borderliners??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 23:01

Ik heb het waarschijnlijk ook... Ik heb op een gegeven moment informatie op internet gezocht, zo kwam ik aan een link, waar op stond hoe je het bij jezelf kon ontdekken.
Er stonden 9 duidelijk kenmerken beschreven, en er stond dan bij, dat als je jezelf in 5 of meer punten herkende, je een hele grote kans had dat je het ook had. Ik herkende mezelf heel erg in 6 van die kenmerken. Ik schrok er wel heel erg van, ik weet het nu niet zeker, maar het is dus waarschijnlijk wel zo. Scheve mond

Ik heb wel hulp gehad omdat ik depressief ben ofzo, maar ze haalde me daar juist naar beneden... Ze zeiden dingen als; "Ik vind je wel raar hoor! Wij zijn hier om je problemen op te lossen, en dan ben jij er vanaf, maar als je je niet helemaal open wilt stellen schiet het ook niks op... We sturen je wel door naar...." Maatschappelijkwerkster...jeugdzorg, enz. Zo werd ik steeds doorgestuurd. Totdat ik er genoeg van had en gewoon maar vertelde dat alles super ging enz. Ik heb er daarna niks meer van gehoord.

Ze hebben wel meer dingen gezegd dan alleen raar enz. maar dat zet ik hier liever niet neer, ik vertrouw nu eigenlijk niet zo snel meer iemand, ik denk dat dat ook wel een beetje komt door wat daar is voorgevallen. Ik vond het gewoon heel moeilijk om te praten en ik heb faalangst, dus door me onder druk te zetten, zei ik alleen maar minder.

Ik vind dat je het heel mooi omschreven hebt! Iig sterkte!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 23:05

Jeetje, mooi omschreven en als ik dit topic zo lees komt het ook overeen met iemand waar ik veel om geef Scheve mond

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 23:15

Ik vindt het een erg mooi gedicht, zie er ook veel herkenningspunten in.
Ik kom via mijn werk regelmatig in aanraking met personen met een Borderline-stoornis in ontwikkeling. Gezien de leeftijd van de pupillen mogen ze nog geen Borderline-stoornis vaststellen.
Ik hoor idd wel vaker dat de ambulante hulpverlening lange wachtlijsten heeft, maar mag ik vragen waarom je verder geen medicatie wilt gebruiken, je hebt zoveel middelen tegenwoordig die goede ondersteuning kunnen bieden......
Ik hoop dat je voor jezelf een manier vindt om er goed mee om te leren gaan en dat externe hulpverlening niet te lange wachtlijsten heeft, zodat je ook een stukje professionele begeleiding kan krijgen......
Niet dat je per definitie professionele begeleiding nodig hebt en dat je er zelf niet mee om kunt leren gaan, maar ervaringen delen en je vragen kunnen neerleggen bij mensen die er ervaring mee hebben kan erg prettig zijn......
Succes ermee en ik hoop verder dat je iemand hebt in je omgeving waar je op kan rekenen als het een keer wat minder gaat.......

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 23:36

sandra1977 schreef:
Gezien de leeftijd van de pupillen mogen ze nog geen Borderline-stoornis vaststellen.

Vanaf welke leeftijd kunnen/mogen ze dat vaststellen dan?

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 23:39

moowsy schreef:
Vanaf welke leeftijd kunnen/mogen ze dat vaststellen dan?


Volgens de DSM-4 mogen ze pas een Borderline-stoornis vaststellen vanaf dat de persoon die het betreft volwassen is, aan een groot deel van de criteria voldoet en een bepaalde periode last heeft van psychoses (zo even uit het hoofd, mocht het niet helemaal kloppen dan hoor ik het wel)

Vincent15
Berichten: 61
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 00:33

Heel veel sterkte

Ik herken me helemaal in het gedicht.
Ik heb ook een persoonlijkheid stoornis. ik ben nu 6 jaar in behandeling. En zit nu in een diepdal, maar andere therapie word me geweigerd omdat ik vaak migraine aanvallen heb.
Helaas is het hun nog steeds niet helemaal duidelijk welke stoornis ik heb, heb van meerdere stoornissen trekken. Heb net een psychologische test gedaan en wacht nu nog op de uitslag.
Die is schijnbaar ook lastig want heb hem nu 4 weken geleden gemaakt (1500 vragen beantwoord) en duurt nog 6 weken voor ik de uitslag krijg.
Daarbij heb ik ook nog lichamelijke problemen en ben uit de WAO gezet, dus krijg nu tijdelijk WW alleen voel me van alles, behalve dat ik het gevoel heb dat ik in staat ben om te werken.

Alleen in zou deze zin vervangen ...
Borderline is toegeven aan iets liefs voor jezelf doen en met 20 in plaats van één plant thuiskomen en dan weer geen eten kunnen kopen.
En dan deze voor in plaats zetten.
Borderline is alles onder controle willen houden, maar tegelijk het gevoel hebben dat je nergens controle over heb.

zelfhater
Berichten: 9
Geregistreerd: 17-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 00:49

juist ik ben ook een control freak!! echt heel verschrikkelijk is dat.
als mijn vriend bv ff moet checken of hij de stekker van de strijkijzer eruit heeft gehaald.
en hij weigert,word ik helemaal gek,ga hysterisch gillen en dingen kapot gooien totdat hij het doet.
en anders doe ik het zelf nog 3 keer

zelfhater
Berichten: 9
Geregistreerd: 17-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 00:49

medicatie wil ik niet,omdat ik graag alles wil meemaken.
ik wil niet suf zijn.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 07:57

Je hoeft niet suf te worden van de juiste medicatie. Het helpt je wel je gevoelens in evenwicht te brengen, het neutraliseert je wat.

Supertje

Berichten: 7092
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:06

Ik heb ook geen medicatie, en ook geen behandeling meer. Ik werd zo schijtziek van de manier waarop ik behandeld werd, ze behandelden me als een klein kind en deden of ik dom was.
Ik wil wel weer in behandeling, maar ik kan me er op 1 of andere manier niet toe zetten ermee te beginnen. Maar ik weet dat het moet, het gaat steeds meer bergafwaarts.

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:42

een kennis van mijn familie heeft ook bordeline. ze zegt ook heel vaak negatieve dingen overzichzelf, en dan wil ze horen van ons dat dat niet zo is bijv. ik ben dik, dan moeten wij steeds zeggen je bent niet dik. dat soort dingen maar het is heel vervelend ook jezelf pijn doen enzo..... Boos!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:50

Je hebt het heel mooi omschreven. Ik denk dat best veel mensen borderline hebben, ook veel mensen die het zelf niet weten. Heel veel sterkte en ik hoop dat er een oplossing komt zodat je er beter mee kunt leven!

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:55

Ik ken iemand die het ook heeft. Diegene is ook opgenomen geweest en of het geholpen heeft weet ik niet. Ik kan het moeilijk begrijpen, en mee omgaan. Ze komt vaak bij ons en gaat dan bv languit op de bank slapen en wil dan niet meer weg Verward Ik vind het moeilijk om met zulke mensen om te gaan. Maar ik denk dat het voor hun zelf ook moeilijk is om er mee om te gaan omdat je niet weet wat je nou wil...

Maar ik snap niet waarom je geen medicijnen wil? Als dat je toch beter maakt is het toch fijner ipv dat je elke keer een terug val krijgt?

Sterkte ermee iig

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 11:04

ja die kennis van mij is ook al een paar keer opgenomen geweest. maar ze blijft het toch doen in zich zelf krassen enzo. Boos! maar ik zou als ik jou was gewoon die medicijnen nemen. je kan er altijd nog mee stoppen als je het echt niet wil of als het nie werkt maar dan heb je het igg geprobeert. sterkte igg!!

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:55

ik ga straks naar mn hulp.
en ik ga zeggen wat ik nou wil want ze doen de hele tijd dingen die ik niet wil en het helpt geen zak.
(praten over dingen die vroeger zijn gebeurd waar ik allang overheen ben)
ik zit liever op mn pony in het bos en even lekker alles vergeten (als ik bij de paarden ben voel ik me wel goed).

maar meid medicijnen kunnen heel goed helpen.
ik heb zelf even medicijnen gehad.
en dat hielp op zich wel alleen ben gestopt omdat dat zogenaamd mijn genezingsproces beter zou doen.

wat voor proces? Verward
maar goed.

sinds een tijdje am(snijden) ik niet meer.
maar de drang is er iedere dag.
als er weer eens wat mis gaat.

als je gauw hulp nodig hebt moet je opbellen dat het spoed heeft.
ik ben ook met spoed geholpen omdat ik het niet meer zag zitten.
je moet knokken meid.

ooit komt er een mooie dag waarvan je denkt die zou ik niet willen missen.
het is een hele harde strijd.

probeer (als je ze kunt krijgen) die medicijnen een tijdje en als het je niet bevalt kun je altijd nog zeggen dat je dat niet meer wil.

maar uit jou verhaal maak ik op dat het zo niet langer meer gaat.
heel veel sterkte meid.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 13:06

Borderline is redelijk goed te genezen heb ik weleens gelezen. ik denk alleen dat je veel beter je ei kwijt kan op een borderlineforum, dan op een paardenforum?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:04

hmm... heel herkenbaar, zoals je hebt omschreven (of de maker van het "gedicht" ) komt goed overeen met hoe ik me vaak voel, en wat ik doe....

Maar denk niet dat ik borderliner heb

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:15

ik denkdat iedereen wel enkele dinge uit de teksten herkent. Als ik op internet op zoke ga naat de syptomn van deressiviteit, overspannen , burout. neuroses.. herken je jezelf daar ook in. Intermet is geen mediscj of psychiatrisch medium.
Dus zou je jezelf of een kennis herkennen in de hier omschreven aspecten zegt dat niet meteen iets. kan.. er staatn hele ware induvaties bij maar ik lees zovel dat mensen het herkennen voor kennissen of zichelf en ik denk dat een heel minimaal percentage echt borderliner zal zijn.

In iedergeval succes .. met of zonder medicijene doe het zoals het je goed lijkt. Ieder mens is anders en ieder lichaam regeert anders op medicijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:20

tjah denk dat je wel gelijk hebt Lachen als ik al die sites moet geloven (waar dan ook nog hele testen opstaan enzo, die ik wel eens doe) dan heb ik burn outs, ben ik depresief en allemaal van dat soort dingen...

Maar het viel me wel op dat alles gewoon klopte

zelfhater
Berichten: 9
Geregistreerd: 17-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 14:20

weet je wat het is,ik wil niet afhankelijk zijn van medicijnen.

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:24

die symptomen die genoemd zijn heb ik ook allemaal... heb ik dan ook borderline vraag ik me dan af. Of zijn het niet "gewoon" symptomen die bij een depressie horen.
Als je een pb wilt sturen ben je welkom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:28

Caroline81 schreef:
die symptomen die genoemd zijn heb ik ook allemaal... heb ik dan ook borderline vraag ik me dan af. Of zijn het niet "gewoon" symptomen die bij een depressie horen.
Als je een pb wilt sturen ben je welkom.


tjah dat probeer ik eigenlijk ook een beetje te zeggen, Knipoog

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:32

Menino schreef:
tjah dat probeer ik eigenlijk ook een beetje te zeggen, Knipoog

ik had niet alles gelezen Bloos

zelfhater
Berichten: 9
Geregistreerd: 17-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 14:32

dit zijn maar een enkelle voorbeelden hoor.
er speelt zich nog veel meer af.
maar "'gezonde"' mensen voelen dat niet zoals wij dat voelen.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:33

zelfhater schreef:
weet je wat het is,ik wil niet afhankelijk zijn van medicijnen.


Maar wel van borderline?? Verward

Bij de meest psychiatrische stoornissen werkt de combinatie medicijnen en therapie gewoon het best. Je bent voorlopig niet aan de beurt met therapie (begreep ik), dan kan het best een goed idee zijn om alvast met de medicijnen te beginnen (als je arts dat ook adviseert natuurlijk). Medicijnen hebben toch vaak een periode nodig om aan te slaan, en dan heb je dat maar vast achter de rug. En misschien scheelt het al hartstikke veel in hoe je je voelt en hoe je functioneert.

Kijk, het is banketstaaf om te zeggen, maar het is gewoon een ziekte en niet te genezen, en je zult toch afhankelijk zijn van medicijnen en/of therapie om er een manier op te vinden om er mee om te kunnen gaan.

Ik zie niet in waarom het kwalijker is om van medicijnen afhankelijk te zijn dan van therapie. Zeker als dat betekent dat je best een goede kans hebt om straks normaler te kunnen functioneren.

Sterkte!