hoe kan ik opgedroogd kaarsvet het best wegkrijgen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-01 20:51

Hm, even een vraag voor de huishoudelijk aangelegden onder ons Haha! .

Gisteravond besloot 1 van m'n kaarsen opeens om een druipkaars te worden, het was zo'n dikke kaars: een hele plens kaarsvet dus op m'n houten vloer. Ik dacht, als ik het op laat drogen, dan wordt het 1 plakaat zeg maar en krijg ik het er zo vanaf.

Maarre, ik zit nu al een tijdje met de achterkant (eh botte kant bedoel ik) van een mesje al die druppeltjes eraf te pielen en ik vind het wel een gedoe. Iemand een slimmer (lees sneller) idee hiervoor?

Kanjer

Berichten: 188
Geregistreerd: 01-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 21:35

ik heb wel eens gehoord dat je er dan een doek over heen moet leggen en dan met de strijk bout er overheen Verward

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 21:38

Van dat mega-absorberende keukenpapier of toiletpapier en dan met een strijkbout. Kaarsvet smelt door de strijkbout en wordt opgenomen door het papier, werkt perfect. Ook voor je kleren.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 21:46

Kleren kun je ook in de diepvriezer doen, het kaarsvet wordt dan bros en laat gemakkelijk los.
Maar ik geef toe dat dat wat lastig wordt met een houten vloer Haha!

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-01 00:42

Hm, goeie tip, maar vanavond geloof ik het wel. Morgenavond ga ik het proberen. Ik ben ook al niet zo handig met de strijkbout Haha! maar dit moet toch lukken!

Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-01 00:46

pas op dat je geen gat in je houtenvloer strijkt met je strijkbout Schijnheilig Frusty Haha!

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-01 00:50

Ik ben eerder bang voor driehoekige zwarte brandplekken, maar ik zet hem wel op z'n minst warme stand eerst Haha! Of zal ik toch m'n mams maar bellen Verward