Jullie mening: sollicitatiebrief

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 20:54

Ja hoogachtend is veel formeler (tja ben nou eenmaal een oudere muts) en vwb je motivatie die wil je al weergeven in het persoonlijke gesprek dus ik vind dat persoonlijk dubbel.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 21:53

Ja idd ik heb idd even wat dingen veranderd, hoe hij nu is zal ik even hieronder neerzetten.

Saskia Wildeboer
xxxxxx
xxxxxxxxxxx

Grijpskerk, 9 juni 2004

Rijksuniversiteit Groningen
Afdeling Personeel en Organisatie
xxxxxxxxxx

Betreft: Sollicitatie via Noorderpoort College te Groningen

Geachte heer Halsema,

Door het Noorderpoort College werd ik op de hoogte gesteld, dat er op de Rijksuniversiteit Groningen een aantal plaatsen beschikbaar zijn voor de functie van secretaresse in de leerweg BBL.De omschrijving van de functie en het bedrijf spreken mij zeer aan.

Tot op heden heb ik een opleiding tot paardenhouderij gevolgd aan het AOC Terra in Groningen, voor deze opleiding heb ik veel stage gelopen en veel zelfstandig gewerkt. Hierdoor kan ik dus veelal zelf problemen oplossen of op een situatie inspringen.

Uit het contact dat ik met mevrouw M.H. Steinhäuser heb ik begrepen dat mijn vooropleiding aansluit bij uw eisen. In de functie als secretaresse bij de Rijksuniversiteit kan ik kennis en ervaring opdoen, voor mijn verdere loopbaan al dan niet bij de Rijksuniversiteit.

Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u meer van de functie en uw bedrijf te weten komen en mogelijkheden voor samenwerking bespreken. Ik zie een uitnodiging graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Saskia Wildeboer


Bijlage: curriculum vitae


Het kan zijn dat er hier en daar nog een regel wit tussen moet, maar dat wil hier niet altijd even best.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 21:54

En tuurlijk verdiep ik mij even in eht bedrijf, dat hoort er bij.

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:00

Ziet er prima uit!!

Succes nogmaals met solliciteren OK dan!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:04

Ja hoor netjes maar 1 nootje.... zet je eigen naam en adres onderaan.... ipv bovenaan

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:07

Rijksuniversiteit Groningen
Afdeling Personeel en Organisatie
T.a.v. Dhr Halsema
xxxxxxxxxx

Grijpskerk, 9 juni 2004

Betreft: Sollicitatie via Noorderpoort College te Groningen

Geachte heer Halsema,

Door het Noorderpoort College werd ik op de hoogte gesteld, dat er op de Rijksuniversiteit Groningen een aantal plaatsen beschikbaar zijn voor de functie van secretaresse in de leerweg BBL.De omschrijving van de functie en het bedrijf spreken mij zeer aan.

Tot op heden heb ik een opleiding tot paardenhouderij gevolgd aan het AOC Terra in Groningen, voor deze opleiding heb ik veel stage gelopen en veel zelfstandig gewerkt. Hierdoor kan ik dus veelal zelf problemen oplossen of op een situatie inspringen.

Uit het contact dat ik met mevrouw M.H. Steinhäuser heb ik begrepen dat mijn vooropleiding aansluit bij uw eisen. In de functie als secretaresse bij de Rijksuniversiteit kan ik kennis en ervaring opdoen, voor mijn verdere loopbaan al dan niet bij de Rijksuniversiteit.

Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u meer van de functie en uw bedrijf te weten komen en mogelijkheden voor samenwerking bespreken. Ik zie een uitnodiging graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Saskia Wildeboer
xxxxxx
xxxxxxxxxxx


Bijlage: curriculum vitae



Persoonlijk zou ik hem dan zo opstellen......

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:13

1 ding moet je niet vergeten. We kunnen allemaal tips geven maar het moet wel jouw brief blijven... Iedereen heeft er een andere mening over... Jouw naam onder of boven enz...
Bij sommige dingen kunnen we je helpen maar uiteindelijk is het jouw brief, je kan niet aan het veranderen blijven!
Succes er mee!!!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 22:50

Nee ik denk dat ik het zo laat als dat het nu is. Ik print het even uit en dan moet mijn vader het even lezen, die neemt zelf ook wel mensen aan en heeft dus veel brieven al gelezen.

Heel erg bedankt voor jullie hulp.

JoviGirl
Berichten: 46
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:34

Je zou je motivatie ook iets duidelijk kunnen benadrukken door een aantal werkzaamheden e.d. van een secretaresse te benoemen waar je misschien al wat ervaring mee hebt en dat dat je goed ligt.

JoviGirl
Berichten: 46
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:36

Zo heb ik dat trouwens ook gedaan toen ik solliciteerde. Ik ben verpleegkundige van beroep en ben bezig met een omscholing tot directiesecretaresse.

Ik heb een sterke motivatie bedacht en een aantal punten opgenoemd waar ik al ervaring mee had. Die punten heb ik gesellecteerd aan de hand van de vacature.

Heb de baan trouwens gekregen en werk nu net twee weken. Bevalt zo goed joh!

Een meisje die bij me in de klas zit werkt trouwens ook als secretaresse op RUG

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 10:07

Ja maar hij is al weg, dus kan er nu even niks meer aan doen. Mijn vader had nog 1fout ntdekt en die heb ik er nog even uitgehaald, verder vond hij hem perfect.
Dus bedannkt allemaal voor jullie tips.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:08

Tartuffo schreef:
Ik heb altijd geleerd..... hopende doe je op het toilet, meestal (ben wat van de oude stempel) zet ik ipv hopende VERTROUWENDE neer.


Vertrouwende doe ik alleen als ik wat te eisen hebt. Je vraagt hier om een gunst en ik vind het dus niet echt passen. Hoogachtend zou ik ook niet gebruiken, behalve als je begint met De weledelgestrenge heer Halsema. Knipoog

JoviGirl
Berichten: 46
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:14

Tegenwoordig hoef je geen afsluitzin meer te gebruiken, dat is uit de mode in Taal en Stijl.

Vertrouwende zou ik ook alleen maar gebruiken in bijvoorbeeld een bevestiging van een order. Hoogachtend zou ik ook niet snel meer voor kiezen. Dat zie je in veel bedrijven ook veranderd in met vriendelijke groet

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:27

SAKKIA schreef:
Ja maar hij is al weg, dus kan er nu even niks meer aan doen. Mijn vader had nog 1fout ntdekt en die heb ik er nog even uitgehaald, verder vond hij hem perfect.
Dus bedannkt allemaal voor jullie tips.


Oei, wat jammer dat hij al weg is. Je schreef nl dat de functie en bedrijf je erg aanspraken... Klein detail, de RUG is geen bedrijf......

Verder hoop ik heel erg dat je op gesprek mag komen! Misschien kom ik je dan wel tegen in september!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 10:33

haha ja misschen wel, nou en bij het gesprek dat ik gister had opschool werd ook de hele tijd over een bedrij f gesproken dus dat heb ik gewoon meegenomen in mijn brief, als ik er zo over nadenk had ik het idd beter een instituut ofzo kunnen noemen. Nou ja niks meer aan te doen.

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:41

Nee, maar als ze op school ook aldoor over het bedrijf spreken ,dan kan ik me ook wel voorstellen dat je daar even niet bij nadenkt tijdens het schrijven van die brief. Waar op de RUG zou je komen te werken, weet je dat? Bij welke faculteit?

JoviGirl
Berichten: 46
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:42

Nu gewoon duimen dat je uitgenodigd wordt Knipoog

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 10:43

Nee dat weet ik nog niet dat hoor ik pas als ik op gesprek ga, ik zal me er eerst even in verdiepen o pwelke faculteit er allemaal plaatsen zijn.

Werk jij daar?? Misschien kun je me wat vertellen er over??

Er is een grote kans dat ik er heen mag, omdat er 8 plaatsen beschikbaar zijn er nog niet eens 8 mensen naar toe gestuurd zijn. Die man belde ook heel erg vaak met de school of er alweer nieuwe aanmeldingen waren.
Zie het dus wel een klein beetje positief in, anders heb ik altijd nog wel wat achter de hand, maar daar wil ikliever niet heen, omdat mijn vriend er ook werkt.

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:47

Nee, ik studeer aan de RUG. Heb net wel een tijdje op letterenfaculteit gewerkt in een schrijfadvies centrum. We gaven studenten daar adviezen over teksten en schrijfprocessen. Ik kan je dus verder helaas niets vertellen over wat met jouw functie te maken heeft. Wel zou ik als ik jou was proberen om terecht te komen op een werkplek bij een faculteit in het centrum. Het is anders steeds zo'n pokke eind reizen/fietsen. Ik weet niet of je weet welke faculteiten in de stad zijn? anders moet je me maar even pb'en

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 11:26

Nou ik kan vrij makkelijk op het Zernike komen, van een dorp verderop gaat er een bus daarheen, maar ik ben bang dat als ik in de binnenstad te rechtkom ik veel te vaak ga shoppen na werktijd.

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:08

ja, da's ook weer waar! Haha!
Ik hoop heel erg dat je op gesprek mag komen, ik ben benieuwd!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 12:24

Ik zal het je wel even laten weten. Ben zelf ook heel erg benieuwd hoor.

JoviGirl
Berichten: 46
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 01:46

Ik ga in ieder geval voor je duimen Haha!