BBL opleiding

Moderators: Berdien, Dani, Murthul, Muurp, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Marchador

BBL opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 15:39

hallo,
ik ga dit jaar beginnen met de BBL opleiding niveau 3 secretaresse.
ik heb vandaag een 2de gesprek gehad bij een bedrijf, maar dat beviel bij mij niet zo goed ik vind het een duf bedrijf met allemaal duffe mensen enz.

nu heb ik wat bedrijven gevonden in de buurt, maar weet niet of dit erkende leerbedrijven zijn.
weet iemand de website ervan? en hoe kan je nou aan zon kantoor vragen of ze een erkend leerbedrijf willen worden?? Verward bellend of een sollicitatie brief schrijven?

wie kan mij helpen?

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:43

ik ga ook een BBl opleiding doen (wel verzorgende dus niet het zelfde Knipoog ) maar volgends mij kan je dat gewoon op je school vragen/bellen. Maar ik zou wel opschieten met inschrijven, anders zit het misschien vol of ben je te laat. Ik kan me morgen pas inschrijven omdat ik dan pas een gesprek met mijn werkgever hebt over mijn salaris/werktijd etc. en mijn school begon al moeilijk te doen.
Veel succes! Lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 16:04

ik heb al wel een gesprek op de school zelf gehad en ben daar aangenomen.
nu is het alleen nog zoeken naar een erkend leerbedrijf, maar voor mij zijn ze allemaal iets te ver weg, ik heb wel wat gevonden in de buurt komt voor mij heel mooi uit, omdat ik dan ook geen verzorgster voor mijn pony hoef te zoeken.

bedankt Lachen

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:38

o oke. veel succes met solliciteren Lachen

Celvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:15

Ik doe nu ook een BBL opleiding., en toen ik zelf een bedrijf had gevonden heeft me school het zelf goed gekeurd als leerbedrijf !

Ik denk dat als je aan geeft dat je een BBL opleiding gaat doen, dat het bedrijf zelf wel weet wat dat inhoudt en dat ze dus door je school goedgekeurd moeten worden...

Succes ermee en denk niet al te moeilijk, het is achteraf allemaal zo gefikst !

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 20:45

maar ben jij gewoon naar dat bedrijf toe gegaan ? of heb je opgebeld...
het lijkt mij dat als je belt die mensen geen indruk van je krijgen, en mijn ouders hebben zoiets van ga bellen Scheve mond

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:52

He Cow_horse

Ik werk op een school en doe onderandere de bpv plaatsen voor leerlingen.
Er is inderdaad een site waarop je kunt zien of een bedrijf erkend is, ik weet hem alleen niet uit mijn hoofd. Kan het morgen wel voor je navragen.

groetjes,
nathalie

Celvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 12:52

Cow_horse schreef:
maar ben jij gewoon naar dat bedrijf toe gegaan ? of heb je opgebeld...
het lijkt mij dat als je belt die mensen geen indruk van je krijgen, en mijn ouders hebben zoiets van ga bellen Scheve mond

Ik heb toen de tijd iets van 10 open solli's gestuurd naar bedrijven.. en bij sommige was ik uitgenodigd en heb ik het hele idee van BBL opleiding uitgelegd als ze zelf nog nie wisten wat het inhield !
Het bedrijf waar ik nu zit ( al sinds 1 1/2 jaar ) was ook geen leerbedrijf.. Dat is pas gekomen na dat ik er ben gaan werken en mijn school het erkend heeft !

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 12:57

Citaat:
en hoe kan je nou aan zon kantoor vragen of ze een erkend leerbedrijf willen worden?? bellend of een sollicitatie brief schrijven?

de school heeft lijsten met goedgekeurde bedrijven.
Als je zelf een bedrijf aanbrengt, moet de school dit bedrijf aanmelden bij de overkoepelende organisatie van de branche (ik werk bij de asfdeling Mode&Kleding van een ROC en bij ons is dat de LIFT-group).
Die organisatie accrediteert het bedrijf dan en keurt het goed of af.

Het is dus niet zo dat je gewoon maar kan solliciteren bij een bedrijf en dat het altijd goedgekeurd wordt!

Als ik jou was, zou ik op de school meer info gaan vragen!
(BPV docent opzoeken)

Wil je vlinders in je buik? Duw dan een rups in je kont!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie