Zou jij bij jezelf in de auto stappen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:10

Scheve mond Ik zeg toch niet dat je niet kunt rijden? Ik zeg dat ik me GrienTie's reactie wel voor kan stellen, en waarom... En 7 jaar geen ongeluk/niet meer risicogroep/vaardigheidscursussen zijn geen garantie voor geen ongelukken... Rijschoolhouders maken ook ongelukken... Buschauffeurs ook...

No offence verder... Was echt niet bedoeld als een persoonlijke aanval...

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:14

Desiree schreef:
Ik snap niet dat iedereen klaagt over bumperklevers. mensen waarbij regelmatig gebumperkleefd wordt, moeten bij zichzelf maar eens te rade gaan waarom dat zo vaak gebeurd? Want bij mij doet niemand het. Rara....
in het verkeer moet je go with the flow en niet in je eentje de boel op willen houden. En mensen die links niet door rijden kan ik echt wel van de weg af schieten. Wil je langzaam, ga dan in godsnaam rechts rijden! En laat een ander voor zichzelf bepalen wat voor tempo hij rijdt!


denk je er ook bij na dat er misschien auto's zijn die niet 120 km/u rijden? Mijn jeepje haalt dat echt niet, als ik dat wel zou doen ben ik pas levensgevaarlijk bezig.
En ja, ik haal ook wel eens met 100 km/u een vrachtwagen in, waardoor die mercedes die eraan komt scheuren met 160 km/u op de rem moet. Ik laat dan altijd nog even het gas los als ze echt gaan bumperkleven Schijnheilig
Is het dan echt zo moeilijk om gewoon afstand te bewaren en een beetje rustig/ fatsoenlijk te rijden???

Verder vind ik mijzelf absoluut een goede chauffeur en ik zou zo bij mezelf in de auto stappen. Heb ook nog nooit klachten gehoord. ja van 1 iemand die zelf een snelheidmaniak is. Die zei dat ik niet kon rijden. 1 Dag later rijdt hij zelf zijn auto totalloss. Wie kon hier ook alweer niet rijden? Tong uitsteken

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:24

Pervinco schreef:

Ik zeg toch niet dat je niet kunt rijden? Ik zeg dat ik me GrienTie's reactie wel voor kan stellen, en waarom... En 7 jaar geen ongeluk/niet meer risicogroep/vaardigheidscursussen zijn geen garantie voor geen ongelukken... Rijschoolhouders maken ook ongelukken... Buschauffeurs ook...




Moederfiguur! Neem drie zoons, zo snel mogelijk graag! Ze zullen het geweldig vinden bij je.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 18:30

Hee Frank, adem in, adem uit! Haha!

Leuk, zoveel reacties Lachen.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:54

Sorry Ilona. Wil niet je topic verpesten. Ik ga niet meer reageren.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 21:26

Frank, ze bedoelen het niet zo slecht Haha!. Gewoon lekker meekletsen!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:36

ik zou niet graag bij mezelf in de auto stappen... want ik heb geen rijbewijs... Clown

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:54

mmm heb me rijbewijs pas 2,5 maand. dus zo goed rijd ik natuurlijk nog nie. maar as ik nie bij mezelf in de auto durfde te stappen zou ik denk ik ook nie achter het stuur durven zitten....

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:54

Ik zou zo bij mezelf in de auto stappen Ik vind mijn rijstijl goed. Ik rij veilig, kijk altijd goed uit, ben beleefd. Maar toch ook een vlotte rijder en op de plaatsen waar het kan (buiten de bebouwde kom) rij ik al snel iets te hard, nou scheelt t dat ik geen auto heb die er voor gemaakt is snel te rijden Tong uitsteken (meer een auto om te trekken). Ik stap niet snel in de auto bij leeftijdsgenootjes, of mensen die jonger dan mij zijn. (was ook al zo op de scooter Tong uitsteken T heeft lang geduurd voor ik 1 rondje bij Lindy achterop durfde Tong uitsteken, maar ja als je die voor de eerste keer op de scooter had gezien had je je ook wel 2 keer bedacht Tong uitsteken)

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:54

Ja hoor, doe ik dagelijks Haha!

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:42

Frank,

Ik denk dat je mijn wooren verkeerd opvat. Het was niet mijn bedoeling een ieder over dezelfde kam te scheren.

Diegene die ik ken heeft ook altijd geraced, zei ook zich aan de snelheden te houden, verantwoordelijk te rijden en over een goed reactie vermogen te hebben. Dat laatste is er bij ingeschoten toen hij verongelukte.

Ik bedoel te zeggen dat een ongeluk altijd uit een kleine hoek kan komen.

Daarbij durf ik helemaal niet te beweren dat ik de beste bestuurder ben van nederland. Mij kan het ook overkomen dat ik een ongeluk veroorzaak of er bij betrokken raak...

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:02

Ja ik zou wel bij mezelf in de auto stappen denk ik, ik houd wel van een beetje spanning Schijnheilig Tong uitsteken
Nee, geintje. Ik heb wel een beetje een zwaar voetje af en toe, ik rijd wel door, zeker in mijn eentje wil ik de maximumsnelheid weleens flink overschrijden. Maar dingen als snijden, bumperkleven, etc. doe ik niet. Als mensen blijven plakken op de linkerbaan wil ik weleens seinen, en op een 80 km weg waar iemand 60 rijdt wil ik ook weleens toeteren Schijnheilig Bij mensen die bumperkleven neem ik gas terug, of wil ik, zoals Margreet zegt weleens terugschakelen. Of ik maak een 5 min 4 gebaar naar achteren als ze echt irritant zijn. Dat laatste kan echter wel een gevaarlijke situatie opleveren als je erg gefrustreerde mensen achter je hebt zitten... Scheve mond
Waar ik zelf een hekel aan heb als ik met iemand meerijdt, is als iemand zijn auto iedere bocht door pleurt. Ik probeer zelf dan ook zo vloeiend mogelijk te rijden. Met uitzondering van optrekken, dat vind ik veel te leuk, en stiekum nog het leukst als er iemand naast me staat bij het stoplicht Haha!

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:08

Kort antwoord: Nee Vork

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 00:29

Ik heb een andere tactiek tegen bumperklevers.... Niet dat ik daar nu veel last van heb maar als het gebeurt.... Meestal hangt zo'n eikel (eigenlijk altijd man) op je bumper terwijl er een sukkel voor me een vrachtwagen aan het inhalen is met 100 ofzo. Tja, ik kan er toch niet doorheen denk ik dan.... EIKEL.... Als vervolgens de slak voor me weg is schakel ik even terug naar 4, trap vervolgens het gas in en zie de bumperklever snel kleiner worden in de binnenspiegel... (leuk joh, een snel golfje) Met 140-150 vind ik het dan wel weer leuk geweest en laat me terug zakken naar de rechterbaan. Als dan enige tijd later de bumperklever passeerd steek ik even mijn duim op OK dan! Schijnheilig

Ik heb er ook al weleens een begeleid naar de dichtsbijzijnde flitspaal Haha! Schijnheilig Hoeveel is de boete voor 130 waar je 70 mag Extreme duivel Mijn remmen deden het goed Knipoog

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 08:51

Die actie van annegeti werkt idd goed... Ff treiteren tot aan de flitspaal, net voor de paal je uit de voeten maken, klever geeft gas en FLITS! Cheese!

Ik tik mijn rem meestal ff aan... Mijn remlichten flitsen eerder aan dan dat ik rem, dus als ik ff aantik rij ik gewoon door... Op de snelweg gebruik ik meestal mijn mistlicht, in één keer iets roods schrikt best af Lachen

Heb trouwens 1 keer een klever een ongeluk zien veroorzaken... Dan schik je hoor. Die wagen zat al een dikke 5 km achter me te duwen en te doen, ik reed aanvankelijk 60 (bebouwde kom), maar liet braaf mijn auto terugzakken naar 50... Bloos En hij kon er dus nergens langs. Toen we de snelweg op wilde reed er een trailer heel langzaam voor me, die de vluchtstrook op ging. Ik nam de bocht van de oprit heel erg ruim, want die wagen achter me probeerde me daar voorbij te schieten... Eikel, dan had ie mij dus letterlijk die trailer ingeduwd. Ik was 'm dus weer voor, gelukkig. En daar schoot ie ineens achter me langs de snelweg op, over de verdrijfvlakken... Tegen een andere auto aan (120 km/u... Nagelbijten / Gniffelen), die op zijn beurt weer een auto op de linkerstrook raakte, die vervolgens in de vangrail belandde... Zaten kinderen in die laatste auto En de klever maakte zich uit de voeten...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 08:59

nummerbord onthouden??????

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 09:06

Ik ben wel eens gekleeft door een agressieve vrachtwagenchauffeur... ik reed nog niet zo lang en we gingen naar schiphol. Is daar in de buurt een afrit met een scherpe bocht, adviessnelheid 60 en ik zakte terug naar 70. Rijd die klojo toch bijna m'n laadbak binnen met z'n grote vrachtwagen! Hij bleef douwen, en zodra het 2-baans werd - nog steeds in die scherpe bocht! kwam hij voorbij zetten, z'n aanhanger veegde mij bijna de vangrail in... Had zeker haast...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 09:12

gijsenkim schreef:
nummerbord onthouden??????


Nee... Allereerst schrok ik me helemaal wild, ten tweede was zijn nummerplaatverlichting kapot en het was al aardig donker aan het worden en ten derde was overal witte rook, stoom weet ik wat het was... Robert reed een paar kilometer voor me, maar heb er helemaal niet aan gedacht hem te bellen, heb alleen gezorgt dat ik zo snel mogelijk bij die auto's was om te kijken of alles in orde was...

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 09:31

Frank schreef:
Ik rij snel, maar echt niet gevaarlijk.

Snel is per definitie gelijk aan gevaarlijk in het verkeer Knipoog

Probleem is dat je aan snelheid went en je niet meer realiseert dat het gevaarlijk is.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 09:39

ik durf zeker bij mezelf in de auto te stappen, heb ik geen enkele moeite mee!

ik zeg altijd, hou je gewoon aan de snelheid, hij is er niet voor niks want al vind jij jezelf een kei van een chauffeur 9vind mijn man van zichzelkf trouwens heel erg Lips are sealed ) je hoeft het niet zelf doen, er zit altijd wel een eikel op de weg die ook denkt dat hij de beste chauffeur van de wereld is!

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 10:55

Jurga schreef:
Zelf vind ik wel dat ik redelijk verantwoord rij. Soms ietwat onbenullig misschien en ik zou af en toe wat beter op mogen letten (ik let zelden op borden Bloos!)


whaha of gewoon een stoplicht voorbij rijdt dat op rood staat *LOL*

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:06

auk schreef:
whaha of gewoon een stoplicht voorbij rijdt dat op rood staat *LOL*


Ow, dat heb ik ook wel eens, dan zie ik dat hele stoplicht gewoon niet of zit ik al naar het volgende stoplicht te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:25

Romkabouter schreef:
Snel is per definitie gelijk aan gevaarlijk in het verkeer Knipoog

Probleem is dat je aan snelheid went en je niet meer realiseert dat het gevaarlijk is.


Dus als ik met 140 midden in de nacht op de A2 rijd, terwijl er geen hond op de weg is, dan is dat gevaarlijk?? Dus in landen waar de maximale snelheid hoger ligt dan 120km/u rijd iedereen gevaarlijk??
Daar ben ik het niet mee eens. Snel rijden wordt gevaarlijk als je het doet wanneer het niet kan, als het drukker is dus. Je moet niet op vrijdagmiddag om 5 uur met 160 over de A1 willen.

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:30

Ik durf zeker wel bij mezelf in de auto te stappen! Ik rijd best netjes, heb ook nog nooit klachten gehad (ja, dat ik wel eens loop te mopperen op medeweggebruikers, maar wie doet dat niet?). Alleen weet ik niet of ik in de auto zou durven zitten met inparkeren (fileparkeren), want daar ben ik echt een kneus in! (t zweet breekt me uit, begin te vloeken... DRAMA!!!)

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:33

Zat het afgelopen half jaar vaak bij iemand in de auto die geracet heeft, vond het verschrikkelijk en was altijd weer blij als ik heelhuids buiten de auto stond Scheve mond

Mijn huidige vriend rijdt vlot en soepel en weet wat ie doet, maar let ook goed op het verkeer, negeert geen stopborden en stoplichten etc. Rijdt wel wat te hard op snelwegen etc, maar het blijft binnen de perken. Hij rijdt ook niet standaard harder dan aangegeven snelheid. Ik voel me bij hem wel veilig in de auto Lachen

Bij mij in de auto is geloof ik niemand veilig, ben niet voor niets nog niet geslaagd Haha!