praktische vraag: koffer of sporttas.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

praktische vraag: koffer of sporttas.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 22:48

Ik ga dus van de zomer op vakantie met eht vliegtuig Nagelbijten / Gniffelen
Maar nou weet ik niet of ik een koffer of een sporttas mee moet nemen. Heb thuis wel een sporttas met wielen, maar die is vanzichzelf al vrij zwaar. Heb geen koffer, maar heb al een aantal leuke gezien, voor niet al te veel geld. Maar in een koffer past mijn beautycase weer niet Clown

Dus dilemma, dilemma. Wat zijn jullie ervaringen en wat is jullie tot nu toe het beste bevallen.

Oh ja beautycase mag ook als handbagage, maar daar heb ik al zo'n ander ding op wieltjes bij me *LOL*

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 22:53

Koffer is veel minder kwetsbaar in het bagageruim van een vliegtuig (ze gaan er echt niet zachtjes mee om!), maar als je in een tas niks kwetsbaars stopt, dan kan dat ook best.
Waar verblijf je? Als je gaat kamperen is een koffer een vreselijke sta-in-de-weg, in een hotel of appartement maakt het niet veel uit.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 22:55

Nee ik ga ( niet jaloers worden mensen Haha! ) naar Cran Canaria, in een hotel, dus dat zal wel goed komen, als ik ging camperen deed ik het ook niet hoor.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 23:00

Dan zou ik voor een koffer gaan. Als je een goede stevige koffer koopt, dan is die beautycase eigenlijk overbodig. Smeersels kun je gewoon in je koffer stoppen, echt kwetsbare dingen doe je dan in je handbagage.
Tip: koop een koffer met 4 wieltjes. Van die dingen met maar 2 wieltjes en dan 1 eind omhoog houden krijg je een enorm lamme arm als je een eind moet lopen en je koffer is zwaar.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 23:14

Ja klopt ga maar eens even bij mijn ouders informeren, heb namelijk ngo geen verjaardagskado gehad.

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 23:15

Ik zou ook voor een koffer gaan en als je het gewicht in de gaten houdt kan je beauty case gewoon als tweede koffer het vliegtuig in.

Maar hou er rekening mee dat je alle spullen van het vliegveld naar de bus en weer naar de hotel kamer moet sjouwen. Dit valt er tegen met koffer, beautycase en eventuele handbaggage.

Voor de handbaggage neem ik altijd een rugzak mee, draagt makkelijk en komt ter plekke ook vaak van pas.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 23:20

Ja ik neem een soort van kleine koffer mee, zal eens kijken of ik een plaatje dan vinden. Die mag ook me. Weet dat het idd niet meevalt, maar heb ook nog vriendlief die wel liever een sporttas meeneemt, die heeft dus nog wel wat handjes vrij.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 23:29

Nou zoiets dan, kon niet zo snel eenbeter plaatje vinden

Afbeelding

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 23:39

Ik weet niet wat voor beautycase je hebt ?? Die van mij kan ik over het handvat van dat kleine koffertje schuiven Knipoog , dus ik neem ze gewoon allebei als handbagage mee !
M´n beautycase neem ik altijd graag als handbagage mee (ik stop er voor de zekerheid ook altijd wat schoon ondergoed in), mocht je koffer onderweg "zoekraken" (zoals wij in de paasvakantie vanuit Mexico hadden Lips are sealed ), heb je die tenminste nog!

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 23:43

Nog een hele handige tip die ik ooit gehad heb: verdeel ook wat kleding over elkaars koffer... Anders kun je van die problemen als Sterre krijgen, dat je in lange broek in Mexico aankomt, en je zomerkleding blijkt niet meegekomen Tong uitsteken

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 00:00

De tip van Ynzo vind ik ook een goeie Lachen !

(Bij ons was alleen het probleem, dat er een hele bagagekar in Mexico was blijven staan! Wij waren met z´n elven onderweg en geen van ons had bij aankomst op Schiphol een koffer Frusty !! Wij moesten daarna door naar Dld. en omdat mijn schoonvader alle koffers tegelijkertijd in Mexico had opgegeven, wisten we niet welke nummertjes er aan onze koffers zaten Rolleyes ! Heel gezeur, maar het is gelukkig allemaal goedgekomen: de koffers werden de volgende dag totaan de huisdeur gebracht OK dan! !!)

Oja, doe vooral niet wat een man diens koffer ook niet meekwam, gedaan had: stop nóóóóóit je auto- en huissleutels in je koffer Haha! !!
Hij kon dus mooi met vrouw en ouders met de trein naar huis (Friesland Clown ) en de volgende dag weer terug om z´n auto op te gaan halen Frusty !!

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 00:09

Als je met het vliegtuig gaat, zou ik in een stevige koffer investeren. Die dingen stuiteren wat in het rond op die bagage-banden en er word niet zachtjes mee omgegaan in het algemeen. Persoonlijk doe ik er ook altijd zo'n cargo-strap omheen, kun je je eigen koffer makkelijk herkennen, maar kan ie dus ook nooit openklappen (als je hem weer eens tot de nok gestouwd heb zoals ik Schijnheilig Haha! ).

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 00:18

Als ik met het vliegtuig ga, neem ik altijd een koffer (met band eromheen) of een stevige backpack (met flightbag eromheen) mee. Nooit een sporttas, die vind ik niet stevig genoeg. Zoals Dickie al zegt: er wordt niet zachtzinnig mee omgegaan bij het bagagevervoer.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 00:19

Een stevige koffer lenen bij vrienden/ kennissen misschien ook nog een optie? Die dingen staan toch het grootste deel van de tijd te verstoffen op zolder.... en dan idd een cargostrap erom heen knopen. Het staat nl. nogal knullig en genant als je je vieze sokken en ondergoed voorbij ziet komen op de band. (had een mede passagier Haha! )

Ik neem altijd in mijn handbagage wat dingetjes mee zodat ik de eerste dag fatsoenlijk door kan komen... Dus idd schoon ondergoed, tandenborstel, schoon t-shirt evt. korte broek.

Verder neem ik altijd een paar van die grote sealzakken mee voor vieze was. Anders gaat je schone spul ook zo naar zweet etc. stinken. En dan zit het dus mooi luchtdicht opgesloten... Wel een leuke verrassing als je thuiskomt....yakkes.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 00:22

Ik stop net als Annegti ook in mijn handbagage wat ik nodig heb om de eerste dag door te komen: klein toilettasje met tandenborstel, borstel, schoon ondergoed... En stop idd altijd sleutels e.d. ook in je handbagage!

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 08:39

Ik neem altijd een harde koffer mee voor het vliegtuig, tegenwoordig doen ze de raarste dingen met je koffer.
Ik zou zeker geen sporttas mee nemen want die is zo open gemaakt door anderen en ze kunnen er makkelijker wat in stoppen.

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 08:49

Ik ga ook voor de harde koffer, zelf heb ik een Samsonite (in aanschaf even prijzig, maar gaat echt jaren mee), een sporttas zou ik echt nooit doen. Tegenwoordig neem ik zo'n klein sleurkoffertje mee in de cabine, met ook wat dingen voor het geval de koffer zoekraakt Haha! In de winkel hangt er meestal een kaartje aan of ie als handbagage meemag. En dan neem ik ook nog een rugzakje of handtas mee.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 08:56

Er is vast wel een bekende in de buurt waar je een koffer kunt lenen,
en inderdaad hoop dat alles goed gaat maar voor het geval dat de spullen n beetje omenom in de koffers verdelen,
ipv je beauty case , het is daar toch mooi weer dus je gebruikt toch minder dan hier, kun je een school etui kopen ,beetje grote stevige ,en daar de belangrijkste zaken in doen , mascara ,zonnebrand, na het zonnetje , anti diaree, paracetamol , de door jou meest gebruikte kleuren oogschaduw (max5waarvan 1 roze en 1 roodtint om je lippenstift te matchen, rouge heb je niet nodig zo wel dan gebruik je daar nu je oogschaduw voor of je lippenstift) 2 kleurtjes lippenstift een roze en een roodtint
anti make-up watjes,paar oorstaafjes (om het op te brengen) en evt andere ongemakken , een mini naaisetje (schaartje naald en 3 kleurtjes draad )

je belangrijkste zaken (geld paspoort sleutels ed ) NIET IN JE KOFFER maar in je handbagage
vergeet niet een op je lijf portomonnee (met touwtje om je nek bv)

neem aan dat je allemaal warm weer kleding mee neemt , neem je ook een lekkere jogging broek oid mee (ivm verbrande benen of s'avonds)
en een lekkere sweater .die was ik "vergeten"die ene keer dat ik n warm weer vakantie had

en net zoals andere zeggen spulletjes om de eerste dag door te komen
ín je handbagage (ik zou daar zelf een klein rugzakje voor nemen)

Heel veel plezier !!(wou dat ik mee kon)

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:04

Als ik je dan toch een tip mag geven zou ik als ik jou was gewoon een harde koffer meenemen Vaak beschadigen tassen in het ruim van een vliegtuig en dus ook de inhoud van je tas! Uiteraard kan een koffer ook beschadigen maar dat gebeurt minder snel. Overigens zou ik zelf niet voor een super goedkope koffer gaan maar voor een middenklasser. Die goedkope zijn niet voor niets zo goedkoop, zijn sneller stuk en vaak zit er een slotje op die ze in het bagageruim zo open hebben!

Trouwens hou er wel rekening mee dat niet elke trolley (zo'n ding op wieltjes Knipoog ) niet geschikt is om mee te nemen als handbagage! Hij moet in iedergeval aan speciale afmetingen voldoen en mag echt niet zwaarder tegenwoordig wegen dan 5 kilo (zijn ze op dit moment erg streng in op Schiphol) De richtlijnen kan je vinden op je boekingspapieren van je reisorganisatie of je kan het nakijken op de site van de maatschappij waarmee je vliegt.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:08

Koffer omdat je die beter kunt 'inrichten' Ook opstapelen enz wil meestal veel beter.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 09:43

Ja over hoeveel een koffer mag kosten, er is in Groningen een winkel en die verkoopt dus koffers uit een oude collectie Verward of van in beslag names van een andere winkel, vandaar dat ze zo goedkoop zijn, ze zijn meestal heel erg afgeprijsd, waren eerst 130 euro ofzo en nu nog 50.
Maar goed er gaat idd een koffer mee en dat over die handbagage enzo is wel heel erg handig.Daar kan ik een hele boel mee en ik denk dat ik voor mijn vriend dan ookwel wat dingetjes voor de eerste dag mee kan nemen. JA ik weet de gewichten die ik mee mag nemen, gelukkig gaan we in de zomer en weegt de kleding endan niet zo veel en we kunnen hier zelf ook even wegen voor dat we weggaan.
het is trouwens nog lang niet zo ver, maar ben al helemaal zenuwachtig, durf namelijk eigenlijk ook niet te vliegen, iemand daar ook nog tips voor??

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:45

Hier nog een tipje. Ik weet niet of je de pil slikt, maar het is verstandig om die ook in je handbagage te doen en neem altijd een reserve strip mee. Op de bestemming zelf bewaar ik hem in het kluisje, omdat er nog weleens gewaarschuwd wordt dat het kamermeisje hem kan gaan "gebruiken". En pas op dat je, als je je adres en bestemming op de labels moet schrijven, dat je de labels goed dichtvouwt evt. nog met een plakbandje of elastiekje eromheen. Creatieve dieven zijn er nl opuit om te kijken waar je woont, zodat ze je huis leeg kunnen halen als jij op vakantie bent. En verlies je bagage nòòit uit het oog. Voor je het weet stoppen ze er iets in (drugs,wapens), met alle gevolgen vandien...

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 15:22

Koffer!!!! Ik heb het idee dat daar veeeeel meer ingaat!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 15:57

Ja dat van de pil enzo had ik ook al bedacht. Maar goed ik woon nog thuis dus de rest van de familie blijft achter, das dus pech voor de creatieve dieven.

Heb dus net de reis bevestigd, maar ik moet voor zaterdag de hele reis al betaald hebben, omdat we zo laat geboekt hebben. Dat viel me wel een beetje rauw op mijn dak, dacht dat dat nog wel een maandje kon wachten. Maar ja daar komen we ook wel weer uit.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 16:15

Koffer, maar dan wel een met wieltjes (of dat er nou 2 of 4 zijn) en zo'n ding dat je kan uitklappen waaraan je de koffer vasthoudt.