Zou jij bij jezelf in de auto stappen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:59

Sorane schreef:
Nah ze ervoorbij laten en ze vervolgens (op veilige afstand) blijven achterna rijden werkt ook erg goed Tong uitsteken Haha!


Ik vind het het leukst als je uiteindelijk bij het stoplicht toch gewoon weer naast ze staat en dan even vriendelijk glimlachen. Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 11:21

Desiree schreef:
Ik snap niet dat iedereen klaagt over bumperklevers. mensen waarbij regelmatig gebumperkleefd wordt, moeten bij zichzelf maar eens te rade gaan waarom dat zo vaak gebeurd? Want bij mij doet niemand het. Rara....
in het verkeer moet je go with the flow en niet in je eentje de boel op willen houden. En mensen die links niet door rijden kan ik echt wel van de weg af schieten. Wil je langzaam, ga dan in godsnaam rechts rijden! En laat een ander voor zichzelf bepalen wat voor tempo hij rijdt!



De bumperklevers waar ik het over heb zijn van die ascociale opgeschoten stumpers die als een achterlijk komen aanrijden terwijl je zelf al 140 a 150km p/u rijd en vervolgens bijna hun auto in die van jou zetten, die stumpers krijgen dan van mij mijn remlichten te zien......... Het is gewoon zo dat je af en toe niet gelijk naar rechts kan en ik ben echt geen langzame rijder. Dus als zij de situatie niet willen en kunnen overzien en toch achterop mijn bumper gaan zitten tja dan doe ik zo mijn eigen acties........... Haha!

En wat je als laatste zegt: laat een ander bepalen wat voor tempo hij rijdt ben ik niet met je eens, je het achterlijke idioten die wel achterlijk hard rijden maar totaal niet kunnen anticiperen......... helaas leven we in een klein landje met heel veel mensen en auto's!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 11:27

Ik vind dat ik aardig kan rijden, kan goed anticiperen.
Waar het kan, rijd ik meestal wel wat te hard en trek ook altijd zo vlot mogelijk op. Mensen bij mij in de auto zullen zich niet ergeren omdat het zo traag gaat.

Als ik alleen ben rijd ik wel iets lomper en scheld ik ook wat meer. Bloos

Ik ben niet echt liev op de weg..
Laatst zat er iemand bij me te bumperkleven, terwijl ik gewoon de maximum snelheid reed. Daar werd ik op zijn zachtst gezegd nogal kriebelig van. Hij kon mij namelijk makkelijk inhalen, maar dat deed hij eerst niet. Ik ging ietsjes zachter rijden en toen haalde hij mij wel in.
Daarna ben ik gas gaan bijgeven, omdat ik wist dat er verderop een flitspaal zat. En ja hoor, die sukkel jaagt met een gangetje van 90-100 lang de paal FLITS en ik ben uiteraard even op de rem gaan staan.. ~~}> Dat geintje heeft hem zeker 70 euro gekost..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 11:31

Ja ik zou zo bij mezelf in de auto stappen. Rij inmiddels 20 jaar schadevrij, en heb mezelf inmiddels een defensieve rijstijl aangemeten, die ik niet van het begin af aan heb gehad. Maar in die 20 jaar zijn er wat meer auto's gekomen, en de verkeersdichtheid in Duitsland ( waar ik heb leren rijden en de eerst paar jaar heb gezeten na het behalen van het rijbewijs) ligt wat lager dan hier. Intussen zal ik zelden te hard rijden (kan ik moeilijk met die trekker van mij (Fiesta 1.6 Diesel) ) en hou voldoende afstand. Ik probeer me nooit op te laten jutten door een ander, en als ze er zo graag langswillen dan mogen ze er langs. Er zijn testen gedaan dat een chauffeur die loop te stressen en gevaarlijke manoevres uit gaat halen om toch maar eerder op de plaats van bestemming te komen, echt niet zoveel tijd wint. Ben ik te laat, dan ben ik te laat. Scheelt een hoop stress in de auto...en mij weer een paar jaar van mijn leven.

Voor de rest probeer ik de flow van het verkeer te volgen, mits niet boven de toegestane snelheid.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 11:42

Niemand kan zo goed rijden als ik Haha!

Serieus. Ik zou zeker bij mijzelf instappen rijd nu 3 jaar schadevrij.
Heb alleen wel eens last van de snelheidsmeter Haha!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 11:44

Ja hoor, daar zou ik geen problemen mee hebben.
En anderen hebben ook geen problemen met mijn rijstijl, anders zou ik hun (dure, grote) auto's niet meekrijgen, met eventueel trailer er achter en zou ik ook niet als chauffeur kunnen werken.

Mijn eigen autootje (Ford Feest 1.1) is niet een van de vlotste, dus daarmee rijd ik gewoon normaal met het verkeer mee, nooit onder de snelheid, maar ook zelden er boven, alleen op de snelweg wel eens. Zou best willen, hou best van opschieten, maar die auto trekt dat gewoon niet zo goed en die moet nog langer mee!
De auto van m'n moeder heeft niet voor niets de bijnaam "de Kart" Cool

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 11:55

Frank schreef:
Ik rij snel, wel veilig. Heb vroeger geraced, met mijn reactievermogen zit het dus wel goed.
Gordels zijn veplicht. Heb ook nooit echt klachten over mijn rijstijl.


Iemand die ik ken zei dat ook over zichzelf. Coureur, jong en toch verongelukt.


Als mensen bij mij in mijn auto willen stappen vind ik dat prima. Gordel om en ik rijdt hen met verantwoordelijk rijgedrag overal naar toe. Ik houdt me aan de juiste snelheden. Gebruik mijn spiegels goed en kijk goed vooruit, probeer situaties in te schatten en pas me aan het verkeer aan. Ik mopper zelden op andere weggebruikers en ik hoor weinig klachten over mijn rijstijl. ik rij altijd alcoholvrij.

Marjolein

Berichten: 11637
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:03

grappig dat iedereen van zichzelf vind dat hij netjes rijdt. ik kan heel netjes rijden maar doe dat lang niet altijd. Ik rij dan te gehaast en slordig. Heb nog nooit een aanrijding gehad maar vind mezelf ook niet een fantastisch autorijder ik laat net zo lief een ander rijden.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:10

nou nee Haha!

kheb ook nog geen rijbewijs Schijnheilig

ponyjongen
Berichten: 110
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:22

Ja, de meeste mensen denken dat ze wel aardig rijden! Jammer alleen dat er nog zoveel ongelukken gebeuren! Scheve mond

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:23

ponyjongen schreef:
Ja, de meeste mensen denken dat ze wel aardig rijden! Jammer alleen dat er nog zoveel ongelukken gebeuren! Scheve mond


Dat komt meestal door onoplettendheid, dat heeft weinig met de manier van rijden te maken.

Esther

Berichten: 4145
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:38

Nou laat ik het zo zeggen, er nog nooit iemand niet bij mij in de auto gestapt. Ik waarschuw altijd wel dat het op eigen risico is. Knipoog

Ik denk dat ik goed rijd, nou ja met wat kleine schommelingen, ligt aan de vorm van de dag. Vaak rijd ik wel wat te hard, dat is maximaal 20 km en op de A18, daar is het vaak rustig.

Bumperklevers irriteren mij mateloos vooral als ik ook al te hard rijd of je niet harder kunt rijden omdat er weer een *piep* voor zit die zo nodig moet gaan inhalen met 100.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:39

Tessebes schreef:
Dat komt meestal door onoplettendheid, dat heeft weinig met de manier van rijden te maken.


Of dat komt door erg agressief rijgedrag. Mensen snijden, ineens op de rem trappen , in een gaatje duiken wat eigenlijk niet kan, mensen niet voorlaten enz.

ponyjongen
Berichten: 110
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:41

Dus toch rijgedrag! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:43

Desiree schreef:
Ik snap niet dat iedereen klaagt over bumperklevers. mensen waarbij regelmatig gebumperkleefd wordt, moeten bij zichzelf maar eens te rade gaan waarom dat zo vaak gebeurd? Want bij mij doet niemand het. Rara....
in het verkeer moet je go with the flow en niet in je eentje de boel op willen houden. En mensen die links niet door rijden kan ik echt wel van de weg af schieten. Wil je langzaam, ga dan in godsnaam rechts rijden! En laat een ander voor zichzelf bepalen wat voor tempo hij rijdt!


Dus als ik al met 180 over de snelweg ga en er zit er een op mijn bumper is dat mijn eigen schuld?? Dat slaat natuurlijk weer eens nergens op!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:43

nope!!! nooit hoor.... ik heb nog nie eens mijn rijbewijs Clown

maar mijn mama leert het me wel al Tong uitsteken ik kan al blind schakelen, knipperen enz. nu alleen nog leren rijden.. over 4 jaar pas...

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:57

Of ik bij mezelf in de auto zou stappen.. ??

Ik zal wel moeten want ik kan nog geen chaffeur betalen.
Dus ja ik stap iedere dag met mezelf in de auto en omdat ik mijn leven nog niet moe ben ben ik zuinig op mijn passagiers mijzelf inclusief!!

Ik rijd denk ik gewoon, niet truttig, niet als een snelheidsmaniak. Ik rijd meestal wel door ik houd niet van getreuzel, maar met 180 over de snelweg nou dan moet er toch echt iemand aan het sterven zijn wil ik zo hard rijden.. en dan nog.

Ik rijd iedere dag Utrecht / Amsterdam op en neer, en ik ben voor mijn eigen gezondheid opgehouden met me te ergeren aan asociale weggebruikers.. als ik met 140 links rijd en ik zie in mijn spiegel een of andere gestoorde waaghals met 180 aan komen blazen.. gaat Floortje toch gewoon een plekkie zoeken naar rechts. Boeit me echt niet meer.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:03

Ik kan het zelf niet zo goed beoordelen, maar er hebben laatst nog wat bokkers bij me in de auto gezeten en die hebben niet één keer gegilt.. Schijnheilig

Ik rijd best redelijk vind ik. Kan wel eens wat ongeduldig zijn, helemaal op de N304 - da's een autoweg dus je mag er 100, maar dan zit het vol met toeristen die het autoweg-bord niet gezien hebben (of niet weten wat dat betekend) en die dus 80 rijden... of voor de zekerheid 65 ofzo. Daar kan ik me eerlijk waar kapot aan ergeren. En dan kleef ik wel eens even ja - ik laat de auto achter ze opkomen, zit er even vrij dicht op, en zak dan terug naar hun tempo. Totdat ik in kan halen.

Ook ergerlijk zijn mensen die te krap invoegen. Ik kom eraan met 80, er is 35 meter ruimte - NATUURLIJK PAS JE ER NIET TUSSEN, KNEUS! Maar dan toch doen he...

Maargoed, Mayo, was je erg bang bij mij in de auto? Knipoog

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:05

Ja hoor ik stap zo bij mezelf in de auto. Moet ik wel mijn vriend lief aan kijken of ik 1 van zijn 2 auto's kan meenemen. Moet er wel bij zeggen dat ze me soms Schumacher noemen. Dus ik ben vaak snel op de plek van bestemming. Pas 1 keer een prent gekregen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:08

Cassidy schreef:
Of dat komt door erg agressief rijgedrag. Mensen snijden, ineens op de rem trappen , in een gaatje duiken wat eigenlijk niet kan, mensen niet voorlaten enz.


Nou, laat ik het zo zeggen, ik heb 3x een ongeluk gehad door iemand anders toedoen.
Nummer 1: "Ow... ik zag je niet aankomen"
Nummer 2: "Ow... ik dacht dat je doorreed"
Nummer 3: "Ow... ik zag je niet aankomen"

Dat is gewoon 3x onoplettendheid. Agressief rijgedrag + oplettendheid gaat meestal nog goed samen, ondanks dat het niet leuk is voor de medeweggebruiker.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:10

Sorane schreef:
Dus als ik al met 180 over de snelweg ga en er zit er een op mijn bumper is dat mijn eigen schuld?? Dat slaat natuurlijk weer eens nergens op!


Idd, die opmerking van Desiree slaat nergens op. Het komt regelmatig voor dat ik iemand inhaal op de snelweg terwijl ik boven de maximum snelheid zit (niet veel, max. 10 km) en dan nog zit er zo'n klojo bij je op de trekhaak. Meestal laat ik m'n gas dan even los en bij doorzetters tik ik de rem even aan.

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:13

Tuuuurlijk.. ik kan autorijden als de beste !! Bloos

Ghehehe ik denk dat ik een doorsnee autobestuurder ben... kan netjes daar waar het moet en andere momenten gas je er aardig op door !

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:16

ja je weet ondertussen waar de flitspalen staan

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:18

Wat mensen van mijn rijstijl vinden tja moet eerlijk zeggen niet al te best Huilen .... Maar ze stappen nog steeds in *LOL*

Ik voor namelijk te hard, bumperkleven, door rood rijden enz doe ik niet ik rij alleen standaard rond de 20 km te hard, bebouwde kom rij ik minder hard. Maar als de weg leeg is...

Was altijd heel truttig in het rijden, tot ik een aantal keer met Napoleon mee ben geweest... OK dan!

Mijn vriend riep altijd vrouwen zijn mietjes, want hij deed wel helemaal aan autocross..... tot hij bij mij in de auto stapte Haha!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:39

Ik zou wel bij mezelf in de auto durven stappen. Kijk goed en let goed op, rijd niet te langzaam maar ook niet te snel. (Nou ja, af en toe dan... Schijnheilig ).

De enige die ik nog niet bij mij in de auto heb gehad is mijn neefje van bijna 1,5. Dat vind ik eng, als hem iets gebeurt.... Scheve mond . Dat geldt natuurlijk voor iedereen, maar die kiezen er wel zelf voor om bij mij in de auto te stappen. Is denk ik een stap die ik moet zetten, maar tot nu toe is het nog niet voorgekomen. Vind het toch een beetje eng.