Hoe hulp aanbieden???vriendin in troubles..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Hoe hulp aanbieden???vriendin in troubles..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 18:31

Ik heb een vriendin op msn..en die ziet het allemaal niet meer zo zitten..
Voor het gemak noem ik haar ook even 'vriendin'.

Dit meisje heeft jeugdreuma,
altijd pijn in gewrichten,knieen,armen.polsen.noem maar op..

Nu is het zo verergerd dat zij niet maar mag paardrijden..
Niet meer skeeleren,on nodige rondjes lopen of fietsen mag niet eens..
ze kan niet sporten..helemaal niks..

Haar ouders moeten haar brengen naar alles.
ze kan niet zomaar op de fiets stappen en bijvoorbeeld lekker kleren shoppen..

Vriendinnen heeft zij ook niet erg veel,
kinderen pesten haar ermee,
Waarom vraag ik me af..
ze heeft het er al moeilijk genoeg mee.
Waarom helpen zo iemand niet,in plaats van ermee te pesten?

Haar vriendje wil ze dumpen,want zegt ze zelf,hij kan beter een vriendin hebben die wel alles kan doen,waardoor hij niet beperkte dingen achter hoeft te laten..

Hierdoor voelt zij zich nu niks meer waard..
Haar ouders snappen haar niet..
ze reageerd af en toe een beetje bot tegen haar ouders,
gewoon omdat ze door haar ziekte van alles niet meer mag doen.
daardoor krijgt ze op haar kop van haar ouders en krijgt ze vervolgens huisarrest..

Vriendin voelt zich niet begrepen..
Op dit moment heeft ze een veulen,
Hier kan ze niks mee..maar dit is het enige punt waar ze nog voor leeft..

Ik wil haar helpen in te zien dat dit keuzes zijn waar je zelf niet voor kiest,
maar dat ze wel moet proberen het te accepteren en er het beste van te maken valt..

Het is moeilijk..
Ik zeg haar dat ze eens moet gaan praten met iemand,
hier is ze echter te eigenwijs voor..

Misschien kunnen een aantal bokkers hun mening of een goed woordje in dit topic zetten..Zodat ze inziet dat niks haar fout is,
maar een fout van de natuur??

Meid kom op !! echte vrienden zijn vriendin die je steunen in alles..
En bokkers..zeg nou zelf..wat is nu vervelender dan je sport niet meer kunnen doen door een medische reden??
En dan voor een meisje wat jong is en alles wilt doen maar het niet mag..

Thnx bokkers Lovers
Laatst bijgewerkt door Saskia9 op 14-06-04 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Karaat_the_newforest op Instagram


Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 18:35

Ik denk dat je haar niet kan dwingen te gaan praten, dat moet vanuit haar zelf komen...Maar het is erg lief dat je haar wilt helpen, zeker als je dat doet en haar in haar waarde laat, behandel haar niet als "zieke".
Vedrer kun je haar een lief kaartje sturen om haar op te vrolijken, vaak vragen ( en blijven vragen) hoe het gaat, en aanbieden dat je best wilt helpen, als zij daar behoefte aan heeft.

Succes.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 18:45

behandelen als zieke heeft ook geen nut,
ik wil haar laten inzien dat ze moet doorgaan,al is het moeilijk en zeker voor haar moeilijk te geloven dat ze nog nuttig is..
Ze moet er het beste van maken !

Karaat_the_newforest op Instagram

cali
Berichten: 94
Geregistreerd: 12-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 18:51

Ik heb ook reuma (ben 16) tegen mij werd er ook gezegd dat ik moest stoppen met paardrijden, Huilen ik heb een hele tijd niets gedaan, meer dan btje rond lopen kon ik niet! Ik hield het niet meer vol en ben TOCH weer begonnen met paardrijden, mensen vonden het een stomme zet van me, maar als je toch al veel pijn hebt kun je dat beetje van het paardrijden ook wel aan vond ik.
Inmiddels rijd ik 3x per week! Probeer een goed paardje te vinden die licht op je hand is, licht voor het been en niet te groot is. Ik weet natuurlijk niet precies wat voor soort reuma jij hebt, maar kijk wat je nog wel kunt! Ik geef toe dat het misschien niet heel erg slim is om intensief te rijden,maar als het je 'leven' is, zoals bij mij, moet je niet opgeven en je moet kijken naar wat je nog WEL een beetje kan, bouw het licht op en begin eerst met stappen, desnoods aan de longe, maar geef niet op!
Ik hoop dat ze hier iets aan heeft, want ik weet hoe moeilijk het is als je alles op moet geven! Ach gut
Veel succes!

(L) Litfrid en Freya (L)

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 18:54

Ze moet er zeker weten het beste van maken. Als je altijd alleen maar sjaggo of depri bent ga je later spijt krijgen dat je toen niet wat vrolijker was.

Wat houdt jeugd reuma precies in? Ik weet dat oudere mensen het kunnen krijgen, maar wat doet het met je als je jong bent?

Spero melior

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 18:57

jeugdreuma is het verslijten van de gewrichten,
dus bot aandoeningen,
vocht achter je knieen..
veel pijn !
veel ontstekingen en dergelijke...
geen pretje dus !

Karaat_the_newforest op Instagram

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:33

Ik weet niet hoe oud ze is en of ze er nog van kan genezen, mijn vriendin heeft het vroeger ook gehad toen ze op de basisschool zat, moest veel pillen slikken en werd daardoor gepest ze is nu 17 en eigenlijk gaat het al jaren heel erg goed, ze kan alleen niet op hakken lopen dan krijgt ze last van haar knieen en heupen... (ik weet niet precies wat voor vorm ij heeft gehad)

Maar wens je vriendin alle sterkte en succes toe, en ze moet proberen te leven met haar reuma, zo makkelijk als dit klinkt, zo moelijk is het.

Saskie9, en probeer jezelf niet op te dringen, maar zorg dat ze weet dat ze altijd bij je terecht kan!! En dat weet ze vast wel als je zoveel moeite voor haar doet..

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 08:14

Ik kan ook heel veel dingen niet meer , wel willen en niet kunnen is niet leuk. Ik heb zelfs en paardje wat zeer licht in de hand en voor het been is maar ook die kan ik niet houden (te hoog krijg zadel er niet op)
Vraag haar hoe het gaat , hoe het echt gaat en probeer haar te wijzen op de dingen die nog wel kunnen ipv meelij te hebben over de dingen die niet meer kunnen .

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Anoukjuuuhh, CarpeDiem_, fotolijstje, GoogleAdsense, IASCrawler, MarliesSam, Muronia, pinto_1, rider, Roosch, ryukapple, Selina, spookyskippy, VinandoW, xrobbiee, xSagan en 168 bezoekers