via huistelefoon lastiggevallen, melden bij KPN?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:13

Of het moet ermee te maken hebben of je wel of geen nummermelding thuis hebt.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:16

KPN heeft een geheimhoudingsplicht to zijn klanten en zal dus niet openbaar bekend maken wie diegene is.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:22

Ik heb een soortgelijk probleem, dat speelt al maaaaanden en KPN doet niets Lips are sealed

iemand die heeft mijn huis telefoonnummer(maar over 23 dagen verhuis ik dus dan heb ik er geen last meer van) en die belt steeds en hangt dan weer op, met geheim nummer(we hebben nummerweergave)
en na een paar maanden een keer of 5-10 per week bellen had ie me ineens op msn, en toen ik hem blokkeerde belde die gelijk: je komt toch niet van me af en andere keren begint ie steeds over mn string enzo Scheve mond

alles is naar KPn+politie geweest, politie doet nix, KPN zegt tsja we zullen nog even aankijken, begint het weer dan plaatsen we een dingetje bij jullie teelfoon dat ook geheime nummers registreert(ze kunnen nu dus niet zomaar opzoeken welk geheim nummer ons steeds belt)

en t gaat nogsteeds alsmaar door, vooral als ik alleen thuis ben, en kpn doet nogsteeds nix.
je kan een formulier van kpn invullen, en opsturen en dan laat kpn nog wat van zich horen, nou mooi niet dus

dus wat je eraan kan doen? ik zou het echt niet meer weten!

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:41

Dat verhaal van Renske klinkt wel eng... Scheve mond
Lijkt er eerder op alsof het een vage bekende is die je in de gaten houd... Als hij steeds belt terwijl je alleen thuis bent... Hoe komt hij anders aan je msn adres? Hoop voor je dat het na de verhuizing ophoudt!

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 13:43

msn adressen zijn niet moeilijk te achterhalen als je een naam en woonplaats hebt

gelukkig ben ik nog niet weer gebeld, hoop dan ook dat het maar een eenmalig iets is.
want als de stalker van mijn vriendin nu ook achter mij aan zit ben ik nog niet jarig Scheve mond

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:52

LiSSy: Heeft jouw vriendin wel al actie ondernomen tegen haar stalker? Of kunnen ze daar ook niks aan doen?

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 13:57

jup... en hoe. maar er wordt gewoon nauwelijks wat tegen gedaan

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 19:24

nee weet je wat de politie zegt, sorry maar we hebben het veel te druk om ons met deze zaken bezig te houden
vervelend genoeg komt het er op neer dat zodra er lichamelijk letsel is, wij pas in actie komen bij dit soort dingen.

je snapt hoe pissig ik toen was!!

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:02

Ik al kpn medewerker kan jullie het een en ander uitleggen..

Het zit inderdaad niet makkelijk inelkaar...De enige Snelle oplossong zou zijn een nieuwe geheim telefoonnr...

MOcht iemand zo`n formulier (telefonische overlast) insturen let op!!!dmv de privacy wetten in nederland, krijgt de persoon die jouw lastig valt wel te horen wie het onderzoek instelt (jouwn naam dus) Echter de naam van de persoon die dit doet krijg jij nooit te horen wie dat is!!

En dat is juist het grootste probleem omdat het vaak na zo`n onderzoek alleen maar erger word....

Renske als je me nodig hebt pb me dan!!!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 10:08

Heike schreef:
Mijn moeder zegt dat je de telefoon moet doorschakelen naar je mobiel. Zo weet je zijn telefoonnummer. Heeft hij nummerherkenning uit staan dan moet je als het gebeurt de KPN bellen. Zij schakelen dat jou telefoon door naar de centrale. Daar kunnen ze meten zien wie je belt. Want die zien alles.

Dan krijg je dat telefoonnummer.(+naam etc. En daar kun je mee naar de politie.

Zij kunnen wettelijk gezien niet die persoon bellen en zeggen dat ze het niet meer moeten doen.

Dat is dus de eerste stap die je zou kunnen zetten.


Is dat nieuw beleid dan, Heike?
Sinds wanneer?
Ik weet nl. niet beter dan dat het gaat zoals carolinef zegt. Verward

En wat is er wettelijk tegen een briefje met zoiets als: "wij hebben
een klacht ontvangen m.b.t. uw telefoongebruik. Wij verzoeken
u...... blabla enz." ?

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 10:14

claudia23 schreef:
MOcht iemand zo`n formulier (telefonische overlast) insturen let op!!!dmv de privacy wetten in nederland, krijgt de persoon die jouw lastig valt wel te horen wie het onderzoek instelt (jouwn naam dus) Echter de naam van de persoon die dit doet krijg jij nooit te horen wie dat is!!



Is dat zo? Verward
Merkwaardige manier van hanteren van de privacywetgeving dan. >;) Afbeelding

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 10:22

Ja Botervlieg dat vind ik ook??

Ik weet wel dat we bij orange ook werken met stalkingsformulieren (3x gebeld in twee weken valt al onder stalking) maar zover ik weet wordt jouw naam niet genoemd naar de "dader"

Wel krijgt deze persoon een schriftelijke waarschuwing en indien persoon verder gaat met dit gedrag volgt afsluiting.

Dus het is wel degelijk effectief in dat geval.
Alhoewel ook bij ons het makkelijker is om een ander telefoonnummer te nemen. Je bent er dan meteen vanaf maar tevens is het makkelijker dan uitzoeken van wie het nummer is.

Maar goed die keuze is aan de klant natuurlijk.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:28

Ik zou een andere Anoniem telefoon nummer aanvragen...
Ben je er het snelste van af.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 13:55

Botervlieg schreef:
Is dat zo? Verward
Merkwaardige manier van hanteren van de privacywetgeving dan. >;) [image]


klopt, dat is ook de reden waarom ik na 2x formulier invullen bij KPN er mee ben gestopt

ik kom er toch niet achter wie het is, en degene die het doet, kan weleens heel erg pissig worden als ie te horen krijgt dat vanwege mijn klacht zijn telefoonaansluiting wordt afgesloten(daar kon het toe leide zei KPN tegen mij)
en in wraakacties heb ik al helemaal geen zin
maar aan de andere kant, zo'n persoon zal wrsch(in mijn geval wel denk ik) wel precies weten wie hij lastigvalt per telefoon en dus ook kunnen bedenken dat dat dezelfde is als degene die de klacht indient.

over 3 weken ga ik samenwonen, en hoop voor mn ouders dat degene die steeds belt stopt met bellen als hij erachter komt dat ik niet meer thuis woon! mn nieuwe adres+telnr worden dus ook niet openbaar bekend gemaakt, alleen vrienden+fam krijgen het tel nr en het komt onder de naam van mn vriend in het telefoonboek, dus diegene achterhaalt mn nieuwe nummer+adres niet zo makkelijk Lachen

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:56

En anders hebben je ouders en jij die sportfluit voor hem klaarliggen, toch? Knipoog