Zou jij bij jezelf in de auto stappen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 07:46

Nee, want ik heb mn rijbewijs nog niet haha. Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 07:58

Ik stap wel uit als iemand denkt 180 met mij over de grote weg te kunnen, of iemand die bumperkleeft......... zulke mensen mogen tuut aan de kant zetten en ik ga wel lopen, helemaal niet erg vind ik dat.

In mijn auto zal ik zelden de maximum snelheid met meer dan 10 kilometer overschrijden, met mijn motor zal ik zelden de maximum snelheid met minder dan 20 kilometer overschrijden........... behalve binnen de bebouwde kom, dan ben ik dame, zowel op de moturt als met de auto

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 08:00

Ik ben een protype trutrijder als er iemand bij me in de wagen zit... maar als ik alleen ben dan merk ik wel dat ik vaak harder rij als de toegestane snelheden overal Bloos! Haha!
En ik heb nu ook ontdekt hoe ik met piepende banden door de bocht kan Haha! Schijnheilig

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 08:04

Ik rijd wel meestal iets te hard Schijnheilig Maar op woonerven rijd ik altijd stapvoets. Ik vind dat ik best aardig rij Ik ken ook niemand die niet bij mij in de auto durft eigenlijk, of ze moeten het niet hebben durven zeggen Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 08:13

Bumperklevers kunnen het bij mij inderdaad ook schudden. Op de rem duwen op de snelweg doe ik niet dan, want dat is levensgevaarlijk. Zo zijn er al vaak fatale ongelukken of kettingbotsingen gebeurd. Maar ik blijf gewoon een hele tijd voor ze rijden en neem lekker nog wat gas terug. Als je afstand houdt laat ik je zo voorbij, maar je moet niet op mijn bumper gaan hangen...

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:20

Ik rijd standaard ietsje te hard(meestal 5 tot 10 km). En ros aardig enthousiast rotonde's rond. Maar verder houd ik wel altijd voldoende afstand, want bumperkleven enzo heb ik een pesthekel aan.

Ik rijd met anderen er bij wel altijd wat netter dan dat ik alleen doe.


Ik heb wel een hele goede vriend van mij waarvan ik dacht dat ik hem wel kon vertrouwen wat dat betreft waar ik niet meer bij in stap. Hij heeft eerst z'n motor rijbewijs gehaald, ben 1x achterop mee geweest, nooit meer!!! Met de auto het zelfde. Hij was met vlag en wimpel geslaagt, maar rijd gewoon onverantwoordelijk.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:36

Sja ik rij wel standaard te hard, en hoek ook wel eens door de bochten, maar dat doe ik alleen als ik alleen in de auto zit, met andere mensen erbij doe ik dat nooit, al rij ik altijd wel door.. heb een hekel aan mensen die onder de toegestane snelheid gaan zitten..

VinVega
Berichten: 51
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Hengelo ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:40

tuurlijk zou ik bij mezelf in de auto stappen, ben een thrillseeker Knipoog

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:50

Wel bij mezelf op de scooter Haha! Ik rij altijd alleen, dus dan ook wat harder over drempels heen Schijnheilig Als ik *ooit* met iemand achterop rijd, gaat dat wel een stuk rustiger hoor Tong uitsteken

Dus ik zou iig wel bij mezelf achterop de scooter stappen. De auto? Nu nog niet, denk dat de tuin van de buren en de auto elkaar heel aardig gaan vinden dan Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:53

Mensen zitten geloof ik wel graag bij mij in de auto. Dus daarop neem ik maar aan dat ik redelijk kan autorijden Haha!
Rijd gemiddeld zo 60 tot 70.000 km per jaar. Dus kan zat oefenen Haha!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:55

Cealli schreef:
Hmm ik vraag het me eerlijk af, ik moet in twee weken op,
best een aantal lessen gehad,
ik kan heel netjes rijden, wel aan de snelle kant,
maar wie niet,
maar ik zie soms dingen gewoon echt NIET,
niet dat ik niet reageer zodra ik ze WEL zie, en dat is op tijd,
maar moet wel bij mezelf ingrijpen..


Dat gevoel had ik ook tijdens mijn lessen. Gaat echt waar over, heeft met ervaring te maken. Een vriendin van mij bleef dit houden en bleek later dat ze een bril voor in de auto nodig had. Dus mocht je dit houden, laat je ogen dan eens nakijken, wie weet.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:55

Ja hoor, ik vind van mezelf dat ik wel netjes kan rijden. Ik scheur wel af en toe door de bochten, maar dat doe ik alleen als ik alleen in de auto zit of met m'n vriend ernaast, met anderen niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:17

Hmm... ik denk het wel, ik rijd redelijk vlot door, als het rustig is op de weg, zal ik niet braaf 30 blijven rijden, maar toch wel richting de 40 of 50 gaan. Maar dat dan ook alleen in bekende omgeving, waar ik de gevaarlijke situaties ken. Als er anderen meerijden rijd ik veel meer volgens de regels etc, ben ik alleen dan scheur ik toch wel eens te hard door. Gordel dragen is verplicht, en geen geklooi op de achterbank in de zin van dingen gooien en mij pesten als ik op de bestuurdersstoel zit, zulke mensen gaan er gewoon gelijk uit. Ik heb m'n rijbewijs nu 9 maanden, en heb nog lang niet genoeg ervaring om dat te kunnen negeren. Wel vind ik dat ik op de snelweg een stuk veiliger rijd, houd meer dan de verplichte afstand, en rem ruim van te voren als ik een file nader.Een vriend van me, heeft moeite met afstanden te schatten, allemaal geen probleem, tegen het meeste kan ik nu wel, alleen als hij moet remmen voor een file houd ik me toch wel vast, want hij ziet niet dat hij al eerder moet beginnen met remmen, en soms is dat wel eens wat eng...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:19

Bumperklevers heb ik ook een hekel aan. Ik krijg dan altijd de neiging heel zachtjes mijn rem aan te tikken. Ik heb het nog nooit gedaan want ik pak mezelf er ook mee. Maar soms

Oja voordat mensen denken dat ik overal aan het Schummieen ben. Ik rij alleen belachelijk hard als ik bijvoorbeeld midden in de nacht van Nunspeet richting Amersfoort rijd. Op de A28 rijd op dat moment geen kip.

In woonwijken hou ik me keurig aan de snelheid. Je moet er toch niet aan denken dat er een kind voor je auto springt

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:20

Tip tegen bumperklevende busjes; sproei je ruiten eens, helpt erg goed. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:21

Bumperklevers vind ik vooral extreem gevaarlijk. Het irritantste is als je achter ze rijd, ze gaan namelijk de HELE tijd op de rem. Waardoor je steeds opschrikt.

Bumperklevers..............daar word ik echt agressief van, en als ik bij iemand in de auto zit die het doet, krijgt deze dat gegarandeerd te horen ( referenties opvraagbaar Haha!)

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:22

Ja hoor zonder problemen! Al heb ik het rijbewijs net, ik let goed op en rijd zelden te hard (ja, in de 30 km zone's *zucht*)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:22

Tessebes schreef:
Tip tegen bumperklevende busjes; sproei je ruiten eens, helpt erg goed. Haha!


Die truuk werkt bij mijn niet Verdrietig mijn vader heeft het dusdanig netjes afgesteld dat het echt alleen op mijn raam beland Boos!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:25

Sorane schreef:
Die truuk werkt bij mijn niet Verdrietig mijn vader heeft het dusdanig netjes afgesteld dat het echt alleen op mijn raam beland Boos!


Maar je zult toch zien als je wist, dat het merendeel via de bovenkant je ruit verlaat. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:27

Tessebes schreef:
Maar je zult toch zien als je wist, dat het merendeel via de bovenkant je ruit verlaat. Haha!


Nah ze ervoorbij laten en ze vervolgens (op veilige afstand) blijven achterna rijden werkt ook erg goed Tong uitsteken Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:33

Ik vind het wel verantwoord om mensen bij mij in de auto te laten stappen Haha! of ze dat zelf ook vinden............ Knipoog

Nee hoor, ik ben gewoon een pittige rijder, hou niet van geteut op de weg maar van lekker doorrijden. Ik zal nooit bumperkleven, daar heb ik echt een hekel aan en ook heel hard op iemand afrijden en op het laatste moment gas los is ook niet helemaal mijn stijl (trouwens kan niet eens met mijn Seat Ibiza, als ik gas los laat staan we al bijna stil Haha! )
Overigens krijgt een bumperklever bij mij vrijwel altijd gelijk 2 remlichten te zien maar tot op heden is het me nog niet gelukt om mijn oude Seat naar de sloop te rijden...........

Trouwens mijn allereerste lessen heb ik van Prima gehad en ik denk dat ik in al die jaren best wat van hem heb opgestoken qua rijden. Hij zei altijd:" Tess je rijd tenminste niet als een meisje, je rijdt goed auto Haha! "

Mijn moeder kijkt vaak even naar mijn teller of ik niet te hard rij, dan zegt ze altijd: "ik betaal geen bekeuringen!" laat het nou zo zijn dat ik standaard 10, 20 of 30 km te hard rij op de snelweg (ook geleerd van Prima Haha! niet harder dan 40 km te hard, anders ben je je rijbewijs kwijt ) en dat ik in de 6 jaar dat ik mijn rijbewijs heb ongeveer 2 x een bekeuring heb gehad voor te hard rijden.

Mijn vader vind het geweldig als ik een beetje teveel gas geef, vooral als we met z'n 2 in de auto zitten hebben we de grootste lol.

Mijn vriend is juist een hele beschaafde rijder, ik irriteer me daar weleens aan, denk ik: "rij toch eens door, geef gas" maar ja, hij is zo'n persoon dat al ie te hard rijdt er ook gelijk een print bij hem in de bus ligt *LOL* en hij gaat al snel genoeg in zijn vliegtuig Knipoog

ponyjongen
Berichten: 110
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:46

Lachen Tuurlijk Knipoog
Rijd rustig, kijk goed vooruit, gebruik mijn spiegels en ben aardig voor medeweggebruikers (mits ze niets stoms doen, dan vloek ik even).
Meestal rijd ik alsof ik een trailer achter mijn auto heb hangen.....dan doe je nl. altijd rustig.

Wel leuke vraag trouwens! *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:55

Ik snap niet dat iedereen klaagt over bumperklevers. mensen waarbij regelmatig gebumperkleefd wordt, moeten bij zichzelf maar eens te rade gaan waarom dat zo vaak gebeurd? Want bij mij doet niemand het. Rara....
in het verkeer moet je go with the flow en niet in je eentje de boel op willen houden. En mensen die links niet door rijden kan ik echt wel van de weg af schieten. Wil je langzaam, ga dan in godsnaam rechts rijden! En laat een ander voor zichzelf bepalen wat voor tempo hij rijdt!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:55

Pipo schreef:
Bumperklevers vind ik vooral extreem gevaarlijk.

Inderdaad, laatst had ik er alweer 1 voor me Tong uitsteken

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:56

Ben pas 13, en rijdt dus nog geen auto, sorry Tong uitsteken