1 of 2 cavia's??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

1 of 2 cavia's??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 13:50

Ik sta voor een dilemma.
Vrijdagavond is mijn cavia Rumba ingeslapen.
Ik wilde eigenlijk geen nieuwe, maar het is wel erg stil. Ik mis het gepiep en de gezelligheid.
Ik ben toch stiekem gaan kijken voor een kleintje.
Die heb ik gevonden, maar nu kan ik zijn broertje er dus ook bij krijgen.

Ik wilde er eigenlijk maar 1, maar ga nu wel heel erg twijfelen. Het is wel gezelliger voor ze. Maar ik heb gehoord dat ze dan minder snel handtam worden.
Het zijn 2 onwijs leuke diertjes, van 8 weken oud.
Wat is verstandig?

De vraag of 2 mannetjes bij elkaar kunnen is hier al gesteld, dus daar hoef ik geen reactie over. [AM] 2 mannetjes cavia's in 1 hok..?

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:56

2 Mannetjes daar durf ik zo niets over te zeggen. 2 Cavia's is voor de beestjes misschien wel leuker en gezelliger. Dan zitten ze tenminste niet zo alleen. Ik heb er ook 2 thuis, en Ilona heeft er maar eentje. Krijg het idee dat ze met z'n tweeen toch meer plezier hebben dan alleen af en toe.

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 13:58

Al mijn cavia's hebben alleen gezeten.
Ze zijn wat minder actief idd, maar ik heb niet het idee dat ze erg eenzaam zijn geweest.
Er was altijd wel iemand thuis. En waren wij er niet, dan was het wel de katten of de hond. En de radio stond altijd aan als er niemand was.
Vandaar.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:58

ja dat is wel zo wat sypheron zegt , maar ja als ze dan minder snel tam worden....dat is wel weer een nadeel dan! maar is wel leuker voor hun met zijn 2en. zou er gewoon nog even goed over nadenken..

The journey of a thousand miles begins with a single step.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:08

Die van mij zijn tammer dan die van Ilona, dat is nog een schijtluisje, al komt er verbetering in Haha!.

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 14:33

Dus toch maar gewoon doen.
Syph: hoe groot is jouw kooi?

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:36

Ik denk dat ze wat minder snel handtam zijn te maken omdat ze aan elkaar gaan hechten en minder aan jou...

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 14:39

Ik ben wel 2 weken vrij he, dus wat dat betreft alle tijd!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:41

Amanda schreef:
Dus toch maar gewoon doen.
Syph: hoe groot is jouw kooi?


Toch maar 2?? Haha!

tijger
Berichten: 1429
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:42

ik heb zelf 5 cavia's.
1 van 9 *LOL* Bloos! en veder 3 van ongeveer een half jaar en 1 van ongeveer 3 maanden.
als ik jou was zou ik gewoon 2 cavia's in 1 hok doen.
ik hoor heel vaak dat het mis gaat met 2 mannetjes maar zelf heb ik hier 2 zusjes in 1 hok zitte en moeder en dochter in 1 hok zitten. de oude zit alleen.
het is wel gezelliger voor de beestjes om met zijn 2e in 1 hok te zitten.
als ik jou was zou ik ze dan wel samne uit hetzelfde hok kopen want, dan kennen ze elkaar al en heb je meer kans dat het goed gaat.
je kan dan wel beter een konijnen kooi kopen zodat ze wel de ruimte hebben. OK dan!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 14:45

Het zijn 2 broertjes, dus ze kennen elkaar.
En Tal: ja, ik denk het toch wel.
Ik mag erover nadenken tot vrijdag.
Maar ik vind het wel erg leuk, 2 van die hummels Haha!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:49

Ehm... zou het echt niet weten zo uit mijn blote hoofd.. Ik vind het best een flinke kooi. Denk 90x40 ofzo? Zou best kunnen dat hij groter of kleiner is hoor, ben slecht in schatten *LOL*.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:50

Bij mij in het boek staat dat een cavia een groepsdier is en dus liever met 1 of meerdere cavia's samen leeft. Het kan wel alleen maar dan moet je er zelf voldoende tijd voor hebben! Ik neem er 2 iig...
Maar als je er liever 1 wilt en er echt veel tijd voor hebt dan kan je er dus gewoon 1 nemen!! Vandaar dat die van jou zich nooit eenzaam hebben gevoeld omdat je er veel tijd in stak? Toch??

Ach neem er lekker 2 joh is gezellie!!!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 14:50

Kan wel.
Ik heb nu 70x45 ofzo.
Ik heb nu gemaild naar iemand voor 100x45.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:54

Amanda, 70*45 is ook groot genoeg hoor, heb je een ruimte waar ze veilig in kunnen rondlopen zonder weg te lopen?
met ze ddan iedere dag een uurtje los te laten, hebben ze beweging genoeg
of anders zon hamsterbal, maar dan voor cavia's, kunnen ze iedere dag lekker loslopen Haha!

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:56

Dat is wel een mooi maatje denk ik!! Ik denk ook niet dat je ze groter vind...
De mijne zit daar alleen in... Bloos!

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:57

Ik zou er ook 2 nemen, dat is idd gezellig als je er bijvoorbeeld niet bent.
En als je ze gewoon elke dag eventjes pakt, denk ik niet ze ze zich veel meer aan elkaar gaan hechten als aan jou. Mischien wel een beetje, maar ik denk dat dat wel meevalt. Lachen

how sweet can it be to be loved by you

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:57

dutske schreef:
Amanda, 70*45 is ook groot genoeg hoor, heb je een ruimte waar ze veilig in kunnen rondlopen zonder weg te lopen?
met ze ddan iedere dag een uurtje los te laten, hebben ze beweging genoeg
of anders zon hamsterbal, maar dan voor cavia's, kunnen ze iedere dag lekker loslopen Haha!


Misschien wel groot genoeg... maar ik vind dat ze zich in hun hokkie ook een beetje uit moeten kunnen leven...

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 14:59

Liesjuh schreef:
Misschien wel groot genoeg... maar ik vind dat ze zich in hun hokkie ook een beetje uit moeten kunnen leven...


Ja, vind ik ook.
En ik hou die kleine gewoon, mocht het misgaan. Dan kunnen ze apart en desnoods naar iemand anders, met kooi.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:06

70 cm is al een heel eind hoor
en als de iedere dag beetje kunnen rondlopen, samen, kunnen ze zich ook in uitleven
natuurlijk is het beter voor een groot hok, voor miojn konijn ben ik aan het sparen voor een (buiten) hok van 120*60*80(l*b*h)
van 140 euro Bloos!
maar nu zit die in een kleiner hok, en is die ook tevreden hoor
dus voorlopig kan het wel, je kunt nog altijd later een hok kopen he Knipoog

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:13

Altijd minimaal 2 cavia's nemen. Cavia's zijn groepsdieren en zijn veel gelukkiger met gezelsschap. Een mens kan die behoefte nooit vervullen.
Volgens mijn ervaring wordt een cavia niet minder tam als hij niet alleen zit. Heeft meer te maken met het aangeboren karakter van het diertje en de tijd die je er aan wil besteden.

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:36

ik zou er 2 nemen

ArubaSma

Berichten: 187
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:08

Ik zou het ook doen is veel leuker voor hun dan dat ze straxs gescheiden zijn Knipoog

Lots of love Nadicia

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:09

dan zou ik er ook 2 nemen

The journey of a thousand miles begins with a single step.

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:36

2 broertjes gaan heel goed samen. Ze hebben heel veel aan elkaar gezelschap. Ik zal het doen. Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: limagirl, MirjamRobin, Nicje87, Queijo, Siebel, teunis001, Vernon en 45 bezoekers