Hoe als jonge alleenstaande aan huurwoning komen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 19:51

oh ok nu snap ik hem vond hem al vaag. Hier hoefde ik alleen het inkomen van 2003 in te vullen meer niet.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 13:48

Oeps ik heb een 1 kamerwoning toegewezen gekregen via die makelaar met inkomenseis. Net opgehangen en zit nu helemaal te shaken. Maandag bellen voor bezichtiging en dan maandag als het goed is meteen gaan kijken (moet voor de 23e en dinsdag lig ik in het ziekenhuis. Kan er 1 juli al in en anders de 16e als de papieren nog niet klaar zijn. de 16 e kom ik terug van vakantie en ben ik nog 2 weken vrij. Hoe kan het gebeuren Lachen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 13:49

Dat zou niet verkeerd zijn gouda... Ik duim voor je dat het wat is!

Nu ik nog... Scheve mond

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 14:23

het is wel € 420.00 pe rmaand voor 1 kamer in een bejaardenflat Haha! met alarm knop, recreatiezaal en jeus de boules OK dan!
Ga gewoon afspraak maken voor maandag. En het enge is als de papieren op tijd klaar zijn dat kan ik er 1 juli al in echt heel maf Nagelbijten / Gniffelen vind het wel eng hoor nu het zover is. De twijfels slaan meteen toe. Net nu ik van baan wil gaan veranderen ook. Dacht voor ik uit huis zou gaan nog even een drastische carriereverandering te doen .Maar ja op de woningbouw wachten duurt toch te lang dan ben ik 30 als ik het huis uit ga.
Nu jij nog inderdaad misschien ook toch in de privesector proberen. Wel reteduur en soms hele strenge en hoge eisen. Maar het gekke is ik voldoe ook niet aan hun eisen (verdien te weinig) maar heb het toch toegewezen gekregen. Denk dat iemand het afgewezen heeft want zou eigenlijk voor woensdag wat te horen krijgen als je het kreeg. Ben heeeel benieuwd Nagelbijten / Gniffelen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:37

Wat ik me af zat te vragen, op dit moment woon ik ook nog thuis. Heb er nooit werk van gemaakt omdat er telkens iets tussenkwam (heb m'n gezondheid ook niet zo mee). Het probleem is nu dat mijn ouders zeer waarschijnlijk willen verhuizen naar de andere kant van Nederland en ik hier mijn werk heb. Had gehoopt dan wel een urgentieverklaring te kunnen krijgen, maar zoals ik het nu begrijp heb ik dan wsch vette pech?
Ik kan altijd nog particulier iets zoeken. 't Probleem daaraan is dat dat meestal 10 km van mijn werk is en vanwege mijn gezondheid kan ik eigenlijk niet in een oud huis (veel te stoffig/schimmelig).
Ga eerst via de woningbouw proberen, dat is toch een stuk goedkoper. Kopen kom ik net niet voor in aanmerking, ik mag niet genoeg lenen, zou eigenlijk een huisgenoot nodig hebben. Meestal gaat 't bij mij opeens heel erg snel en dan ben ik voor ik het weet al veel verder dan ik ooit had durven denken. Ik zie wel hoe het gaat lopen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:38

Hahaha, die alarmknop, dat doet het hem *LOL* *roflol*
Ben het al in de privésector aan het zoeken, vanavond even naar een ad uit de vondst bellen met 2 huizen en 2 appartementen en een klant van me, die enkele woonhuizen in Venlo verhuurd, is ook voor me op zoek OK dan!

Wordt er trouwens ook voor je gekookt en zo? Of moet je zelf je kamer poetsen en koken? Ach gut

Edit: Laui, daarvoor kom je vriwjel zeker niet in aanmerking voor urgentie nee... Scheve mond Dus als een bezetene gaan zoeken! En dat kopen: kunnen je ouders zich niet garant stellen? Vaak kan het dan wel...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:43

Mijn ouders hoef ik niet op te rekenen. Ik moet nu ook mijn eigen broek ophouden, huur mijn kamer bij hun. Ik geloof niet dat zij garant voor me gaan staan. Ik weet uit ervaring dat dat geen slimme grapjes zijn (heb bij een hypotheekadviseur gewerkt), het gaat meer mis dan dat het goed gaat. Want je wilt natuurlijk wel dat ene rokje en die broek. Als je 't niet kan betalen moet je 't niet doen. Vandaar dat ik nu pas echt op zoek ga naar zelfstandige woonruimte. Verdien nu heel behoorlijk en kan dan ook nog sparen. Heb ook geen vast contract en ik ben errug vies van risico's.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 14:52

Pervinco schreef:
Hahaha, die alarmknop, dat doet het hem *LOL* *roflol*
Ben het al in de privésector aan het zoeken, vanavond even naar een ad uit de vondst bellen met 2 huizen en 2 appartementen en een klant van me, die enkele woonhuizen in Venlo verhuurd, is ook voor me op zoek OK dan!

Wordt er trouwens ook voor je gekookt en zo? Of moet je zelf je kamer poetsen en koken? Ach gut

...


Ha ha nee het vuilnis mag je wel op de galerij zetten word voor je naar beneden gebracht en het gras onder de flat word gemaaid.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 14:54

Laui! schreef:
Mijn ouders hoef ik niet op te rekenen. Ik moet nu ook mijn eigen broek ophouden, huur mijn kamer bij hun. Ik geloof niet dat zij garant voor me gaan staan. Ik weet uit ervaring dat dat geen slimme grapjes zijn (heb bij een hypotheekadviseur gewerkt), het gaat meer mis dan dat het goed gaat. Want je wilt natuurlijk wel dat ene rokje en die broek. Als je 't niet kan betalen moet je 't niet doen. Vandaar dat ik nu pas echt op zoek ga naar zelfstandige woonruimte. Verdien nu heel behoorlijk en kan dan ook nog sparen. Heb ook geen vast contract en ik ben errug vies van risico's.

Ik heb wel een vast contract maar wil hier al een jaar weg en iets heel anders gaan doen wat minder verdiend. DIt heb ik pas van de week besloten en dan nu deze kans. Je zal het altijd zien dingen plannen lukt nooit blijkbaar.