Bordeaux dog of Deense dog ?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Bordeaux dog of Deense dog ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 16:43

Nadat we onze Golden Retriever Waldo nu een aantal weken terug hebben moeten laten inslapen begint het absoluut wel weer te kriebelen hoor om weer een hond in huis te hebben...
Mijn moeder is er nog niet helemaal over uit en bij mijn vader begint het ook wel weer te kriebelen hij mist de einden lopen na het eten etc.
Persoonlijk ben ik helemaal gek van de Bordeaux Dog maar ergens heb ik ook wel weer een liefde voor de Deense Dog...
Mijn moeder is helemaal lyrisch van de Deense Dog en is hier niet vanaf te brengen nadat ze erachter gekomen is dat ze niet meer allergisch is voor kort harige honden ...
Mijn vader kiest voor de Doberman maar hij vind (net als mij) dat ze lang niet meer zo mooi zijn als ze niet gecoupeerd mogen worden... Dus deze vallen af (niet alleen om het niet couperen maar om nog een paar redenen)

Het word waarschijnlijk mijn hond die ook met mij mee gaat als ik samen ga wonen met mijn vriend (waarschijnlijk aankomende winter als alles goed gaat)
Maar ja de keuze tussen de Bordeaux en de Deen die valt me nou juist zo moeilijk ... ze hebben allebeide toch de vriendelijkheid van een dog maar verschillen enorm ...
En ze hoeven nergens voor te dienen alleen maar als hond. Ze krijgen een lekker hondeleventje ... Knipoog

Waar zouden jullie voor kiezen als je in mijn schoenen stond ...


Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 16:49

*zoekt ff een plaatje op google van die bordeaux dog*


Afbeelding
*He getsie wat een lelijkerd*

Ik zou voor de Deense dog gaan!!!

Bloeme-Rose (Special D x Gribaldi)
Wieke (Ymte x Leffert)

Shiloh

Berichten: 19776
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:16

ik ook Tong uitsteken ik vind de deense dog een super gaaf beest!
ik houd niet zo van de bordeayx dog... doet me denken aan dat lieve monster van turner and hooch... naaaaah... nee ik zou voor de deense gaan.. maar dat is mijn persoonlijke liefde..

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:19

Ik vind ze allebei geweldig!!
Ik zou toch voor de bordeaux dog kiezen. Met deense doggen weet je maar nooit of ze doorgevfokt zijn. Ze hebben ook vaak problemen met hun poten, waardoor ze niet oud worden.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:22

Qua uiterlijk ga ik persoonlijk voor een deense, maar onze overburen hebben twee bordeaux doggen en dat zijn echt schatten hoor

Misschien handig voor je keuze: Een deense dog is wel een stuk groter dan een bordeaux. Maar een bordeaux kwijlt nog wel eens Haha!

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:41

Zoals Missy al zei, qua uiterlijk: Deense Dog, ik vind die Bordeaux dogs echt onwijs lelijk Bloos

It never eats, it never sleeps, it never stops...

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:48

Deense Dog bestaat niet eens, het is Duitse Dog.
Het zijn allebei geen eenvoudige honden, dus ik zou zeker voor advies gaan voordat je eraan begint.
Via de Sophia-vereeniging kan je gratis en vrijblijvend een hondenaanschaf-spreekuur krijgen.

Citaat:
www.sophiavereniging.nl
Spreekuur


Landelijke hondenspreekuren
Het gratis Landelijk Hondenspreekuur van de Sophia-Vereeniging biedt u informatie en advies bij de aanschaf van een hond. Ook voor problemen met uw eigen hond kunt u terecht bij onze hondengedragsdeskundigen.

Welke hond past bij u?
Hoe vindt u een goed adres?
Wilt u een pup of herplaatshond aanschaffen?
Hebt u vragen over de opvoeding of de verzorging van uw hond?
Hebt u problemen met uw hond? Kan hij bijvoorbeeld niet alleen zijn, vernielt hij uw meubels of jankt hij de hele dag?
Als u een hond hebt en er is een baby op komst, waar moet u aan denken?
Hondengedragsdeskundigen door het hele land kunnen u vrijblijvend adviseren bij uw keuze.

Ook kunt u online advies vragen bij Flora van Dijk, hondengedragsdeskundige.


In ieder geval geen overhaaste beslissingen nemen en altijd via een rasvereniging kopen. Honden uit het asiel (en vooral dit soort) zijn vaak andermans ellende. Zeker niet via een advertentie uit de krant kopen.

Don't dream your life, live your dreams!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 17:55

gabyfedde schreef:
Deense Dog bestaat niet eens, het is Duitse Dog.


Achja, iedereen weet wat je bedoelt als je 't over 'n Deense Dog hebt Schijnheilig

It never eats, it never sleeps, it never stops...

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 18:12

Kais schreef:
Achja, iedereen weet wat je bedoelt als je 't over 'n Deense Dog hebt Schijnheilig


Tuurlijk weet iedereen wat er dan bedoelt wordt.
Maar het is een misverstand, dus is het wel een beetje tijd om dat uit de wereld te helpen vind ik! Knipoog

Don't dream your life, live your dreams!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 18:18

Ik vind ze allebei geweldig , maar persoonlijk ga ik dan voor een Duitse Dog... die ene van de Douwe Egberts koffie , die is ZOO lief Lovers

    S p o t.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 18:25

Bordeaux dog heeft ook een tijdje onze aandacht getrokken,
het viel ons echter op dat ze regelmatig huidproblemen en gewrichtsproblemen hebben en nog niet eens zo heel kortharig zijn.

Wij hebben uiteindelijk een Bull Mastiff gekozen en we hebben er zoveel schik van! Zo'n zachtaardig ras!
Verder zitten ze super kort in het haar, veel korter als de Bordeaux.
Wij houden ook van zo'n zwart masker, die zijn bij Bordeaux's lastig te vinden en bij de Mastiff is het een raskenmerk.

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 18:31

gabyfedde schreef:
Deense Dog bestaat niet eens, het is Duitse Dog.
Het zijn allebei geen eenvoudige honden, dus ik zou zeker voor advies gaan voordat je eraan begint.
Via de Sophia-vereeniging kan je gratis en vrijblijvend een hondenaanschaf-spreekuur krijgen.



In ieder geval geen overhaaste beslissingen nemen en altijd via een rasvereniging kopen. Honden uit het asiel (en vooral dit soort) zijn vaak andermans ellende. Zeker niet via een advertentie uit de krant kopen.


ja sorry ik weet het maar dat komt omdat het net met een vriendin van me er over had (die woont in Canada) dus dat is het een Great Dean ... Knipoog
Overhaaste beslissingen worden er hier nooit genomen als het over honden gaat ...
En ja het zijn doggen dus een eigenaar die sterk in de schoenen staat is nodig maar dat is allemaal prima ...

@missy: ja ik weet dat de duitse dog een stuk groter is dan de BD ... ook de duitse dog kwijlt dat is gewoon een eigenschap van de honden met zulke hang wangen ... maar daar ben ik niet vies van dus dat speelt niet mee in de keuze ...

@sjuimpje: de bull mastiff vind ik op zich erg mooi maar dat vind ik toch net weer iets te veel van het goede ...
voor mij moet de keuze echt gemaakt worden tussen de BD en de DD ...

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:07

ik ben pro duitse dog, wij hebben er ook 1 gehad en ondanks zijn grootte was t de grootste sul, helaas is de gmiddelde leeftijd ongeveer 7, die van ons haalde de 3 niet eens!

maar ik zou voor de duitse dog gaan

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 22:31

ach ja van de BD is de gemiddelde leeftijd ook maar 8 jaar ... dit omdat ze beiden in dezelfde gewichtsklasse zitten ...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 01:50

ik ga voor bordeaux dog
collega van me had er twee , gewelidge honden

duitser vind ik ook erg leuk maar zijn kwa hoogte toch iets onpraktischer

(hoewel er op de show in arnhem toch wel erg leuke duitse doggen rondliepen )

wat je ook kiest , kies alsjeblieft wel voor een fokker erkend bij de raad van beheer

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 07:18

Ze zijn allebei ontzettend stoer, maar ik vind de Deense dog mooier, heel erg elegant, en ze zijn vriendelijk.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 07:20

ik heb zelf een Duitse Dog ( zie profiel)

Ga aub goed bij fokkers langs en kijk in welke omgeving ze opgroeien, dus niet achter in schuren.

BD ken ik niet goed heb ik dus geen mening over. DD wat kan ik daar over zeggen?? Ik vind ze in 1 woord geweldig!!!!!

Het zijn verschrikkelijke lieverds, weten zich geen raad met hun grote lompe lijf. Denk er wel aan dat de DD groot word en dat veel dingen zullen moeten verhuizen naar een hogere kast bv.

Bij ons zijn er al heel wat glazen en bloempotten gesneuveld!! Haha!

Heel veel succes met je keuze en laat ons de uitslag eens horen!!!

Wienna-M - ZZZwaar
Djarin - L1
Alie Z

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 07:23

heb geen ervaring met de BD. Weet wel dat ik de duitse dog gaaf vind om te zien en ze zijn ook erg lief. Beetje groot alleen Haha!
Ik zou voor de DD gaan

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

daffodil

Berichten: 10432
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 07:33

mijn zus heeft een vermogen uitgegeven om aan een bordeaux te komen, niets dan ellende. Trage hond, twee keer geopereerd aan zijn oogleden, operatie aan elleboog, ook huidproblemen (stinkt regelmatig terwijl ze er echt een hoop aan doen). Komt bij een gerenommeerde fokker vandaan en heeft goeie afstamming, maar ik zou zelf dus nooit voor zo'n hond gaan!

De Deen is een veel vrolijker hond, je moet alleen de eerste anderhalf jaar erg goed opletten dat ie niet zo heel erg achterlijk doet, want zijn lijf heeft iets langer de tijd nodig om te groeien! Maar ik vind ze persoonlijk een stuk aanhankelijker en grappiger.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 07:54

Op dit moment zijn er heel weinig gezonde Bordeaux's te krijgen, en dan moet je idd heel goed weten hoe of wat en waar je ze vandaan wilt halen.
Ik vind het trouwens geweldige honden en doen zeker niet onder voor de Duitse Dog kwa vriendelijkheid en vrolijkheid, die zijn ook geweldig maar ook heel gevoelig voor gezondheidsproblemen.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 08:04

Wij hebben thuis in totaal 4 Duitse Doggen gehad. Niet allemaal tegelijk overigens.. Tong uitsteken Knipoog
Het zijn geweldige beesten, maar wij hebben weinig geluk gehad met hun leeftijden. De eerste was een gele, die is ongeveer 8 geworden. De tweede een jaartje of 4. De derde, een blauwe hebben we als pup al moeten laten inslapen en de vierde is 5 jaar geworden.
Doordat ze zo snel groeien krijgen ze ook eerder afwijkingen, maar we hebben bij de andere ook wat last van maag- en darmzaken.

Maar ik zou toch zo weer gaan voor het ras! Ik zou je aanraden een gele of een zwarte of harlekijn te nemen. Omdat we er achter zijn gekomen dat de blauwe toch wel erg ver zijn doorgefokt en vaak veel wilder van karakter zijn...
Bij een goede fokker kunnen ze je daar meer over vertellen.

Veel succes met je beslissing OK dan!

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 08:09

cloris schreef:
Op dit moment zijn er heel weinig gezonde Bordeaux's te krijgen, en dan moet je idd heel goed weten hoe of wat en waar je ze vandaan wilt halen.
Ik vind het trouwens geweldige honden en doen zeker niet onder voor de Duitse Dog kwa vriendelijkheid en vrolijkheid, die zijn ook geweldig maar ook heel gevoelig voor gezondheidsproblemen.


Ja ik hoor inderdaad steeds meer dat er te veel mankementen aan de BD zijn en daar heb ik eigenlijk geen zin in dan kan ik mijn centen beter ergens anders in pompen...
Maar ja de liefde voor het ras blijft...
Oh ja en tips zoals let op dat ze niet uit schuurtjes komen geld voor elke hond en gelukkig genoeg ervaring met honden en het opvoeden van honden dus wat dat betreft ben ik gelukkig genoeg op de hoogte... mijn ouders zijn al in het bezit geweest van erg veel hondenen gaan ook absoluut mee mocht de keuze gaan vallen...

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-04 08:11

Fabiënne1 schreef:
Ik zou je aanraden een gele of een zwarte of harlekijn te nemen.


ik ben zelf dan helemaal gek van de harlekijn of de geel gestroomd maar die zijn er helemaal moeilijk te vinden of in ieder geval moeilijker ...
Op het moment zijn er enorm veel nesten van de harlekijn ... (jaja ik ben al wat aan het rond sneupen Knipoog )

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 08:23

Ik zou ook voor de DD gaan!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 12:12

Ik vind ze beide super..
Moeilijke keuze

gr


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, criollo_yess, Glenda, Googlebot, hagelslag, HarmanyL, inge_romeo, Jaydee_WP, marinst, Marloes_92, Milando, Momo94, Sydney_Zorro, WendyKtH, YandexBot en 46 bezoekers