op vakantie in Kroatië?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:18

oh ja en kan je inderdaad aanraden om niet in een zee egel te gaan staan want ze zijn niet echt zacht zinnig in het ziekenhuis ....,

mocht je er wel in gaan staan haal de stekels er dan niet zelf uit maar ga even naar een ziekenhuis waar ze ze "proffessioneel" de stekels eruit halen een zalfje erop kwakken poot in het verband en drie dagen met je voet om hoog ... (praat dus uit ervaring hè) maar als je ze er zelf uit haald kan het echt enorm gaan ontsteken en dan bedoel ik echt gruwelijke ontstekingen ...
Ik heb de eerste vakantie daar de laatste 3 dagen met mijn voet omhoog gezeten omdat ik in eentje was gaan staan ...

en trouwens gewone waterschoenen helpen niks je kan dan beter een paar oude sport schoenen (liefste met air in de zool) aan trekken hier komen ze bijna niet door heen...

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:26

EstherSi schreef:
jeetje ik word nu echt helemaal gek!
wat heb ik er een zin in!
gelukkig allemaal positieve verhalen!
we zitten te twijfelen of we naar Camping Laterna gaan of naar Plava Laguna. weet jij welk mooier is?
verder misschien iemand nog leuke kroegen/discotheken/cocktailbars of iets in die trant?
of nog leuke winkels die je niet mag missen?
laat het me graag weten Lachen


Plava Laguna ken ik niet, maar Laterna kan ik je absoluut aanraden!
Wat betreft die egels, ik heb geen flauw idee, kheb ze daar nog nooit gezien, khad ook geen zwemschoenen oid.
Iemand raadde oude sportschoenen aan, nou, als je daar fijn mee kunt zwemmen?
Wel droegen er idd veel mensen zwemschoenen, dit voor de stenen voor en in het water (er was wel een zandstrandje en daarvoor gras, maar als je in het water wou, moest je eerst over die steentjes of vanaf de kade bij de duikplank, en dat deden wij altijd, wij stonden daar ook vlak bij, en grasveldje daar in de buurt was ook ontmoetingsplek voor de Nl jongeren, er zijn volgens mij 2 plekken met duikplanken, wij stonden iig bij die ene in de buurt Schijnheilig , maar de camping is heel en heel groot).
Trouwens, als jullie een fiets (of fietsen) mee kunnen nemen, doen, is echt handig daar.

Maar op Laterna zelf zijn ook allerlei soorten winkeltjes, en daar kun je wel eventueel zwemschoenen oid halen als je het toch nodig blijkt te vinden, en anders wel in een van de stadjes.

Als je bij Laterna staat, heb je een discotheek op loopafstand, achter de camping heb je een bos en daar moet je dan door heen lopen.
Wel leuk discotheekje (is bij de hotels/appartementen, fiets en scooterverhuur).
En dan waren er ook nog wel wat (grote) discotheken in Porec, maar daar ben ik nooit geweest.

Echt leuke winkels? Het zijn bijna allemaal toeristenwinkeltjes en souvenierswinkeltjes, verkopen heel veel dezelfde dingen.

ladyAn
Berichten: 774
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:36

Jaaa 28 juni naar Medulin (Istrie) ik heb er echt mega veel zin in! Wordt mn eerste keer! Samen met een vriendin op de camping...en als ik al die verhalen zo hoor gaan we ons wel vermaken absoluut *LOL* Misschien toch nog even een onderwatercameraatje kopen!

greetzz veel plezier iedereen!

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 08:35

marjoleyn schreef:
hoi wij zijn naar lanternacamp geweest vorig jaar en gaan dit jaar weer terug. Ik vond de camping super!! lkkr groot en veel te doen!!! porec is leuk stadje, maar heb verder ni veel gedaan alleen maar lekker op zee dobberen. Als je naar laternacamp gaat, vooral een keer gaan eten bij kiwi!. Ligt buiten de camping...Dat is lekker goedkoop en super!! voor 4 personen voorgerecht hoofdgerecht en nog een toetje en geneog drinke voor 25 euro..


welke periode ga je dit jaar weer?

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:16

Ga naar PLava Laguna !!

Dat is vlak in de buurt van waar wij zaten
Erg gezellig !!


Als iemand een goeie uploadpagina heeft voor mij kan ik wat foto's plaatsen Knipoog

TessaB

Berichten: 719
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord-Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:25

Wat grappig om te horen dat er nog zoveel mensen naar Kroatie gaan!Dat had ik helemaal niet verwacht!!! Lachen
Mijn zusje gaat deze zomer op bouwvakantie naar Maljevac, op de grens van Kroatie en Bosnie, in de buurt van die bekende mooie meren.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:39

ik heb op plava laguna gestaan erg mooie camping .... !!!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:43

EstherSi"]
verder misschien iemand nog leuke kroegen/discotheken/cocktailbars of iets in die trant?
[/quote]

[quote="BeNGeL schreef:
Voor het stappen club Margaritha en club international zijn de plaatsen waar je heen moet Haha! ze zitten allebeide net iets buiten Porec zelf en international zit op loop afstand margaritha moet je wel met de taxi doen maar die zijn erg goedkoop ...


oh ja en de ierse pub is erg gezellig die zit op de boulevard net buiten de camping plava laguna ... (en dan vooral het drankje kruscovac proberen... hebben hier nog flessen vol van in de kast staan heerlijk spul)

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:33

Als je op Plava Laguna staat hoef je alleen de straat op te lopen, de heuvel af en je staat bij Club International.

Wil je een cocktailbar dan moet je naar camping Beila Uvala lopen, naar het strand en daar heb je echt een geweldige cocktailbar. Errúg gezellig en super lekkere cocktails !

Ik hoorde dat de Ierse Pub idd erg gezellig is.

Kruscovac is idd HET Kroatische drankje en best lekker. Aleen moet je wel de zoete versie (oranje) nemen, er is nml ook de bittere versie en die is niet lekker

Bij Plava laguna (net ervoor) hebben ze elke dag kraampjes met vanalles te koop. Vooral nepmerk tassen,zonnebrillen,petjes en parfum Knipoog
Net zo leuk om te kopen Knipoog Vooral de parfum is aan te raden

Wat je ook absoluut een keer gedaan moet hebben is s'morgens in Porec, op de markt je boodschappen doen. Echt erg leuk !
Ik raad je trouwens aan om zowiezo boodschappen buiten de camping te doen, want op de camping is het wel duur.

Als je een auto huurt rij dan eens helemaal naar rechts, richting Pula. Dan kom je een binnenzee tegen (helaas helemaal de naam vergeten) en dat is werkelijk adembenemend.
Als je daar toch bent dan zie je kraampjes langs de weg staan. Koop daar dan eens de bramenwijn Tong uitsteken



Nou is het al duidelijk wat een geweldig land het is en wat een geweldige stad Porec is ? Knipoog

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 15:41

Jenna, je heb mij denk ik een hoop duidelijk gemaakt Lachen

is het zo dat ik hieruit kan opmaken dat je als je 's avonds niet al te ver wilt lopen/rijden naar een discotheek het beste naar Plava Laguna kan gaan? omdat Laternacamp verder weg ligt van het stadje?

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:04

Lanterna ligt voor mijn idee te ver. Laguna lag 5 km van Porec.
Als je lekker uit wil gaan zit je bij Laguna het beste

Ik wens je onwijs veel plezier !!
En als je foto's hebt zie ik ze graag Haha!

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:16

Ik ben vorig jaar in Porec geweest, het appartementen complex heette Plava Laguna. Was erg oké, Porec zelf is ook heel mooi. Wel vind ik dat je echt een auto nodig hebt daar, de stadjes zijn klein en je bent er dus snel op uitgekeken.
De zee is trouwens ook prachtig daar, enige nadeel is dat er geen zandstrand is, alleen maar gras of stenen. Bijkomend voordeel daarvan is dat het water kraakhelder is.
Iedereen zegt dat het spotgoedkoop is, echter dat vind ik erg tegenvallen. Meestal was het net zo duur als in Nederland. Uit eten was wel goedkoop, een aanrader in Porec is:
In het stadje is een soort restaurant in een toren het ziet er erg luxe uit ( en dat is het ook) maar de prijzen zijn heel laag, Voor een biefstukje met truffels en alles er op en eraan betaal je 10 euro. Das natuurlijk geen geld.
Wat je ook moet doen is een boottocht over de zee, je gaat dan langs allemaal mooie eilanden. Wel moet je goed opletten waar je zoiets boekt je wordt wel snel genaaid, het beste kun je zoiets boeken bij een vvv dan weet je zeker dat het o is!!
Veel plezier daar!!

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:03

Vorig jaar was ik in Slovenie en nu wil ik ook graag naar kroatie

Slovenie was fantastisch en Kroatie waarschijnlijk ook.. OK dan!

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 11:21

van velen hoor ik dat je een auto nodig hebt Lachen
komt ff mooi uit want ik ga gewoon met m'n ouders Lachen alleen mogen wij bepalen welke camping het wordt *LOL* (we regelen het wel goed)
ik wil daar ook gaan paardrijden, lees overal dat je dat heel goed kan doen daar. en we gaan een dagje naar venetië Lachen met de boot over!

foto's komen hoor! zodra we ze straks hebben Lachen

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:59

Wij zijn ook een dagje naar Venetié geweest. Erg mooi maar erg vermoeiend.
Dat kwam vooral omdat het echt heel warm was.
Op de boot kan je kaartjes kopen voor een lunch, een gondeltochtje en voor de taxiboot.

Omdat het wij er niet op gerekend hadden dat je daar nog apart voor moest betalen hebben wij alleen de lunch en de taxiboot gedaan.
Achteraf hadden we beter s'middags met de gondel kunnen gaan varen want we zaten zowat te slapen in die taxiboot Haha!
De lunch was best aardig..maar jeetje wat een sago ober liep daar rond zeg Haha!
Echt zo'n stijve Italiaan Knipoog