Wiegedood...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:16

jeetje gecondoleerd met je achternicht.. dat is niet leuk.
Ik begrijp wel dat je twijfelt, het is moeilijk te begrijpen hoe het komt. Ik heb begrepen dat meeste gevallen komt doordat baby's op hun buik slapen (weet niet of dat zo is maar heb het gehoord want een baby werd op zn rug "vastgebonden" zodat hij zich niet kon omdraaien.)

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:06

Gecondoleerd!!

Tis idd vreselijk voor de ouders..maar zorg dan dat je iig tijdens de zawangersschap en alles clean blijft,ik weet die s.hit is heel moeilijk om vanaf te blijven,maar zoals je ziet,dit is er mss wel door gekomen!!

madonya

Berichten: 895
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 00:14

verschrikkelijk moet dat zijn om je kindje zo te vinden, een collega van mijn man hebben hun kindje op vier-jarige leefdtijd gevonden in zijn bedje na sectie kwam ook de diagnose wiegendood........vier jaar, mijn dochtertje heeft nu ook de leeftijd van 4 en ik moet er niet aan denken.............

gecondoleerd en veel sterkte toegewenst aan de familie

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 00:23

Ik dacht dat het alleen kon bij baby's van een paar maanden oud. Nu hoorde ik van een arts dat het kan t/m 2 jr, maar bij jullie dus al t/m 4 jr?? wazig hoor

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 10:30

Het kan zijn dat ze alles bij babies wiegedood noemen als ze geen medische oorzaak kunnen vinden. Ik vind het wel erg voor de baby. Minder voor de ouders, hoe hard dat ook is. Dat kind had beter niet kunnen komen.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:28

Naar mijn weten kan wiegedood tot ca. 1,5 jaar.
Wiegedood is een plotselinge dood van een baby zonder duidelijke reden.
Wel zijn er dingen waardoor je de kans op wiegedood kan verkleinen, zoals de baby nooit te warm leggen, kussenranden in een babybed zijn ten strengste verboden, het wordt wel gewoon verkocht, is voor de sier en kan er later wel weer op, maar mensen weten dus vaak niet dat ze die echt weg moeten halen. Niet roken en geen huisdieren op de babykamer.
Geen stress enz enz....

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 11:52

Wiegedood kan volgens de artsen tot 2,5 jr. En juist kussens plaatsen zodat het kind niet op de buik gaat slapen. Mijn achternichtje sliep altijd op haar rug en is die bewuste ochtend op haar buik "slapend" gevonden.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 21:26

Dat is vreemd, want een kind van 16 maanden kan ten alle tijden omdraaien hoor. Die kunnen 9 van de 10 keer al lopen, dus waarom zou een kussen dan helpen ? nee, het is zinvol om dan een kussen neer te gaan leggen. Dat is alleen nuttig bij de eerste paar maanden.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 21:27

sando ging iets niet helemaal goed geloof ik

wiegedood kan tot de leeftijd van 4 jaar
kinderen stikken "spontaan"

en kan verschillende oorzaken hebben
vroeger dacht men dat buikligging dit zou voorkomen later weer rugligging en sluit de gevaren van een spontane bv longonsteking door
de inentingen niet

mijn zoontje draaide zich ondanks die kussens om hem op zijn plekkie te houden met 1 week al om , ik heb direct alle kussens weggedaan!
wat was ik mega geschrokken

wiegedood is denk ik de grootste angst van iedere ouder
en ik denk dat ook al doe je alles om het te voorkomen het nog kan

ik ben alleen maar blij dat ik uit die gevaren zone ben

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 22:29

Sando, ik bedoelde ook de eerste paar maanden. Kimberly (zo heet ze) kon indd al lopen, sliep altijd op haar rug, behalve toen ze dus gevonden werd.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:46

mijn ex zijn zoontje is met 2,5 jaar overleden aan wiegedood en lag en werd gevonden op zijn rug
dus vertel mij maar waar je goed aan doet , mijn zoontje nu 5 slaapt eigenlijk vanaf het begin al wisselend op zijn rechter of linker zij
schijnt niet goed te zijn voor de rug en het hoofd
op zijn buik is niet goed maar op zijn rug ook niet
hoe moet een kind dan ign slapen?

het lijkt me verschrikkelijk om mijn kind te verliezen maakt niet uit hoe
maar als t niet verklaarbaar is lijkt me t nog moeilijker
of je nou verslaaft bent of niet niemand wenst dit een ouder toe!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:12

Ik stop met dit onderwerp.
Mijn dochter is nu bijna 6 maanden oud, en ik word elke keer weer bang als ik nare dingen lees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:49

ik vind dat zo eng.... ben zo bang dat [***] zoiets overkomen zal! brr...
gecondoleerd, het lijkt me echt verschrikkelijk om zo je kind te verliezen... Huilen

Vind dingen die "onverklaarbaar" zijn alstijd zo "eng" omdat je niet weet hoe en wat...

Hoorde pas ook dat er een kindje van bijna 1 jaar dood was gegaan eraan, de reden daarvan zou zijn dat ze te veel bij haar oma logeerde Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:52

Sando schreef:
Dat is vreemd, want een kind van 16 maanden kan ten alle tijden omdraaien hoor. Die kunnen 9 van de 10 keer al lopen, dus waarom zou een kussen dan helpen ? nee, het is zinvol om dan een kussen neer te gaan leggen. Dat is alleen nuttig bij de eerste paar maanden.


ik heb bij [***] 2 strooken stof aan haar slaapzak gemaakt en knoop haar daamee aan de spijlen van haar bed.. aangezien ze nu ook zelf kan omrollen en ik haar met haar been klem door de spijlen heen vond,,, gelukkig zet ze dan meteen een keel op zodat ik haar hoor... maar wil niet het risico lopen dat ze zich bezeerd of ergernog stikt...