Is dit een migraine aanval in wording?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:48

Miep schreef:
Ben ik nou de enigste die zo gruwelijk misselijk is bij een migraine aanval?

*Steekt vinger op

Het is wel minder sinds ik bepaalde medicijnen gebruik.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:48

nee, ikb en meestal ook misselijk, maar de hoofdpijn is meestal het ergst als die eenmaal toeslaat (heb meestal nog helemaal geen pijn zolang de vlekken en tintelingen ngo bezig zijn)

Wel heb ik altijd een enorm zeurende pijn in 1 van mijn ogen als ik eenmaal hoofdpijn heb.

Wat ik wel heb, als ik tijdens de tintelingen in slaap kan vallen, slaap ik meestal door het hele gebeuren heen, mits ik in een stille donkere kamer lig!

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:53

batje schreef:
Probeer eens ibuprofen te nemen, als dat werkt is het hoogstwaarschijnlijk geen migraine.


En als je wel migraine hebt dan? Ik heb dat 1 keer geprobeerd en de aanval duurde gelijk 2 dagen in plaats van 1 dag.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:00

ikjuh schreef:
En als je wel migraine hebt dan? Ik heb dat 1 keer geprobeerd en de aanval duurde gelijk 2 dagen in plaats van 1 dag.

Zo ver ik weet versterkt ibuprofen een migraine aanval niet. Dat jouw aanval langer duurde lijkt me dan eerder gewoon stomme pech.. Scheve mond

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:09

Zelf heb ik ook mijn eerste migraine aanval pas op 23-jarige leeftijd gekregen. Dat was het begin van mijn burn-out.

Zelf heb ik veel last van spanningshoofdpijn. Ik kan daarna ook een migraine aanval krijgen. In principe zijn het 2 verschillende soorten hoofdpijn. Maar spanningshoofdpijn komt door stress en migraine door te veel stress (voor je lichaam).

Ik heb vaan dat ik dan al hoofdpijn heb * spanningshoofdpijn * en dan ga ik vlekken zien. Meestal is dat 's avonds. Dan zie ik vlekken en ben onwijs draaierig en evenwichtsstoornissen. De volgende ochtend kan ik mijn ogen dan niet meer opendoen van de pijn in mijn hoofd en kan ik niets verdragen.

Het kan er dus wel enigszins mee te maken hebben. Maar dan meer als voorbode voor jezelf dat je lichaam te veel stress ervaart dat zich uit in spanningshoofdpijn.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:18

't klinkt mij niet in de oren als een migraine-aanval.
Een migraine aanval begint bij mij ook met vlekken voor je ogen of een deel gezichtsvermogen dat wegvalt.
Daarbij nog misselijk en idd licht en geluid niet meer kunnen verdragen.
En dat gaat razendsnel, niet over een periode van 2 dagen maar meer over 1 uur.

In mijn pubertijd was het het ergste en langzamerhand groei ik erover heen.
Ik heb nu vooral meer last van constante hoofdpijn, ook niet fijn, maar veel beter te verdragen dan migraine. Overigens helpen pijnstillers tegen mijn hoofdpijn ook niet meer.

Ik hoop voor je dat het 'gewoon' bij spanningshoofdpijn blijft.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:21

Spokie, stress is maar 1 van de 3 factoren.... Migraine kan voortkomen uit omgevingsfactoren (de stress idd), lichaamsfactoren (bv voedselintolerantie) en psychische factoren.

Dat is wellicht ook een optie Tessa... Heb je iets anders gegeten dan normaal? Of juist iets weggelaten wat je normaal altijd eet? Je hormoonhuishouding kan overigens ook tot migraine leiden, en ik las dat je ongesteld bent... En weersveranderingen zijn ook een optie; het is van heel zonnig naar rotweer gegaan...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 17:26

Nou ja, ik wil niet op de feiten vooruit lopen. Ik vind het overigens wel toevallig dat het vorige keer ook op zaterdag begon met hoofdpijn. Misschien mis ik m'n werk gewoon. Tong uitsteken

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:27

batje schreef:
Probeer eens ibuprofen te nemen, als dat werkt is het hoogstwaarschijnlijk geen migraine.


Dit is echt onzin. Als ik er bij de eerste tekenen van de migraine bij ben! kan ik de verdere aanval (dus de hoofdpijn) verzachten/voorkomen

Maar dan meot ik er wel gelijk bijzijn! Nog steeds ben ik dan wel misselijk en dergelijken, maar de echte hoofdpijn zet niet door.

En ik weet na minstens eens per maand migraine echt wel wat een migraine inhoud!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:29


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 17:31

Pervinco schreef:
Schiet me zomaar even te binnen... Onwaarschijnlijk, maar toch een optie: jij hebt een bril, toch? Wanneer heb jij je ogen voor het laatst laten nakijken?


Ik heb een nieuwe aan laten meten na m'n vorige aanval, dus daaraan kan het niet liggen. Overigens scheelde het toen maar een kwart punt bij 1 oog en bij de andere niets, maar ja, ik had gewoon een nieuwe nodig.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:10

Tessebes, hoe is het nu met je?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 11:15

spokie79 schreef:
Tessebes, hoe is het nu met je?


Leuk dat je het vraagt. Lachen
Ik voel me nog steeds niet top, maar ik heb geen migraine aanval gehad gelukkig. Ik ben gisteravond wel thuis gebleven ipv naar Rosalien te gaan, dat leek me beter, even een avondje op de bank liggen en verzorgd worden. Haha!
Ik denk toch dat het met m'n ongesteldheid te maken heeft, al hoewel ik daar nooit last van heb. Scheve mond

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:21

Misschien dat ik er over heen heb gelezen maar gebruik je de pil en zo ja welke?
Ik kreeg namelijk vroeger migraine-aanvallen van de pil die ik destijds slikte (toen heette ie nog Diane-35). Na de 2e aanval ben ik naar de huisarts gegaan en heb om een andere pil gevraagd (slik sindsdien de Meliane).
Ik wist dat door het slikken van deze pil je een verhoogde kans op migraine had. Mijn zus heeft precies hetzelfde gehad met dezelfde pil maar is alleen toch te lang doorgegaan en ondanks dat ze alweer jaren een lichtere pil heeft heeft ze nog steeds af en toe last van migraine.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 11:24

Ik slik al zo'n 8 jaar Microgynon 30.

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 13:55

ik heb ook veel migraine gehad.. De laatste periode 4 maanden ofzo heb ik het niet meer gehad maar heb nu ook geen druk meer op me. Ben van baan veranderd en alles loopt nu stukken beter...

Bij mij begon het met misselijk worden en daarna mijn gezichtsvermogen. Ik kon geen geluid of licht verdragen. Heb het zo erg gehad dat ik zelfs moet overgeven. Het enige wat helpt is een hele donkere kamer en dan slapen.
ik heb een medicijn tegen migraine weet enkel de naam nie uit mijn hoofd Verward zou ik even op moeten zoeken...