n.a.v het grote liefdes toppic: Terug bij je Ex ??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:07

Laura schreef:
I still miss my ex, but my aim is getting better!


Haha, jij moet echt boeken gaan schrijven Laura Haha!

Riant: ik denk dat je zelf de oplossing of iig de beste manier vooruit hebt beschreven en dat is hem nog eventjes (termijn die je voor jezelf bepaald) de tijd gunnen om te kijken of hij voor zichzelf meer duidelijkheid krijgt. Gebeurd dat niet en blijft hij eeuwig vaag en twijfelen dan moet je hem voor het blok zetten en aan de hand van zijn reactie bepalen of je zo verder wilt of niet. Het is duidelijk dat je echt van hem houd, alleen word jij er niet echt gelukkiger op zo.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 13:16

Juist om te voorkomen dat dit een gebed zonder einde gaat worden waarbij wij niet loskomen heb ik hem dus hiermee geconfronteerd.

Ik denk inderdaad dat mijn persoonlijke situatie wel gedeeltelijk de oorzaak is dat het uit ging.. Er moest best geknokt worden af en toe voor onze relatie (we zijn typische tegenpolen) maar ik had daar gewoon de energie niet meer voor. Ik was op en leeg ik kon het niet meer opbrengen!!! Ik wilde maar 1 ding en dat was rust.

Een van de problemen was ook dat hij heel onzeker kon zijn en bang is om fouten te maken. Hij was soms zo bang dat hij iets fout deed dat hij het gewoon niet meer deed en erg passief kon worden.

Ik kan me voorstellen dat hij best een drempel over moet om terug te willen. Hij snapt ook niet zo goed dat ik niet vraag om een definitiver beslissing maar om een richting aan te geven. Gaan we proberen wat op te bouwen en praten.. of zit het er niet meer in.

Ik vind beide kanten waar!! Je Kan er sterker uitkomen.. je kan er ook aan onderdoor gaan....

Merk dat ik nu echt weer helemaal het gevoel terug begin te krijgen. Ben soms weer helemaal verliefd etc..
Daarom wil ik dus vóór ik me hier in verlies van hem weten hoe hij het ziet. Nu is het ergste dat ik me redelijk afgezeken voel.. (ok en het doet ook een beetje zeer toch wel)

Ik ga niet, ook al geef ik nog om hem, terug als ik er niet van overtuigd ben dat hij dezelfde intentie heeft als ik. Daarom bel ik hem nu ook niet hij moet zelf beslissen ervoor te gaan of niet...

Alleen dat wachten man .............. ik zit maar naar die klote telefoon te staren.

Ik doe mijn best het verstandig aan te pakken en dat valt niet mee.
Laatst bijgewerkt door Janski op 17-06-04 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:21

ik denk serieus dat als je uit elkaar bent gegaan om persoonlijke problemen het nog wel goed kan komen, je hebt dan gewoon tijd nodig... dat hoop ik ten minste...

ik weet wel dat ik verander ben sinds het over is, ookal is het nog maar heel recent. ik doe nu veel meer voor mezelf, ben veel meer met eigen dingen bezig....het contact is ook al weer een stuk verbeterd. en dat alles zo snel.....

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:28

Riant schreef:
Ik denk inderdaad dat mijn persoonlijke situatie wel gedeeltelijk de oorzaak is dat het uit ging.. Er moest best geknokt worden af en toe voor onze relatie (we zijn typische tegenpolen) maar ik had daar gewoon de energie niet meer voor. Ik was op en leeg ik kon het niet meer opbrengen!!! Ik wilde maar 1 ding en dat was rust.

Een van de problemen was ook dat hij heel onzeker kon zijn en bang is om fouten te maken. Hij was soms zo bang dat hij iets fout deed dat hij het gewoon niet meer deed en erg passief kon worden.

Ik vind beide kanten waar!! Je Kan er sterker uitkomen.. je kan er ook aan onderdoor gaan....

Merk dat ik nu echt weer helemaal het gevoel terug begin te krijgen. Ben soms weer helemaal verliefd etc..
Daarom wil ik dus vóór ik me hier in verlies van hem weten hoe hij het ziet. Nu is het ergste dat ik me redelijk afgezeken voel.. (ok en het doet ook een beetje zeer toch wel)

Ik ga niet, ook al geef ik nog om hem, terug als ik er niet van overtuigd ben dat hij dezelfde intentie heeft als ik. Daarom bel ik hem nu ook niet hij moet zelf beslissen ervoor te gaan of niet...

Alleen dat wachten man .............. ik zit maar naar die stinkmodder telefoon te staren.

Ik doe mijn best het verstandig aan te pakken en dat valt niet mee.


Weet eigenlijk niet wat voor antwoord ik hier op moet geven en of dat hier sowieso verstandig is maar ik begrijp je heel goed!
Je kan me altijd pb-en.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:31

Ik mis mijn ex alleen als ik mijn was aan het doen ben, stofzuigen, verdere schoonmaakwerkzaamheden en als ik zelf moet koken savonds Haha!

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:36

Pipo schreef:
Ik mis mijn ex alleen als ik mijn was aan het doen ben, stofzuigen, verdere schoonmaakwerkzaamheden en als ik zelf moet koken savonds Haha!


Hahaha je bent slecht!! Haha!
Nee bij alles behalve dat!! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:41

Suzanne F. schreef:
Hahaha je bent slecht!! Haha!
Nee bij alles behalve dat!! Knipoog


Tja........hij deed dat altijd allemaal. Dus daarom mis ik hem op die momenten. Vind het zulk K#werk...........

Maar ja, banketstaaf was dat dat ook het enige was waar hij goed in was. Schijnheilig

zotgat
Berichten: 37
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:42

damn wat komt alles me hier zo bekend voor...deze bijvoorbeeld

Citaat:
Een van de problemen was ook dat hij heel onzeker kon zijn en bang is om fouten te maken. Hij was soms zo bang dat hij iets fout deed dat hij het gewoon niet meer deed en erg passief kon worden. Ik zou me kunnen indenken dat dat nu ook zo is.


heb je er schrik voor dat hij terug (te) passief gaat worden?

Citaat:
Ik ga niet, ook al geef ik nog om hem, terug als ik er niet van overtuigd ben dat hij dezelfde intentie heeft als ik. Daarom bel ik hem nu ook niet hij moet zelf beslissen ervoor te gaan of niet...


nu dus maar hopen dat hij ervoor wilt gaan hé... dat is (denk ik) trouwens de beste manier om nu te handelen, dan hebben jullie elk afzonderlijk beslist of je ervoor wilt gaan en waarom...kan later een hoop twijfels wegnemen...

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:49

Pipo schreef:
Maar ja, banketstaaflige was dat dat ook het enige was waar hij goed in was. Schijnheilig


Hahaha, o das minder...hihi Schijnheilig
Hoe ben je dan in godsnaam bij hem terechtgekomen???! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:55

Suzanne F. schreef:
Hahaha, o das minder...hihi Schijnheilig
Hoe ben je dan in godsnaam bij hem terechtgekomen???! Tong uitsteken


Uhh......hoe zal ik dat eens omschrijven zonder mij al te bloot te geven over mijn priveleven.

Laat ik zeggen dat ik wat behoefte had aan stabiliteit. En ik dacht bij mijzelf : Een aap kan je veel kunstjes leren. Was vergeten dat dat niet voor iedere aap geldt.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 14:09

Zotgat: Ik kon hem soms wel met de deegroller achterna zo passief, op het luie af kon hij zijn .. maar ik ben juist heel erg impulsief en wil altijd meteen iets doen als ik weer eens iets heb bedacht..
Dus eigenlijk schopte ik hem af en toe van die bank zodat hij eindelijk iets ging ondernemen.
En soms had ik weer een half doordacht plan, dat hij me dan afremt voor ik weer aan het doordraven ben en me vreselijk druk kan maken (zoals nu bijvoorbeeld).

Dus het is een irritante eigenshap dat zowiezo!!! Maar het kwam af en toe wel heel goed van pas.. Maar het is moeilijk om op iemand te bouwen die zo is dat wel... en mijn ex was daarnaast ook echt een grote puber. Dat is wat ik er nu van zie wel een stuk beter, maar hij was soms echt niet volwassen. Vandaar dat toen het met mij slecht ging automatisch met de relatie ook slecht ging nou was het al lastig. Mijn Ex is echt geen makkelijk figuur.. maar ik ook niet..

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:46

na een relatie van een jaar had mijn vriend eht uitgemaakt,
4 dagen later waren we weer samen..
waarom,..hij twijfelde heel erg,onze relatie was twijfelachtig,
nu zijn we weer samen en gaat het echt super,nog beter als het eerder ging !
dus soms gaat het wel..
het licht gewoon aan de relatie zelf en aan de personen..

zotgat
Berichten: 37
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:15

inderdaad passief gedrag kan zo op de zenuwen werken (allé toch op die van mij Bloos)

en voor de rest: iedereen heeft wel zijn slechte kantjes hé, zolang dat de positieve overheersen geen probleem..

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 22:51

inmiddels elf uur bijna.. en het blijft stil...

Ik begin me langzaam weer te herinneren waaron ik wegging....
Waren h etniet dit soort situaties waar ik genoeg vanhad??

wat ben ik slecht in wachten...

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 23:05

Tja... volhouden hoor! Ga morgen gewoon wat activiteiten ondernemen, dingen doen waar je nog niet aan toegekomen was (hebben we allemaal), want uren lang naar de telefoon staren kan niet goed voor je zijn! Haha!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 23:06

geloof me dat is inderdaad niet goed voor je .. morgenmoet ik werken en gelukkig naar stal...
maar het zijn de avonden... na een uur of 11.. dan is het gewoon zwaar

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 23:17

Kom op meis.. hup lekker naar bed Knipoog

Ik weet wel wat je bedoeld hoor.. ik was ook heel slecht in wachten en op een gegeven moment hou je het niet meer en wil je bellen.. maar probeer het uit te stellen.. niet doen hoor.. ga lekker naar bed en morgenochtend zul je je wel weer wat beter voelen. Ik kan je ook geen tips geven want je moet er zelf doorheen.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 08:42

Goedemorgen!!!!!!

Nou vandaag gaat het voorals nog heel goed. Vanmiddag lekker vrij, ik ga de eerte twee kittens wegbrengen naar de nieuwe eigenaar Huilen en met Riant naar verenigingsles Lachen . Lekker druk dagje .. om niet teveel na te denken.. Dan zal het weekeinde wel even raar worden.. Moest maar weer eens gaan stappen ofzo..

Nu even aan het werk .. en ik blijf maar dapper afwachten..
Vind het inmiddels wel onvolwassen dat hij niet gewoon even laat weten dat hij erover denkt of wat dan ook. Ben afwisselend kwaad en nerveus, verdrietig en optimischtisch. Soort van achtbaangevoel noem ik dat.
in iedergeval bendankt voor de reacties tot nu toe..

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 11:21

Dit sloopt je gewoon!! Je maakt je helemaal gek. Probeer je leven weer op te pakken en niet aan m te denken!
das hetzelfde als je gaat denken dat ie met een ander loopt te bekken of erger....Verstand op nul en blik op oneindig!! Knipoog

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 11:39

Ja ik kan me lekker druk maken. Ik voel me nu wel rustig eigenlijk ik denk dat ik mijn conclusie wel kan trekken. Ergens is het maar beter want het is nu al teveel gedoe, da's nie goed. Dit is geloof ik ook wel de reden dat ik bij hem wegging, dat ik niet weet wat ik aan hem heb. Ik maak me druk en hij is zich nu waarschijnlijk aan het afvragen wat hij met de lunch op zijn brood zal smeren.

Suzanne je hebt helemaal gelijk ik ga gewoon lekker weekeinde vieren!
Als hij nu belt mag hij een razend sterk verhaal hebben want ik heb hier gewoon geen zin in.

Ik heb gezegd 100% of niet en ik vind deze radiostilte nou niet getuigen van zijn toegewijde en gepassioneerde liefde voor
Ik zie het wel. De zon schijnt en het is weekeinde.. ik vind het best.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 17:52

Even een korte update:

meneer belde vrijdag middag.. vrijdagavond hebben we gepraat. Er komt wel uit dat we allebei om elkaar geven, we hebben besloten de komende periode veel te gaan praten over hoe we er beide over denken.
Ik vrees dat het initiatief daarvoor van mij uit moet komen.. Ook niet echt hoopvol.

Zaterdag in de kroeg voetbal gekeken en dan mag ik tegenover al zijn vrienen gaan uitleggen wat er aan de hand was. .. Hij praat er blijkbaar wel over. Ik krijg van anderen niet andrs te horen dat hij mega gek is op me nog.. en dat hij het telkens over me heeft en dat ik hem nog een kans moet geven... maar ik hoor het liever van hem zelf..

anderen hebben duidelijk een andere indruk dan ik.

Ben blij dat hij nu zegt te willen praten.. nu de daad nog bij het woord voegen. Blijft lastig. Door die hele toestand ben ik alleen maar meer i.p.v. minder gaan twijfelen....... Verward
Er zal vast wel een keer een goed antwoord boven komen drijven

zotgat
Berichten: 37
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:37

thx voor ons op de hoogte te houden

Ik vind het wel positief dat hij erover wil praten, die twijfels bij hem (en natuurlijk ook bij jou) vind ik enkel maar logisch...Ok, het is misshien niet romantisch, maar ik kan mij wel voorstellen dat je na een breuk toch eerst wat dieper wil nadenken over een nieuwe relatie opdat het niet weer als een sisser zou aflopen..

PS er bestaat toch een gezegde "tijd brengt raad", hopelijk is dat ook bij jullie ook van toepassing

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 00:52

ik wens jullie echt heeeeel veel sterkte!!

Mijn vriend en ik hebben vandaag besloten dat we het nog wel een kans gaan geven en het echt rustig aan gaan doen. Hij gaat hulp zoeken bij een psycholoog. En we gaan heel veel praten. De liefde tussen ons was er nog, de lichamelijke aantrekkingskracht ook nog, dus we wouden het toch nog proberen.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 09:39

Meis_lief: Wij hebben dat ook en ik wil eigenlijk ook voorstellen om hulp te zoeken. Hij blijft het gewoon heel erg moeilijk vinden om te praten.

Gister was hij even bij me en we hebben weer een poging tot praten gedaan. Wat luchtiger dan praat hij makkelijker en uiteindelijk hebben we ouderwets veel lol gehad samen. Als 2 tieners op de bank zitten stoeien en zitten janken van het lachen.. ja en als dat er nog steeds is..

Ook een beetje opluchting van dat we toch nog aan het praten zijn na afgeloren week dus we waren ook beide wel wat nerveus. Ik wil eigenlijk ook voorstellen om ons te laten helpen goed met elkaar te communiceren maar ik vrees dat hij niet entousiast is als ik met therapie aan kom..

Maar goed als het helpt, lijkt het me wel de moeite waard.

En met de tijd zal het juiste antwoord inderdaad wel komen.

Heel veel Succes Meis!! Ik duim voor jullie dat het lukt!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:24

meis_lief schreef:
De liefde tussen ons was er nog, de lichamelijke aantrekkingskracht ook nog........


Als die er nog is zou ik het ook nog proberen als ik jullie was maar anders.......

Ik zou, er ondanks dat ik een hele leuke tijd heb gehad met mijn ex, nu echt niet meer aan moeten denken om weer met hem verder te gaan. Even alle ruzies en gesproken woorden daar gelaten, ik ben er achter gekomen dat hij echt totaal niet bij mij past en dat wij 2 zulke verschillende personen waren/zijn en dat ik mezelf al die jaren niet echt ben geweest

Dat ben ik nu wel, ik ben gelukkig met hoe het uiteindelijk allemaal is gelopen en het leven wat ik nu heb, dus nee, voor mij is het geen optie, terug gaan naar je ex Knipoog