Teken beet -> Blijkt besmette te zijn :\

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 23:38

Wat is die site over die teken? Mijn paard had laatst een teek Scheve mond (en onze hond ook regelmatig)
En dan vallen die rode vlekken niet zo snel op, onder die haren

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 14:52

Moet je even bij Google zoeken......

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 15:40

Had ongeveer 5 jaar geleden een teek in mn nek, is heel lang dik, rood en jeukerig geweest. Hij zat er al lang in iig, want was helemaal uitgedroogd... Zou dat ook ziekte van lymfe kunnen zijn, of krijg je die symtonen metteen, en kan dat onmogelijk 5 jaar duren? heb gister nog zo'n kleintje van mn arm gehaald, die zat nog niet vast... best eng die beestjes..

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 15:53

gelukkig ben je er op tijd bij geweest!
tja...dit jaar zitten er nog meer teken dan andere jaren waarschijnlijk, hoorde ik eerst op de radio omdat er nu een bepaald gif ofzo niet meer mag worden gespoten, dacht ik. hoop niet dat ik der een krijg...

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 20:52

Mijn zusje heeft ook ene teek gehad, die had een hele grote bruinige plek op haar been toen ( teek heeft waarschijnlijk in haar knieholte gezeten) - het leek een beetjeop een blauwe plek op de kleur na, en het was duidelijk een ring die groter werd. Zij heeft ook antibiotica gehad (was ze wel heel erg misselijk van ) . Goed dat je er op tijd bij bent !

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 15:24

Riƫtte schreef:
Heeft de huisarts geen bloednonderzoek laten uitvoeren? Ik vind het een beetje vreemd dat ze "zomaar" 2 weken antibiotica voorchrijven. En erbij zeggen dat het, als het dan niet over is, wel schimmel zal zijn.....
Vaag...
Ik hoop voor he dat het iets eenvoudigs is, en dat je geen blijvende klachten overhoudt.


Omdat het nog in een kort stadia is. 3 weken na de beet, geeft zo'n bloed test nog helemaal niets aan. Dat heeft dus geen zekerheid, want als je dan later alsnog een bloedtest laat doen en die geeft het wel aan, ben je al veelte laat.
Ik heb dus meer antibiotica voor de zekerheid, om in ieder geval de tekenbeet uit te sluiten. Was het het toch, dan heb ik na die twee weken antibiotica ook geen gevaar meer oip de ziekte.

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 15:29

Overigens jeukt het nu wel wat... Ben vanaf dinsdag bezig met de antibiotica. De rode vlek veranderd nog steeeds, maar is niet meer echt rood, maar meer bruinig - naar een blauwe plek toe. Verder schilvert hij nog steeds, dat veroorzaakt de jeuk. Ik jeuk er niet aan, laat het hoe het is, en even aankijken of het volgende week weg is Lachen

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 16:21

De huisarts is heel vlot met voorschrijven van antibiotica omdat ziekte van Lyme best gevaarlijk is. Zodra je een teek hebt en je krijg op de plek van de beet een vlek of een kring dan krijg je direct medicijnen. Mijn achterbuurman is halfzijdig verlamt geweest van de ziekte van Lyme.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 16:29

Ik heb hier de site waar je informatie kunt opzoeken www.lymepatver.demon.nl/
ps. een teek is niet giftig maar de ziekte zit in zijn maag. als hij in paniek raakt doordat je eraan zit te rommelen dan spuugt ie zijn maaginhoud uit en dan kun je ziek worden. gebruik daarom altijd een tekentang of pincet om de teek te verwijderen. geen alcohol of andere zaken gebruiken want dan gaat de teek zeker spugen. probeer in het bos ook altijd met lange mouwen te rijden.

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 16:37

Dat kan dus erg goed zijn, dat in paniek zijn geraakt...
Hij was namelijk nog erg klein, en zat er helemaal niet lang, maar ik had er aan lopen frummelen omdat ik dacht dat het een puist was die jeukte Bloos
Dat zal het dan wel zijn geweest... Wel met een speciale pen eruit gehaald, en gelijk zalf gesmeerd, maar mocht niet baten.

Ben wel blij dat ik er nog op tijd bij was Lachen

carow

Berichten: 362
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:05

ik schrik Scheve mond van dit verhaal ik heb namelijk 7 teken gehad en ik heb ze er zelf uitgehaald en nooit meer naar omgekeken. Ik wist ook niet dat je die ziekte kon krijgen maarja ik heb nooit last gehad dus ik hoop dat er niks aan de hand is

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:17

Ik ben tijdje geleden ook gebeten door een teek (toen ik lekker in me bed lag te slapen Verward). Ik werd wakker van de pijn!! Leek het bij jullie ook zo alsof dat beest zich aan het ingraven/bijten was in je huid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 22:35

Mijn moeder heeft de ziekte van Lym. (of hoe je het ook mag schrijven)
Man o man wat een ellende is dat zeg... Het is nu bijna 18 jaar geleden dat ze gebeten is maar ze heeft er nog dagelijks last van.

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 10:46

Sorane schreef:
Mijn moeder heeft de ziekte van Lym. (of hoe je het ook mag schrijven)
Man o man wat een ellende is dat zeg... Het is nu bijna 18 jaar geleden dat ze gebeten is maar ze heeft er nog dagelijks last van.


Jeetje, 18 jaar terug en er nog last van Bloos!
Het is echt een nare ziekte... Bah! Dat zo'n klein rot beest zoiets kan veroorzaken Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 14:31

Tancreda4 schreef:
Jeetje, 18 jaar terug en er nog last van Bloos!
Het is echt een nare ziekte... Bah! Dat zo'n klein rot beest zoiets kan veroorzaken Boos!


Dat hebben wij met z'n allen ook vaak geroepen... Het is een ontzettend nare ziekte

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 21:07

Je kunt jaren later nog ineens klachten krijgen. De ziekte van Lyme doorloopt een aantal stadia. Vaak weten mensen niet eens meer dat ze gebeten zijn. Bij mijn buurman kwamen de verlammingsverschijnselen pas 8 jaar !! later.

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 11:21

Jeetje... Eng zulke beesten zeg!
Vraag me af, waarom worden honden en katten er meestal niet ziek van?? In ieder geval hebben die van ons er al tig gehad, maar nooit van ziek geweest....

Overigens sta ik nu elke avond te controleren op die beesten Bloos Vind ze dood eng!