harde lenzen, wie heeft ervaring?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:28

Laui! schreef:
Dat had ik laatst dus he. Ik deed m'n oogjes open en ik dacht: ER IS EEN WONDER GEBEURD. Was al helemaal in halleluja stemming: "I can see clearly now". Was ik vergeten m'n lenzen uit te doen, dat was toch wel een deceptie moet ik zeggen Tong uitsteken . Daarom lijken daglenzen me ook wel fijn.

Haha!


marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:13

Ik heb nu dus maandlenzen die ik dag en nacht in zou kunnen houden.
Deze lenzen zijn er al voor gewoon, nu hebben ze ze ook ontwikkeld voor mensen met cilinders, die ben ik nu dus aan het testen. Maar ik moet zeggen dat ik gewone lekkerder vind zitten.
Nachtlenzen lijken mij niets, omdat het zicht in de loop van de dag afneemt, en je dan alsnog je lenzen bijv 's avonds in moet doen.

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:37

Ik heb ook een jaar harde lenzen gehad, maar het was een ramp. Ze verschoven, deden pijn, werden vreselijk snel vies.... Het was echt een drama! Nu heb ik zachte en dat gaat wel goed.
Overigens vorig jaar pas gebleken waarom ik zoveel last had, mijn irissen zijn een stuk groter dan die van "normale mensen", waardoor ik lenzen nodig heb met een grotere diameter. Ik heb nu pas (dus sinds een klein jaartje) de goede lenzen (zijn ook meteen de grootste die te verkrijgen zijn). Ik zou niet naar de Pearle gaan in dit geval, maar naar een kleine, onafhankelijke opticien. Mijn ervaring is dat die grotere ketens er toch op de een of andere manier minder aandacht aan schenken als je iets "afwijkends" aan je ogen hebt!

Der Ellmauer Dancing Queen

chillse

Berichten: 1198
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:52

Ik ben naar de bekende Hans Anders gegaan toen ik lenzen wilde. Ik zat nog maar in groep 8, maar haatte een bril, en omdat mijn vader en beide broers lenzen hadden, wilde ik dat natuurlijk ook.
Hansie vertelde me toen dat ik aan mijn zachte lenzen moest wennen. Ik had er erge last van, en omdat ik toen halfjaar lenzen had moest ik daarmee dus erg lang doen. Ben naar Hansie terug gegaan, en die zeiden me daarop dat het hoorde en dat ik anders maar gewoon een bril moest dragen.
Ben toen naar Koster gegaan, weet niet of die op meerdere plaatsen een zaak heeft. Deze behandelde me super goed en een onderzoekje van 3 minuutjes wees al uit dat mijn ogen helemaal niet geschikt waren voor half jaar maar speciale maandlenzen. (die trouwes maar 35 euro ofzo duurder zijn dan de normale maandlenzen). Mijn ogen trekken het vocht meer dan normaal uit een lens en komen aders inzicht als zij het vocht eruit hebben gehaald. Kreeg hierbij erg ranzige foto's te zien hoe mijn ogen werden als ik doorging met halfjaarlenzen.
Nou heb ik deze, nooit geen last. Iedereen hier thuis heeft maandlenzen, aangezien mijn vader alleen maar nadelen had met harde lenzen. Ook wil ik graag zwemmen in de zomer en niet de hele tijd met me hoofd boven water blijven of schreeuwen dat er water in me oog zit en me harde lens voor me weg drijft.
Met deze lenzen heb ik nooit geen last, dus ik zou idd even langs een andere zaak gaan die misschien wat beter met mensen die lenzen hebben omgaan. Lachen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 14:39

heb jij van die lenzen van dat lichaamseigen materiaal?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:21

Idd, je kan gewoon je ogen onderwater open houden. Zie je nog geen fluit en ik blijf 't eng vinden, maar zelfs als je zwemt blijven ze gewoon zitten *openbaring* Wow!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes