Huishoudelijk probleem: was wordt niet schoon

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 08:40

*maudy heeft geen filterklepje aan de voorkant...* Verdrietig

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:16

gras/bloed vlekken krijg ik eruit met head and sholders.
als je een bovenlader heb, kan je de trommel eruit halen, en er dan schrik je je eigen helemaal het apenzeur, want daar liggen de sokken , onderbroeken en allerlei kliene dingen die je neit meer kon vinden hahahaha. Je kan je wasmachine ook eens op 90 graden laten draaien met antikal erin, word die lekker schoon van.

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:24

moet je alleen niet ineens na 10 jaar gaan doen droppie, want dan lekt je wasmachine aan alle kanten

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:13

Ik denk dat het beessie op aan het raken is, ik heb het ook gehad.
Ik had nog een oude bovenlader met centrifuge ernaast waar ik een aantal jaren nog plezier van heb gehad maar zomaar inene merkte ik dat het waspoeder er niet goed meer uit ging en ook dat de witte was grauw werd ook al deed ik het altijd met de kookwas wassen.
Conclusie, beessie deed de trommel niet goed meer aandrijven en ook het afpompen en spoelen was niet meer optimaal.
Onderdelen kon je er niet meer van krijgen dus toen maar een nieuwe gekocht en toen zag ik pas het echte verschil tussen wit en wit!

Trouwens, ik lees hierboven wat over bloedvlekken?
Daar heb ik dat ik in het ziekenhuis lag een zeer handige tip over meegekregen, het kledingstuk niet meteen in de trommel gooien maar eerst een nacht laten weken in puur koud water, niks erbij.
Na die nacht weken is die bloedvlek weg en kan je het wassen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:31

Dat van het weken van bloed in koud water heb ik ook gehoord. Werkt heel goed...

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:00

Het kan ook nog zijn dat je te weinig wasmiddel gebruikt ( heb ik wel eens gehad in een zuinige periode).
Ik was wel altijd met een a merk, want ik laat me wel eens verleiden tot een huismerk, maar daar krijg ik altijd spijt van. Was die niet goed schoon word enz.
Ik vrees echter ook dat je beessie terminaal is en dat het tijd word voor een andere.

MootjeKJarig

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:04

Stop je je wasmachine niet te vol? Als de was niet goed kan ronddraaien wordt ie ook minder schoon.
Vanish Oxy Action schijnt ook goed te helpen...

Silvia

Berichten: 3272
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 15:09

Een Miele moet toch zeker 15 a 20 jaar mee kunnen gaan....
Tenminste, bij ons thuis lukte dat altijd wel ondanks dat we met z'n 11en waren....
Ik zou inderdaad het filter maar eens schoonmaken. Knipoog
Mijn Miele had afgelopen jaar ook kuren. Net als bij jou. Bleek er een rubbertje in het filter weg te zijn. De voorrijkosten waren duurder dan het onderdeel. Maar goed, voor een paar tientjes deed ie het weer. Stukken goedkoper dan een andere wasmachine in iedergeval!
Als het toch een 3ehandse is zou ik er geen Miele monteur bijhalen want dan betaal jij je echt scheel. Er zit vast wel een bedrijf bij je in de buurt die "alle merken" wasmachines repareert.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 16:41

Bloedvlekken gaan er inderdaad prima uit na een paar uur weken in koud water. Hoe krijg je vlekken van transpiratie uit je kleding eigenlijk? Ik had laatst een heel mooi wit shirtje (katoen) gekocht. Ik heb het een middag aangehad (dinsdag toen het zo warm was) en de hele oksels waren geel. Ik heb het maar gesoakt met ossegal maar of het er goed uit is.... Of zou het van de deo kunnen komen? Met Rexona heb ik het namelijk nooit maar daar krijg ik ineens hele opgezwollen klieren van (net als van de Deoleen trouwens)|o .
Hoe krijg je trouwens wondvocht vlekken uit je kleren want dat is een kwaal van de laatste tijd.