Mieren!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Mieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 19:27

Het word weer warm... Nagelbijten / Gniffelen En dat betekend insecten op mijn slaapkamer ... Ik 'woon' in de garage, 2 garages naast de mijne... Natuurlijk een garagedeur en een raam Lachen

Ik heb vorig jaar enorm veel last van mieren gehad, allerhande mierendoosjes geprobeerd. Niets werkte. De poeder die ik erna probeerde gaf wel veel rommel (en stank), maar werkte wel. Mijn enorme probleem met die poeder is echter dat ik twee katten op mijn kamer heb... Ben als de dood dat ze dat door dat gif heen lopen en dan de pootjes schoon likken... En ik moet de opening waardoor die rotbeesten komen eerst vinden.

Tegen vliegen ed heb ik gewoon wat plakstrips opgehangen, ideaal OK dan!

Vorige week heb ik de eerste mier gespot. Meteen alles ingespoten met van die insectenspray voor buiten (heb buiten gespoten) eigenlijk het hele stuk bij de garagedeur. Toen ik vandaag thuis kwam heb ik echter alweer een elftal mieren doodgetrapt, moeten ze maar niet op mijn kamer komen. Zojuist, voor ik dit bericht ging tikken, begon mijn arm te kriebelen. Katten dacht ik, maar die waren nergens te bekennen... 3 mieren op mijn arm Scheve mond Wat papieren weggehaald, en jawel... wederom een elftal mieren op mijn bureau Nagelbijten / Gniffelen

Heeft iemand enig idee wat ECHT tegen mieren werkt en tevens veilig is voor de katten? Ik heb de opening waardoor ze binnen komen nog niet ontdekt... Dus eigenlijk iets preventiefs... Help!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 20:02

Lokdoosjes hielpen bij ons wel goed. Huisgenote prefereerde bij een buitennest, wat kokend water over het nest te gieten... Bloos! Verder is het belangrijk om de bron van waarom die mieren daar gaan zitten, te vinden, en te verwijderen. Heb je ook wel eens van dat gif uit een bus, wat je met zo'n lange spuit in het nest spuit, geprobeerd? Dat hielp bij mijn ouders wel goed, zal eens kijken of ik daar nog iets van een merk van kan vinden...

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 20:04

Wij gooien meestal heet water over die beesten heen, helpt wel Lachen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 20:37

Maar kokend water betekend dat ik verplicht ben te gaan dweilen Scheve mond Meestal kiep ik het nestje in kwestie helemaal vol met die mierenpoeder, maar da's zo'n gedoe... Plus dat tussen de stenen bij ons op de plaats ongeveer 3000 mierennesten zitten...

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:18

wij hebben precies hetzelfde probleem Scheve mond
errug vervelend en irritant... Boos!
wij hebben lokdoosjes, maar of het nou zo goed helpt.... Verward

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:21

Nou ff denken, jaaaaaren geleden hadden we het ook, mijn moeder heeft het uitgezocht waar het nou vandaan kwam, in de omgeving van de nest tape's geplakken met plakkende bovenkant boven *dan moet het wel heel plat op grond zitten * en ze klommen er op, plak Haha! maar ik weet niet of het werkt bij jou??

maar ze leggen dus ook eitjes.. dood met de eitjes!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:31

als je ze nog hebt: een paar stuivers op hun route leggen, dan keren ze gegarandeerd om!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:38

smurf schreef:
als je ze nog hebt: een paar stuivers op hun route leggen, dan keren ze gegarandeerd om!


echt?? nou vertel hoe het komt??

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:40

iets met koper ofzo.......centen werken ook.....(de centen van heel vroeger dan)

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:45

smurf schreef:
iets met koper ofzo.......centen werken ook.....(de centen van heel vroeger dan)


zou koperdraad misschien helpen *wat niet baad, (schaad) niet*

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 22:22

Blijft 't probleem dat ik eerst de route (weer) moet vinden... En geld Knipoog Toch maar naar beneden blijven kijken tijdens het rijden dus Haha! Anywayz... werd net weer aangevallen door een paar mieren, maar ik kan de route niet vinden... Verdomme... Stoom uit je oren

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:04

Ik durf het eigenlijk bijna niet te vertellen maar ik werd als kind een keer zo helemaal gestoord van zo'n nest (vlieg??)mieren (het waren ern twee of drie en ik was er bang voor ook ik dacht dat het rode mieren waren en dat ze gingen steken) Toen heb ik dus een hele bus insectenspray leeggespoten in de nesjes en daarna heb ik het meest gevaarlijke schoonmaakmiddel gezocht (wist ik veel ik zocht iets met veel van die gevaarlijke tekens erop) iets van gootsteenontstopper ofzo Bloos! Bloos dat heb ik erbij gekieperd.. toen nog een fles aceton... en om zeker te zijn dat ze dood gingen nog een fles bleek (chloor)..

Ik was 6 of 7 toen .. mijn moeder was erg boos dat ik de halve schoonmaak kast over die mieren nesten had heen gegooid.. Nagelbijten / Gniffelen en ik geloof ook niet dat het erg milieuverantwoord was.. (sorry hoor jongens Vriendjes zijn? maar ik kon het woord milieu nog niet eens spellen)

maaarrreee.... die mieren heb ik niet meer terug gezien... Knipoog



Toch even voor de duidelijkheid en voor de jongere bokker onder ons dit is dus GEEN SERIEUZE TIP ik ben ook niet aansprakelijk voor het uit de hand lopen van expirimenten met mieren en schoonmaakmiddelen.. Schijnheilig Spul als ontstopper brand als een gek als je het op je huid of in je ogen krijgt!!!! .. boze moeder was ook geen pretje trouwens!!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:31

Riant schreef:
Ik durf het eigenlijk bijna niet te vertellen maar ik werd als kind een keer zo helemaal gestoord van zo'n nest (vlieg??)mieren (het waren ern twee of drie en ik was er bang voor ook ik dacht dat het rode mieren waren en dat ze gingen steken) Toen heb ik dus een hele bus [...].. Schijnheilig Spul als ontstopper brand als een gek als je het op je huid of in je ogen krijgt!!!! .. boze moeder was ook geen pretje trouwens!!


haha die is toch wel heel grappig.. haha *LOL*

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 16:58

Ik reken mezelf niet tot de jongere Bokker, dus het is een optie Schijnheilig

En idd, ontstopper brand, en goed ook... Heb een keer met verbrande handen (3e keer al Boos!) bij de EHBO gezeten, vloeibare ontstopper eroverheen gekregen Frusty

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:03

dat van die stuivers werkt idd als je de route gevonden hebt!!

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:11

ja als je het nest gevonden heb moet je idd kokend water erover gieten

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:19

Als koperdraad werkt, missschien een koperdraad bij je deur leggen? Of als je het nest hebt gevonden, het omsingelen met koperdraad Tong uitsteken

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:27

Koperdraad helpt ook volgens mij. Vorige week nog zitten lezen op internet.
Bij mij zagen echt heel erg veel mieren in de rozenstruik, in de pot op het terras. Ook meerdere nesten. Ik heb een paar tenen knoflook uitgeperst en in de pot gedaan, en er is nu geen mier meer te zien. Niet gevaarlijk voor je katten, dus dat zou je ook eens kunnen proberen.