Bordeaux dog of Deense dog ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 17:08

Als er bij mij een 2e hond bij komt dan wordt het zeker weten een bordeauxdog. Ik vind ze zoo gaaf!
Mooi van lelijkheid zeg maar.

Jokonootje

Berichten: 4853
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 17:26

ja ik vind het ook machtige honden vooral ook omdat ze vrij stevig zijn maar toch behoorlijk actief...
Alleen het probleem is je hoort steeds meer dat een gezonde BD pup heel moeilijk te vinden zijn en ze erg veel huidproblemen hebben en dat is mijn enige twijfel nog ...

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:51

BeNGeL schreef:
Alleen het probleem is je hoort steeds meer dat een gezonde BD pup heel moeilijk te vinden zijn en ze erg veel huidproblemen hebben en dat is mijn enige twijfel nog ...


Zo gaat dat nu ook met de Leonbergers. Het is in Nederland bijna niet meer mogelijk om èn een mooie èn een gezonde te vinden.
Wij gaan er een uit Zwitserland halen als we weer een pup nemen.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 18:55

Bordeauxdog natuurlijk!!!!!!

Ik heb er zelf een... ..het zijn geweldige honden.
Ga wel naar een goede fokker want ze hebben wel wat kans op huid,beenproblemen(zoals ieder groot ras).
Mijn B.D dog heeft nergens last van(is nu 3 jaar).

Afbeelding
PUPPY OK dan!
Afbeelding
Aan het zonnen Clown Haha!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:54

Deense dog spreekt mij dan meer aan *LOL*
Alleen wij zelf hebben een doberman van 8 maanden met een gecoupeerde staart. De oren niet, maar dat geeft haar net weer een vriendelijkere uitstraling vind ik. En op www.marktplaats.nl zijn nog een paar dobers ook te koop die gecoupeerd en al zijn.

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SAChAocU8ddUtXiSlV7N1VEp!V2zo0R7D*S8wYIlCc0QfCQZueYrM1b37eVKh4VkM7Jfq6T2WrxsBrCO1BP!xZ5yQkXQEXUpPRT19DZbNKkzAAAAynIFAg/Foto_%20(1).jpg?dc=4675473709417194202[/img]

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:56

_Tanja_ schreef:
Deense dog spreekt mij dan meer aan *LOL*
Alleen wij zelf hebben een doberman van 8 maanden met een gecoupeerde staart. De oren niet, maar dat geeft haar net weer een vriendelijkere uitstraling vind ik. En op www.marktplaats.nl zijn nog een paar dobers ook te koop die gecoupeerd en al zijn.

[image]


Heb je ook een link van die advertentie?
(Er mag al bijna 3 jaar niet meer gecoupeerd worden in Nl.)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 19:58

deense dog!!
zie profiel voor foto's !

alhoewel ik zelf nooit geen deen meer neem
veels te lomp en lastig

iik wil een mopshondje

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:00

_Tanja_ schreef:
Deense dog spreekt mij dan meer aan *LOL*
Alleen wij zelf hebben een doberman van 8 maanden met een gecoupeerde staart. De oren niet, maar dat geeft haar net weer een vriendelijkere uitstraling vind ik. En op www.marktplaats.nl zijn nog een paar dobers ook te koop die gecoupeerd en al zijn.

[image]


Deze advertentie is dus illegaal:

De volgende ingrepen zijn per 1 september niet meer toegestaan:


het verwijderen van de binnenste teen, kammen en sporen bij hanen;
het verwijderen van de staart bij honden;
het verwijderen van de staart bij schapen;
het brandmerken van paarden;
het verkorten van de boven en ondersnavel van kippen en kalkoenen in kooien die na 1 september 2001 zijn gebouwd;
het verwijderen van neuslellen bij kalkoenen;
leewieken (verwijderen van het laatste vleugellid) van vogels, uitgezonderd vogels die bestemd zijn om te worden gehouden in een niet-overdekte ruimte;
het aanbrengen van een roestvrijstalen neusring bij varkens en runderen;
het aanbrengen van een neuskapje bij fazanten.
Dieren waarbij na 1 september één van deze ingrepen is toegepast mogen niet meer deelnemen aan tentoonstellingen, keuringen en wedstrijden. Deze dieren mogen niet meer worden verhandeld.

bron: Ministerie van Landbouw en Visserij

Als je een gecoupeerde hond in Nederland koopt weet je dus zeker dat die bij een broodfokker vandaan komt. Als je hem in buitenland koopt weet je dus zeker dat je er niets meer mee kan doen.
Oren couperen is gelukkig al veel langer verboden!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:08

Ik vind ze allebei geweldig, maar als ik zou moeten kiezen uit een van de twee, dan werd het de Duitse Dog.

Jokonootje

Berichten: 4853
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 20:13

elke keer als ik foto`s van een BD zie oh heerlijk wat een beesten ...

Maar die been problemen hebben beide honden last van zowel de BD als de DD ...

@CarS: ik vind het heel moeilijk om een goede fokker te vinden die een mooi nestje heeft ... De pups van de BD vind ik zo snel misvormt ze hebben de laatste tijd erg veel een lange neus en dat vind ik nou net niet horen... of trekt dit nog bij op latere leeftijd?!

Saartje1989
Berichten: 71
Geregistreerd: 03-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:02

Ik vind het juist heel erg lelijk, van die gecoupeerde staarten , en ik zou voor de Deense dog (of Duitse dog) gaan, want die zijn een stuk mooier Knipoog ! En wat dacht je van een Duitse Staander? Wij hebben er zo een thuis en die is echt heel erg lief Haha! !

Succes en laat je horen wat het geworden is?

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 21:55

Ik zou zelf nooit een BD dog van Marktplaats kopen(zonder stamboom),niet omdat ik zo gehecht ben aan een papiertje maar ik wil dat er op een verantwoorde manier gefokt word(net als met paarden).
Zeker met dit soort honden wil ik er zeker van zijn (voor zover dat kan) dat er gelet is op de juiste/zwakke punten van het ras en zeer zeker op karakter(ook indien hij HD/ED zou hebben werd er een regeling getroffen met de fokker)
Het zijn ook best dure honden en ik wilde zelf de vader en moeder hond zien om een idee te hebben hoe de pups zouden worden......
De snuitjes waren bij mijn hond bij beide ouders vrij kort maar daar in tegen is Tyson ontzettend hoog geworden(fokker wist niet wat hij zag toen hij nog eens langs kwam Wow! )........

Ga eens informeren bij de puppy bemiddeling(dan weet je dat het in ieder geval geen broodfokkers zijn).
Voor meer info.
http://bordeauxdog.pagina.nl/
http://www.bordeauxdogclub.nl/

Jokonootje

Berichten: 4853
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 22:45

Saartje1989 schreef:
Ik vind het juist heel erg lelijk, van die gecoupeerde staarten , en ik zou voor de Deense dog (of Duitse dog) gaan, want die zijn een stuk mooier Knipoog ! En wat dacht je van een Duitse Staander? Wij hebben er zo een thuis en die is echt heel erg lief Haha! !

Succes en laat je horen wat het geworden is?


Dat is ieder voor zich ...

en nee ik heb veel rassen overwogen en dit zijn toch echt de 2 rassen waar ik voor ga ... Ik wil een grote hond en voornamelijk de echt zware rassen maar ook weer niet extreem zwaar ...

Ik wil sowieso papieren hebben bij de hond vooral bij de BD... dit omdat ik nog wel vanplan ben om naar duitsland te kunnen als ik dat wil ... waar in bepaalde regio`s de BD zo goed als verboden zijn nl de Kampfhunden ... en voor dat dit in NL komt wil ik sowieso kunnen aantonen dat hij ras echt en een papier van de raad van beheer heeft !!.. altijd het zekere voor het onzekere ....
En tsja natuurlijk omdat er goed mee gefokt moet zijn ...
Ik heb al informatie ingewonnen op het BDforum maar die is gesloten heb ik het idee want ik kan `m niet meer terug vinden...

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 23:20

Ik zou voor de bordeaux dog gaan! Die vind ik gewoon leuker. Beide rassen hebben zo hun gezondheisproblemen, volgens mij dus ik denk niet dat je daarop moet selecteren.
Ik heb trouwens nog nooit een doberman met een staart gezien! Ik werk in een honden/kattenpension en zie dus wel regelmatig dobers vooorbij komen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 23:31

Na jaren zonder heb ik weer een Deense/Duitse Dog inmiddels bijna 2 jaar. Onze Khivar is een stoere masale blauwe Dog.
Voorwaarde voor zon grote hond is natuurlijk onbeperkte mogelijkheid om naar binnen en buiten te gaan, wij hebben expres voor hem een sierhek neergezet.
Het is de liefste aanhankelijkste hond die je je kan bedenken en samen met ons vuilnisbakken teefje die zeer waaks is ook nog een handige waker.
Tenminste zij waakt en hij komt even indruk en lawaai maken Haha! . Zie profiel voor foto's

Jokonootje

Berichten: 4853
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 23:39

Misser schreef:
Ik zou voor de bordeaux dog gaan! Die vind ik gewoon leuker. Beide rassen hebben zo hun gezondheisproblemen, volgens mij dus ik denk niet dat je daarop moet selecteren.
Ik heb trouwens nog nooit een doberman met een staart gezien! Ik werk in een honden/kattenpension en zie dus wel regelmatig dobers vooorbij komen.


ze hebben dan echt zo`n krul staart ... ik vind het niks... zo`n krul ding op hun kont en dan ook nog de oren naar beneden ...

ik ben op het moment toch nog wel meer aan het twijfelen..
de DD zoals Khivar (schrijf het goed zo toch ?!) vind ik ook wel weer extreem mooi maar toch blijft mijn hart sneller kloppen bij een BD

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 23:43

Duitse Dog Haha!
Ben helemaal fan van ze ....
En baal dat ik geen eigen huis heb anders was hij/zij er al lang Haha!

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 00:15

ik zou ook voor de deense dog gaan die vin dik veel gaver en lekker groot!! Haha! idd een dobermann is ook heel mooi maar ik vind ze ook veel gaver als ze getoupeerd zijn maar dat mag nie meer, aan de ene kant natuurlijk ook heel erg te begrijpen.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 11:07

gabyfedde schreef:
Heb je ook een link van die advertentie?
(Er mag al bijna 3 jaar niet meer gecoupeerd worden in Nl.)


Dit is geen foto van een advertentie. Dit is mijn hond Haha! , maar we hebben haar uit belgie dus ik weet niet of het daar wel mag namelijk!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 11:09

ThePast03 schreef:
Deze advertentie is dus illegaal:

De volgende ingrepen zijn per 1 september niet meer toegestaan:


het verwijderen van de staart bij honden;
!


O ja en pluk. De advertenties die ik toen zag op internet waren de honden al iets ouder. Een jaar of 3 / 4

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 11:28

Duitse Dog Haha!

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 18:35

_Tanja_ schreef:
Dit is geen foto van een advertentie. Dit is mijn hond Haha! , maar we hebben haar uit belgie dus ik weet niet of het daar wel mag namelijk!


Ik snap dat dat jouw hond is, maar ik bedoelde die advertenties op Marktplaats.
In België mag het helaas nog wel. Je hebt ook nog veel Nederlandse broodfokkers die, als ze het al niet zelf doen, de pups laten couperen in België.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 20:42

Wij willen ook heel graag een Duitse Dog. Maar kijk ook hier erg mee uit. Ze zijn namelijk in een jaar tijd erg populair geworden. Ik geloof van de 20e naar de 8e plaats. Bij deze honden krijg je dus ook snel dat ze doorgefokt zijn.
Aangezien ze lichamelijk al niet zo sterk zijn geeft dit ernstige gezondheids- maar ook gedragsproblemen. En ik kan je vertellen dat je niet blij bent met zo'n grote hond met gedragsproblemen.

Vandaar dat wij nu waarschijnlijk voor een Ridgeback gaan.

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 20:45

kim20 schreef:
Wij willen ook heel graag een Duitse Dog. Maar kijk ook hier erg mee uit. Ze zijn namelijk in een jaar tijd erg populair geworden. Ik geloof van de 20e naar de 8e plaats. Bij deze honden krijg je dus ook snel dat ze doorgefokt zijn.
Aangezien ze lichamelijk al niet zo sterk zijn geeft dit ernstige gezondheids- maar ook gedragsproblemen. En ik kan je vertellen dat je niet blij bent met zo'n grote hond met gedragsproblemen.

Vandaar dat wij nu waarschijnlijk voor een Ridgeback gaan.


Maar ook een Ridgeback heeft een hoop (gedrags-)problemen. Er is zelfs sprake van een muilkorf-verplichting.
Laat je goed adviseren door een deskundige.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 20:57

gabyfedde schreef:
Maar ook een Ridgeback heeft een hoop (gedrags-)problemen. Er is zelfs sprake van een muilkorf-verplichting.
Laat je goed adviseren door een deskundige.


Ik ben het met je eens dat er bij de RR behoorlijk wat gedragsproblemen voorkomen, met name veel angst.
Maar van een muilkorfverplichting is geen sprake. Voor geen enkel ras trouwens meer.