Niet meer durven slapen..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Niet meer durven slapen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 22:30

.. na wat alcohol.
Ook al is het maar een glaasje bier o.i.d

Ik durf het niet meer.

Ik heb 1 keer echt mega eng gedroomt dat ik gillend wakker werd, en nog een paar keer ook eng maar niet zó eng, nadat ik wat alcohol op had.

Ik heb nou alleen maar een flesje bier op en durf niet te slapen Scheve mond

Wie weet wat ik moet doen?

(Graag geen reacties van: Geen alcohol drinken.. Scheve mond )

[edit: Typfout]

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:32

Toch maar gewoon gaan slapen. Van te voren iets heel simpels en vrolijks gaan lezen (een kinderboek, sprookjesboek oid) wat je vrolijk maakt en wat je gedachtes ook van die nachtmerries afzet.
Dan gewoon lekker gaan liggen, ontspannen, niet te veel dekens op je, want wanneer je het warm (heet!) hebt dan krijgt je sneller nachtmerries.
Het zal vanzelf overgaan neem ik aan.

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 22:35

Annetje schreef:
Toch maar gewoon gaan slapen. Van te voren iets heel simpels en vrolijks gaan lezen (een kinderboek, sprookjesboek oid) wat je vrolijk maakt en wat je gedachtes ook van die nachtmerries afzet.
Dan gewoon lekker gaan liggen, ontspannen, niet te veel dekens op je, want wanneer je het warm (heet!) hebt dan krijgt je sneller nachtmerries.
Het zal vanzelf overgaan neem ik aan.

Bedankt..ik hoop dat het lukt...
ben echt bang.. Scheve mond

VinVega
Berichten: 51
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Hengelo ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:39

waar heb je over gedroomd dan?

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:42

Als ik 2 of 3 biertjes op heb en ik ben net een beetje tipsy, dan droom ik ook altijd eng en slaap ik onrustig. Ik heb er geen last meer van als ik dronken ben, dus mijn tip: minder of meer drinken.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:49

Oww Mayo rot voor je zeg, drink even wat water voor het slapen ofzo en er niet aan denken proberen.
Ik denk dat het gewoon toeval is, hoewel met alchol op val ik ( na het stappen) binnen 5 minuten in slaap. Dromen
Of jezelf gewoon heel moe maken dat je gewoon gelijk in slaap val. Gek is dit joh nog nooit van gehoord.


Kun je mij trouwens weer even toevoegen op je nieuwe msn? Haha!

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:51

Ik slaap heerlijk als ik dronken ben Dromen
Gisteravond na Ned-Tsj nog getest. De kater kwam vanmorgen Scheve mond

Maar serieus, dan moet je geen alcohol drinken. Ik vind het nogal suf dat je een biertje aan je mond zet als je van te voren weet dat je dan niet durft te slapen.
Of je gooit er nog 10 achteraan, dan maak je je er niet zo druk meer om denk ik.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:56

Ja dat is ook een goede joh, na 15 bier denk je daar niet eens meer overna joh. Haha!

Ik heb ook altijd als ik veel op heb kan niks me meer schelen. Zie je al die meiden voro de spiegel moeilijk doen, en dan kijk ik niet eens. Clown Dus met slapen zal het wel hetzelfde zijn. Lachen

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 23:00

kalmeringspilletje of slaappilletje?
of inderdaad, drink iets sterks, drink een paar glazen jenever ofzo, draai nog een beetje rondjes in de kamer, en kruip dan misselijk in je bed Haha!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 23:03

dutske schreef:
kalmeringspilletje of slaappilletje?

Dat wílde ik ook zeggen, maar dat lijkt me niet verstandig wanneer je alchohol binnen hebt Knipoog Alcohol blijft nog heel lang in je lichaam, dus je kunt ook niet pas na een paar uur zo'n pilletje nemen. Medicijnen (hoe onschuldig ook) gaan niet samen met alcohol.

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 23:04

dutske schreef:
kalmeringspilletje of slaappilletje?
of inderdaad, drink iets sterks, drink een paar glazen jenever ofzo, draai nog een beetje rondjes in de kamer, en kruip dan misselijk in je bed Haha!


ga dat arme kind nou geen slechte dingen aanleren he Tong uitsteken Knipoog

Ga idd eerst eens wat lezen of aan leuke dingen denken.
Drink eerst eens een glas water voordat je naar bed gaat.. moet lukken denk ik !

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 23:06

ow ja, was ik effe vergeten Haha!
srr, ik zou je al in het ziekenhuis inhelpen Haha!

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 23:28

_Punky_ schreef:
(Graag geen reacties van: Geen alcohol drinken.. Scheve mond )


En toch lijkt me dat de beste oplossing Tong uitsteken
Of een tijd wachten voordat je gaat slapen, dat het is gezakt.

Uit ervaring ben ik zo weer van de drank af. Met alcohol moet ik altijd mega vaak naar de wc, ben ik aangeschoten ben ik dat binnen een uurtje niet meer omdat het dan weer is uitgewerkt Tong uitsteken Als je lang genoeg wacht... Haha!

Tja, en dan niet téveel drinken, als je zonodig wel aan de alcohol wilt Lachen

Ik slaap overigens heerlijk na een wijntje of iets...

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 23:28

Alcohol versterkt je gemoedsrust, net als bij pillen etc. Je bent dus nu bang voor het bang zijn, omdat het een keer fout is gegaan. Wat logisch is natuurlijk, maar nergens voor nodig. Zoals hierboven beschreven, ik lig altijd in mijn bed nog wat tv te kijken, iets simpels zoals animal planet of nickleodeon..mij helpt het iig wel, word ik rustig van en slaap dan zo. Oja, die van niet te warm aankleden in bed of teveel dekens is een hele goede.
Succes!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 23:59

Iets leuks doen voor je gaat slapen. Ik kijk altijd een stukje Blues Brothers op DVD Haha!
Ik herken het probleem wel hoor, in bepaalde buien heb ik dit heel sterk. Alsof ik achterover in een hele grote draaikolk val. Maar ik zet mezelf dan aan het denken over iets interessants (meestal een verhaal dat ik aan het schrijven ben) en dan val ik wel normaal in slaap.

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 00:10

wat bij mij effectief was in mijn... ik heb een geest gezien periode, was gaan slapen met een discman, radio aan... hoeft geen rustgevende muziek te zijn, radio was ook altijd goed. In die 3 maanden stond bij mij de radio altijd aan, en het heeft geholpen! hoewel ik nu nog steeds niet slaap, maar dat heeft andere redenen.

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 00:11

hmm..ik heb ook een paar dagen gehad dat ik niet durfde te slapen, omdat ik een tijdje achter elkaar aan hele erge nachtmerries had. Toen heb ik in mijn kamer kaarsjes aangestoken en op een veilige plek gezet. Thee gedronken en het licht zachtjes aan laten staan(ik weet niet of je een dimmer hebt?)

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:31

Er zijn meerdere dingen die nachtmerries kunne veroorzaken. Warmte, veel eten voor je naar bed gaat en weinig zuurstog in je kamer.
Paar glazen water drinken helpt bij mij prima tegen al te grote katers.

Als ik niet kan slapen of onrustig ben voor ik naar bed ga, kieper ik en 1 of twee glazen wijn in en ik slaap daar meestal erg goed op. Dus het kan ook zijn hoe je er zelf tegenaan kijkt.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 11:08

Je zou kunnen proberen yoga te gaan doen. Ontspanningsoefeningen om rustig te worden, of die je kunt toepassen als je bang wordt of paniekaanvallen hebt. Dan kun je die ook toepassen als je een biertje hebt gedronken.

Alcohol valt ook bij mij niet altijd even lekker. Dus als je er echt niet tegen kunt, zou ik het ook niet doen.
Anders kun je proberen een biertje bij het eten te nemen...dan valt het niet zo op een lege maag. En kijken hoe dat valt.

Kalmeringsmiddelen nemen met alcohol op lijkt me geen goed idee.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 11:26

ik heb ook altijd vreselijke n8merrie na alcohol
zonder alcohol ook, maa na alcohol nog veel erger Scheve mond
maar ik kan ze goed van me afzetten
volgens een dromen verklaarder betekend dood in dromen juist alleen maar goed Scheve mond
ik vermoord altijd mensen , of ik word vermoord, of ik zie dode mensen
jeetje wat zou ik dan veel goeds moeten krijgen , NOT
maar goed, ik kan het goed van me afzetten , tzijn maar dromen !

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 11:31

gewoon je gedachten verzetten,
Ik heb altijd ook heel erg last gehad van nachtmerries, maar sinds ik gewoon voor ik ging slapen nog wat ging doen, nog even lezen, nog even bokken, en dan daar je gedachte bijhouden als je gaat slapen.
Gewoon rustig zijn, en er juist niet aan gaan denken, dan droom je er zeker over.

en mocht je bang zijn dat er ineens een mummy oid. de kamer binnen komt lopen (was ik altijd als de dood voor) gewoon tegen die mummy zeggen: Rot op ik wil slapen Knipoog

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 19:07

ik heb het ook altijd
zelfs als ik niet onder invloed ben Verdrietig
ook al ben ik wel vaak dronken... Scheve mond
ben gewoon dom.. maar dat wist je al..
ik zuip dan meestal heeeeeeeeel veel water
het verdunt de alcohol en is nog gezond ook Lachen

en je weet het; als er wat is, je kunt me aaaaaltijd bellen
ik slaap per nacht toch vaak maar 2 uurtjes ofzow.. Scheve mond

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:49

Annetje schreef:
Dat wílde ik ook zeggen, maar dat lijkt me niet verstandig wanneer je alchohol binnen hebt Knipoog Alcohol blijft nog heel lang in je lichaam, dus je kunt ook niet pas na een paar uur zo'n pilletje nemen. Medicijnen (hoe onschuldig ook) gaan niet samen met alcohol.


En mijn tip, begin helemaal niet aan slaappillen, ik kan het helaas weten. Heb al maanden een slaapprobleem en slik daar pillen voor. Ik ben dus inmiddels zwaar verslaafd Bloos en krijg hulp om af te kicken. Een slaappilletje is dus NIET aan te raden...........

Verder kan ik je geen andere tip geven dan degene die ik niet mag geven Knipoog

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 01:26

Gewoon een lachfilm gaan kijken voor je naar bed gaat. (of nog liever in bed) Vooral domme films met mensen die dronken zijn (of geblowt hebbeN) zijn erg leuk om bij in slaap te vallen als je dronken/aangeschoten bent. Effe de tv op sleeptimer en klaar ben je.

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 15:14

Bedankt allemaal voor de reacties

Ik hoop dat het helpt Heb trouwen weer eng gedroomt. Scheve mond

Ik kan niet uitleggen wat voor dromen het zijn.. T zijn..tja..rare dromen, heel eng, vaak waarin ik gruwelijk vermoord wordt ofzo..
brr.. Scheve mond