degoes moeten weg...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:09

Ik ga met de rest mee, en vind het ook niet kunnen zoals je ouders doen. Degoes zijn van zichzelf al schuwe dieren, dat kost even tijd en moeite om hem tam te maken. So what? Dat heb je met elk dier, wat verwachten ze nou eigenlijk? Dat huisdieren allemaal meteen in je nek gaan zitten knuffelen? Hebben ze zich wel verdiept in degoes? Ga er vanuit dat dat niet zo is, en hoe komt onze opvang zo vol? Vooral door dit soort situaties. Echt heel jammer.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:15

jee, dan koop je toch geen degoes (je ouders dan ) ik heb dus ook idee dat ze niet in 1,2,3 tam zijn hoor, 1 week vind ik wel echt heel kort om te zeggen dat ze weg moeten

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 01:45

Dat zijn toch die beesten die heel veel klimmen?
Die een grote hoge kooi nodig hebben waarin ze kunnen klimmen en een bakje met schelpenzand (of kraam ik nu onzin uit) en geen hamsterkooitje (klein of groot)?

Maargoed, ik ga met de rest mee, bezint eer ge begint.
Kom op zeg, je hebt ze nog maar een week, ze moeten nog wennen, daarbij had je wel eerst informatie in kunnen winnen over het hoe of wat.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 07:07

Wat je zegt klopt hoor Chrystal-gek, ze moeten alleen gewoon bad (chinchilla)zand in plaats van schelpenzand, daarin zitten te scherpe stukjes.

Springlady, hadden die van jou een zandbad? En wat voor voer geef je ze?

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:00

Wat ik eigenlijk niet begrijp is dat je het verhaal niet wilt uitleggen omdat het volgens jou veel te lang is maar je start er wel een topic over Verward Waarom ben je dan eigenlijk dit topic gestart en verwachtte je dan voor reacties? Reageren doe je blijkbaar niet meer.

Ik hoop voor die diertjes dat ze een goed thuis krijgen bij mensen die ze wel weten te waarderen maar bedenk wel dat (zoals hier ook eerder geschreven) dat elk diertje moet wennen aan zijn eigenaar. Hamsters willen in het begin nog wel eens venijnig bijten als ze nog niet gewend zijn en die kan je al helemaal niet los laten lopen, daar zijn ze veel te klein en te snel voor.

Als je iets aaibaars wilt hebben wat vrij direct tam is kan je nog beter een cavia nemen alleen moet je dan wel zeer regelmatig het hok verschonen. Maar gezien het feit dat je deze diertjes na een week al geen kans meer geeft denk ik dat je beter helemaal af kan zien van een huisdier want geen enkel dier danst volledig naar de pijpen van zijn nieuwe willekeurige baasje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:10

Ben eigenlijk ook wle benieuwd in wat voor kooi je de beestjes had zitten. Scheve mond

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:39

ik heb zelf Gerries en die zijn inderdaad niet 123 tam te krijgen, dus voor degoe's geldt precies hetzelfde. Inderdaad een impuls aankoop als je ze na een week al weg doet. Denk eerst goed na voor je een dier aanschaft. Ik heb me eerst in Gerries zitten te verdiepen voordat ik ze daadwerkelijk gekregen heb (ja van mijn vriend gekregen, wist dat ik ze graag wou hebben) en ze zijn nu hartstikke tam, op 1 na, maar die kunnen we ook regelmatig uit de meterkast halen, onder de kasten vandaan noem maar op omdat ze altijd weet te ontsnappen, inmiddels hebben we boeken bovenop het gaas gedaan (wel dat ze lucht krijgen hoor Tong uitsteken ) en het ontsnappen is voorbij. En als je ze inderdaad daadwerkelijk kwijt wilt stuur mij dan maar een PB.

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 20:44

Lindy schreef:
Wat je zegt klopt hoor Chrystal-gek, ze moeten alleen gewoon bad (chinchilla)zand in plaats van schelpenzand, daarin zitten te scherpe stukjes.

Springlady, hadden die van jou een zandbad? En wat voor voer geef je ze?


ja ze hadden chinchilla zand en chincilla voer daar leefden ze prima mee...
maar het was ook denk ik ook niet goed nagedacht ze zijn nu bij en goed tehuis en dat weet ik dus...
sorry hiervoor ik heb zelf een hele grote fout gemaakt ik slaap er wle doorheen door dat geknaag niet dus.

sorry

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 20:51

Ik ben in ieder geval blij dat je dat inziet. En ik hoop dat je ervan geleerd hebt, en een volgende keer beter nadenkt voordat je een dier aanschaft. Dat geld voor elk dier. Maar ik geloof dat je hiervan nu wel geleerd hebt. Lachen

Over dat tam maken, wij hadden 2 nestjes en die heb ik vanaf het begin veel in handen gehad, dan zijn ze op zich zomaar tam. Als ik de kooi nu open doe, springen ze met tien tegelijk ook m'n schoot, da's ook lastig. Knipoog

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 16:15

dank je Lachen


nu de rest nog Ach gut ik weet wel waarom ze zo doen alleen ik vind het niet zo leuk Verdrietig

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:13

Een hamster is ook 'snachts actief he, daar slaap je ook niet doorheen... die van ons verhuisde 'snachts naar een andere kamer, was de hele nacht als een gek aan het rondrennen in d'r rad...

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 00:29

Ik heb zelfs een keer een hamster vermoord, dankzij dat looprad Bloos!
Ik haalde vrijwel iedere nacht geirriteerd het rad eruit, omdat ze me weer eens wakker maakten met dat gepiep van dat ding. Op het laatst kon ik dat dus slapende doen. Dacht ik..

Toen ik 's ochtends wakker werd zag ik wat ik gedaan had. Eén hamster had geprobeerd uit de kooi te klimmen toen ik dat rad eruit haalde. Ik heb dus zijn nek gebroken door de tralies er weer bovenop te doen.. Huilen
Voel me nog steeds schuldig Scheve mond