wat denken jullie dat beter is....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:13

Juist NIET eruit halen.. met een schoon chirurgisch staal ringetje kan je de wond veel beter schoon houden omdat je de zeep op het ringetje er doorheen kan halen. Haal je het ringetje weg, dan is de kans dat de randen dichtgroeien en het binnenin gaat etteren erg groot.

Met dit soort problemen had je ook gewoon terug moeten gaan naar de piercingwinkel, die mensen hebben er ervaring mee en kunnen je veel beter helpen dan zelf experimenteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:17

batje schreef:
Juist NIET eruit halen.. met een schoon chirurgisch staal ringetje kan je de wond veel beter schoon houden omdat je de zeep op het ringetje er doorheen kan halen. Haal je het ringetje weg, dan is de kans dat de randen dichtgroeien en het binnenin gaat etteren erg groot.


Klopt, de ontsteking gata verder in je buik zeg maar, als je hem ruit haalt.

Citaat:
Met dit soort problemen had je ook gewoon terug moeten gaan naar de piercingwinkel, die mensen hebben er ervaring mee en kunnen je veel beter helpen dan zelf experimenteren.



Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:19

bij aleen een ontsteking kan je idd het beste een ringetje van chirurgisch staal erin laten zitten, of erin zetten als je nu een staafje hebt

maar dat wildvlees is een stuk minder goed, ook kan de ontsteking als t echt al zo erg is naar binnen toe slaan en kan je buikvliesontsteking krijgen(heeft een klasgenootje gehad, heeft dagenlang in t ziekenhuis gelegen!!)
dus direct naar je piercer toegaan, ook al heb je hem al bijna 2 jaar, die weten t beste wat je ermee moet doen

verbeterd het niet binnen 2 weken of komt er meer wildvlees, dan eruit halen en naar de dokter voor antibiotica oid,

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:31

Wat jij omschrijft lijkt heel sterk op mijn verhaal.
Ik heb dit ook gehad op een gegeven moment kon ik niet eens meer zitten
zo zeer deed het.

Het was gaan ontsteken en er zat bij mij ook wildvlees op.
Bij mij is het gekomen door het staafje wat ik erin had. Ik bleek niet tegen dat soort matriaal te kunnen ben dus nu ook een duur kind geworden met die peircing die ik nu heb omdat ik alleen nog titanium in kan.

Het was bij mij dus een reactie op het matriaal waar de piercing van gemaakt was.

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 19:06

mijn navelpiercing, heel strategisch net voor de zomer gezet (zweten, ivm zon e.d.) vertoonde dezelfde verschijnselen, ik heb toch vol gehouden, no way dat ik deze piercing opgaf na hem zonder verdoving te hebben laten gezet Haha! , nu 10 jaar later, alles ok........nee geintje, na 3 mnd was het "ge-etter"afgelopen Knipoog

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 19:11

Ga in een bad met zeezout liggen, raadde mijn piercer aan. STERILON---> NIET DOEN! Dat spul maakt de boel alleen maar erger! Spoelen onder de douche met Uni Cura zeep, en goed naspoelen.
Ontsteking kan ook komen als je TE hygiƫnisch bent he..

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 22:43

Bedankt iedereen voor jullie goeie adviesen!! ik ga igg zowiezo nieuw staafje kopen en laten koken...en wassen met unicura.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 00:29

Toen ik mijn piercing liet zetten kreeg ik een hele waslijst aan adviezen en hoe je hem moest schoonhouden. Heb jij dat nooit gehad dan?
Verder zou ik er eerder een ringetje in doen/laten in plaats van een staafje. Een staafje kan je zeker met een ontsteking veel minder goed schoonhouden. Een ringetje kan je draaien (ok wel pijnlijk met een ontsteking) en de unicura waar je dan mee wast er dus goed bij komen.

Het advies bij mij was 2 keer per dag met unicura schoonmaken en spoelen met zeezout. Toen ik hem net had heb ik eens in de paar dagen met zeezout gespoeld, toen ik een lichte ontsteking had elke dag. Was binnen notime over.

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 11:13

maar je kan die unicura toch gewoon kopen in de winkel. maar ik ben bang dat als ik een ringetje neem ik ergens achter blijf hangen (trui of iets) :s

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 15:58

unicura kun je idd gewoon kopen in de winkel, wel even de groene nemen.
Ik ben toen ik mijn ringetje nog had nooit ergens achter blijven hangen, juist wel met een staafje tussen de sluiting van mijn riem gekomen dat was best pijnlijk.
ringetje is ook dicht he dus is gewoon rond

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 16:15

ringetje is idd veel beter schoon te houden en je blijft nergens aan hangen! met mn staafje zit ik geregeld vast een een haakje va mn trui of achter mn riem ofzo
ringetje gaat plat tegen je buik ligge zegmaar, en dan heb je er echt geen last van

maar ben je nog niet teruggegaan naar je piercer? ook al is het 2 jaar geleden, hij zal je echt wel advies kunnen geven, en een ringetje inzetten gaat makkelijker als een piercer dat doet, bolletje ertussen klemmen gaat zelf wat lastig.

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 20:39

nee ben eigenlijk nog nooit terug gegaan daar heen :S...had ik achteraf gezien wel moeten doen dan was het waarschijnlijk niet zo erg geworden,, maar ja daar heb ik nu ook niks meer aan. maar ik ga wel die unicura kopen igg......en denk dat ik wel een ringetje neem! Lachen