Vraag aan kindervrije mensen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88673
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:15

Sterilisatie en de overgang hebben niets met elkaar te maken. Die vriendin zou ook zonder die ingreep nu in de overgang kunnen zijn en dat jaren 'volhouden'. Niet dat je daar vrolijk van wordt (ik kan het weten), maar that's life.

@Percy: het stelt écht niets voor. Intake-gesprek, afspraak maken. Nuchter blijven, prikje om 'rustig' te worden, prik door anastesist en weg ben je. Als je bij komt krijg je een heerlijke warme molton over je heen (die te kort is overigens, zodat je voeten er uit steken), uitslapen en bij pijn nog een prikje, en na het accoord van de arts mag je onder begeleiding naar huis. 2 dagen beetje buikpijn en een 'trekkend' gevoel en daarna jaren 'opluchting' Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:18

maar met die nieuwe methode hoef je niet onder narcose....
Maar.....zijn jullie dan ZO zeker? Ik bedoel, er valt weinig te sleutelen als je dan (bijv met een nieuwe partner, kan me voorstellen dat je bij de ene man wel en bij de andere geen kinderwens kan hebben/krijgen) alsnog de kriebels krijgt. Wordt je nog wel ongesteld dan? (Dat zou wel en overweging waard zijn hihi)

DubbelFun

Berichten: 88673
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:22

Afhankelijk van de manier waarop er gesteriliseerd wordt kun je een 'herstel-operatie' overwegen. Slaagkans is moeilijk te geven, daarover kan een arts je meer info geven.

Je wordt nog gewoon ongesteld (jammergenoeg).

Ik was al heel jong héél zeker, maar de artsen geloofden me niet en ik heb nog jaren moeten 'aanmodderen' tot dat zij vonden dat het wel kon Boos!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:25

Riëtte schreef:
Bij dieren is sterilisatie van de mannetjes een veel kleinere ingreep als bij de vrouwtjes. Ik neem aan dat dat bij mensen ook het geval is. Hij de lusten? dan ook maar de lasten!

Alsof de vrouw er geen lusten aan overhoudt Verward (lijkt me toch een slecht teken Schijnheilig )

Steriliseren is heel definitief, waarom niet een spiraaltje oid, dan hoef je ook niet dagelijks/maandelijks aan anticonceptie te denken, maar als je toch kinderen wil, kun je 'm eruit laten halen...
Ja, met een spiraaltje gebeuren wel 'ns ongelukjes, maar niet meer als met de pil ed...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:25

Clitia schreef:
Alsof de vrouw er geen lusten aan overhoudt Verward (lijkt me toch een slecht teken Schijnheilig )


Ik denk dat dat per vrouw verschillend is. Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:12

Ik ga me niets laten steriliseren. Ben bang voor ingrepen.
Er zijn genoeg manieren om kinderloos te blijven. Ik vertrouw erop dat ik het daarmee wel red.