Zou jij bij jezelf in de auto stappen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 13:57

auk schreef:
whaha of gewoon een stoplicht voorbij rijdt dat op rood staat *LOL*


Robert een paar jaar geleden ook... Was duidelijk nog niet wakker. We kwamen aan bij een groot kruispunt in Enkhuizen ergens, stoplicht, kruispunt (gelukkig) helemaal leeg. Robert tuft er lekker met 80 op af...

Rob, het is rood.
- Ja.
Rob... Rood.
- Jaha!
ROOD!!
- Wow! oliebol! *op de rem*

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:08

Sorane schreef:
Dus als ik met 140 midden in de nacht op de A2 rijd, terwijl er geen hond op de weg is, dan is dat gevaarlijk??

Jij hangt de maximunsnelheid aan snel, ik niet.,

Citaat:
Dus in landen waar de maximale snelheid hoger ligt dan 120km/u rijd iedereen gevaarlijk??

Ik heb geen snelheid genoemd

Snel is bij mij als de snelheid te hoog is voor de situatie. En dat ben jij zo te lezen met me eens Lachen

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:49

Ik denk wel dat ik bij mezelf wel in de auto durf te stappen.

Ik houd me altijd wel netjes aan de snelheid en anders is het max 10km te hard.
In de bebouwde kom altijd 30 of op sommige plaatsen nog langzamer. In mijn buurt is het erg onover zichtelijk en heb al menigmaal op de rem gestaan vanwege een uit de bosjes rennend kind, en dan ben je blij als je maar 20 of langzamer gaat.

Ik heb ook een hekel aan bumper klevers of mensen die 60 rijden waar je 80 mag.

AAn bumber klevers heb ik wel schijt, gister had ik er nog een omdat ik niet direct naar links kon(ik moest ergens van een afslag af) omdat daar een andere auto reed. Mannetje stond helemaal op de toeter Verward de ziel.

Verder laat ik me niet opfokken, beter 5 minuten te laat als een crash OK dan!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:17

Ja, ik zou best bij mezelf in de auto stappen. vind dat ik best goed kan rijden en rij ook eigenlijk nooit echt super veel te hard.
heb ook alle tijd gehad om te oefenen.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:19

annegti schreef:
Meestal hangt zo'n eikel (eigenlijk altijd man) op je bumper terwijl er een sukkel voor me een vrachtwagen aan het inhalen is met 100 ofzo.


Dus je bent per definitie een sukkel als je met 100 een vrachtwagen inhaalt??? Mijn auto gaat niet eens harder, dus dan zou ik nooit een vrachtwagen in mogen halen.
Lekker kort door de bocht Scheve mond

Of begrijp ik je nu verkeerd?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 23:23

auk schreef:
whaha of gewoon een stoplicht voorbij rijdt dat op rood staat *LOL*


Nou dat had ik dus in Venlo. Ik met Roy, Dennis en Aukje in de auto, kletsen natuurlijk. Ik zie dus een rood stoplicht, rem af, rij door tot de haaientanden en stop netjes. Blijkt dat ik het stoplicht inmiddels voorbij was..... en de streep ervoor daarbij ook Bloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 23:29

Och Jurga, die ene keer toen je net je auto had, had ik ook helemaal geen problemen met je hoor Lachen Verder voel ik me ook veilig bij Pervinco en ook bij Jilleroo in de auto, en met meer bokkers heb ik geloof ik niet meegelift Haha!

Voor mijn rijkunsten kan men navraag doen bij Snowdon, Indra, Lepeltje en dat waren ze volgens mij... Verward

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 23:31

Maya schreef:
Voor mijn rijkunsten kan men navraag doen bij Snowdon, Indra, Lepeltje en dat waren ze volgens mij... Verward


Is helemaal OK hoor OK dan!

Haha!

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 23:40

Ik heb m'n rijbewijs nog niet zo lang,
maar ik rij best wel veilig...

(denk ik Schijnheilig )

Maar ik durf nog niet op de snelweg Bloos

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 23:47

Meen je dat Yuna? Ik zou het toch doen als ik jou was, anders durf je het dalijk helemaal niet meer.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 23:49

Precies, gewoon doen....
Begin desnoods gewoon een keer op zondagochtend vroeg, als er verder vrijwel niemand is. Hoe langer je het uitstelt hoe moeilijker het zal worden.

Ik ben de eerste de beste keer dat ik zelf de auto had de snelweg op gegaan, en ook vrij snel lange stukken gaan rijden. Ik heb mijn rijbewijs nu ruim 2 maanden en cross nu heel Nederland door Knipoog

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 23:51

Ik meen het Scheve mond
Vind het zelf ook niet leuk

En ben inderdaad van plan om het gewoon te doen, idd op een zondagochtend.
Maar eerst kon het niet ivm examens en nu ligt de hele ring (antwerpen) even open dus is het niet zo simpel om op de snelweg te geraken Scheve mond

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 23:53

Had je er trouwens met je lessen geen last van? Of heb je de snelweg altijd al eng gevonden?

Sterkte ermee iig!

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 23:56

Ben met de lessen maar een keer op snelweg geweest, en toen vond ik het *heel* eng...
Nu ja eens je erop zit gaat het nog...het op en afrijden he daar zit het hem nu juist Nagelbijten / Gniffelen
alvast bedankt Knipoog

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 00:09

Rinske schreef:
Dus je bent per definitie een sukkel als je met 100 een vrachtwagen inhaalt??? Mijn auto gaat niet eens harder, dus dan zou ik nooit een vrachtwagen in mogen halen.
Lekker kort door de bocht Scheve mond

Of begrijp ik je nu verkeerd?


Nee. Het wordt tijd voor een nieuwe auto denk ik dan. Als je rondrijdt in een auto die niet mee kan met de rest van het verkeer... tja. De gemiddelde personenauto op de autosnelweg moet imo gewoon 120 kunnen rijden. Als ie niet harder wil dan 100 blijf dan lekker tussen de vrachtwagens. Doe ik ook met de trailer erachter, rijd dan gewoon met de vrachtwagens op, dus zeker niet langzamer zodat al die vrachtwagens me gaan inhalen. Daar wordt de rest ook niet vrolijk van als ik dat zou gaan doen.

Je hebt op een snelweg gewoon 2 snelheden die je imo gewoon moet volgen voor een vlotte doorstroming en een rustig verkeersbeeld. 1. Ca. 120/125 km/u voor de personenauto's en 2. ca. 90 km/u voor de vrachtauto's (en mensen met aanhangers etc.)

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 00:15

Onzin Annegti... De minimumsnelheid voor snelwegen is 60, alles wat dat haalt mag de snelweg op... En aangezien de snelweg niet alleen uit een rechterstrook bestaat... Jezus, als iedereen maar rechts moet blijven rijden omdat 'de rest' daar niet vrolijk van wordt... Met een trailer rij je overigens (doorgaans) 80, dus geen 100.

En Maya, vind het een geruststelling dat je bij mij in de auto durft Lachen Ondanks die fietser die ik even over het hoofd zag omdat ik met je zat te kleppen Bloos!

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 00:19

Die regeltjes weet ik ook nog wel een beetje. Ik heb ook ooit mijn rijbewijs gehaald. De gemiddelde tractor tegenwoordig haalt tegenwoordig ook die snelheden maar mag nog steeds de snelweg niet op (gelukkig)
Ik heb het over je aanpassen aan de rest van het verkeer!!! Als je dat niet kan ......

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 00:19

In Belgiƫ is de minimumsnelheid 70 op de snelweg
Alles wat 70 haalt mag hier idd de snelweg op, maar dan zou ik toch maar op de rechter-rijstrook blijven Scheve mond

edit: aangezien in een rijstrook blijven misschien wat moeilijk is, maar even naar 'op' veranderen Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 00:21

Als ik niet harder kon als 70 zou ik me niet eens op de snelweg bevinden... Scheve mond

Pervinco, geen probleem, vind dat gebied daar nog wel eng en onoverzichtelijk, maar je rijdt wel veilig hoor Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 00:22

Als de rest van het verkeer 140 rij dan belemmer ik met mijn 120 nog steeds alles; vrachtwagens belemmeren het verkeer net zo goed. Beetje idioot om alles wat de 120 niet haalt ofwel te verbannen naar de rechterstrook ofwel helemaal van de snelweg af te halen...

Een inhaalverbod voor vrachtwagens in de spits werkt al amper, en dan wil jij alles op de rechterstrook houden dat de 120 niet haalt? Succes ermee! En om nou te zeggen dat ze maar een andere auto moeten kopen... Ik denk dat Rinske best een andere auto wilt kopen als jij d'r 3000 euro geeft Lachen

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 00:30

sorry hoor, maar voor 800 euro koop ik nog een auto die APK gekeurd is en makkelijk naar de 120 toe sloft.

Je legt de nuance verkeerd: Ik vind dat je je moet kunnen aanpassen aan de rest van het verkeer.
Als het keihard regent rijd ik toch ook niet door met een snelheid van 120 omdat dat de maximum snelheid is, dan pas ik me ook aan aan de omstandigheden.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 06:46

annegti schreef:

Alles wat ze gezegd heeft....





Sorry hoor, maar bij ZOIEMAND, die zo DOM denkt stap IK niet in de auto.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 08:38

Yuna schreef:
Ben met de lessen maar een keer op snelweg geweest, en toen vond ik het *heel* eng...
Nu ja eens je erop zit gaat het nog...het op en afrijden he daar zit het hem nu juist Nagelbijten / Gniffelen
alvast bedankt Knipoog

Is het als je het echt eng vind, geen optie om gewoon nog eens een lesje te nemen en dan heel veel in- en uit voegen met iemand ernaast die in kan grijpen?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 08:40

annegti schreef:
Ik heb het over je aanpassen aan de rest van het verkeer!!! Als je dat niet kan ......


Aanpassen? Vrachtwagens gaan maar 80 (of mogen maar 80 laat ik het zo zeggen). Dan ga je dus nog altijd 20 km/h sneller dan een vrachtwagen. Vind ik genoeg aanpassing in het verkeer!

Kijk, dat je met zo'n auto niet constant op de linkerbaan moet blijven zitten als rechts vrij is, ik denk dat Rinske dat ook wel begrijpt, maar verder zie ik niet wat er mis aan is? Verward

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:35

Wat een geneuzel. 100 km/h is hard genoeg voor op de snelweg, wat een onzin om dan te gaan roepen dat ze een nieuwe auto moet kopen. Als zij tevreden is met haar auto en de APK ook, wie zijn wij dan om daar over te oordelen?!