Problemen met werk/contract

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Problemen met werk/contract

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 12:36

Pfff...ik zit hier met angst en beven morgen af te wachten. Na bijna twee jaar in een soort van overgangsfase te hebben gezeten met het bedrijf waar ik werk worden er morgen spijkers met koppen geslagen. We zijn overgenomen en er is twee maanden geleden een interim manager aangesteld om orde op zaken te stellen, op alle vlakken. Vorige week, in een gesprek met hem én de nieuwe directeur liet hij al vallen dat er 'functies komen te wijzigen, en functies komen te vervallen'

Nu ben ik dus heel bang dat ik onder de laatste categorie kom te vallen. We zijn met 6 man in de NL vestiging, en ik ben de enige van de 6 met een contract dat afloopt. (1 september) Afgezien van het feit dat mijn collega's zeggen dat ik me geen zorgen hoef te maken omdat ik mijn werk goed doe, voel ik toch een heel donkere wolk langzaam naar me toe trekken... Als ik vorig jaar een vast contratc had gekregen had ik me een stuk zekerder gevoeld nu.

Nu lees ik hier dagelijks verhalen die 1000maal erger zijn dan die van mij; dus dan denk ik, waar zeur je over! Ik bedoel maar; iedereen waarvan ik hou is gezond, maar toch blijf ik maar gefixeerd op m'n baan Boos!

Ik wou dat ik wat meer kon relativeren, ik maak het altijd zó moeilijk voor mezelf Verdrietig

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:38

ik wens je echt heel veel sterkte vandaag op het werk!!!! Hoop dat het allemaal goed komt. Lijkt me niet fijn om zomaar je baan te verliezen!!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:29

Klinkt wel onzeker ja. Mijn ervaring met fusies en overnames is ook niet al te positief. Je kunt alleen maar afwachten. Je collega's zullen ondertussen wel hetzelfde denken. Laat je even horen hoe het gegaan is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:35

Hoi Gulpje,

Ik kan me voorstellen dat je je hier heel erg zorgen over maakt, maar morgen hoor je meer. Misschien zit je wel voor niets in de rats...
Mocht morgen verteld worden dat jouw baan gaat vervallen, dan is het vroeg genoeg om in de stress te schieten. Waarschijnlijk komt er dan een sociaal plan, waar je gebruik van kunt maken.
Probeer jezelf niet gek te maken nu. Je schiet er niets mee op want het verandert toch niets, en over 24 uur weet je meer.

Hou je taai!

Sonja

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:40

Misschien niet leuk om te horen, maar ga van het ergste uit. Als het niet zo is, kan het alleen maar meevallen toch???

Misschien dat je alvast even kan rondkijken voor een andere baan om je een beetje op andere gedachten te zetten.
Gewoon op alles voorbereid zijn. Het is heel lief van je collega's om te zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken, maar als je er dan niet meer op rekent dat je baan wel eens op zou kunnen houden word de klap alleen maar groter.

Die onzekerheid is supervervelend dat weet ik (heb zelf ook in zo'n situatie gezeten) maar je moet het heft een beetje in eigen handen houden.
Ga alvast rondkijken voor wat anders wat je misschien leuk zou vinden, als je dan het slechte bericht krijgt kun je meteen solliciteren en niet zitten afwachten tot je echt op straat staat.

En als je het goede bericht krijgt, nou super toch???

In iedergeval veel succes, ik weet dat dit een hele vervelende situatie is. We hopen natuurlijk op het goede bericht voor jou

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:03

Ik zit toevallig in dezelfde situatie alleen de bij ons duurt het nog even en moet ik dus tot november wachten tot ik hoor of mijn contract dat in december afloopt wordt verlengd.. En het erge is dat ik door een of ander traject dan dus opnieuw op mijn functie moet solliciteren en dat er dan wordt gekeken of ik na de reorganisatie nog "match" in mijn eigen functie. Dus als mijn functie blijft is nog maar de vraag of ik ook mag blijven.

Ik wens je veel succes.. weet precies hoe je je voelt en het zorgt voor veen onrust, ook bij mij, maar gedeelde smart is halve smart zullen we maar zeggen.

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 14:25

Allemaal hartstikke bedankt voor de lieve reacties Lachen

Ik próbeer mezelf ook voor te houden dat het totaal geen zinj heeft om me op voorhand druk te makne, maar helaas ben ik afgestudeerd in piekeren/tobben/mezelf gekmaken. Het is ook dat wachten tot Doom Day...als ze het vorige week nou meteen gezegd zouden hebben was ik er vanaf!~Ik ben idd al aan het rondkijken voor een andere baan, heb zelfs een vacature als Product Manager gevonden bij een andere platenmaatschappij. Ik ga er sowieso op reageren.

Nogmaals bedankt voor de reatcies, het was erg fijn om het even van me af te kunnen schrijven.

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 14:27

Riant schreef:
Ik zit toevallig in dezelfde situatie alleen de bij ons duurt het nog even en moet ik dus tot november wachten tot ik hoor of mijn contract dat in december afloopt wordt verlengd.. En het erge is dat ik door een of ander traject dan dus opnieuw op mijn functie moet solliciteren en dat er dan wordt gekeken of ik na de reorganisatie nog "match" in mijn eigen functie. Dus als mijn functie blijft is nog maar de vraag of ik ook mag blijven.

Ik wens je veel succes.. weet precies hoe je je voelt en het zorgt voor veen onrust, ook bij mij, maar gedeelde smart is halve smart zullen we maar zeggen.


Dat is nog erger Boos! Ik heb in het ergste geval nog 2,5 maand om iets anders te vinden, maar bij jou is het wel heel snel over en uit. Staat er niet in je contract dat je baas je minimaal een maand van te voren moet laten weten dat je contract wel/niet verlengd wordt? Het enige wat je verder nu kan doen is je keiharde best dus!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 14:28

Gulpje, als ze je ontslaan moeten ze je ook een regeling meegeven. Zorg dat je iemand hebt die die regeling kan nakijken en je kan helpen om het maximale eruit te halen.

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 14:44

Ik ben bang dat ze in mijn geval gewoon m'n contract laten aflopen en niet meer verlengen. Dan zijn ze het goedkoopst uit. Behalve als ze me idd snel weg willen hebben, dan moeten ze me minimaal 3 maanden loon meegeven, en ik heb rechtsbijstandsverzekering dus daar ga ik zeker gebruik van maken!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:12

Owja, als je contract is afgelopen hoeven ze je niks te geven. Als je eerder wegmoet krijg je volgens mij ook geen 3 maanden meer. Je krijgt per jaar dat je in dienst bent geweest 1 maand. Kan wel zijn dat ze een opzegtermijn van 3 maanden hebben, maar die valt dan weer in september als je contract is afgelopen....
Dat wordt gewoon duimen morgen.

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 15:14

Nog 15 minuten, dan begint de meeting...duimen jullie voor me?

Cirano

Berichten: 318
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Kampenhout (België), eigenlijk Nederokkerzeel maar niemand weet dit liggen op de aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 15:28

Ik duim alvast!!!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 15:48

Ja wel laten weten wat het wordt hoor!!!!!

Bij mij moeten ze het wel ruim van te voren zeggen hoor. Ik ben zelf zo slim dat ik dfat ook echt wel 2 maanden van voor einddatum ga vragen hoe de vlag erbij hangt.. Ik ben nu wel met een half oog vaccatures in de gaten aan het houden .. blijft klote dat wel.. geeft een erg onrustig gevoel..
Ik ben aan het duimen voor je !!!!

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 16:00

dankjulliewel, lief!...er zijn nu 2 mensen op gesprek, en ik heb me echt in tijden niet zo afschuwelijk gevoeld.....buikkramp, warm, trillen.....bah! Boos!

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 16:30

ik lig eruit... Verdrietig

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:47

Verdorie, Boos! nou ja, dan wens ik je in iedergeval succes met het vinden van een andere baan... Ach gut

Had je al rondgekeken voor wat anders?

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:46

Dat is echt *** He bah...
Weet niet goed wat ik moet zeggen... ik hoop voor je dat je snel weer wat anders vindt...

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:55

Meid wat vervelend voor je !! Ik vind het echt rot!!
Nou ja zoeken maar naar een nieuwe baan.. zit niks anders op.. je mag neem ik aan wel blijven tot september?
Je schrijft dat je je werk goed doet, probeer in iedergeval een positive referentie van je baas mee te krijgen dat wil nog wel eens helpen! Verder geen Tips ... helaas.. Het is erg rot maar ja als je positief wil blijven .. het is ook een nieuwe kans!! Ik hoop dat je snel een leuke baan kan vinden die goed bij je past!!

Veel Succes en sterkte!!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 09:01

Shiiihhiiiit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:29

DAMN!!!!!
Da's mooi kl*te....
Tip: ga je vast inschrijven bij de uitzendbureaus, kunnen ze vast beginnen met zoeken.

Sterkte meis.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 21:11

Bij Manpower in Hilversum hebben ze altijd de meeste vacatures bij platen( en film)mij-en (en andere media), tot 3 jaar geleden was dat nog zo iig.

Kun je eigenlijk aanspraak maken op een uitkering als je een contract hebt voor bepaalde tijd en deze niet wordt verlengd? Dan ben je toch niet verwijtbaar werkloos? Of ben je dat wel omdat je niet verder hebt gesolliciteerd...

Tis wel verdomd K voor je. Maar de werkgelegenheid in Gooi en Eemland trekt weer aan, heb ik het idee want ik zie weer zat bedrijven springen om werk.

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 18:52

Hoi,

Allemaal ontzettend bedankt voor de reacties. Ik ben even een tijdje de weg kwijt geweest, maar ben nu superpositief weer Lachen
Ik heb volgende week al een gesprek met een uitzendbureau, want er is een vacature voor een Product Manager bij een andere platenmij, en de VPRO heeft ook een hele leuke vacature. IK ga ook proberen of ik m'n lease auto (Polo) kan overnemen na september, dus ik zie het, afgezien van wat plaatselijke huilbuien weer helemaal zonnig in! Lachen

Het komt allemaal wel weer goed!

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 18:53

Ik kan overigens wel aanspraak maken op een uitkering, maar liever niet. Ik word doorbetaald tot 1 september, en aangezien ik maandag voor het laatst naar mn werk ga denk ik dat het wel moet lukkenh om in 2,5 maand iets anders te vinden.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:10

He jakkes, wat ontzettend naar voor je.
Ik weet helaas hoe het voelt om door een reorganisatie op straat te komen staan, ook al is het alweer een tijdje geleden.
Ik hoop dat je snel een nieuwe leuke baan kunt vinden.
Mocht je iets willen vragen dan mag je altijd een pb-tje sturen.
Veel sterkte en veel succes Ach gut