Vet - Dieët

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:46

FemkeH: bedankt voor de links, ik ga toch maar eens ff kijken, alleen als het de vettigehid is doe ik niet mee, haha.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 11:09

Ik ben al 2 kilo kwijt geraakt (wat niet eens de bedoeling was, maar aangeraden door de dok omdat ik soms duizelingen had) door gewoon regelmatiger te eten... 10.00 's ochtend, half 1 smiddags, 4 uur stukje fruit en half 6 avond eten.

En dan kon ik ook 's avonds gewoon een zakje chips of iets dergelijks open trekken...

Maar uhh, wat is er mis om gewoon wat meer te gaan bewegen? Dieeten schijnt erg slecht voor je lichaam te zijn namelijk...

Ik vind het een heerlijk voldoenend gevoel als ik helemaal afgemat uit m'n les kom... Niet moe maar echt voldaan (en spierpijn de volgende dag Haha! )

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 12:16

Van Atkins gaat je cholesterol juist OMLAAG. Doordat je heel weinig koolhydraten binnenkrijgt (later ga je dit wel weer uitbouwen), gaat je lichaam vet verbranden om dat vetzuren van te maken wat verbruikt wordt voor energie. Normaal gesproken wordt er glucose verbrand (als eerste) maar aangezien je dit weinig binnenkrijgt gaat het lichaam over op vetverbranding. Voor een tijdje is dit dieet dus wel effectief, het is ook heel vaak onderzocht omdat er zoveel protest was, maar er waren allemaal positieve uitslagen van de testen. Je moet het alleen niet te lang doen.

Ikzelf vind dit dieet niks, ik ben namelijk vegetariër en kan dus héél weinig met dit dieet.

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 21:45

Klinkt raar, door vet te eten, afvallen

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:13

Idd het Atkins dieet. Ik heb er ook over nagedacht maar ik gaf toen nogborstvoeding, en dan is het niet echt slim om zo eenzijdig te gaan eten. Ik zit nu dan nog steeds met bijna 10 kilo te veel. Ik ben nu begonnen met op fiets naar mijn werk te gaan, gemiddeld 3x per week een half uur heen en een half uur terug. Ik zie het al wel aan mijn bovenbenen, dat die strakker worden. In gewicht zie ik helaas nog niets.

Mijn grootste struikelpunt is momenteel mijn buik. Die is toch zo uitgezakt. ik heb een periode iedere avond oefeningen gedaan, gewoon op de grond. Maar daar kreeg ik het enorm van in mijn rug. Niet dat ik de oefeningen verkeerd uitvoer, maar gewoon doordat die pokkerug niet wil wat ik wil.