Op kamers in Utrecht..en wie studeert aan de HVU?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
susie

Berichten: 398
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Hengelo & Utrecht

Op kamers in Utrecht..en wie studeert aan de HVU?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 19:49

Ik ga aan de hvu de studie huidtherapie volgen..Vind het allemaal erg spannend en ik ben natuurlijk al druk op zoek naar een kamer. Ik woon in Hengelo, en dat is natuurlijk niks vergeleken met Utrecht..als ik in Utrecht loop krijg ik altijd de kriebels. Aan de ene kant heb ik er heel erg zin aan, een nieuwe stad met nieuwe mensen etc. Maar aan de andere kant ben ik toch wel een beetje een schijterd Haha!

Mijn vraag is, hoe bevalt het mensen die in Utrecht wonen/studeren? En zijn er mensen die ook op de Hogeschool van Utrecht zitten?

En natuurlijk..als iemand een kamer weet..let me know!


horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:26

Ik studeer fysiotherapie in utrecht (HvU), en het bevalt me perfect Ik woon nog steeds in Gouda, maar dat is opzich goed te doen met reistijd enzo.
Kamer in Utrecht... Succes Knipoog Ik weet wel dat er naast de facuteit Gezondheidszorg studentenwoningen gebouwd worden, maar ik heb geen idee of je veel kans maakt om daar in te komen.

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:35

Ik zit op de HvU, aan de FCJ. Ik woon in Veenendaal. Ik vind het niet ver genoeg om voor op kamers te gaan, helemaal met hoeveel moeite het kost om aan een kamer te komen.

susie

Berichten: 398
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Hengelo & Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 22:45

Hej horsseless...weet je ook toevallig of er ergens een site bestaat ofzo waar je meer over die nieuwe woningen kunt lezen? (ja ik kan t altijd proberen..) Haha!

En ArwenLune...Ik ga ook liever niet op kamers, maar het is voor mij toch wel 1 uur en een kwartier. Dus ik denk dat je daar op den duur toch wel flink gek van wordt. Hoever is t vanuit jou dan?!

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:46

Nee, geen idee. Het is nu ook alleen nog maar 1 grote zandvlakte hoor, en ik weet ook niet hoe lang het gaat duren voordat alles staat.

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 00:03

Ik studeer Taal- en Cultuurstudies aan de UU.
Woon op kamers in een studentenhuis en ben lid van een studentenvereniging!
Utrecht is top! Lachen

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 01:05

Ik woon en studeer niet in Utrecht, een vriendin van me doet echter wel Diergeneeskunde. Die heeft (meen ik) 2 jaar ingeschreven gestaan voor een kamer en toen nog heeft ze maar met moeite iets gevonden... Ben bang dat je achter het net vist als je voor september iets wilt hebben.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 01:53

Ik weet wel een kamer in Hilversum te huur mocht je niks anders vinden.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 01:55

Over enkele weken ga ik in Utrecht aan het werk ( voor hetzelfde bedrijf) en Utrecht is echt heel erg leuk. Heb daar vaker gewerkt en het is gewoon een zeer leuke stad!

Vergeleken met Hengelo helemaal Haha!

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 07:27

ik woon in utrecht en me vriendin studeert fysio bij hvu
utrecht is goed tedoen hoor ~! Cool

The day that we first met , the angels whispered: Perfect
-http://www.stalvandekooidijk.nl

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 07:33

Utrecht is een superstad, moeilijk om een kamer te vinden, maar als je er eenmaal zit, wil je niet anders meer. Eigenlijk is het een klein durp (vergeleken met andere steden dan) en daardoor is het helemaal niet zo eng ofzo.

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:33

Ik ga volgend jaar Journalistiek studeren aan de HvU (als ik wordt aangenomen). Een vriend van mij gaat er nu al heen en mocht ik geen kamer kunnen vinden (zal wel niet Haha!) dan kan ik een tijdje bij hem wonen. Een kamer iets buiten Utrecht vind ik ook geen probleem.
Heen en weer reizen heeft voor mij geen zin, ik woon vlakbij Alkmaar en dat is toch net even iets te lang reizen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:35

Ik reis een vol uur van deur tot deur.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:41

Ik 5-10 minuten Tong uitsteken

Als je een kamer wil, kun je je het beste zo snel mogelijk bij alle kamerbureaus inschrijven (SSH etc.) en hard op zoek gaan via Kamernet, briefjes en vooral tegen zoveel mogelijk mensen zeggen dat je een kamer zoekt.
Ik weet niet of je van plan bent bij een vereniging te gaan, maar via hen kun je vaak ook makkelijker een kamer vinden.
Succes!

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 11:07

Je moet inderdaad mensen kennen in utrecht om makkelijk aan een kamer te komen. Ik studeer zelf niet meer maar mijn zusje studeert wel in Utrecht. Het is zo'n leuke stad!!! Erg gezellig en inderdaad vrij knus en niet zo onpersoonlijk.
Veel succes!!

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

susie

Berichten: 398
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Hengelo & Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 12:11

Oh dat valt me dan nog mee! Je verwacht van zo'n grote stad idd niet dat het zo 'knus' is.

Layla D; ik moet ook nog ingeloot worden..en anders is dit allemaal voor niets haha Haha! Maar ik ga er toch vanuit dat t moet lukken!

Orri; Bedankt voor het aanbod! Maar ik ga deze dinsdag hospiteren in Utrecht, en ik zit toch liever iets dichterbij Lachen Maar ik houdt het in mijn achterhoofd.

Doree; Ik heb een tante in Utrecht wonen, en voor de rest zijn er voor mij niet echt aanknopingspunten Tong uitsteken Maar ik ga er dinsdag dus heen en dan hang ik in elke supermarkt wel een blaadje op ofzo. En wat ik heel dom vindt is dat ik bij de SSHU 17 moet zijn om je in te schrijven. Daar moet ik dan nog een weekje mee wachten. Maar ik hoor altijd van dat soort organisaties dat het wel een jaar of zelfs twee duurt voordat je kans maakt omdat ze met waxhtlijsten werken... Scheve mond

susie

Berichten: 398
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Hengelo & Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 12:14

Oh trouwens Doree..ik zag je profiel..en is die UVSV (ofzo) ook voor hbo-studenten? Schijnheilig

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:20

layla d schreef:
Ik ga volgend jaar Journalistiek studeren aan de HvU (als ik wordt aangenomen). Een vriend van mij gaat er nu al heen en mocht ik geen kamer kunnen vinden (zal wel niet Haha!) dan kan ik een tijdje bij hem wonen.


Ik hoop na de vakantie af te kunnen studeren in de (foto)journalistiek. Na vier jaar op die school heb ik het ook wel gezien. Het is heel gezellig hoor, maar het is alleen vervelend dat er juist niet gecommuniceerd kan worden op de School voor Communicatie en Journalistiek Lips are sealed

Ik heb een tijd in Utrecht gewoond en woon nu in Veenendaal. Op zich goed te doen met de trein (ook al was het eerst maar vijf minuten fietsen van mijn kamer naar school). Ik ga eens informeren of er binnenkort nog een kamer vrijkomt in het studentenhuis waar ik heb gewoond. Wie weet! Sinds ik er weg ben, heb ik namelijk wel al twee kennisjes aan een kamer kunnen helpen. En het is een hele goede en betrouwbare wijk

susie

Berichten: 398
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Hengelo & Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 12:24

Als je er ook nog 1 voor mij weet Gera...? Schijnheilig

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:28

En vanaf Hilversum is het maar een kwartiertje naar Utrecht centraal Knipoog

Ik ga waarschijnlijk ook naar de HvU, maar ik blijf mooi thuis wonen. Ik ga 17 juni naar de open dag van CMV en ook even bij Journalistiek kijken Lachen (jaja.. erg laat, ik weet het)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:29

Ik heb alles bij elkaar 12 jaar in Utrecht gewoond (na mijn studie nog 7 jaar gebleven) en heb daar een erg leuke tijd gehad. Lachen

Vanuit Hengelo zou ik ook niet elke dag heen en weer moeten, dat gaat je opbreken. De HvU zit tenslotte op de Uithof, dus je bent er nog niet als je op CS staat. Ik had vanaf mijn ouders vrijwel hetzelfde traject en dat was van deur tot deur 2 uur. Dat zou ik geen jarenlang dag in dag uit hebben volgehouden. Ik ben altijd blij geweest dat ik vanaf het begin op kamers heb gezeten.

De SJHU heeft af en toe projecten waar een kortere wachtlijst voor is. Zo is een vriend van mij aan een kamer gekomen aan de Maliesingel, net buiten het centrum. Maar daar moet je net tegenaan lopen. Als je bij de SJHU langsgaat, dan kunnen ze je precies vertellen hoe lang de wachtlijsten voor de verschillende studentencomplexen zijn. Voor het IBB en Lunetten waren destijds ('91/'92) bijv. kortere wachtlijsten dan voor de Van Lieflandlaan, geen idee hoe dat nu is.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:32

susie schreef:
Oh trouwens Doree..ik zag je profiel..en is die UVSV (ofzo) ook voor hbo-studenten? Schijnheilig

UVSV niet, maar NVVSU wel. Maar die zijn gefuseerd Tong uitsteken --> UVSV/NVVSU
Dus ja, het is een vereniging voor studenten van HBO en Universiteit. Maakt helemaal niks uit. Mijn jaarclub is redelijk verdeeld.

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:36

De vriend van m'n stiefzus heeft in Utrecht gestudeerd. Hij heeft op een gegeven moment maar van narigheid een kamer in Rotterdam genomen, omdat hij in Utrecht niets kon vinden.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 13:03

Oeps, foutje... Hierboven noemde ik de SJHU, maar ik bedoelde de SSH.

Zie voor adressen en tips trouwens http://www.studieinfo.nl/kamers/ (bovenaan algemene tips & onderaan bij 'Utrecht').

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:35

Ik zit ook in Utrecht op kamers, zit niet op de HvU maar UU, studeer diergeneeskunde.
Mijn eerste kamer heb ik via een commerciëel bemiddelingsbureau in Nieuwegein gevonden, was ook te laat met inschrijven om op tijd een kamer via de SSH te krijgen. EN met een resitijd van 2,5 uur als alles aansloot en bijna 3 uur als ik eens net een aansluiting miste, was een kamer echt onmisbaar voor mij.
Jaar later had ik wel een SSH kamer in Zeist en inmiddels woon ik op de Uithof. De nieuwe kamers waar horseless het over heeft, is ook van de SSH, kom je alleen voor in aanmerking als je lang genoeg ingeschreven staat.
Maar ik zou me iig inschrijven bij de SSH en de SJHU heeft ook wel wat te bieden, al moet je dan wel heel actief er bij zijn ivm met iedere dag verloting van de die dag beschikbare kamers.

Succes!

[edit]typfoutjes
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 10-06-04 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, chocky84 en 65 bezoekers