Respect-spelen... wie heeft ideeën?

Moderators: Berdien, Dani, Murthul, Muurp, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mirkim

Respect-spelen... wie heeft ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 09:07

Ik ben bezig een paar spelen te bedenken over respect (onder elkaar) voor onze jaarlijkse ponykamp.

Hebben er nog mensen ideeën of suggesties?

:){

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 14:32

Gewoon voor een soort uitvoering of echt spelletjes in de zin van "schipper mag ik overvaren"?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 14:42

rollenspelen, stoeien (onder begeleiding vaak erg goed werkend: dus alleen op de knieeen, niet staan, een signaal omte stoppen afspreken etc.)
3 is teveel.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 14:51

Riëtte schreef:
Gewoon voor een soort uitvoering of echt spelletjes in de zin van "schipper mag ik overvaren"?

in die trant van schipper mag ik overvaren jah. Dacht mogelijk aan een soort van puzzeltocht met; wat voorbeelden voor hun neus leggen en dat ze met z'n allen een oplossing moeten bedenken.

Mooi thema maar wel erg moeilijk uit te werken Scheve mond

:){

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 15:19

We hadden laatst met gym een hindernisbaan die je met je groepje moest op zien te lossen in een zo'n snel mogelijke tijd. Was erg leuk om te doen. Je moet goed met elkaar overleggen, anders kom je nergens.
PB me maar als je meer info wilt.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 14:11

In groepsverband survival (of iets aanverwants) doen. Dan moet ook het kortademige kindje meekomen, en het uiterst nerveuze kindje (touw boven water, ieh!). De kids krijgen punten voor tijd & prestatie maar OOK voor respect ("Toe maar, je kunt het, we vertrouwen je" ipv "Schiet eens op, stresskip"), etc.

Michel, you were my North, my South, my East and West, my working week and my Sunday rest. 29-06-1979 - 26-08-2010
Dankbaar, rijk, gelukkig. 14-02-2014 en 18-06-2015: welkom lieve Sarah Elizabeth en Rosalie Hannah

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:41

Idd een soort van puzzeltocht. Wij hebben het ooit eens op de MAVO moeten doen met kamp. In groepjes van 3 a 4 personen (wllekeurig uit een grote pot getrokken dus geen vrienden bij elkaar) een fietstocht maken. We hadden een summiere routebeschrijving mee, en dan bij verschillende punten vragen. bv: tel tussen de 1e en 5e afslag de bomen.. En: waren liggen de kleine belties (is de kamping waar onze logeerboerderij bij stond), maar: er lag ook een bord met bultjes zand.
Ook een rebus doet het goed.
Op die manier kun je verschillende eigenschappen laten zien: de een is goed in taal of rekenen, de ander let op de omgeving, iemand kan goed kaartlezen. En ze moeten samenwerken om tot het eindpunt te komen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie