kat wil miauwen maar er komt geen geluid uit?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

kat wil miauwen maar er komt geen geluid uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 16:18

Heeft iemand dat wel eens gehad?
Ik kom net thuis en normaal komt hij vrolijk miauwend aan omdat hij wil eten, ik denk wat is hij rustig. Het volgende moment zie ik dat het bekkie net zo vrolijk miauwend open en dicht gaat als altijd maar er komt geen geluid uit Verward Ik heb de DA gebeld en we mogen morgen ochtend komen, ik vraag me echt af wat dit kan zijn? Hij heeft nu zijn eten wel opgegeten, en nu lijkt het wel alsof hij een beetje hikt?


Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:35

Lekker rustig toch Haha! Ik zou willen dat die van mij hun bek eens hielden... Als dat met z'n achten aan het miauwen gaat is het een heel koor Scheve mond
Misschien heeft je kat wel een koutje opgelopen ofzo. Of misschien heeft ie zich wel rot staan schreeuwen dat ie daarom z'n stem nu kwijt is Knipoog

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:36

onze kat miauwde voor zijn castereren veel harder dan nu Haha! Er komt nu een heel raar piepje uit.. Maar dat zal die van jou niet hebben.. Hmm apart..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:38

een van onze katten kan ookn iet miauwen.. wel een beetje piepen.. ziet er stom uit maat er is niks met hem aan de hand

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:47

hoe oud is je kat?
ik heb nl. een hele bejaarde kat gehad die de laatste jaren van haar leven ook niet meer kon mauwen, de bek ging wel open maar er kwam geen geluid uit, op een enkele keer na, dan leek het net alsof ze blaasde met water in haar bekkie Rolleyes

de kat van een vriendin van me kan ook al niet meer mauwen, die is nu een jaartje of 11

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:48

Mijn kater heeft dat ook gehad, was een ontsteking van de voorste luchtwegen. Met een weekje weer over na een kuurtje. Gaf wel een zielig effect in de auto, normaal miauwt hij dan het dak eraf maar hij klonk toen heeeel zielig... Tong uitsteken

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 16:57

Hij is nu 8 jaar oud.

Zo'n ontsteking lijkt mij een goed verklaring, het zal morgen inderdaad wel rustig zijn in de auto. Maar het ziet er echt heel zielig uit.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:01

Als onze kat de hele dag geslapen heeft (luiwammes Clown ) komt er ook niet veel meer dan een zacht gekraak uit. Hij heeft ook ene keer drie dagen niets gezegd (en er was rust Haha! )Is vanzelf weer over gegaan.

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 19:24

De kat van mijn ouders kan ook niet miauwen, als ie dat probeert komt er alleen een soort van gepiep uit.
Best raar eigenlijk.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 20:23

Die van ons (waarschijnlijk al een oudje, weten we niet precies) is ook niet zo goed bij stem Haha! Er komt alleen maar een soort schor gebrul uit, je weet echt niet wat je hoort... Haha!

Maar als het van het ene moment op het andere is gebeurd, zou ik me ook zorgen maken. Ben benieuwd wat de DA zegt.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 11:08

Ben net terug van de DA, hij heeft een keelonsteking en had ook nog een verstopping. Voor de verstopping kreeg hij een clisma die hielp meteen. Hij heeft 2 prikken gehad voor de ontsteking en ik heb pilletjes meegehad waar hij morgen mee moet beginnen. Hij beruste er wel in dat hij naar de DA ging, volgens mij had hij echt zo iets van ze gaan me helpen! Ik moet nu zijn voer nat maken en een beetje laten weken voordat hij het krijgt. HIj was wel weer aangekomen ondanks zijn dieet brokjes weegt nu meer dan 7,5 kilo!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 11:09

Ah gossie arm katje.. 7,5 kilo, is een aardige kat dan Haha! Maar hopen maar dat het snel overgaat!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 11:11

Wow! Ik dacht dat die van mij met 5 kilo al zwaar waren!
Maar goed dat je nu weet wat er is, hoop dat hij er snel weer bovenop is!

Look. A petrol station, the natural home territory of the Ford GT. And there it is, at the watering hole, drinking its fill. For the forty-seventh time today.

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:06

Hee Lot, agossie keelontsteking....
Beterschap voor je kat hoor!!!

groetjes Mir

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 15:53

picobello schreef:
Hee Lot, agossie keelontsteking....
Beterschap voor je kat hoor!!!

groetjes Mir



Dank je wel! Ik ga het aan hem doorgeven, hij is helemaal boos omdat hij niet naar buiten mag. Dik en ziek maar heel erg snel als de deur open gaat!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:02

Zet hem op de loopband, houdt hem wel bezig Haha!
Beterschap!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 17:54

Jennygirl schreef:
Zet hem op de loopband, houdt hem wel bezig Haha!
Beterschap!


hihihi ik heb wel een loopband, maar die vindt hij juist heel eng. Als ik daar op ga lopen loopt hij altijd heel erg snel de kamer uit!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:07

whaha, maka je er ene kooitje om heeen, en laat je hem een uurtje joggen Tong uitsteken
nee, veel beterschap met die stille Tong uitsteken

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

c_alsemgeest

Berichten: 20567
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:08

die van mij heeft bijna nog nooit gemiauwt... af en toe als ze honger heeft komt er een heel zacht bijna niet te verstaan geluidje uit haar mondje dat klinkt als: "auw?"
dan zeggen wij vaak: aaah waar heb je auw... en dan staat ze je heel verbaast aan te kijken Clown

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:15

Onze kat is nu 14 en mauwt haar hele leven al keihard. Lovers

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 23:50

7,5 kilo? poeh! Wij hebben een exemplaar van 6,5 en da's al een heel monster. Ik heb ook nog een poes van 4 en die liep net hard te blèren en daarna kwam er ook even geen geluid uit. Gebeurt af en toe wel eens. Ik maak me er eigenlijk niet zo'n zorgen over.

There is no reality, only perception.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 00:06

jeetje 7,5 kilo! das niet niks.

Lukkie kon ook niet echt meer miauwen toen ik thuis kwam uit het ziekenhuis. Ik vrees dat hij de buren wakker heeft gehouden.

Nu miauwt hij weer als de beste.

beterschap voor je kat hoor.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 10:22

Ik heb hem net zijn pilletjes gegeven, maar nu wil hij helemaal niet eten Scheve mond
Gisteravond heeft hij ook niet gegeten.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 10:30

Een van onze katten heeft het ook gehad, we besloten het even aan te kijken en daarna pas naar de DA te gaan, en na 3 dagen was het over, zonder dat er iets aan gedaan is....

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:23

Wij hebben thuis ook een zieke poes. Toen zij in het begin haar pilletje kreeg, was ze daarna zo boos dat ze niet meer at. Maar op een gegeven moment krijgen ze vanzelf weer honger en gaan weer eten. En anders zou ik een paar dagen aankijken en dan weer naar de DA.

Die andere kat van mij kan ook niet mauwen. Soms wel dan komt er een hard geluid uit en dan kan het ook ineens weer stoppen. Soms hoor je alleen een gluidje dat op stikken lijkt. Moet er altijd hard om lachen. Heeft ze al sinds we haar hebben.