ongelukkig voelen, zeggen gelijk dat ze depri zijn. Daar word ik dan weer ¨depri´ van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:43

Als die mensen er gelukkiger van worden om hun problemen op bokt te zetten dan heb ik er niet veel moeite mee. Ik moet eerlijk zeggen dat ik die topics ook nooit lees.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:46

Dat het een trend is..inderdaad.. Word ermee doodgegooid. Tegenwoordig ga je je nog schuldig voelen als je zegt dat je gelukkig bent, of dat je tevreden bent met je uiterlijk of iets in die trant Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:48

Kweenie hoor, maar het verschijnsel van de zielige typjes is toch van alle tijden? Vroeger op school liepen er ook een paar van die hypochonders rond en daarna ben ik ze nog regelmatig tegengekomen, de klagers, huilers, piepers en jankers. Ze komen trouwens voor in alle leeftijden en ook in diverse lagen van de bevolking .

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:48

Heel schuldig, je gaat er gewoon zelfmoordneigingen van krijgen....heee, misterie is dus opgelost, iedereen voelt zich schuldig omdat íe gelukkig is! Sorry voor de mensen waar wel echt iets is!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:59

Ben het helemaal met je eens, mij viel het ook al op. Tuurlijk is het fijn dat mensen zich hier kunnen uiten, maar soms vind ik het ook een beetje te worden. Je wordt er zelf haast depri van.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:03

Er is idd een overkill (oops, mag ik kill zeggen...) aan dat soort topics, maar ik lees ze gewoon niet. Gewoon omdat ik verwacht daar toch alleen maar aandachttrekkende kindjes te vinden. Ik kan me niet voorstellen dat je als je echt psychisch in de knoop zit, dit op een openbaar forum plaatst, bovendien; als je echt een probleem hebt, weet je dan zelf wel dat je een probleem hebt (anorexia enzo)?

Ziekenhuistopics en topics dat er iemand overleden is, vind ik wel kunnen. Je gaat je soms toch afvragen waar een bokker is gebleven en dat is meer een 'feit', zeg maar. Hm, kan dat niet echt goed uitleggen... Naar bijvoorbeeld de verhalen van Miep ben ik steeds erg benieuwd.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:37

ik heb vorig jaar al een keer ergens gepleit voor een geknakte zieltjes forum (kostte me nog een officiele waarschuwing...Knipoog ), maar dat zal niet werken, omdat mensen dan net zo goed naar het automulutatieforum.nl kunnen gaan. Hier krijgen ze nog andersoortig aandacht van niet soortgenoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:42

Bijna lle gedichten op CB gaan ook alleen nog maar over automulutatie. Ik bekijk de gedichten daardoor tegenwoordig nog maar zelden. Vind het trouwens wel jammer van CB.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:00

Ja ik vind ook niet dat eht op een Crea Bea forum thuishoort, waar dan wel weet ik zo snel ook niet.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:31

SAKKIA schreef:
Ja ik vind ook niet dat eht op een Crea Bea forum thuishoort, waar dan wel weet ik zo snel ook niet.


Nou nergens, bv?

Dit hoort toch niet op een paardenforum? Dan wordt direct de bal terug gekaatst met; jamaar topics over hamsters, pms en sollicitaties ook niet. Maar dat vind ik een ander verhaal.
Dit forum bezoeken is enkel tijdverdrijf, het zou imo dus luchtig moeten blijven.

Of stel idd een geknakte zieltjes-subforum op.

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:33

lis schreef:

Of stel idd een geknakte zieltjes-subforum op.



Dan is alles in 1 keer heeeel snel over *LOL*

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:38

Vanillia schreef:
Ik lees die topics niet eens meer Scheve mond
Imo is het (in 99% van de gevallen) gewoon puur aandachttrekkerij, mensen die echt een serieus probleem hebben lopen er niet zo mee te koop als sommige mensen in de topics doen.

Ben ik het mee eens Lachen

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:00

lis schreef:

Of stel idd een geknakte zieltjes-subforum op.

Ja dat lijkt me beter. Het is een paardenforum maar soms dnek je echt: waar ben ik nu weer beland!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:01

Sjonniej schreef:
Ja dat lijkt me beter. Het is een paardenforum maar soms dnek je echt: waar ben ik nu weer beland!


tja we hebben zelf al die subfora gecreerd Schijnheilig

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:24

ja ik heb dat topic over am geopend, dus ik ben dan maar een aandachtstrekker, ik zet het er op omdat ik wil dat heel bokt het weet. Scheve mond ......

je weet niet hoe moeilijk het was om dat topic te openen.ik wou er met mensen over praten ( als er iets mis is, praat je er toch zelf ook graag over)

en trouwens, dat topic heeft me heel erg goed gedaan! door dat topic gaat het beter.......
Laatst bijgewerkt door ankiexxx op 22-06-04 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:25

Volg dit toppic nog steeds..
Ik denk dat een heleboel mensen inderdaad om aandacht verlegen zitten en tussen alle zelfmoord, automutilaite en borderline types zal wellicht een enkele keer een heel serieus geval zitten. we zijn allemaal een periode onzeker geweest toch?.. je hoeft het niet te lezen . als je op Bokt komt alleen voor de paarden dan kijk je niet in AM, HK o.i.d... Ik denk niet dat ze er echt iemand kwaad mee doen.. Ok ook ik vind het soms irritant. Maar een beetje van je af kletsen op een lekker veilig en anoniem medium als internet kan erg opluchten voor sommige mensen.

En ik zou het niet ter sprake moeten brengen maar ik kan mijn zeer recent een toppic herinneren dat binnen 2 dagen meer dan 100 pagina's had vol paniek, speculaties drama en spectakel...
Dat toppic liep niet zo snel omdat we allemaal een hekel aan dramatoppics hebben.
Ik vind inderdaad dat zaken als automutilatie en borderline echt zeer serieuse psychische aandoenignen zijn en dat ik soms de indruk heb dat het een wedstrijd is over wie het meest dramatische toppic ooit heeft geschreven. Maar echt storen doe ik me er niet aan. Als ik zin heb blader is ze door en anders zijn er genoeg andere leuke onderwerpen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:29

frostwood schreef:
Of stel idd een geknakte zieltjes-subforum op.



Dan is alles in 1 keer heeeel snel over *LOL*


sssst, anders krijg je een waarschuwing! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Prima op 22-06-04 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:30

Riant schreef:
Volg dit toppic nog steeds..
Ik denk dat een heleboel mensen inderdaad om aandacht verlegen zitten en tussen alle zelfmoord, automutilaite en borderline types zal wellicht een enkele keer een heel serieus geval zitten. we zijn allemaal een periode onzeker geweest toch?.. je hoeft het niet te lezen . als je op Bokt komt alleen voor de paarden dan kijk je niet in AM, HK o.i.d... Ik denk niet dat ze er echt iemand kwaad mee doen.. Ok ook ik vind het soms irritant. Maar een beetje van je af kletsen op een lekker veilig en anoniem medium als internet kan erg opluchten voor sommige mensen.

En ik zou het niet ter sprake moeten brengen maar ik kan mijn zeer recent een toppic herinneren dat binnen 2 dagen meer dan 100 pagina's had vol paniek, speculaties drama en spectakel...
Dat toppic liep niet zo snel omdat we allemaal een hekel aan dramatoppics hebben.
Ik vind inderdaad dat zaken als automutilatie en borderline echt zeer serieuse psychische aandoenignen zijn en dat ik soms de indruk heb dat het een wedstrijd is over wie het meest dramatische toppic ooit heeft geschreven. Maar echt storen doe ik me er niet aan. Als ik zin heb blader is ze door en anders zijn er genoeg andere leuke onderwerpen.


Het duid iig aan hoe labiel die kinderen zijn die uberhaupt al zo een verhaal gaan opschrijven.....lijkt me sowieso veel zeggen over iemands zijn geestelijke conditie?

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:56

Tuurlijk maar als ik een toppic zie waarvan ik denk..hmm.. apart verhaal dan kijk ik altijd eerst wel even in het profiel. Mijn ervaring is dat er best een heleboel meiden in de puberteit op bokt zitten. Dan kan aandacht begrip en erkennign zo belangrijk zijn. En het gezegde "soort zoekt soort" gaat hier ook op.. mensen die zwelgen en zelf en elkaars medelij.. laat lekker gaan!!

Ik waag mij er niet aan commentaar te geven aan menen met borderline en last van automutilatie.. nogmaals dit zijn echt geen alledaagse psyigische problemen. Maar ik vind een beetje liefdesverdriet, onzekerheid en behoeft aan aandacht neit heel storend.

Ik pieker me al weken suf over mijn ex en wilde graag even wat andere meningen horen dan van die van mijn vrienden .. Dan vind ik het prettig dat er ook een AM is..

Maar een roep naar aandacht is voor sommigen zoo blangrijk dat ze er god mag weten wat voor verzinnen. En deze toppics trekken nog altijd vrij veel serieuze reacties.. Van mij mag dat als iemand zich daar beter door voelt prima .. immers ik kies ervoor om het wel of niet te lezen.

Soms reageer ik ook als ik denk dat ik daar een ander een hart mee onder de riem kan steken. Er zijn voor mij persoonlijk genoeg toppic's war ik ook jankend van het lachen doorheen blader.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:03

Misja schreef:
Dat het een trend is..inderdaad.. Word ermee doodgegooid. Tegenwoordig ga je je nog schuldig voelen als je zegt dat je gelukkig bent, of dat je tevreden bent met je uiterlijk of iets in die trant Scheve mond


Moet zomaar even aan een stuk van een caberatier denken die genegeerd wordt omdat ie gelukkig is... In de kroeg heeft ie niets om over te praten, want geen problemen thuis, geen geldproblemen ed; zit dus altijd alleen. En als ie dan bij de bushalte een gesprekje aanknoopt met een kennis krijgt ie een enorme stortvloed aan problemen over zich heen... Weet alleen niet meer wie dat was Scheve mond

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:05

Denk ook dat er bokkers zijn die bokt gebruiken als uitlaatklep omdat ze prive geen familie of vrienden hebben waar ze mee kunnen praten over dingen die dwars zitten. Of uit eenzaamheid. Sommige bokkers zijn ook wel heel erg verslaafd aan Bokt. Maak mij er zelf ook schuldig aan Lachen

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:09

ankiexxx schreef:
dan zal ik vanaf nu aan maar alles opkroppen en er niets meer over zeggen.


Dit vind ik nou een 'kijk-mij-eens-zielig-zijn'reactie! Probeer iedereen hier even een schuldgevoel aan te praten. Als je er echt mee zit, praat er dan met mensen uit je directe omgeving over, die mensen kunnen je veel beter helpen.
En er wordt hier niks verboden, mensen geven alleen hun mening over het feit dat AM blijkbaar een rage is geworden.