probleem met WAP, Hi en polyfone ringtone

Moderators: EvelijnS, Murthul, Muurp, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Karin

probleem met WAP, Hi en polyfone ringtone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 20:15

'Vroegah' was het allemaal zo simpel: als je een (monofone) beltoon van internet plukte, dan kreeg je die binnen op je mobiel, je sloeg 'm op en klaar was Klara. Nu heb ik een Nokia 6100 met polyfone beltoontjes en ik krijg het niet meer voor elkaar om daar een beltoon via internet aan toe te voegen.

De beltoon was inmiddels binnen, stond onder 'Bookmarks'. Mijn WAP-instellingen zouden ook moeten kloppen, die heb ik gecheckt met http://www.gin.nl/wap/ (vraag me niet wat het allemaal inhoudt, maar er werd gezegd dat ik WAP geactiveerd moest hebben). Contact maken via het inbelnummer deed-ie ook ('Verbinding wordt gelegd...) maar vervolgens kreeg ik continu de melding 'Timeout, probeer het nog eens'. Inmiddels is het een uur geleden dat ik die beltoon binnenkreeg en nu krijg ik bij opnieuw proberen de melding 'Object is niet meer aanwezig'. Ik kan dus weer opnieuw beginnen. Beetje veel gedoe voor zo'n stom beltoontje. Boos!

Geen idee wat ik fout doe, het enige wat ik kan bedenken is dat je via GIN WAP geen beltonen kunt downloaden (zoals daar in de FAQ iets over staat). Maar dit moet toch niet geheel onmogelijk zijn? Dan zou je als Hi-klant dus helemaal geen beltonen van internet kunnen plukken?

Wie heeft er ook Hi van KPN en kan mij uitleggen hoe ik wèl polyfone beltonen op mijn mobieltje krijg?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:19

Bah, ik ken het probleem ook. Ik heb wel een 3510i, maar schijn geen i-mode te kunnen hebben, waarom dan die i?
Maar ik heb dus exact hetzelfde probleem als jij, ik zou ook graag een oplossing willen.

Achilles Spr. B+20 Dr. L1+21 L2+17 M1+2!!
Olivius Dr. L2+15 M1+13, M2+15, Z1+10, Z2+2, promotie naar P-paard!!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 20:54

Hmm, iig een schrale troost dat ik niet de enige ben met dit probleem...

Ik krijg de indruk dat ze bij Hi willen dat je alleen beltonen van hun eigen site haalt. Daar hebben ze ook de beltoon die ik wil, maar die is veel minder leuk dan de versie die op al die algemene ringtonesites te vinden is.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:17

Karin schreef:
Hmm, iig een schrale troost dat ik niet de enige ben met dit probleem...

Ik krijg de indruk dat ze bij Hi willen dat je alleen beltonen van hun eigen site haalt. Daar hebben ze ook de beltoon die ik wil, maar die is veel minder leuk dan de versie die op al die algemene ringtonesites te vinden is.

Ik wist niet dat dat kon? Eens even snel gaan kijken. Ik neem aan dat het gewoon www.hi.nl is?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 21:19

Yup, je moet inloggen met je mobiele nummer en je moet een wachtwoord aanvragen.

Stel je overigens niet te veel voor van die ringtones daar, ik word er niet echt vrolijk van. Het enige waar ik nog wel eens gebruik van maak, zijn die gratis SMS'jes via de site. Maar die komen meestal pas uren later aan.

Hopelijk is er toch een manier waarop wij als Hi-gebruikers standaard polyfone beltoontjes van internet kunnen halen...

[Edit] typo's
Laatst bijgewerkt door Karin op 19-06-04 21:23, in het totaal 2 keer bewerkt

.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:20

imker schreef:
Bah, ik ken het probleem ook. Ik heb wel een 3510i, maar schijn geen i-mode te kunnen hebben, waarom dan die i?
Maar ik heb dus exact hetzelfde probleem als jij, ik zou ook graag een oplossing willen.

De i staat voor improved heeft niets met imode te maken.
Nokia gooit alle verbeterde versies van een model de markt op onder dezelfde noemer alleen dan met de toevoeging i.

Overigens is het wel een gprs geschikt toestel dus het lijkt me wel dat er ook imode op moet kunnen maar ja ik weet helemaal niets van kpn imode dus daarmee kan ik je niet helpen.

Terug ontopic: helaas ben ik ook geen ster in beltonen downloaden Tong uitsteken

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:20

Waar moet je dan inloggen, ik krijg een raar scherm met maar 3 mogelijkheden, die ik alledrie niet wil...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 21:21

Klik op het blok rechtsonder met 'Naar de Hi.nl homepage...'.

Zie trouwens dat je momenteel niet kunt inloggen, ze zijn bezig met onderhoud aan de site.

.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:26

Dan zal het dat ongetwijfeld zijn.

BTW, dan jokken ze bij de KPN-winkel, want daar zeiden ze tegen mij dat het een i-mode-toestel was... grrr!!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 20:22

Speciaal voor Imker Knipoog : het is me gelukt!!! Party!!

Omdat het allemaal zo moeizaam ging, heb ik net mijn gewenste beltoontje maar gedownload bij www.hi.nl - oké, zo goed klinkt-ie daar niet, maar bij gebrek aan beter... Anyway, daar moest ik dus ook eerst WAP instellen. En wat bleek: ik zag toen ineens een ander inbelnummer in mijn schermpje. Blijkbaar klopten de instellingen die ik via GIN WAP had gekregen voor geen meter. Via Hi lukte het wel en toen heb ik toch nog maar eens geprobeerd mijn gewenste beltoontje te downloaden van zo'n standaard ringtonesite. En ook dat toontje kreeg ik probleemloos binnen! Lachen

De truc is dus: klik een willekeurig polyfoon beltoontje aan op de Hi-site, dowload de WAP-instellingen aldaar en annuleer vervolgens je bestelling. Ga dan naar een andere ringtonesite en download daar het beltoontje dat je wel wilt hebben! Haha!

.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:26

Heb jij een abbo of prepaid?

Ik moest eerst alles instellen via belcompany geloof ik, daarna was ie okee en kon ik die ringtones erop zetten, maar dat was wel ff een gefrut, weet niet eens meer hoe het ging Haha!

Wel een fijne het Ka, die 6100, heb hem ook *LOL*

FNRS jury dressuur, mennen, carrousel, springen en parcoursbouwer
http://www.sintels.nl
[MHK] 12 of 16, wie rijdt er mee in het carrouseltopic?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 20:28

Een abonnement, met PrePaid kun je bij Hi sowieso geen WAP gebruiken, schijnt het.

Ik ben ontzettend blij met mijn 6100, past veel beter in de zak van mijn rijbroek dan die 3410 die ik twee jaar heb gehad! *LOL*

.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie