Niet helemaal eerlijk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-01 11:10

Ik kon vannacht dus weer eens niet slapen, langleve mkz... en er lag een stapel oude Bitten in mijn slaapkamer (dat blad dus, niet die dingen voor in een paardenmond!).

Ik las dus in een van die bladen over de situatie van paardenhouders/paardenbedrijven ten tijde van de varkenspest een aantal jaren geleden.

Het bleek dus dat diverse aan paarden gerelateerde bedrijven schade hebben ondervonden van dat vervoersverbod wat toen gold i.v.m. de varkenspest. Diverse maneges hebben schade geleden door het moeten afzeggen van ruitervakanties, buitenritten e.d. (was in zomerperiode)

Wat blijkt nou, dat de varkensboeren die getroffen waren door de varkenspest schadeloos (voor zover dat dan mogelijk is, er is ook nog zoiets als psychische schade!) werden gesteld door verzekeringen en overheid, maar de maneges e.d. niet, want dat was gewoon hun bedrijfsrisico. Hun???

Ik vraag me af of dat nu met deze mkz toestand ook zo zal gaan? Het dekseizoen is aangebroken, maar als niemand zijn merrie mag vervoeren, komt er weinig aan inkomsten binnen voor een hengstenhouder. En zo zijn er natuurlijk nog veel meer sectoren en bedrijven die schade ondervinden en zich afvragen wie dat gaat vergoeden?

Als ze in de politiek toch alleen maar aan geld denken (we gaan niet enten anders willen Azie en Vs ons europese vlees niet!), kunnen ze zich ook wel eens druk gaan maken om dit soort onfaire situaties.

Groetjes van Mieke

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 13:04

ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Kennelijk vinden ze in Den haag dat ze het recht hebben om iemand zijn inkomsten zo maar te ontzeggen.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-01 13:07

niet helemaal eerlijk?? zeg maar gerust helemaal niet eerlijk!